recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Er mit spritnye LG OLED dødt?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Er mit spritnye LG OLED dødt?

 Besvar Besvar Side  <12345 23>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Blank Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 03-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Blank Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2017 kl. 15:32
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af Blank Blank skrev:


Ahh.. nu fandt jeg den..
argumentet var at en printer og et TV ikke er det samme..
han skrive dog samtidig at når TV er taget i brug, bortfalder returretten.
Trådstarter skriver i sit første indlæg, at han havde brugt TV'et nogle timer..
Så jeg må hellere rette spørgsmålet lidt til..
Hvornår prøver man, og hvornår tager man i brug..?


Det er ikke til at sige, medmindre forhandleren har defineret dette. Elgiganten skriver vistnok at det skal returneres inde for 14 dage. Dvs reelt kan han afprøve det i 14 dage og levere det retur i væsentlig samme stand. Så er alle stadigvæk glade.

Men husk nu - situationen i denne tråd er anderledes. For få timer efter han har påbegyndt afprøvning, der virker TVét ikke mere. TVét vil, i en reklamationssag, blive dømt til at det har haft en mangel fra dag 0 (ved leveringen). Men nu er der ikke tale om en reklamationssag, (endnu). Der er tale om, at han står med et han er i gang med at afprøve, og nu virker det ikke mere. Trådstarter har sandsynligvis ikke gjort noget forkert for at opnå denne mangel. Det er ren og skær tilfældighed. 

Oprindeligt skrevet af Blank Blank skrev:

Så nu vil jeg istedet stille spørgsmålet op på en anden måde..
hvad er test, og hvad er reelt brug..?


Jf Elgigantens definition, så er det 14 dage, forudsat at du kan levere produktet retur i væsentlig samme stand, hvis du fortryder. 

Oprindeligt skrevet af Blank Blank skrev:

i min verden ville jeg nok se om fjernsynet så pænt ud på væggen, og se om den kunne fange alle kanaler, og om der var noget bleeding osv..
men at se flere timers streaming, synes jeg måske er at strække den lidt..
denne gang er det min personlige holdning, og derfor ingen kilder!


Det kan evt skyldes du allerede har en forudsætning for, hvad TVét ellers vil indeholde. Men personligt synes jeg det er helt fint, at folk tænder for det, ser om billedet er som de forventer skal være og om andre væsentlige funktioner er som de forventer det skal være.
Husk på, det er forventningen som den her "prøvetid" (bevidst andet ordvalg) reelt skal afgøre. Der er massere af mennesker "derude" som ikke aner halvdelen af det som vi ved herinde på Recordere.dk.
På den led er det en god service som Elgiganten tilbyder, synes jeg. For det er ikke alle steder du kan få lov at gøre det samme, hvilket jeg synes er skidt. (Lang forklaring, men kort skyldes det, at det produkt du ser i butikken, det er ikke det samme som du pakker ud af kassen).


Jeg er klar over El gigantens definition, og jeg har fra første indlæg, skrevet at jeg ikke er i tvivl om at El giganten vil tage det retur.

Jeg er sikker på at vi allesammen som forbrugere har nogle forventninger.
Jeg kunne godt godt tænke mig at kunne kalibrerer mit fjernsyn, og derefter se ca 10 minutter af nogle udvalgte film, som jeg mener er godt demo diske.
udfra det kan jeg så vurdere om jeg synes det er godt nok..

og El giganten vil også sige OK til det..
jeg er bare ikke sikker på at alle e butikker har samme mening..
og her er det ikke 100% tydeligt hvad der står i loven, udover at fjernsynet skal kunne sælges som nyt..

I det her tilfælde er fjernsynet gået i stykker, og her vil jeg henvise til dit eget link,
som bekræfter hvad jeg hele tiden har skrevet.
Så er det reklamationsret..
Butikken KAN dog vælge at give penge retur, som en god service.. men man kan som forbruger ikke kræve det..

BaaaaaH
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2017 kl. 15:29
Oprindeligt skrevet af Blank Blank skrev:

Og for at uddybe lidt.

Så gætter jeg på at det er denne som du vurdere efter:

Returnering ved fejl eller mangler

Hvis webshoppen har lavet en fejl ved leveringen, eller hvis der viser sig at være fejl på varen, så er det sælgeren, som er ansvarlig. I det tilfælde skal du tage kontakt til sælgeren, som så skal sørge for, at du kan returnere din pakke omkostningsfrit, fx med en pakkelabel.


de skriver INGEN steder, at det her omhandler fortrydelsesret, længere nede i kommentarene uddyber de dog, og skriver at det gælder ved reklamation..!

Jeg har læst alle kommentarene og eksmeplerne. Og det er et stor rod af fortrydelse, reklamation og/eller returnering. 

Jeg fastholder stadigvæk det første jeg henviste til, netop afsnittet omkring fejl eller mangler. Forhandleren har leveret et TV med en mangel. Forhandleren skal betale for returneringen. Der nævnes intet om fortrydelse. Sandsynligvis fordi man går ud fra, at forbrugeren ikke fortryder sig valg, men heller ikke ønsker en vare der er behæftet med en mangel. 

I den konkrete situation kan du spørge dig selv - Hvordan kan du afprøve et TV (jf Elgigantens tilbud og reteurnering), som ikke kan tænde?

Lad nu være med at svar noget som helst andet end - at det kan du ikke Wink
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2017 kl. 15:25
Oprindeligt skrevet af Blank Blank skrev:


Ahh.. nu fandt jeg den..
argumentet var at en printer og et TV ikke er det samme..
han skrive dog samtidig at når TV er taget i brug, bortfalder returretten.
Trådstarter skriver i sit første indlæg, at han havde brugt TV'et nogle timer..
Så jeg må hellere rette spørgsmålet lidt til..
Hvornår prøver man, og hvornår tager man i brug..?


Det er ikke til at sige, medmindre forhandleren har defineret dette. Elgiganten skriver vistnok at det skal returneres inde for 14 dage. Dvs reelt kan han afprøve det i 14 dage og levere det retur i væsentlig samme stand. Så er alle stadigvæk glade.

Men husk nu - situationen i denne tråd er anderledes. For få timer efter han har påbegyndt afprøvning, der virker TVét ikke mere. TVét vil, i en reklamationssag, blive dømt til at det har haft en mangel fra dag 0 (ved leveringen). Men nu er der ikke tale om en reklamationssag, (endnu). Der er tale om, at han står med et han er i gang med at afprøve, og nu virker det ikke mere. Trådstarter har sandsynligvis ikke gjort noget forkert for at opnå denne mangel. Det er ren og skær tilfældighed. 

Oprindeligt skrevet af Blank Blank skrev:

Så nu vil jeg istedet stille spørgsmålet op på en anden måde..
hvad er test, og hvad er reelt brug..?


Jf Elgigantens definition, så er det 14 dage, forudsat at du kan levere produktet retur i væsentlig samme stand, hvis du fortryder. 

Oprindeligt skrevet af Blank Blank skrev:

i min verden ville jeg nok se om fjernsynet så pænt ud på væggen, og se om den kunne fange alle kanaler, og om der var noget bleeding osv..
men at se flere timers streaming, synes jeg måske er at strække den lidt..
denne gang er det min personlige holdning, og derfor ingen kilder!


Det kan evt skyldes du allerede har en forudsætning for, hvad TVét ellers vil indeholde. Men personligt synes jeg det er helt fint, at folk tænder for det, ser om billedet er som de forventer skal være og om andre væsentlige funktioner er som de forventer det skal være.
Husk på, det er forventningen som den her "prøvetid" (bevidst andet ordvalg) reelt skal afgøre. Der er massere af mennesker "derude" som ikke aner halvdelen af det som vi ved herinde på Recordere.dk.
På den led er det en god service som Elgiganten tilbyder, synes jeg. For det er ikke alle steder du kan få lov at gøre det samme, hvilket jeg synes er skidt. (Lang forklaring, men kort skyldes det, at det produkt du ser i butikken, det er ikke det samme som du pakker ud af kassen).

Til top
Blank Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 03-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Blank Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2017 kl. 15:22
Og for at uddybe lidt.

Så gætter jeg på at det er denne som du vurdere efter:

Returnering ved fejl eller mangler

Hvis webshoppen har lavet en fejl ved leveringen, eller hvis der viser sig at være fejl på varen, så er det sælgeren, som er ansvarlig. I det tilfælde skal du tage kontakt til sælgeren, som så skal sørge for, at du kan returnere din pakke omkostningsfrit, fx med en pakkelabel.


de skriver INGEN steder, at det her omhandler fortrydelsesret, længere nede i kommentarene uddyber de dog, og skriver at det gælder ved reklamation..!
BaaaaaH
Til top
Blank Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 03-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Blank Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2017 kl. 15:18
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af Blank Blank skrev:

Det link du har smidt op, skal du måske lige læse igen..
og når du så føler du har forstået det, så prøv een gang til..
og bliv bare ved indtil det er gået op for dig, hvad der menes..

Lovgivning osv. kan være svært at læse som alm. forbruger, men hvis du bliver ved længe nok, falder den nok i hak.!

Er du uenig, så har du vel et link der påvise det? Er det ikke det du selv beder om?
Eller er vi nu igen ovre i, "fordi du siger det" ??



Under selv samme link, under kommentarene:
Hvis produktet IKKE er fejlfrit, gøres brug af reklamationsretten.!

Spørgsmål

af d. 19-02-14 kl. 17:08

Hej. 

Jeg har købt nogle vare hos luxstyle på internettet, fordi de under hver produktbeskrivelse har beskrevet deres produkter som top kvalitet. 
Derfor valgte jeg at købe hos dem, i den tro at jeg ville få nogle gode produkter. 

Har modtaget produkterne idag, og er aldrig blevet så skuffet. Kasserne var ved at falde fra hinanden, og det ligner at produkterne er blevet brugt før, samt at de nærmest falder fra hinanden. 

Har skrevet en mail til firmaet, hvor jeg beder dem sende et returlabel samt min klage selvfølgelig. 

De vil ikke betale for returforsendelsen. Kan de godt det, når deres produkter ikke opfylder det som de beskriver dem for at være? 

Håber i vil hjælpe mig! 

Kh Jeanet 

Svar

af Pernille , Forbrugerhotlinen d. 03-03-14 kl. 11:31

83%
Fortrydelsesret

Hvis du fortryder købet af en ellers fejlfri vare og udnytter din fortrydelsesret, skal du som forbruger betale returportoen.

Hvis der er noget galt med varen

Hvis varen ikke lever op til det, man kan forvente, eller den beskrivelse den er solgt under, kan du måske gøre brug af din reklamationsret. Bruger du din reklamationsret kan sælger vælge at gøre krav på at forsøge at reparere eller ombytte varen til en ny. Når du reklamerer, skal sælger betale forsendelsesomkostningerne.

BaaaaaH
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2017 kl. 15:15
Oprindeligt skrevet af Blank Blank skrev:

Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

I øvrigt har du, via en anden, fået en forklaring på det med printeren.. Du får ikke andre bedre svar, bare fordi du gentager eksemplet. Enten må du leve med forklaringen, og ellers har du jo mulighed for at selv at søge efter et andet svar. 

Det er ikke lige lykkedes mig at finde noget svar på det, men måske du kan give dit besyv på mit seneste indlæg..

Har du nogle modargumenter i forhold til at man ikke kan fortryde køb af en printer som er blevet brugt..?
men at man godt kan fortryder hvis den går i stykker efter 1 enkelt udskrift..?

Fordi der som regel følger forbrugsstoffer med printeren, som er forseglet, (toner, blækpartron osv). Og for at afprøve printeren vil du være nødt til at bryde denne. Det får den betydning, at printeren, såfremt du vælger at fortryde købet, ikke kan gensælges. Det er ganske enkelt blevet tolket som ikke fysisk muligt at returnere en printeren i væsenlig samme stand  - (bemærk, der er ikke tale om en defekt af noget som helst art, blot en simpel fortrydelse). 
Samme er gældende for andre forbrugsstoffer. 
I samme øjeblik du tager sådanne vare i brug, så bortfalder fortrydelesesretten pga forbrugsstofferne. Det bør altid være oplyst. 

Går den i stykker er der tale om en reklamation, hvilket er en anden situation end fortrydelse. Du kan altid reklamere over en forbrugsvare, også selvom den indeholder forbrugsstoffer.

Derfor er det også en skidt sammenligning, hvis du snakker fortrydelse.

Men start nu med at finde ud af, om returnering altid er lig med en fortrydelse? Mig bekendt har trådstarter aldrig nogensinde nævnt noget om fortrydelse. (Og nej, jeg gider ikke lede baglæns for at finde et link på noget der ikke er der).

Til top
Blank Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 03-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Blank Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2017 kl. 15:13
Oprindeligt skrevet af Blank Blank skrev:

Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

I øvrigt har du, via en anden, fået en forklaring på det med printeren.. Du får ikke andre bedre svar, bare fordi du gentager eksemplet. Enten må du leve med forklaringen, og ellers har du jo mulighed for at selv at søge efter et andet svar. 

Det er ikke lige lykkedes mig at finde noget svar på det, men måske du kan give dit besyv på mit seneste indlæg..

Har du nogle modargumenter i forhold til at man ikke kan fortryde køb af en printer som er blevet brugt..?
men at man godt kan fortryder hvis den går i stykker efter 1 enkelt udskrift..?

Ahh.. nu fandt jeg den..
argumentet var at en printer og et TV ikke er det samme..
han skrive dog samtidig at når TV er taget i brug, bortfalder returretten.
Trådstarter skriver i sit første indlæg, at han havde brugt TV'et nogle timer..
Så jeg må hellere rette spørgsmålet lidt til..
Hvornår prøver man, og hvornår tager man i brug..?

Jævnfør det link jeg sendte tidligere,
så må man godt prøve en bluse, man må bare ikke have den på til fest..

Men nu er vi også helt derude hvor at det er svært at komme med noget konkret..

Så nu vil jeg istedet stille spørgsmålet op på en anden måde..
hvad er test, og hvad er reelt brug..?

i min verden ville jeg nok se om fjernsynet så pænt ud på væggen, og se om den kunne fange alle kanaler, og om der var noget bleeding osv..
men at se flere timers streaming, synes jeg måske er at strække den lidt..
denne gang er det min personlige holdning, og derfor ingen kilder!


Redigeret af Blank - 16-Februar-2017 kl. 15:13
BaaaaaH
Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 20-April-2006
Status: Offline
Point: 2601
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 31 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2017 kl. 15:05
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:




Den popcorn er slet ikke stor nok.. Vi er netop begyndt den forlængede spilletid LOL


Til top
Blank Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 03-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Blank Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2017 kl. 15:03
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

I øvrigt har du, via en anden, fået en forklaring på det med printeren.. Du får ikke andre bedre svar, bare fordi du gentager eksemplet. Enten må du leve med forklaringen, og ellers har du jo mulighed for at selv at søge efter et andet svar. 

Det er ikke lige lykkedes mig at finde noget svar på det, men måske du kan give dit besyv på mit seneste indlæg..

Har du nogle modargumenter i forhold til at man ikke kan fortryde køb af en printer som er blevet brugt..?
men at man godt kan fortryder hvis den går i stykker efter 1 enkelt udskrift..?
BaaaaaH
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2017 kl. 15:03
Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:




Den popcorn er slet ikke stor nok.. Vi er netop begyndt den forlængede spilletid LOL
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2017 kl. 15:00
Oprindeligt skrevet af Blank Blank skrev:

Det link du har smidt op, skal du måske lige læse igen..
og når du så føler du har forstået det, så prøv een gang til..
og bliv bare ved indtil det er gået op for dig, hvad der menes..

Lovgivning osv. kan være svært at læse som alm. forbruger, men hvis du bliver ved længe nok, falder den nok i hak.!

Er du uenig, så har du vel et link der påvise det? Er det ikke det du selv beder om?
Eller er vi nu igen ovre i, "fordi du siger det" ??


Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 20-April-2006
Status: Offline
Point: 2601
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Bruger udmeldt 31 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2017 kl. 14:59


Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 23>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu