recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mobil fra 4,7" til 5,5"?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Mobil fra 4,7" til 5,5"?

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2811
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2016 kl. 13:12
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Som telefon blir den alt for stor! Køb istedet en iPad Mini eller iPad Air til at se film på. De er lette, har samme tykkelse som iP6S og fylder ikke meget i tasken.


Det vil sige man nu skal slæbe en taske med, istedet for blot en telefon? Det er da ikke nemmere.
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6071
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2016 kl. 13:24
Har lige bestilt en Nexus 6P med 5,7" skærm
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2016 kl. 13:26
5" er ikke stort, jeg har en xperia z2 den er på 5.2" og den måtte gerne være lidt større.

men kommer man fra en 3" smartphone og op på 5.2 jo så virker det voldsom men det er kun i starten.

Det er også nemmere og ramme tasterne i sms/mail tastaturet med en stor skærm
Til top
ZackGem Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 841
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ZackGem Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2016 kl. 14:08
Jeg er enig i at 5,5" er en rigtig god størrelse.
Ville ikke selv gå efter mindre størrelser igen. Dvs. mellem 5,3 og 5,7" virker ret godt.
Den første dag føles den klart stor - Men kan nemt være i lommen da de efterhånden også er så tynde - Og det er bare så enormt meget mere praktisk med en ordentlig skærm.

Vi er dog alle forskellige - Men jeg var selv på "det er for stort" holdet for nogle år siden, ind til jeg opdagede at det faktisk fungerer ret godt :-)

Redigeret af ZackGem - 28-April-2016 kl. 14:09
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2016 kl. 14:39
Oprindeligt skrevet af Kasper_J Kasper_J skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Som telefon blir den alt for stor! Køb istedet en iPad Mini eller iPad Air til at se film på. De er lette, har samme tykkelse som iP6S og fylder ikke meget i tasken.



Det vil sige man nu skal slæbe en taske med, istedet for blot en telefon? Det er da ikke nemmere.

Nej da! Har altid en taske med
Til top
Flick Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 245
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flick Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2016 kl. 15:03
Det er ikke irriterende at skulle oplade sin mobil/tablet hvis man IKKE vælger iPhone/iPad :)
Altså noget med Qi (trådløs opladning) - når man først har haft det, så vender man aldrig tilbage til noget uden!
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2016 kl. 15:11
"trådløs" opladning er det ikke blot induktion hvor man ligger telefonen på en spec plade der er tilsluttet en net adapter ?
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2016 kl. 15:41
Oprindeligt skrevet af jetdirect jetdirect skrev:

"trådløs" opladning er det ikke blot induktion hvor man ligger telefonen på en spec plade der er tilsluttet en net adapter ?

Det må være samme princip som en Oral B tandbørste. Kedeligt at Apple endnu ikke har implementeret det i deres phones
Til top
Flick Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 245
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flick Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2016 kl. 16:34
Oprindeligt skrevet af jetdirect jetdirect skrev:

"trådløs" opladning er det ikke blot induktion hvor man ligger telefonen på en spec plade der er tilsluttet en net adapter ?
Jo, Qi / trådløs opladning er induktion.
Irritationsmomentet forsvinder med at man skal sætte et kabel ind i sin mobil hver gang, plus at man ikke ender med en ødelagt port i sin smartphone!
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2016 kl. 16:40
Sony xperia tlf/tablet har som ekstra tilbehør et magnet kabel der sættes fast på siden til opladning


https://www.google.dk/search?q=sony+xperia+z2+ladekabel&biw=1366&bih=627&source=lnms&tbm=isch&sa=X&sqi=2&ved=0ahUKEwjt2fDZx7HMAhXkKMAKHQ66ANUQ_AUIBigB#imgrc=SlGp2c07BtMpYM%3A

Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2016 kl. 17:17
Jeg synes mit 65" tv er lige i underkanten , - hvorimod jeg synes Iphone6 plus er for stor til " lomme-komfort" . .
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19210
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2016 kl. 18:36
Oprindeligt skrevet af Flick Flick skrev:

Irritationsmomentet forsvinder med at man skal sætte et kabel ind i sin mobil hver gang, plus at man ikke ender med en ødelagt port i sin smartphone!


Ødelagt port?
Nu har jeg ladet flittigt i snart 4 år på den samme smartphone. Der er ingen ødelagt port.

Til gengæld kan jeg købe et cover til min smartphone og få trådløs opladning på den måde.
http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/50313999/

Tror at jeg overlever med stikket noget tid endnu.........


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu