recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fona - reklamationsret
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fona - reklamationsret

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
NG16 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 13-Juli-2016
Status: Offline
Point: 15
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NG16 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Fona - reklamationsret
    Sendt: 13-Juli-2016 kl. 15:30
Hej med jer
 
Jeg skriver til jer fordi, at jeg har haft en forfærdelig oplevelse med Fona.
 
Jeg har haft købt et fjernsyn hos Fona (phillips ambilight) i hvidovre i marts måned. Fjernsynet har ligget hos os upakket indtil juni måned (det har jeg beviser på). Da vi åbnede det, så det ud som om at det var en pixel fejl. Vi tog det med til frederiksberg centret og de sagde også at det lignede en pixel fejl. Vi har fået svar tilbage fra dem i dag.
 
1. Det er ikke en produktionsfejl/pixel fejl. Skaden antages gjort under transport af fjernsynet.
2. Vi skal betale 870 kr for at skrotte fjernsynet.
3. Resultat: Fona påtager sig ikke noget ansvar, og kan ikke gøre yderligere. Jeg har mistet 6.000 kr., uden at have tage et fjernsyn i brug.
 
Til information: da vi købte fjernsynet, var der et hul i kassen i et af hjørnerne. Her er billeder af fjernsynets tilstand den 30.05: http://imgur.com/d7NmZ4x ; http://imgur.com/iASTwWn ; http://imgur.com/UJPJI7I ; http://imgur.com/KzWnsSC
Og fjernsynets tilstand den 13.06 (da vi åbnede det): http://i.imgur.com/fxeoxug.jpg 
 
De sagde bogstaveligt talt at jeg var en "klovn" ikke, at have åbnet fjernsynet da jeg købte det og tjekkede om det var okay. Det står vidst på kvitteringen, at man skal gøre det.
 
Kan det virkelig passe, at der ikke er mere at gøre?
 
Mvh
NG


Redigeret af NG16 - 15-Juli-2016 kl. 10:56
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2016 kl. 15:50
Selvfølgelig skal man tjekke det med det samme. Men da TVet er under 6 mdr gammelt er det Fona's pligt at lave det, da det må formodes det var defekt ved leveringen. Og med Fonas modvilje blir du nok nødt til st oprette en sag i Forbrugerstyrelsen.
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6975
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2016 kl. 15:53
Hvis tv har lidt skade under transport dækker garanti ikke.

Skaden kan være sket før du fik det men det kan ikke bevises da du ikke gjorde noget ved de synlige skader på emballagen.

Det kan kun blive påstand mod påstand om hvem der har lavet skaderne..

Synes heller ikke det var smart bare at lade det ligge,   Med at kalde dig en klovn er da strengt.

Til top
NG16 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 13-Juli-2016
Status: Offline
Point: 15
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NG16 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2016 kl. 15:55
Hej Kampus
Grunden til, at vi ikke åbnede det var pga. flytning - vi købte det i marts, og flyttede ind et nyt sted i starten af april. Så det var nu mere for, at passe på fjernsynet at vi ikke åbnede det.
 
Men det har jeg så lært, at man skal - man skal absoult ikke handle i god tro. Wink
 
 
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2016 kl. 16:10
Problemet er vel at det er Fona! De kan jo være fløjtende ligeglad med dårlig omtale. Tror også du har en svær sag med at bevise TV'et var skadet inden du fik det.
Til top
Jonas Baadsgaard Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-Januar-2012
Sted: Allerød
Status: Offline
Point: 472
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Jonas Baadsgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2016 kl. 16:15
De dækker sig ind under undersøgelsespligten.
 
Du burde have opdaget manglen før, og mister derfor desværre din mulighed for at reklamere.
 
Jeg ville nok kontakte forbrugerstyrelsen for en vurdering af sagen.  
Vh Jonas Baadsgaard Petersen

Nad C390DD2 | Jamo Concert VII | Xbox One X | Panasonic TX65EX700 | Metz DE-81 CD/DVD
Til top
Steffen32 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2006
Sted: Hadsten Denmark
Status: Offline
Point: 771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steffen32 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2016 kl. 20:09
Pengene er sikkert tabt. Det er godt nok ærgerligt. Kan det ikke repareres for mindre end hvad et nyt tv koster. Måske hos en uautoriseret reparatør.

Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2016 kl. 20:30
Oprindeligt skrevet af NG16 NG16 skrev:


Hej med jer
 
Jeg skriver til jer fordi, at jeg har haft en forfærdelig oplevelse med Fona.
 
Jeg har haft købt et fjernsyn hos Fona (phillips ambilight) i hvidovre i marts måned. Fjernsynet har ligget hos os upakket indtil juni måned (det har jeg beviser på). Da vi åbnede det, så det ud som om at det var en pixel fejl. Vi tog det med til frederiksberg centret og de sagde også at det lignede en pixel fejl. Vi har fået svar tilbage fra dem i dag.
 
1. Det er ikke en produktionsfejl/pixel fejl. Skaden antages gjort under transport af fjernsynet.
2. Vi skal betale 870 kr for at skrotte fjernsynet.
3. Resultat: Fona påtager sig ikke noget ansvar, og kan ikke gøre yderligere. Jeg har mistet 6.000 kr., uden at have tage et fjernsyn i brug.
 
Til information: da vi købte fjernsynet, var der et hul i kassen i et af hjørnerne. Her er billedet:
 
De sagde bogstaveligt talt at jeg var en "klovn" ikke, at have åbnet fjernsynet da jeg købte det og tjekkede om det var okay. Det står vidst på kvitteringen, at man skal gøre det.
 
Kan det virkelig passe, at der ikke er mere at gøre?
 
Mvh
NG


Du skriver:her er billedet.
Mener du et fotos? Desværre kan det i så fald ikke ses.

Hvis det er et foto og dit apparat er sat til rigtig tid, hvilket tidspunkt har dette foto. Og hvilket tidspunkt viser din kvittering? Og hvor er fotoet taget i forhold til købet?
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
MDusen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 26-August-2011
Sted: Lyngby, DK
Status: Offline
Point: 108
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MDusen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2016 kl. 20:48
Surt!!
Alternativt kunne det være at du har en elektronikforsikring via din indboforsikring der kunne dække noget af dit tab......
Til top
NG16 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 13-Juli-2016
Status: Offline
Point: 15
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NG16 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2016 kl. 10:23
Hej Bent
 
Jeg kunne ikke finde ud af at tilføje billedet her, men glemte til gengæld at slette sætningen. Ups. :)
 
Derudover kan jeg sagtens bevise med billeder og registreret tid af billederne, at vi først åbnede pakken i juni. Kvitteringens dato er ultimo marts.


Redigeret af NG16 - 14-Juli-2016 kl. 10:26
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2016 kl. 12:39
Oprindeligt skrevet af NG16 NG16 skrev:


Hej Bent
 
Jeg kunne ikke finde ud af at tilføje billedet her, men glemte til gengæld at slette sætningen. Ups. :)
 
Derudover kan jeg sagtens bevise med billeder og registreret tid af billederne, at vi først åbnede pakken i juni. Kvitteringens dato er ultimo marts.



Okay. Men du står desværre juridisk uhyre svagt, hvis du fx ikke har fotos i forbindelse med eller lige efter købet, der viser skaden, idet fotos fra senere - også desværre for dig- ikke modbeviser, at det ikke er dig, der har forårsaget skaden.

Kort sagt: du må bevise, at det ikke er dig, der har forårsager skaden.

Enhver dommer ville spørge dig om, hvorfor du ikke straks eller hurtigst muligt fortalte sælger om skaden.




Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2016 kl. 13:09
Jeg forstår simpelthen ikke hvorfor varen ikke er blevet kontrolleret ved modtagelsen. Og især når emballagen er skadet, er det da ekstra vigtigt. Der står i alle handelsbetingelser, at skader skal anmeldes straks og registreres, for at der kan handles på det.

Jeg tjekker alt. BD'er får en tur i afspilleren, så de kan byttes hvis der er defekte. Har lige modtaget en defekt kaffemaskine med skæv bund. En halv time efter er der oprettet en sag med billeddokumentation.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu