recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til ny surroundforstærker
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til ny surroundforstærker

 Besvar Besvar Side  <1234 5>
Forfatter
Besked
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2016 kl. 08:01
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

I nyeste udgave er der en sammenligningstest af Denon AVR-X6300H, Pioneer SC-LX901 (som er en ny og kraftigere udgave, end LX79) og Yamaha RX-A3060.

Og ja, Pioneer'en har mange kræfter - de måler 243W/8 ohm og 421W/4 ohm - dynamisk effekt. Det skal siges, at Pioneer'en er opgivet til 200W/8 ohm konstant og 270W/4 ohm konstant.

Yamaha'en måles til 218W/8 ohm og 367W/4 ohm. Yamah'en er opgivet til 150W/8 ohm og 230W/4 ohm konstant. Ja, Pioneer'en er overall kraftigere, men er det nok?

M.v.h.


Hvad er det...2 mdr siden vi havde en lignende debat hvor du også citerede små bidder af en ubrugelig "test", hvor det dog viste sig(efter jeg havde googlet mig frem til den), de uheldigvis foretrak Pioneer på både muskler og lydkvalitet.
Så længe de ikke kalibrerer maskinerne manuelt ind efter en reference target kurve, kan du ikke bruge en enkelt mands vurdering af deres lydkvalitet til en pind. Og hvis de nu bare kalibrerede dem ind manuelt efter en reference target kurve, ville de lyde 98% ens. Bum
I øvrigt ligner deres effekt målinger noget der er målt i 2 kanals drift. Der hvor Pioneer altid stikker af fra feltet, er ved flerkanals drift, når der skal trækkes 5/7/9 kanaler samtidigt, og de andres strøm reserver slipper op pga af de ineffektive klasse a/b forstærkere.
Når det så er sagt, så koster en Yamaha 3060 vist omkring det dobbelte af trådstarters budget.
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Læs nu om kravene...
M.v.h.



Redigeret af armani-thomas - 23-November-2016 kl. 08:19
Til top
Claus P Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 12-Oktober-2013
Sted: Amager
Status: Offline
Point: 349
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Claus P Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2016 kl. 10:16
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

I nyeste udgave er der en sammenligningstest af Denon AVR-X6300H, Pioneer SC-LX901 (som er en ny og kraftigere udgave, end LX79) og Yamaha RX-A3060.

M.v.h.

I nyeste udgave af ? 
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2016 kl. 11:00
Oprindeligt skrevet af Claus P Claus P skrev:

Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

I nyeste udgave er der en sammenligningstest af Denon AVR-X6300H, Pioneer SC-LX901 (som er en ny og kraftigere udgave, end LX79) og Yamaha RX-A3060.

M.v.h.


I nyeste udgave af ? 


Beklager - rettet!

M.v.h.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2016 kl. 11:02
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

....men den lyder til gengæld metallisk og er meget lys i toppen og den mangler ro og sjæl...


Det er stort set den samme karakteristisk jeg udleder af det de skriver om Pioneer'en.

M.v.h.
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2016 kl. 11:08
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Helt ærligt, hvis de virkelig skriver at Pioneer'en bare banker til, uanset hvor højt vi vil spille, så er det sgu en sandhed med modifikationer, jeg kan sgu ikke høre at den spiller højre, men den lyder til gengæld metallisk og er meget lys i toppen og den mangler ro og sjæl


Potter du er velkommen forbi til en demo og en kop kaffe i det midtjyske, hvis du gerne vil opleve en Pioneer der spiller silkeblødt og med oceaner af ro og sjæl, og bliver ved med det uanset hvor højt vi vil spille Den bliver dog kun brugt som pre på fronter, men i surround trækker den en stor center, samt 2 sæt gulvhøjttalere til surround. Send en PM ved interesse.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2016 kl. 11:13
Oprindeligt skrevet af armani-thomas armani-thomas skrev:

...kan du ikke bruge en enkelt mands vurdering af deres lydkvalitet til en pind.


Nu er det så ikke "en enkelt mand", men et testhold...

Oprindeligt skrevet af armani-thomas armani-thomas skrev:

Når det så er sagt, så koster en Yamaha 3060 vist omkring det dobbelte af trådstarters budget.


Det var en generel observation, omkring Pioneer vs. Yamaha.
Og prisen er ikke mere irrelevant, end dit forslag om at sætte en 43,5 centimeters Pioneer ind i et 43 centimeters skab.
>Vi véd at du synes at Pioneer er Guds gave til menneskeheden, men så er det så heller ikke bedre, end alt muligt andet! Du kunne lige så vel have anbefalet en af de nye ONKYO'er, som er en Pioneer med et andet skilt og kabinet.

M.v.h.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2016 kl. 11:16
Oprindeligt skrevet af armani-thomas armani-thomas skrev:


Potter du er velkommen forbi til en demo og en kop kaffe i det midtjyske, hvis du gerne vil opleve en Pioneer der spiller silkeblødt og med oceaner af ro og sjæl, og bliver ved med det uanset hvor højt vi vil spille Den bliver dog kun brugt som pre på fronter, men i surround trækker den en stor center, samt 2 sæt gulvhøjttalere til surround.


Så alligevel ikke relevant, da det ikke siger noget om dens stereoformåen...

M.v.h.
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2016 kl. 11:30
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af armani-thomas armani-thomas skrev:


Potter du er velkommen forbi til en demo og en kop kaffe i det midtjyske, hvis du gerne vil opleve en Pioneer der spiller silkeblødt og med oceaner af ro og sjæl, og bliver ved med det uanset hvor højt vi vil spille Den bliver dog kun brugt som pre på fronter, men i surround trækker den en stor center, samt 2 sæt gulvhøjttalere til surround.


Så alligevel ikke relevant, da det ikke siger noget om dens stereoformåen...

M.v.h.


Nu er det trods alt en tråd om surround receivere
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2016 kl. 12:32
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

....men den lyder til gengæld metallisk og er meget lys i toppen og den mangler ro og sjæl...


Det er stort set den samme karakteristisk jeg udleder af det de skriver om Pioneer'en.

M.v.h.
Jeg har stadig til gode at høre en surround receiver og mellemklasse effektforstærker som køre class D som ikke lyder rusten og skinger og uden opløsning i diskanten. 
Det kan godt være det bare mig, jeg har kørt med meget dyrt High End stereo i mange år, og har selvfølgelig min erfaring derfra. 
Men at få hele lydbilledet skåret ud som små papfigur som står placeret bag hinanden er da en degradering, men det er sådan jeg oplever Class D forstærker, beklager Class D er bare ikke mig jeg kan ikke holde ud at lytte på det, jeg bliver bare så træt.
 
At andre kan lig Classe D er fint med mig, hver sin smag og meningSmile 
 
Ingen tvivl om at Class D har en imponator effekt hos mange.
 
 
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2016 kl. 12:50
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

....men den lyder til gengæld metallisk og er meget lys i toppen og den mangler ro og sjæl...


Det er stort set den samme karakteristisk jeg udleder af det de skriver om Pioneer'en.

M.v.h.
Jeg har stadig til gode at høre en surround receiver og mellemklasse effektforstærker som køre class D som ikke lyder rusten og skinger og uden opløsning i diskanten. 
Det kan godt være det bare mig, jeg har kørt med meget dyrt High End stereo i mange år, og har selvfølgelig min erfaring derfra. 
Men at få hele lydbilledet skåret ud som små papfigur som står placeret bag hinanden er da en degradering, men det er sådan jeg oplever Class D forstærker, beklager Class D er bare ikke mig jeg kan ikke holde ud at lytte på det, jeg bliver bare så træt.
 
At andre kan lig Classe D er fint med mig, hver sin smag og meningSmile 
 
Ingen tvivl om at Class D har en imponator effekt hos mange.
 
 

Og så vil jeg da egentligt bare endnu kraftigere opfordre dig til og komme forbi til en demo Thumbs Up
Hvis ikke dine dårlige klasse D minder påvirker dig placeboisk, vil jeg tro du får et helt andet syn på klasse D. Kan hvertfald garantere der ikke er noget som helst skingert her. Når et system lyder skingert vil det også altid kunne spottes på en måling af frekvensgangen, som et eller andet form for hæv i området 2-4khz, eller generelt et manglende fald mellem 1khz-20khz.
Til top
Basknudsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1341
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Basknudsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2016 kl. 15:11
Er der nogle af jer der har en Yamaha stående i et lignende møbel som kan hjælpe med et svar???

AV-Connection har Yamaha RX-A860 på fredag til 6500,- det ligner umiddelbart en god pris, tager jeg fejl?

Hvor varm bliver sådan en Marantz SR7010, og kan den det samme med nye lydformater og lign. som Yamaha'en? 

Og tilsvarende med Pioneer?

Hvad med denne her? 
https://www.hifiklubben.dk/tv-og-hjemmebiograf/hjemmebioreceiver/denon-avr-x3300w-surround-receiver/


Redigeret af Basknudsen - 23-November-2016 kl. 15:33
Panasonic TX-55DX600, Toshiba HD-E1, Panasonic DMP-UB310, Marantz SR5010, ATV4K, Dali concept 6 front, Dali concept center, Dali concept 12 sub.
Til top
Bruger udmeldt 35 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 28-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2016 kl. 15:27
Marantzen bliver håndlun omkring HDMI boardet.
Den er fint med på de nye formater såsom Dolby Atmos og DTS-X.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 5>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu