recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Integration af sub/time aligning
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Integration af sub/time aligning

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2015 kl. 12:17
Argh ved nærmere kig er det vist kun den ved 175Hz der er en "ordentlig" 180 graders ;-) så det er sådan en du skal kigge efter.
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2015 kl. 12:31
flere af sådan nogle tråde her
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Status: Offline
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2015 kl. 12:56
Ja, det er skide godt og anvendeligt, tak! 

Beklager alle de dumme spørgsmål, men kan du ikke lige forklare hvorfor det lige netop kun er den ved 175hz? For mig ser de temmelig ens ud.
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2015 kl. 13:26
Ude til højre på grafen kan du se fasens grader. Og den ved 175Hz går fra -180 til +180. Det gør de andre ikke helt. I øvrigt tegner REW dem stiplet når det er 100% ude af fase.
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2015 kl. 13:29
Det er muligt jeg vrøvler lidt, er ikke så skarp i det fase endnu. Jeg tror de er stiplet når det er et såkaldt 180 graders fasedrej.
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2015 kl. 14:17
jo tættere fase kurven og respons spejlvendt. Jo tættere på 180 graders modfase...ikke ?
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2015 kl. 14:40
Nej de skal ikke ens spejlvendt. Fasen skal være lodret midt i dippet, og dippet bliver jo aldrig lodret.
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2015 kl. 14:44
Oprindeligt skrevet af armani-thomas armani-thomas skrev:

Nej de skal ikke ens spejlvendt. Fasen skal være lodret midt i dippet, og dippet bliver jo aldrig lodret.


jeg har aldrig kigget på fasen i rew ( syntes at den forvirrede )

Hvordan kan man så aflæse om der er tale om et mindre , eller stort fasedrej ?
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2015 kl. 14:46
Jeg ved godt hvordan en udfasning ser ud. Men jeg forstår ikke at aflæse den nederste graf
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2015 kl. 15:11
Hvis du kigger der ved de 175Hz kan man se den nederste graf går lodret op og er stiplet. Det at den er stiplet betyder den går fra -180 til +180 grader(eller omvendt) på 0,0001 mikro nano sekund ;-)
Det at den så oveni købet er direkte midt i dippet fra den øverste graf fortæller os at det er en 99,8% perfekt udfasning. Bliver svært og få den på 100 %, ville kræve man kunne indstille delayet med usandsynligt mange decimaler;-)
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2015 kl. 15:15
vil det sige at den udfasning ved 65 grader faktisk ikke er særlig slem ? altså i forhold til den ved 175hz? det syntes jeg er interesant. Da de begge ser lige slemme ud på målt rum respons
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Status: Offline
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2015 kl. 15:15
Tak for forklaringen Thumbs Up

Det skal jeg helt sikkert have nørdet i!
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu