recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - B&W 7.1 In-wall bio integreret i stuen
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

B&W 7.1 In-wall bio integreret i stuen

 Besvar Besvar Side  <1 23456 7>
Forfatter
Besked
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1143
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2016 kl. 23:00
Ja æstetikken havde første prioritet og så må jeg li'som få løst resten. Har selv set man kan bestille akustikplader med motiv til væggen, og Alpha akustik i Roskilde ser ud til at have gode forslag også. Så jeg smider lige nogle billeder når det er på plads.
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2016 kl. 23:03
Fedt, det glæder jeg mig til at se!
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
JAWA Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-August-2014
Sted: Karlslunde
Status: Offline
Point: 158
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JAWA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2016 kl. 14:02
Super flot hjemmebio!
 
Men jeg vil stærkt anbefale dig at anskaffe et "ambient light rejection" lærred så du ikke får ødelagt kontrasten af dine hvide vægge. Den type lærreder fås også som tab tension - eksemplevis React 3.0 fra Draper/Euroscreen:
 
 
Den type lærred er langt mere egnet til dit rum end et hvidt lærred og du vil opleve en drastisk forbedring af kontrasten.
 
Mvh
Til top
sirgadget Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 05-August-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 137
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sirgadget Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2016 kl. 14:46
Super lækker løsning, flot kompromis melem form og funktion :-)

Selvom jeg nok selv ville vælge at lave et dedikeret rum, kunne jeg sagtens forestille mig også at lave noget lignende i en stue :-)
Mikkel Petersen.
Mit setup
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1143
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2016 kl. 07:25
Nu skal der nok ske lidt udskiftninger i det elektroniske. Blu-ray afspilleren fra Samsung er lige stået af (genstarter hele tiden), og med de priser der er på LG's OLED så tror jeg godt jeg ved hvad julegaven står på i år.

Men desværre tror jeg også det betyder bøvl med de kabler jeg har trukket til TV'et og uden at skifte receiveren får jeg ikke 4K igennem fra blu-ray afspilleren.

Kræves specielt HDMI kabel til 4K (HDMI version ?)?
Til top
dantox Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 31-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 33
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dantox Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2016 kl. 09:30
Dit setup ser fedt ud :)

vedr. dit problem med reciever, så stod jeg med samme problem, men fandt denne.
Jeg har bestilt en Samsung UBD-K8500 4k afspiller. denne har 2 HDMI udgannge, en til signal til tv og en til lyd ud, denne løsning er fantastisk hvis man ikke har opdateret recieveren endnu, på denne måde kan du stadig køre DTS-HD osv.

Billede af portene:

Den ene HDMI kører HDMI 2.0a med HDCP 2.2 den anden kører HDPC 1.4.

/Daniel
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1143
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2016 kl. 14:39
Ja det er da faktisk lige hvad jeg skal bruge! Havde kun tænkt på at lyden skulle følge TV signalet. Og jeg har endda forberedt to HDMI kabler fra skabet med elektronikken til TV'et.

Skal HDMI kablet være af en bestemt type for at klare 4K?
Til top
dantox Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 31-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 33
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dantox Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2016 kl. 08:27
For at kunne levere et fornuftigt flow på 4k signalet er det anbefalet at køre HDMI 2.0 kabel.

Dog er der mange som siger at HDMI 1.4 sagtens kan klare 4k dog ikke hvis det er med HDR, så skal det være HDMI 2.0.


Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1143
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2016 kl. 14:38
Så fik jeg plads til den nye Panasonic DMP-UB700 4K Bluray afspiller. Synes efterhånden al' plads er optaget så jeg håber ikke der skal være plads til så meget mere. Hvad skulle det også være?


Til top
therazz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Januar-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 529
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér therazz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2017 kl. 22:04
En au pair? LOL
MORE BASS
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1143
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2017 kl. 09:54
Så fik jeg endelig skiftet den gamle Plasma ud til et LG 65B6. Der er bare så stor forskel og billedet er helt fantastisk. Man vender sig hurtigt til 4K :-).

Selvom stolen til venstre vel kun er 3 meter fra TV'et er størrelsen helt fin til mig. Konen mener dog det er for stort.

Men der hænger en dum ledning ......Udfordringen er at det strømudtag jeg har lavet bagved TV'et sidder forkert, så før jeg begynder at flytte det så har jeg bestilt markedets fladeste stikprop. Efter sigende fylder det kun 11 mm i dybden.


Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2017 kl. 10:18
Sludder og vrøvl! Der da snildt plads til et 75"
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 23456 7>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu