recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bilka (Meldt til forbrugerstyrelsen)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bilka (Meldt til forbrugerstyrelsen)

 Besvar Besvar Side  <1 7891011 30>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2015 kl. 14:21
Jeg eeeeelsker Samsungs - og nu også Bilkas - kundesupport! Der er altid til go' underholdning! Men selvfølgelig træls for dig.

Samsungs begrundelse er helt i skoven! Det er korrekt, at bevisbyrden ændres efter 6 mdr., således at det så er kunden, som skal synliggøre/bevise, at fejlen har været der siden ny. Den bevisbyrde løftes jo tydeligt, at Hr. Tordenflue.....

Husk nu, at det er Bilka du skal klage over, når du opretter en sag, sidst på ugen.
Mit bud vil i øvrigt være, at Bilka kryber til korset, inden sagen er færdigbehandlet, da jeg tvivler stærkt på, at DSG ønsker at blive udstillet negativt i aviser o.s.v.

M.v.h.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2015 kl. 14:38
Jeg synes dæleme mig er det er synd for Jan. Og jeg synes at både Samsung og Bilka behandler deres kunder usselt - meget usselt!

Endnu en "Takling" til, at man ikke altid skal søge efter laveste pris, mest populære produkt osv., men helst købe hos en mindre og en anerkendt  forhandler - og der igennem måske spare sig selv for ærgrelse og bøvl det betaler jeg gerne en smule mere for.

Pøj pøj med sagen JanTongue
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Frands Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 18-August-2015
Sted: Vejle, DK
Status: Offline
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frands Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2015 kl. 14:50
Jeg troede netop at Samsung havde ændret deres standpunkt vedr. tordenfluer i deres tv efter den sag med HIFI klubben/Samsung eller gælder det kun bestemte modeller ?
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2015 kl. 15:06
Oprindeligt skrevet af janLp janLp skrev:

Bilka er tavs … der er INGEN respons fra deres side. Høre jeg ikke fra dem inden ugens udgang, vil der hermed blive oprettet en sag hos forbrugerstyrelsen.


De kører rundt med dig. 
Istedet for alt det snak, som slet ikke gavner nogen eller noget, så burde du lukke af for yderligere diskussion med dem, og køre sagen igennem Forbrugerstyrelsen.

Alene deres udtalelser:


"Vi sagde at tordenflyer ikke er dække af din reklamationsret og at Samsung vil afvise den. Derfor ville det tage ekstra tid at sende den ind på reklamationsretten."
Hvad fanden mener de egentlig med det?
Og hvorfor tager det ekstra tid? Det er vel bare en simpel beslutning, ja/nej, efter at have haft TVét på værksted til gennemsyn.
Hvorfor skal det her være så svært? 

"Hvis din model havde været en F8005 havde vi dækket det, da det kun er på denne ene model at der er afgjort dom ved forbrugerstyrelsen.
Jeg tror næppe forbrugerstyrelsen kommer frem til, at tordenfluer hører til i andre TV modeller. Dansk Supermarked lader til at tro det. Lad os få den afgørelse.

"Desværre er tordenfluer kun et problem på meget få skærme i forhold til det antal vi sælger" - synes jeg modsiger al former for fornuft i at afvise. Oven i dette må netop denne udtalelse betyde, at man netop må formode, at der må være tale om en mangel i de få tilfælde det åbenbart sker.

"
Jeg afviste at tage den ind, fordi jeg fra en lignende sag har erfaret at det ikke har ført til nogen steder (i øvrigt en sag der enten stadig ligger ved forbrugerstyrrelsen eller er afgjort uden om os og som i dag vil være over 1 år gammel.)"
Hvordan kommer personen så frem til, at det ikke fører til noget? 

"Som sagt, skulle du på nogen måde få brug for vores hjælp, må du sige til. Den direkte vej gennem Samsung er dog stadig den hurtigst."

Blablabla...

Få kørt den sag, gerne før end senere. Du har allerede brugt al for meget tid på dem. Forbrugerstyrelsen må afgøre, hvorvidt tordenfluer så hører til i andre TV modeller end F8005. Lur mig om ikke de kommer til samme resultat, (medmindre der er specifikke forhold som ikke har været nævnt her).

At man så fatter, at en organisation som Dansk Supermarked så gider det her bøvl med deres kunder og produkter de sælger, når nu de selv udtaler, at det er meget få tilfælde, det er mig simpelthen en gåde. De få tusiende er næppe det, der vælter deres budget. Omvendt får de bla. her, en massiv negativ omtale. Men okay, nogle synes negativ omtale er bedre end slet ingen.

Til top
Frands Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 18-August-2015
Sted: Vejle, DK
Status: Offline
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frands Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2015 kl. 15:11
Jeg kan lige tilføje jeg har et Samsung F8005 som har fået tordenfluer i sig for et par uger siden. Jeg har ikke oplevet problemer som sådan med at få det sendt til Servicebroker via Elgiganten (dækket af reklamationsretten). Men det hjælper nok også at der har kørt den sag tidligere på året...

Redigeret af Frands - 18-August-2015 kl. 15:13
Til top
Jonas Baadsgaard Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-Januar-2012
Sted: Allerød
Status: Offline
Point: 472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas Baadsgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2015 kl. 15:14
Du har krav på en skriftlig begrundelse med afvisningen og årsagen hertil. Det er vigtigt for det videre forløb.
Jeg vil dog anbefale dig at starte med at gå lidt højere op i Bilkas hierarki. Mon ikke de har en kommunikationsansvarlig eller kundeambassadør eller ligende..
Vh Jonas Baadsgaard Petersen

Nad C390DD2 | Jamo Concert VII | Xbox One X | Panasonic TX65EX700 | Metz DE-81 CD/DVD
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2015 kl. 15:16
Har lige modtaget dette fra service center gruppen




Redigeret af janLp - 18-August-2015 kl. 15:19
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2015 kl. 15:20
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

 
Endnu en "Takling" til, at man ikke altid skal søge efter laveste pris, mest populære produkt osv., men helst købe hos en mindre og en anerkendt  forhandler - og der igennem måske spare sig selv for ærgrelse og bøvl det betaler jeg gerne en smule mere for. 

Øhh den sag som forbrugeren vandt i forbrugerstyrelsen, det var, så vidt jeg husker, et TV som var købt et "anerkendt sted", Hother. Sååå den anbefaling skal du ikke bruge for ofte, med det argument Wink
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2015 kl. 15:35
Oprindeligt skrevet af Frands Frands skrev:

Jeg kan lige tilføje jeg har et Samsung F8005 som har fået tordenfluer i sig for et par uger siden. Jeg har ikke oplevet problemer som sådan med at få det sendt til Servicebroker via Elgiganten (dækket af reklamationsretten). Men det hjælper nok også at der har kørt den sag tidligere på året...

Hvis man læser Forbrugerstyrelsen redegørelse, så har selv modellen INTET med afgørelsen at gøre. Modellen er slet ikke nævnt!!!

Læs den her:

Og hvis man så gider at læse den rigtig, så vil man se, at der er fra sagkyndig er konstateret, at forseglingen mellem panel og frontglas ikke er tæt. Og det er DET der er hovedårsagen. 
Citat:
"Nævnet har ved afgørelsen lagt vægt på, at fejlen, som første gang er konstateret mindre end seks måneder efter leveringen, ifølge den sagkyndige skyldes en materiale- eller fabrikationsfejl, idet forseglingen mellem tv’ets beskyttende frontglas og LCD-panelet ikke er lavet korrekt."

Altså, modellen er ikke vigtig. Det er forseglingen mellem panel og frontglas der er afgørende. PUNKTUM!
Så kan forhandlerne og producenterne råbe og skrige det de vil. Det er en mangel ved varen, pga en materiale- eller fabrikationsfejl.
Ethvert TV der får tordenfluer eller andet ind imellem frontglas og panel vil/skal/burde vurderes lige sådan.

Perioden på de seks måneder er lidt en joker. Specielt i DK, hvor vi har en lang periode uden ret mange tordenfluer, der må man gå ud fra, at der vil være tilfælde, hvor forbrugeren først oplever "fænomenet" efter de seks måneder. Derfor mener jeg ikke, at man kan skelne ud fra de 6 måneder. 

Hvorfor skal det være så svært at være forbruger i DK. Hvad skete der med almindelig sund fornuft Confused

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2015 kl. 15:36
Oprindeligt skrevet af janLp janLp skrev:

Har lige modtaget dette fra service center gruppen

Få gang i den sag. 
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2015 kl. 16:45
Oprindeligt skrevet af Jonas Baadsgaard Jonas Baadsgaard skrev:

Du har krav på en skriftlig begrundelse med afvisningen og årsagen hertil. Det er vigtigt for det videre forløb.
Jeg vil dog anbefale dig at starte med at gå lidt højere op i Bilkas hierarki. Mon ikke de har en kommunikationsansvarlig eller kundeambassadør eller ligende..

Jeg skal ikke kunne sige om jeg kan komme højere end "Ansvarlig for håndtering af reklamations - og reparationsvarer i Føtex og Bilka, på nonfood varer."

Men det er i hvert fald hende jeg har sendt forløbet til ... men de kryber åbenbart i flyverskjul.
Til top
Jonas Baadsgaard Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-Januar-2012
Sted: Allerød
Status: Offline
Point: 472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas Baadsgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2015 kl. 16:55
Det fleste større virksomheder i dag er meget meget følsomme overfor støj på fx Facebook og Ekstrabladet.
Det ville være mit forsøg før en langvarig sag startes op. 'Bilka afviser defekt Samsung fjernsyn selvom forbrugerstyrelsen har talt' osv osv. Det er virkelig noget der gør nas på bundlinien i disse virale internet tider.
Vh Jonas Baadsgaard Petersen

Nad C390DD2 | Jamo Concert VII | Xbox One X | Panasonic TX65EX700 | Metz DE-81 CD/DVD
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 7891011 30>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu