recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Musik Streaming
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Musik Streaming

 Besvar Besvar Side  123 6>
Forfatter
Besked
IceBox Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-Juli-2010
Status: Offline
Point: 60
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér IceBox Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Musik Streaming
    Sendt: 18-August-2015 kl. 22:06
Jeg er træt af at mit tv skal stå tændt når jeg skal høre musik fra min nas via min dune hd3 mediaplayer.
Jeg har kigget på Bluesound NODE er det noget der er vær at smide penge efter, eller findes der andre mærker der kan det samme men som er en tand bedre eller smarter at bruge
Forstærker : NAD C375BEE
Højtalere : DALI Rubicon 8 : Valnød
Højttalerkabel : The MAGNUM HYBRID
Stream Kild : Blusound NODE 2
Til top
technology Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 02-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 364
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér technology Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2015 kl. 22:23
Sonos connect er meget bruger venlig
Til top
IceBox Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-Juli-2010
Status: Offline
Point: 60
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér IceBox Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2015 kl. 22:35
Ja men den er ikke bedre faktisk ringere ind Bluesound NODE
Forstærker : NAD C375BEE
Højtalere : DALI Rubicon 8 : Valnød
Højttalerkabel : The MAGNUM HYBRID
Stream Kild : Blusound NODE 2
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2015 kl. 23:05
Her er hvad du søger:
https://www.raumfeld.com/en/online-shop/network-audio-player.html

Den har fordelene fra både Bluesound og Sonos. Altså understøttelse af op til 24bit/192Khz og ligeså god en app som (nogle siger endda bedre end) Sonos.
Og så til den halve pris.
Eneste ulempe er, at den ikke har understøttelse for TDC/YouSee Play. Spotify/Tidal/etc, kan den sagtens.
Og vil du senere udvide til resten af hjemmet, så er deres serie meget støre end de andres. Der findes højttalere i alle tænkelige størrelser og ja, prisen er yderst god.


Redigeret af Nagash - 18-August-2015 kl. 23:05
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2015 kl. 23:18
Kan endda se, at en har 3 stk af dem til salg i køb/salg forum. De er kommet op i dag. Så du kan endda spare 300kr, hvis du vil. Så får du vist ikke lige en streamer billigere længere.

Eneste mulighed udover, er hvis du vælger en hjemmebygget løsning på en Raspberry Pi 2 sammen med en HIFIBerry DAC+.
Til top
IceBox Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-Juli-2010
Status: Offline
Point: 60
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér IceBox Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2015 kl. 08:27
Okay den vil jeg lige kigge lidt an. Flere forslag er velkommen
Forstærker : NAD C375BEE
Højtalere : DALI Rubicon 8 : Valnød
Højttalerkabel : The MAGNUM HYBRID
Stream Kild : Blusound NODE 2
Til top
IceBox Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-Juli-2010
Status: Offline
Point: 60
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér IceBox Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2015 kl. 21:34
Tager ud i Hi-Fi klubben og låner en Blusound med hjem og ser om det er noget der duer
Forstærker : NAD C375BEE
Højtalere : DALI Rubicon 8 : Valnød
Højttalerkabel : The MAGNUM HYBRID
Stream Kild : Blusound NODE 2
Til top
FDP Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 12-Februar-2011
Sted: DK
Status: Offline
Point: 23
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FDP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2015 kl. 21:46
Har selv en BlueSound Node som jeg syntes gør det rigtigt godt til prisen. 
Ellers er der jo andre muligheder, men så stiger prisen også.
Lumin eller Ripstreamer er muligheder, dog til en anden pris.
Flemming
Til top
IceBox Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-Juli-2010
Status: Offline
Point: 60
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér IceBox Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2015 kl. 22:17
Tak FDP ja det er lige i overkanten men ellers fine sager
Forstærker : NAD C375BEE
Højtalere : DALI Rubicon 8 : Valnød
Højttalerkabel : The MAGNUM HYBRID
Stream Kild : Blusound NODE 2
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2015 kl. 17:19
Forstår ikke helt hvorfor du vil vælge en BlueSound over en Raumfeld? BS koster det dobbelte, men kan ikke mere. Du har set, at Raumfeld har gratis levering og giver 8 ugers prøvetid, ikke?

Redigeret af Nagash - 21-August-2015 kl. 17:20
Til top
Jever Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-April-2004
Sted: Karise
Status: Offline
Point: 972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jever Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2015 kl. 21:33
Mon ikke det er på grund af lidt sikkerhed for hvad man får.

Jeg villet også til hver tid vælge Sonos eller Bluesound over Raumsfeld, fordi man så er nogenlunde sikker på hvad man får.
Raumsfeld er stadigvæk en "nyere" spiller på markedet, med de børnesygdomme og mangler der følger med.

Nu har jeg valgt Sonos ecosystemet, og er for dybt i til at skifte, det gjorde jeg pga. driftsikkerheden og de mange tjenester.
Bluesound er også ved at være oppe i gear.
Hvorimod Raumsfeld, ud fra hvad man kan læse sig til, stadigvæk har lidt udfordringer, samt ikke understøtter mange tjenester.

Og hvis man er ude i multirumsløsninger skal de bare virke ud af kassen, og det har Sonos, og til dels Bluesound, ry for at være garant for.
Til top
FDP Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 12-Februar-2011
Sted: DK
Status: Offline
Point: 23
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FDP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2015 kl. 22:00
Raumfeld connector ser også ud til at være en interrassant mulighed, men syntes så at " ad on´s " lige knapt er så kønne....men klart en mulighed i den absolut overkommelige ende.
Flemming
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 6>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu