recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ubiquity Unifi til hjemmebrug
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ubiquity Unifi til hjemmebrug

 Besvar Besvar Side  <1 910111213 81>
Forfatter
Besked
koden Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 12-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér koden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2017 kl. 10:27
Oprindeligt skrevet af hedberg hedberg skrev:

Oprindeligt skrevet af Moerkbak Moerkbak skrev:

injectoren følger med APs

Man skal huske at der er kun i 1 stk pakkerne og ikke 5 stk pakken. 


Et stk. pr. AP er vel nok?
Sættes på mellem USG og switch på de porte der bruges til AP.
Er det ikke sådan.

Hvad skal man med 5 stk?
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hedberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2017 kl. 10:43
Jeg har et to huse - det ene har relativt mange sjove vinkler, så jeg bruger fire AP'er i det ene for at dække alle hjørner og et i det andet.

Jeg kunne godt nøjes med tre i det ene hus, men det er rart med lidt overskud da der f.eks. gik et i stykker forleden.


Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
koden Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 12-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér koden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2017 kl. 10:47
Oprindeligt skrevet af hedberg hedberg skrev:

Jeg har et to huse - det ene har relativt mange sjove vinkler, så jeg bruger fire AP'er i det ene for at dække alle hjørner og et i det andet.

Jeg kunne godt nøjes med tre i det ene hus, men det er rart med lidt overskud da der f.eks. gik et i stykker forleden.



mente du ikke POE inj. at der følger en med hvert AP og 1 er vel nok til hver AP?

Hvis en POE skulel gå i stykker kan de vel købes løse.

Jeg tror jeg nøjes med at købe USG'en og 2 AP'er.

Så kan jeg kigge på switch senere.
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hedberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2017 kl. 10:50
Ahh.. jow.. Læste det forkert.. En POE er nok til hvert AP. Men køber man 5 AP'er i en pakke er der ikke nogle POE adaptere med - der skal de enten købes løst eller en switch med POE. 

Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
Decolour Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 210
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Decolour Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2017 kl. 11:55
Oprindeligt skrevet af koden koden skrev:

Oprindeligt skrevet af hedberg hedberg skrev:

Jeg har et to huse - det ene har relativt mange sjove vinkler, så jeg bruger fire AP'er i det ene for at dække alle hjørner og et i det andet.

Jeg kunne godt nøjes med tre i det ene hus, men det er rart med lidt overskud da der f.eks. gik et i stykker forleden.



mente du ikke POE inj. at der følger en med hvert AP og 1 er vel nok til hver AP?

Hvis en POE skulel gå i stykker kan de vel købes løse.

Jeg tror jeg nøjes med at købe USG'en og 2 AP'er.

Så kan jeg kigge på switch senere.
 
jeg er i tvivl om du kan sætte 2 ap'er til en USG.
 
 
Til top
Moerkbak Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 10-Februar-2010
Sted: Nordjylland
Status: Offline
Point: 348
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Moerkbak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2017 kl. 12:21
Det kan man ikke, men man kan købe en ganske almindelig switch og sætte derpå og så bare putte injectoros imellem ud til APs.

Det er da klart det lækreste med en rigtig POE switch, men det andet virker lige så fint.
Til top
koden Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 12-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér koden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2017 kl. 13:04
Jeg har alm. Switch
Til top
koden Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 12-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér koden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2017 kl. 15:57
Kender i aruba fra HP. Ligner meget...
Til top
koden Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 12-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér koden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2017 kl. 17:38
Så fik jeg min USG3 og 2 x AP.

Lad mig sige med det samme....jeg har svært ved at få armene ned.
Hold da k... hvor det spiller.

Controller, udstyr, opsætning er bare klik klik og kør.
Det er efter min bedste opfattelse totalt Apple nemt at have med at gøre.

At så TDC eller min udbyder dansknet har lavet l... i fiber forbindelsen så jeg ikke får noget ind, er en anden sag.
Fejlmeldt.

Tak for de mange gode råd... det har bare gjort det hele meget nemmere.
Til top
koden Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 12-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér koden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2017 kl. 15:27
Er det i øvrigt muligt at få en switch der kan få strøm fra POE-inj. i stedet for med 220V?

Ikke hoved switchen.
Tænker mere på steder i huset hvor jeg måske har et RJ45 væg stik og gerne ville have et par ekstra.
kan man da udvide med en lille switch der får strøm fra POE?
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hedberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2017 kl. 20:24
Oprindeligt skrevet af koden koden skrev:

Er det i øvrigt muligt at få en switch der kan få strøm fra POE-inj. i stedet for med 220V?

Ikke hoved switchen.
Tænker mere på steder i huset hvor jeg måske har et RJ45 væg stik og gerne ville have et par ekstra.
kan man da udvide med en lille switch der får strøm fra POE?

https://www.ubnt.com/unifi-switching/unifi-switch-8/
Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
koden Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 12-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér koden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2017 kl. 11:05
tak.. ser ud til at jeg kan "nøjes" med 60W så.
men koster alligevel 1100 kr :-)

D.v.s. den kan fødes med strøm fra POE og behøves ikke 220 V, selvom man sætter op til 7 pc'ere eller andet til de resterende 7 porte?

jeg er ikke så godt til strøm, men troede faktisk ikke at POE leverede strøm nok til den slags..

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 910111213 81>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu