recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nye kvaliteter vs. Kuro skærm
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nye kvaliteter vs. Kuro skærm

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
CAT Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 28-Februar-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 23
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér CAT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Nye kvaliteter vs. Kuro skærm
    Sendt: 23-Oktober-2016 kl. 15:01
Et hurtigt spørgsmål:

Jeg købte i 2008 den sidste version af Pioneer's Kuro skærm i 50". Jeg overveje nu om det snart er tid til at skifte, men har ikke fulgt med kvaliteternes udvikling i flere år. Hvordan er de forskellige LED og OLED skærme i dag, i forhold til Kuro'en? Jeg vil gerne op på min. 60" hvad skal jeg gå efter?



Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2016 kl. 15:16
Oled fra LG
Panasonic
Sony
Samsung

I den rækkefølge, alle deres topmodeller.
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2016 kl. 15:52
Og ser vi bort fra OLED, ser "Rangstien" for mig sådan ud:

Panasonic
Sony
Samsung
LG



Redigeret af Hother - 23-Oktober-2016 kl. 15:53
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
CAT Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 28-Februar-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 23
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér CAT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2016 kl. 16:42
I er rimelige enige om ranglisten, men hvordan er den nuværende kvalitet i forehold til min nuværende Kuro.
Jeg vil jo ikke skifte, hvis jeg ikke får en bedre kvalitet.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2016 kl. 16:47
Også ret enig! Men du skal op i den dyre ende for at få en forbedring.

Og bered dig på at dit Kuro intet er værd som salgsobjekt

Redigeret af Kampus - 23-Oktober-2016 kl. 16:48
Til top
CAT Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 28-Februar-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 23
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér CAT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2016 kl. 16:52

Og bered dig på at dit Kuro intet er værd som salgsobjekt [/QUOTE]

Lige nøjagtig..... En 8 år gammel skærm får man ikke en dyt for, selv om den ser ud som ny og garanteret har bedre kvalitet en mange nye skærme i mellemklasse området.
Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Status: Offline
Point: 6276
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hopgreve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2016 kl. 16:54
Oprindeligt skrevet af CAT CAT skrev:

I er rimelige enige om ranglisten, men hvordan er den nuværende kvalitet i forehold til min nuværende Kuro.
Jeg vil jo ikke skifte, hvis jeg ikke får en bedre kvalitet.
Du får et tv der er mere lysstærkt , rart om sommeren. Mht kvaliteten , tjaa , mit gamle plasma 55VT50 "døde" , og har nu et 55CX725 LCD som jeg er super glad for. Hvis jeg skulle vælge imellem de 2 , ja så ville jeg have plasma 3-4mdr om vinteren , og det andet resten af åretLOL. Så er der det med betragtningsvinklen , hvis du sidder meget skævt for dit tv ville jeg være obs på det også. Hvis du har pengene ville jeg vælge et OLED , eller et Panasonic med VA panel , hvis du sidder nogenlunde lige foran tv...
MVH
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
bantam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-August-2006
Status: Offline
Point: 1371
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bantam Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2016 kl. 23:14
Oprindeligt skrevet af CAT CAT skrev:

Et hurtigt spørgsmål:

Jeg købte i 2008 den sidste version af Pioneer's Kuro skærm i 50". Jeg overveje nu om det snart er tid til at skifte, men har ikke fulgt med kvaliteternes udvikling i flere år. Hvordan er de forskellige LED og OLED skærme i dag, i forhold til Kuro'en? Jeg vil gerne op på min. 60" hvad skal jeg gå efter?
Prøv at skimme denne tråd

Diskussionen kan virke lidt teknisk, men min egen reference er faktisk Pioneers 9G plasma-TV. Om du skal skifte, er naturligvis op til dig - men umiddelbart kunne dette LG-OLED ligne en værdig afløser. Om det er lige så robust etc. kan ingen naturligvis sige noget om endnu.
/lars
Til top
Søren Ingemann Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 31-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 497
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Søren Ingemann Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2016 kl. 23:36
Jeg anskaffede - som du - et af de sidste 60" Kuro TV'er (KRP600a) tilbage i 2009. Det var på daværende tidspunkt mit fjerde tv fra Pioneer - idet jeg nærmest opgraderede hver gang en ny generation kom på markedet Smile. Da produktionen sluttede var det en træls fornemmelse - men her i bakspejlet var det super. Først og fremmest så har jeg nu nydt et fantastisk (Otto-kalibreret) billede igennem 7 år efterhånden. OG jeg har sparet 5-8-10.000 årligt til opgraderinger Big smile.

Til gengæld er jeg for ganske nylig hoppet på OLED (LG 65" E6). Det har jeg ikke bestemt ikke fortrudt - selvom jeg sagtens havde kunnet fortsætte med det aldrende Pioneer adskillige år endnu. Selvom den ikke er så tynd som nutidens modeller, så synes jeg stadig designet holder max - og billedkvaliteten sparker bare stadig r.. i forhold til LED-tv.

Men: OLED er bare i en anden liga. Har indtil videre kopieret nogle ISF-indstillinger fra et engelsk site, som umiddelbart vurderet rammer ret præcist i forhold til hvad jeg har været vant til. Men den rigtige ISF-kalibrering finder sted her i weekenden, så det bliver spændende at se om det ændrer voldsomt på tingene.

Alt i alt: Klar anbefaling herfra på opgradering fra Kuro til OLED. Men omvendt - så kunne jeg sagtens leve med at forsætte med det gamle en rum tid endnu. En anden fordel ved et skifte er selvfølgelig også, at man slipper for ekstern tv-tuner (som f.eks. YouSee-boksen).
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4450
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2016 kl. 08:59
Jeg vil ligesom andre også pege på LGs 2016 OLED. F.eks. 65" LG B6 OLED (65B6V) stod i sidste uge til 23.333 kroner. Den kommer nok ned på den pris igen snart.

Den vil være en værdig arvtager til din Kuro hvad angår SDR-indhold og være et betydeligt skridt op, hvis du fodrer den med 4K/HDR indhold.
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1756
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmusdc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2016 kl. 09:43
+ nye tv

Lysstærkt TV
bedre til "stock" farvekalibrering, så længe man kører noget Cinema profil
3840x2160P (foruden skarpere billede, så får du også væsenligt mindre impact ved død pixel) - Vær opmærksom på om tv´et kan kører full RGB eller  YUV444 hvis du vælger at gå 4k
Mere medie inspireret platform - Rart med muligheden for at kunne afvikle online tv / video direkte fra tv´et.

faktisk rimelig uenig med Ranglisten.

KS7005 Samsung tv´et levere blændende performance for pengene (tjek HDTV Test) har ikke kvalitets problemer med Samsung.

og har købt Sony tv her på det sidste, og deres Android platform gør tv´et direkte ubrugeligt, og det burde være en del af købs vurderingen. og deres KONSTANTE "promise" om features, ny Android version, etc. er til at brække sig over, når man står med et tv fra sidste år, som stadig ikke er stabilt.

Har købt KS7005 som kontor tv, og det smækker min Sony X85C med længder,.

har ikke prøvet Panasonic, så kan ikke udtale mig om det tv.

så min rangliste vil nok være som følgende (men det er MIN, baseret på min erfaring)

OLED LG
Samsung (baseret på KS7005 / J8005 / F6500 / D5005 / B655 / B550 / M86 / R29)
Sony (X85c,X9D og W828b)
LED LG (UH 650v)
Philips

(derudover har jeg ejet - Panasonic V10/PV60 / Pioneer 43" plasma / B&O Beovision 4 + Beosystem 3)

(og så udelader jeg Panasonic, da de modeller jeg har set, har været direkte elendige) har heller aldrig haft kvalitets problemer med mine Samsung TV, eller Sony for den sags skyld, har haft et 43" plasma Pioneer der var problemer med og en PV60 og V10 tror jeg den hed fra Panasonic.

PV60 der skulle have nyt panel pga. purple snakes, og et V10 der buzzede så højt, at man kunne høre det i rummet ved siden af med lukket dør.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2016 kl. 09:45
Hvad er egentlig forskellen mellem LG's OLED modeller "B6" og "E6" ud over udseende og pris?

Redigeret af Kampus - 25-Oktober-2016 kl. 09:49
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu