recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kan Pioneer Kuro stadig følge med?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kan Pioneer Kuro stadig følge med?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
andje00 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 58
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér andje00 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Kan Pioneer Kuro stadig følge med?
    Sendt: 06-Februar-2016 kl. 09:15
Hej

Jeg har et Pioneer Kuro plasma TV , som jeg tænker snart skal skiftes ud med et UHD OLED.

I den forbindelse kom jeg til at tænke på, hvor meget der mon egentligt er sket på markedet mht til billedkvalitet siden dengang hvor der var generel enighed om at Kuro TVene var noget af det bedste der fandtes mht billedkvalitet.

Kan Kuro efter jeres mening stadig følge med, eller er der sket så meget at selv nutidens billige led tv har overhalet de gamle Pioneer mht billedkvalitet?

Min model er et PDP-LX5090. Tror I der vil være nogle penge at hente for det på brugtmarkedet, eller er modellen efterhånden så gammel at den er lige til genbrugspladsen?
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19211
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2016 kl. 09:21
5090 vil være småpenge værd. Det værste er sådan set at modellen kom for 8 år siden og at de første er ved at være slidt op (døde). Det betyder at en eventuel køber ikke ved om det "dør i morgen".

Ikke desto mindre kunne jeg godt finde på at skifte mit endnu ældre 427 ud med et 5090.....

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2016 kl. 10:00
Desværre trykker alderen lidt, men det kan ikke ses på billedkvaliteten. Der er stadig glød, masser af lysstyrke, sortniveau, og fede farver. Er nok indhentet i billedkvalitet af topmodellerne i Panasonic.
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6975
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2016 kl. 16:04
Syntes det største problem med de ældre pioner er lysstyrken er på vej ned.
Til top
Ning Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1759
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ning Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2016 kl. 16:51
Plejer de ikke at gå for et par tusser, godt og vel?
Det vil jeg ihvertfald gerne give den dag min 507 ikke kan mere....... har nu haft den i 10 år og syntes bestemt ikke den har tabt i lysstyrke......
Ning
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2016 kl. 17:21
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Syntes det største problem med de ældre pioner er lysstyrken er på vej ned.

Ikke noget jeg bemærker. Min var "for lysstærk" da jeg fik den. Det klarede Otto med en speciel Nat kalibrering. I dag passer det med at jeg bruger Dag kalibreringen, så det er helt som nyt.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2016 kl. 19:27
de kan som sådan sagtens være med billedmæssigt, meeen - vil nok sige at de små 4-500W det sluger i brug gør at man ret hurtigt kan tjene et nyt TV ind alene i strømregning :) Et nyt TV i 50-60" størrelsen ligger på max 125W i brug i dag.

Men er man fuldkommen ligeglad med den slags - så er der egentlig ikke nogen voldsom grund til at udskifte.
Til top
Thomaszulu Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-December-2009
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 246
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomaszulu Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2016 kl. 19:32
Mit kuro brugte 525w i timen da jeg havde det. Jeg græd da jeg skilte mig af med det. Men vores elregning røg ned på 1/3 af hvad den var med kuro, ved at skifte over til led. Så gjorde det ikke så meget.

Ud over det kom den boks fra Yousee som også var en strøm sluger.

Så når man tænker med grønne øjne så kunne det slet ikke forsvares. Jo billedet var godt. Men om aftenen. Om dagen var en led bedre. Vores nye led bruger 73w i timen.

Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2016 kl. 20:07
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

de kan som sådan sagtens være med billedmæssigt, meeen - vil nok sige at de små 4-500W det sluger i brug gør at man ret hurtigt kan tjene et nyt TV ind alene i strømregning :) Et nyt TV i 50-60" størrelsen ligger på max 125W i brug i dag.

Men er man fuldkommen ligeglad med den slags - så er der egentlig ikke nogen voldsom grund til at udskifte.

Nok nærmere et gennemsnitligt forbrug omkring 300 watt i energi save mode 1, som anbefalet. Og yderligere mindre forbrug som ISF kalibreret.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19211
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2016 kl. 20:27
425 watt - 125 watt = 300 watt i timen.
Er tossekassen tændt 10 timer om dagen, er det 3 kilowatt-timer om dagen.
En kilowat-time koster 2,5 krone, så det er 7,5 krone om dagen ved 10 timers tv om dagen.
7,5 krone i 365 dage om året, er cirka 2750 kroner om året.
Et tv med samme billedkvalitet koster vel en 10-12.000 kroner, så der går 4 år inden strømbesparelsen er tjent hjem.

Ser man kun tv 5 timer om dagen året rundt, så går der 8 år.......

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
DJAJ Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 07-Marts-2010
Sted: dk
Status: Offline
Point: 24
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DJAJ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2016 kl. 20:54
5090 er stadig suveræn...
Mange kanaler sender i 720p eller fuld HD så det er optimal opløsning i forhold til 5090 de ny UHD 4K skal dele det samme signal ud i forholdet 1 til 4 så en UHD 4K skal arbejde hårdt for at udfylde tomrummet i Full HD og op til de 4K hvilket aldrig blir optimalt...
Jeg har selv en 5090h og har lige købt en dyr LG UHD 4K 40" til min gamle far da han skulle flytte på plejehjem for 3 mdr siden. Jeg er dybt skuffet over billede kvaliteten... det er rystende at menig mand tilsyneladende kan være tilfreds med så ringe et billede... og inden nogen beskylder mig for at være Pioneer snob så skal det lige siges at jeg har en 42" LG plasma fra 2010 som selv i forhold til 5090 har et godt billede så det er ikke LG jeg revser men værdien af UHD 4K så længe der sendes i den nuværende opløsning... Har man Netflix 4K er det selvfølgelig en anden historie, men hvem ser udelukkende det ?
Nej du... spar pengene og ny din dyrt købte fantastiske Pioneer så længe den holder... hvilket sikkert er længe endnu...
Djaj
Til top
javilha Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 26-April-2012
Sted: kbh
Status: Offline
Point: 454
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér javilha Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2016 kl. 21:28
Jeg ville beholde det selvom du købte dig et nyt. Mest for sjov, men også fordi du ikke får noget særligt for det. Har du plads, så behold det, da det må være sjovt at sætte det til en dag og se det igen. Mit Panasonic plasma, er fra 2009 og kører da 4-6 timer dagligt og ser godt ud stadigvæk med fin kontrast, lysstyrke og ikke mindst farver, når udsendelsen vil det. Men ellers, vent med et nyt og fortsæt med det fine plasma.
Snell A/ll*Acurus A150/RL11/P10*DAC 10*Vincent CD 400*Thorens TD321/Helius Aurum/Benz Gold*Polypush vacuum sug*AKG 280 Parabolic*Argon HA1*Sony DVD*Onkyo T404*Panasonic Plasma* P. Körner EL filter*
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu