recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Er mit spritnye LG OLED dødt?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Er mit spritnye LG OLED dødt?

 Besvar Besvar Side  <1234 23>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2017 kl. 23:45
Oprindeligt skrevet af Blank Blank skrev:

Det er da heldigvis gået i den rigtige retning.
Kandersen startede med at udtrykke sig som om at lovgivningen var som han sagde, til at han nu er blevet klogere, og må udtrykke sig efter hvordan han synes lovgivningen burde være.
Det tog ellers sin tid at få ham på rette spor.

Tak for debatten..

Nej det startede Kandersen ikke med. Faktisk var du selv en af de første.. Så nu er du åbenbart igen igang med at lange andre, for noget du selv præstere. 

Der var nogen før ham der mente, at trådstarter ikke kunne levere produktet tilbage, fordi det ikke længere var i væsentlig samme stand, og at han iøvrigt selv skulle betale for det osv osv..
Disse nogen, var bla. dig selv, fuldstændig uden henvisning til noget som helst andet end hvad DU synes lovgivningen burde være, (hint dit eget indlæg jeg linkede til tidligere i dag). På det tidspunkt var Kandersen slet ikke blandet ind i debatten, udover at Lunddal mente der var gået Kandersen i debatten.. Men derefter gik der Kandersen i det. Kandersen, som i øvrig ikke er rettet noget som helst ind i nærheden at den retning hvad du tror.
Jeg mener det er forkasteligt, at nogen seriøst kan sidde og skrive, at en forbruger ikke kan returnere et produkt der er defekt, fordi det derved ikke er i samme stand og ´derfor ikke kan gensælges. Magen til idiotisk sludder skal man dælme lede længe efter. Jeg kunne godt mistænke at i derved fik trådstarter på andre og helt forkerte tanker.

Og så tvivler jeg kraftigt på, at forhandler har en RET til at afhjælpe en mangel ved reparation på et produkt der er så nyt. Nej jeg kan ikke finde nogen dokumentation for det. Men jeg kan heller ikke finde, at han ligefrem har en RET til det, i en situation som det den her debat handler om, medmindre den skal behandles som en reklamation, som derved giver forhandler mulighed for at afhjælpe med reparation. Så på den led er der kun en vej, og det er at spørge forbrugerrådet. Jeg afviser ikke at en forhandler kan have det. Jeg har kendskab nok til lovgívningen til at måtte erkende, at den ikke altid er lige logisk. Så det ville ikke overraske. Men der er absolut intet fornuft der taler for det i pågældende situation, hvilket sandsynligvis også er derfor, at Elgigantens normale procedure er som den er. 

Den her debat lukker, fordi Henrik B bla har gjort os opmærksom på, at Elgiganten allerede har taget hånd om sådan en situation, og netop anviser kunder, at de returnere produkterne. At det ikke er det der skete i trådstarters sag, det må så skyldes en fejl fra Elgigantens side.

Men hvis du insistere, så må du gerne tro, at du har rettet Kandersen noget som helst ind. Det har Kandersen det helt fint med LOL
Til top
Blank Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 03-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Blank Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2017 kl. 19:37
Det er da heldigvis gået i den rigtige retning.
Kandersen startede med at udtrykke sig som om at lovgivningen var som han sagde, til at han nu er blevet klogere, og må udtrykke sig efter hvordan han synes lovgivningen burde være.
Det tog ellers sin tid at få ham på rette spor.

Tak for debatten..
BaaaaaH
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19211
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2017 kl. 18:42
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Man bliver nødt til at vælge enten det ene eller det andet. Reklamation eller Fortrydelse. Man kan ikke kombinere de to.


Jeg er ikke som sådan uenig. Problemet er at reklamation pr automatik åbner op for en mulighed for at afhjælpe på anden vis end der er hensigtsmæssig og iøvrigt fornuftigt i lige netop denne sag. 
Og jeg mener seriøst ikke det er et valg forhandleren kan/bør kunne vælge.



Ja, netop, DU mener og forsøger at kigge i lovene og blande dem sammen, for at få dem til at passe med DIN mening.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2017 kl. 17:23
Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Man bliver nødt til at vælge enten det ene eller det andet. Reklamation eller Fortrydelse. Man kan ikke kombinere de to.


Jeg er ikke som sådan uenig. Problemet er at reklamation pr automatik åbner op for en mulighed for at afhjælpe på anden vis end der er hensigtsmæssig og iøvrigt fornuftigt i lige netop denne sag. 
Og jeg mener seriøst ikke det er et valg forhandleren kan/bør kunne vælge. Der bør kun være en mulighed, og det er en omlevering/ombytning. 
Reparation kan i værste fald (bemærk, værste fald) ende ud i et scenarie, hvor du som kunde ikke aner, hvornår du ser TVét igen. Selv mere end to uger i værst tænkelige tilfælde. Og det er bestemt ikke i orden, efter min vurdering. Jeg ved godt, jeg har intet jeg kan dokumentere det med, andet end almen sund fornuft. 

At det så rent praktisk vil være en reklamation, fordi man som kunde jo ligesom er nødt til at gøre forhandleren opmærksom på det, det mener jeg som sådan ikke ændre ret meget. Produktet er leveret defekt/mangelfuldt. 

Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Vælger du derimod at benytte returretten, så indikerer du at du gerne vil ophæve købet, men så hænger du selv på fragtregningen. Jeg tvivler på at man kan returnere/ophæve købet unden samtidig at acceptere fragtregningen, uanset om TVet så var DOA.


Det strider mod min fornuft at bruge fortrydelse omkring et defekt produkt. I min lille logiske verden, der giver det sig selv, at når produktet er defekt og slet ikke virker, så er der helt naturligt heller ingen der ønsker det.  Derfor har jeg umådelig svært ved at begynde bruge et begreb, som alene ud fra begrebets betydning stiller nogle betingelser. fx at man skal levere det i væsentlig samme stand, og at det skal kunne gensælges.. Det er komplet galemathias at snakke om returnering i samme stand og gensalg, når der er tale om et produkt der ikke virker. 
Her må fornuften have højere indflydelse end selve begrebet!

Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Stridens kerne er dog ikke hvem der bærer fragtregningen, den er om man i det hele taget har ret til at benytte returretten, hvis skidtet går i stykker mens man afprøver det. Det er der åbenbart nogen der mener man ikke kan og det må de for min skyld blive ved med at mene. Tror ikke 20 sider mere kan overbevise dem om noget andet alligevel.

Nej du har sandsynligvis ret. Jeg tror dog alligevel godt at de fleste kan se det, inkl Elgiganten selv. Og som Henrik B skriver lige før, så har de åbenbart allerede taget stilling til sådanne tilfælde. De ombytter. 
Trådstarterens TV og forsøg på reparation af dette, må så være en fejl fra Elgigantens side. Det kan accepteres, da ingen er fejlfri.

Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2017 kl. 17:05
Oprindeligt skrevet af Blank Blank skrev:

Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Oprindeligt skrevet af Blank Blank skrev:


I det her tilfælde er fjernsynet gået i stykker, og her vil jeg henvise til dit eget link,
som bekræfter hvad jeg hele tiden har skrevet.
Så er det reklamationsret..
Butikken KAN dog vælge at give penge retur, som en god service.. men man kan som forbruger ikke kræve det..


Det er ikke det forbrugerhotline svarer på i det stykke du citererde. De svarer på hvem der skal betale for returfragt i tilfælde af fortrydelse eller reklamation. Hvis du fortryder skal du selv betale. Hvis du reklamerer er det forretningen der betaler, hvis ellers reklamationen er berettiget. Det er også det der spørges til. Der står ikke at man ikke kan benytte sin fortrydelsesret hvis man modtager en defekt vare og det er heller ikke det der bliver spurgt om.

Her hvad er jeg citerede
Svar

af Pernille , Forbrugerhotlinen d. 03-03-14 kl. 11:31
83%
Fortrydelsesret
Hvis du fortryder købet af en ellers fejlfri vare og udnytter din fortrydelsesret, skal du som forbruger betale returportoen.
Hvis der er noget galt med varen
Hvis varen ikke lever op til det, man kan forvente, eller den beskrivelse den er solgt under, kan du måske gøre brug af din reklamationsret. Bruger du din reklamationsret kan sælger vælge at gøre krav på at forsøge at reparere eller ombytte varen til en ny. Når du reklamerer, skal sælger betale forsendelsesomkostningerne.

Jeg ved godt hvad du citerede. Nu har du klippet konteksten væk. Konteksten var som jeg skrev før at der blev spurgt til hvem der skal betale fragt omkostningerne. Ikke om, om man må benytte sin fortrydelsesret hvis man har modtaget en defekt vare.


Redigeret af Mefisto - 16-Februar-2017 kl. 17:09
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2017 kl. 17:03
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Oprindeligt skrevet af Blank Blank skrev:


I det her tilfælde er fjernsynet gået i stykker, og her vil jeg henvise til dit eget link,
som bekræfter hvad jeg hele tiden har skrevet.
Så er det reklamationsret..
Butikken KAN dog vælge at give penge retur, som en god service.. men man kan som forbruger ikke kræve det..


Det er ikke det forbrugerhotline svarer på i det stykke du citererde. De svarer på hvem der skal betale for returfragt i tilfælde af fortrydelse eller reklamation. Hvis du fortryder skal du selv betale. Hvis du reklamerer er det forretningen der betaler, hvis ellers reklamationen er berettiget. Det er også det der spørges til. Der står ikke at man ikke kan benytte sin fortrydelsesret hvis man modtager en defekt vare og det er heller ikke det der bliver spurgt om.

Igen, den sund fornuft vil sige, at ingen ved deres fulde fem vil man forvente ville sige jatak til at beholde et fejlbehæftet/mangelfuldt produkt, der som, i dette tilfælde, et TV der slet ikke kan tænde. 
Ergo er der som sådan ikke tale om en fortrydelse. Der er heller ikke tale om en reklamation, i og med vi er i en "prøvetid". Der er tale om en fejl levering, fordi TVét har haft manglen fra start. At TVét kun er få timer gammel førend symptomet af manglen viser sig, taler yderligere til fornuften om, at ikke begynde at reparerer på det. TVét returneres ikke med henblik på fortrydelse. Det returneres ikke med henblik på gensalg, hvorfor tilstanden i realiteten er ret ligegyldig, så længe det ikke er forbrugeren der har forårsaget manglen. 

Jeg har svært ved at finde nogle som helst gode argumenter for valg af reparation.
Og jeg har eventyrlig svært ved at dokumentation på, at det er forhandlerens RET at vælge denne løsning.

Man bliver nødt til at vælge enten det ene eller det andet. Reklamation eller Fortrydelse. Man kan ikke kombinere de to.

Vælger du at reklamere så giver det forhandleren visse rettigheder i forhold til reparation og du indikerer samtidig at du stadig gerne vil have et (funktionelt)TV for dine penge. Hvis reklameationen er berettiget er det forhandlerens opgave at betale fragtomkostninger, repartion/ombytning mv. Der kan dog stadig blive tale om at hæve købet hvis forhandleren så ikke kan levere et TV der virker/den rigtige model mv. i henhold til købsaftalen.

Vælger du derimod at benytte returretten, så indikerer du at du gerne vil ophæve købet, men så hænger du selv på fragtregningen. Jeg tvivler på at man kan returnere/ophæve købet unden samtidig at acceptere fragtregningen, uanset om TVet så var DOA. Stridens kerne er dog ikke hvem der bærer fragtregningen, den er om man i det hele taget har ret til at benytte returretten, hvis skidtet går i stykker mens man afprøver det. Det er der åbenbart nogen der mener man ikke kan og det må de for min skyld blive ved med at mene. Tror ikke 20 sider mere kan overbevise dem om noget andet alligevel.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2017 kl. 17:00
Oprindeligt skrevet af Blank Blank skrev:

Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Oprindeligt skrevet af Blank Blank skrev:


I det her tilfælde er fjernsynet gået i stykker, og her vil jeg henvise til dit eget link,
som bekræfter hvad jeg hele tiden har skrevet.
Så er det reklamationsret..
Butikken KAN dog vælge at give penge retur, som en god service.. men man kan som forbruger ikke kræve det..



Det er ikke det forbrugerhotline svarer på i det stykke du citererde. De svarer på hvem der skal betale for returfragt i tilfælde af fortrydelse eller reklamation. Hvis du fortryder skal du selv betale. Hvis du reklamerer er det forretningen der betaler, hvis ellers reklamationen er berettiget. Det er også det der spørges til. Der står ikke at man ikke kan benytte sin fortrydelsesret hvis man modtager en defekt vare og det er heller ikke det der bliver spurgt om.



Her hvad er jeg citerede
Svar

af Pernille , Forbrugerhotlinen d. 03-03-14 kl. 11:31
83%
Fortrydelsesret
Hvis du fortryder købet af en ellers fejlfri vare og udnytter din fortrydelsesret, skal du som forbruger betale returportoen.
Hvis der er noget galt med varen
Hvis varen ikke lever op til det, man kan forvente, eller den beskrivelse den er solgt under, kan du måske gøre brug af din reklamationsret. Bruger du din reklamationsret kan sælger vælge at gøre krav på at forsøge at reparere eller ombytte varen til en ny. Når du reklamerer, skal sælger betale forsendelsesomkostningerne.


Ovenstående er fløjtende ligegyldigt i denne sag! El-giganten skriver i deres egen FAQ, at hvis et produkt er defekt ved modtagelse, så kan man vælge at få det ombyttet - basta!

I kan argumentere og diskutere op og ned ad stolper, det ændrer ikke på at Kandersen hele tiden har haft - og stadig har - ret!

M.v.h.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2017 kl. 16:53
Det her er til dato den mest latterlige tråd.

Alt det ævl og kævl.

Der er ingen der har glæde af jeres skænderier.

Og ingen der kan huske hvad den startede med.

Stop nu.

😂😂😂
Til top
Blank Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 03-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Blank Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2017 kl. 16:51
Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Oprindeligt skrevet af Blank Blank skrev:


I det her tilfælde er fjernsynet gået i stykker, og her vil jeg henvise til dit eget link,
som bekræfter hvad jeg hele tiden har skrevet.
Så er det reklamationsret..
Butikken KAN dog vælge at give penge retur, som en god service.. men man kan som forbruger ikke kræve det..


Det er ikke det forbrugerhotline svarer på i det stykke du citererde. De svarer på hvem der skal betale for returfragt i tilfælde af fortrydelse eller reklamation. Hvis du fortryder skal du selv betale. Hvis du reklamerer er det forretningen der betaler, hvis ellers reklamationen er berettiget. Det er også det der spørges til. Der står ikke at man ikke kan benytte sin fortrydelsesret hvis man modtager en defekt vare og det er heller ikke det der bliver spurgt om.

Her hvad er jeg citerede
Svar

af Pernille , Forbrugerhotlinen d. 03-03-14 kl. 11:31
83%
Fortrydelsesret
Hvis du fortryder købet af en ellers fejlfri vare og udnytter din fortrydelsesret, skal du som forbruger betale returportoen.
Hvis der er noget galt med varen
Hvis varen ikke lever op til det, man kan forvente, eller den beskrivelse den er solgt under, kan du måske gøre brug af din reklamationsret. Bruger du din reklamationsret kan sælger vælge at gøre krav på at forsøge at reparere eller ombytte varen til en ny. Når du reklamerer, skal sælger betale forsendelsesomkostningerne.
BaaaaaH
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2017 kl. 16:37
Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Oprindeligt skrevet af Blank Blank skrev:


I det her tilfælde er fjernsynet gået i stykker, og her vil jeg henvise til dit eget link,
som bekræfter hvad jeg hele tiden har skrevet.
Så er det reklamationsret..
Butikken KAN dog vælge at give penge retur, som en god service.. men man kan som forbruger ikke kræve det..


Det er ikke det forbrugerhotline svarer på i det stykke du citererde. De svarer på hvem der skal betale for returfragt i tilfælde af fortrydelse eller reklamation. Hvis du fortryder skal du selv betale. Hvis du reklamerer er det forretningen der betaler, hvis ellers reklamationen er berettiget. Det er også det der spørges til. Der står ikke at man ikke kan benytte sin fortrydelsesret hvis man modtager en defekt vare og det er heller ikke det der bliver spurgt om.

Igen, den sund fornuft vil sige, at ingen ved deres fulde fem vil man forvente ville sige jatak til at beholde et fejlbehæftet/mangelfuldt produkt, der som, i dette tilfælde, et TV der slet ikke kan tænde. 
Ergo er der som sådan ikke tale om en fortrydelse. Der er heller ikke tale om en reklamation, i og med vi er i en "prøvetid". Der er tale om en fejl levering, fordi TVét har haft manglen fra start. At TVét kun er få timer gammel førend symptomet af manglen viser sig, taler yderligere til fornuften om, at ikke begynde at reparerer på det. TVét returneres ikke med henblik på fortrydelse. Det returneres ikke med henblik på gensalg, hvorfor tilstanden i realiteten er ret ligegyldig, så længe det ikke er forbrugeren der har forårsaget manglen. 

Jeg har svært ved at finde nogle som helst gode argumenter for valg af reparation.
Og jeg har eventyrlig svært ved at dokumentation på, at det er forhandlerens RET at vælge denne løsning.
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2017 kl. 15:54
Oprindeligt skrevet af Blank Blank skrev:


I det her tilfælde er fjernsynet gået i stykker, og her vil jeg henvise til dit eget link,
som bekræfter hvad jeg hele tiden har skrevet.
Så er det reklamationsret..
Butikken KAN dog vælge at give penge retur, som en god service.. men man kan som forbruger ikke kræve det..


Det er ikke det forbrugerhotline svarer på i det stykke du citererde. De svarer på hvem der skal betale for returfragt i tilfælde af fortrydelse eller reklamation. Hvis du fortryder skal du selv betale. Hvis du reklamerer er det forretningen der betaler, hvis ellers reklamationen er berettiget. Det er også det der spørges til. Der står ikke at man ikke kan benytte sin fortrydelsesret hvis man modtager en defekt vare og det er heller ikke det der bliver spurgt om.


Redigeret af Mefisto - 16-Februar-2017 kl. 15:58
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2017 kl. 15:48
Oprindeligt skrevet af Blank Blank skrev:

og El giganten vil også sige OK til det..
jeg er bare ikke sikker på at alle e butikker har samme mening..


det er de ikke.

Oprindeligt skrevet af Blank Blank skrev:

og her er det ikke 100% tydeligt hvad der står i loven, udover at fjernsynet skal kunne sælges som nyt..


Jo loven siger at det er op til butikkerne selv at definere det.

Dilemmaet i denne sag er, at TVét der er leveret har en mangel. Og her kommer mit link ind i billedet. 
Det er ikke anderledes end, hvis skærmen havde været smadret ved levering. TVét har en mangel. Det kan aldrig blive til noget som helst andet, medmindre man kan påvise, at forbrugeren selv har forårsaget det.

Problematikken, og som jeg ikke har været i stand til at hverken kunne dokumentere eller få bekræftet - er hvorvidt forhandleren ligefrem har RET til at afhjælpe forbrugeren med en reparation i den pågældende situation, da denne RET som flere har henvist til, den først bliver aktuel i en reklamationssag. Men i denne sag er der ikke tale om hverken reklamation eller fortrydelse. Der er tale om levering af et fejlbehæftet produkt, som ikke engang kan afprøves. 

Jeg kan ikke gøre andet end jeg har gjort, tale til den sund fornuft og forsøge forklare med, at reparation af TVét er en ringere løsning for forbrugeren og tager væsentlig længere tid, hvorimod en ombytning er det mest oplagte. For forhandleren burde det gå ud på et, (medmindre de ikke har TVet på lager). Men for forbrugeren har det pt betydet 5 dage uden TV. Forhandleren kunne sandsynligvis have leveret et nyt TV på 1 dag. Dvs foreløbig 4 dage spildt, som forbrugeren (trådstarteren) har betalt for.

Oprindeligt skrevet af Blank Blank skrev:

I det her tilfælde er fjernsynet gået i stykker, og her vil jeg henvise til dit eget link,
som bekræfter hvad jeg hele tiden har skrevet.
Så er det reklamationsret..


Hvordan kan du ud af mit link se, at det er en reklamationssag?
Og selv HVIS det er en reklamationssag, så vil TVét blive dømt til at have haft manglen fra dag 0, altså ved leveringen. Og så er vi igen tilbage til mit link, og det afsnit som jeg IGEN vælger at fastholde. Forhandleren har leveret et forkert/fejlbehæftet produkt. Forhandleren skal betale for en returnering. Der nævnes INTET om reklamationssag eller mulighed for/RET til afhjælpning på anden vis.

I øvrigt returneres TVét ikke med henblik på gensalg. Det er jo defekt og skal derfor IKKE gensælges.

Så jeg spørger igen - Hvordan læser du det ud af det link jeg skrev?



Redigeret af Kandersen - 16-Februar-2017 kl. 16:44
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 23>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu