recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Slette billeder fra iPhone uden at de forsvinder..
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Slette billeder fra iPhone uden at de forsvinder..

 Besvar Besvar Side  <1234 6>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2015 kl. 11:28
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Så skriver den: Er du sikker på du vil slå iCloud fotos fra? Fotos der ikke er blevet importeret, slettes fra computeren


Har du sat Fotos på Mac'en til at gemme en kopi i originalstørrelse?

Og hvordan ser jeg lige om de er gemt i original størrelse?

Hvis jeg markerer et billede og klikker på Info, kommer en info box frem med f.eks.:

IPhone 4S.                             AWB

3264 x 2448.       3,4 MB.      Jpeg

ISO 50.    4,28 mm.    F/2,4.    1/227

Det ser ud som om det er original størrelse?


I Foto på Mac'en, skal du i Indstillinger > iCloud skal du tjekke om der er flueben i "Download originaler til denne Mac"

I så fald er alle billederne på Mac'en
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2015 kl. 10:24
Og så til selve sletningen af fotos fra tlf. Hvordan gør jeg det? Jeg ved Mac spørger om den skal slette, når jeg har lagt billeder over via kabel. Men der må da være en mulighed for sletning på selve tlf?
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2015 kl. 09:46
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Så skriver den: Er du sikker på du vil slå iCloud fotos fra? Fotos der ikke er blevet importeret, slettes fra computeren


Har du sat Fotos på Mac'en til at gemme en kopi i originalstørrelse?

Og hvordan ser jeg lige om de er gemt i original størrelse?

Hvis jeg markerer et billede og klikker på Info, kommer en info box frem med f.eks.:

IPhone 4S.                             AWB

3264 x 2448.       3,4 MB.      Jpeg

ISO 50.    4,28 mm.    F/2,4.    1/227

Det ser ud som om det er original størrelse?

Redigeret af Kampus - 06-Oktober-2015 kl. 09:54
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2015 kl. 19:06
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Så skriver den: Er du sikker på du vil slå iCloud fotos fra? Fotos der ikke er blevet importeret, slettes fra computeren


Har du sat Fotos på Mac'en til at gemme en kopi i originalstørrelse?
Til top
bbond Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 19-Januar-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 408
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bbond Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2015 kl. 18:52
Jeg er stået helt af ... Confused - har samme Ønske/problem som du, Kampus - hvorfor skal det, pludseligt, være så svært ? - normalt er det nemt og lige til at forstå, "how to do" på brugerfladen (meget brugervenlig) men det her giver ingen mening Pinch 

Bond Cool
Til top
antilles Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-Januar-2009
Sted: BallerupDenmark
Status: Offline
Point: 389
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér antilles Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2015 kl. 08:47
Jeg vil lige forsøge at forklare hvordan jeg gør - det kan være du kan finde inspiration. 

Jeg har længe brugt dropbox til billeder, fordi det har den åbenlyse fordel, at det er tilgængelig på alle enheder. Min kone og jeg har små børn, så der er masser af billeder og film. Vi bruger begge apple (iPhone, iPad og mac) men jeg vil gerne have mulighed for at loade billeder på andre enheder eller at flytte tingene hvis jeg bliver træt at apple. 

På både min kone og min iPhone, har vi installeret dropbox, som for nylig har fået en extension der hedder "carousel". Det er et ekstra program, som holder styr på billeder og automatisk uploader dine billeder til dropbox. Den kan faktisk selv finde ud af om den har synkroniseret dine billeder til Dropbox, og slette dem fra iPhone. Derved har du sikret dig at billederne er i god behold. Alle billeder lægges i en mappe der hedder "camera upload" og her har vi så både billeder af min kone og min iPhone.

En gang i mellem snupper jeg så hele indholdet af denne mappe, og smider over i Photos appen på Mac'en. Det er også i denne forbindelse at jeg tømmer vores spejlrefleks for billeder og lægger dem i Photos. En vigtig ting i denne sammenhæng, er at alle kamera skal have indstillet tiden korrekt, ellers går der kludder i rækkefølgen - men det er vist en kendt problemstilling når man importerer fra flere kilder LOL

Nu kommer det "smarte" så. For jeg har jo lige flyttet mine billeder fra dropbox, over på mac, hvilket i princippet gør dem utilgængelige andre steder end mac'en. Hvis ikke lige det var for "symbolic links". Symbolic links er (som jeg forstår det) et link til en mappe, som, set fra operativ systemet indeholder alle filer, men som faktisk via fil systemet, blot henviser til den oprindelige lokation. 
Jeg har så lavet st symbolic link af min billeder mappe på Mac'en, hvor photos "filen" ligger, og det gør faktisk at Dropbox synkroniserer den og alle mine billeder. I virkligheden er photos filen, blot en mappe med alle billeder plus nogle settings, så det virker perfekt at se dem i dropbox senere. 

Jeg synes faktisk at icloud er ved at blive betalelig, så jeg overvejer om jeg skal undersøge family sharing og så have alle vores billeder i icloud - men løsningen vi har nu fungerer perfekt. 

Sig til hvis du skal bruge hjælp til specifikke ting, hvis du vil bruge noget af detEmbarrassed
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2015 kl. 22:22
fejl post

Redigeret af Kampus - 04-Oktober-2015 kl. 22:23
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2015 kl. 21:56
Hvis jeg forstår den besked rigtigt, vil alle de fotos der er overført via kabel forblive på Mac, selvom jeg sletter dem på iPhone. Korrekt?
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2015 kl. 21:41
Så skriver den: Er du sikker på du vil slå iCloud fotos fra? Fotos der ikke er blevet importeret, slettes fra computeren
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2015 kl. 21:33
Har du, som foreslået, slået iCloud Fotobibliotek fra på Mac'en?
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2015 kl. 18:18
Du kan lave et nyt album, men da alle billederne er i et FOTOALBUM i BIBLIOTEKET, burde det vel ikke være nødvendigt

Redigeret af Kampus - 04-Oktober-2015 kl. 18:19
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19226
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2015 kl. 18:11
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt problem: Hvordan undgår jeg at mine fotos slettes på Mac, hvis foto slettes på iPhone?


Er ikke Mac bruger, men helt almindelig Windows bruger. Hvis jeg vil sikre noget, der er placeret i et bibliotek der har aktiv synkronisering, tager jeg en kopi af det og smider det i en anden mappe, som synkroniseringen ikke kender til.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 6>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu