|
Er mit spritnye LG OLED dødt? |
Besvar | Side <12345 23> |
Forfatter | ||||
Blank
Super bruger Oprettet: 03-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 446 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Jeg er klar over El gigantens definition, og jeg har fra første indlæg, skrevet at jeg ikke er i tvivl om at El giganten vil tage det retur. Jeg er sikker på at vi allesammen som forbrugere har nogle forventninger. Jeg kunne godt godt tænke mig at kunne kalibrerer mit fjernsyn, og derefter se ca 10 minutter af nogle udvalgte film, som jeg mener er godt demo diske. udfra det kan jeg så vurdere om jeg synes det er godt nok.. og El giganten vil også sige OK til det.. jeg er bare ikke sikker på at alle e butikker har samme mening.. og her er det ikke 100% tydeligt hvad der står i loven, udover at fjernsynet skal kunne sælges som nyt.. I det her tilfælde er fjernsynet gået i stykker, og her vil jeg henvise til dit eget link, som bekræfter hvad jeg hele tiden har skrevet. Så er det reklamationsret.. Butikken KAN dog vælge at give penge retur, som en god service.. men man kan som forbruger ikke kræve det.. |
||||
BaaaaaH
|
||||
Kandersen
Platin medlem Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Jeg har læst alle kommentarene og eksmeplerne. Og det er et stor rod af fortrydelse, reklamation og/eller returnering.
Jeg fastholder stadigvæk det første jeg henviste til, netop afsnittet omkring fejl eller mangler. Forhandleren har leveret et TV med en mangel. Forhandleren skal betale for returneringen. Der nævnes intet om fortrydelse. Sandsynligvis fordi man går ud fra, at forbrugeren ikke fortryder sig valg, men heller ikke ønsker en vare der er behæftet med en mangel. I den konkrete situation kan du spørge dig selv - Hvordan kan du afprøve et TV (jf Elgigantens tilbud og reteurnering), som ikke kan tænde? Lad nu være med at svar noget som helst andet end - at det kan du ikke |
||||
Kandersen
Platin medlem Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Det er ikke til at sige, medmindre forhandleren har defineret dette. Elgiganten skriver vistnok at det skal returneres inde for 14 dage. Dvs reelt kan han afprøve det i 14 dage og levere det retur i væsentlig samme stand. Så er alle stadigvæk glade. Men husk nu - situationen i denne tråd er anderledes. For få timer efter han har påbegyndt afprøvning, der virker TVét ikke mere. TVét vil, i en reklamationssag, blive dømt til at det har haft en mangel fra dag 0 (ved leveringen). Men nu er der ikke tale om en reklamationssag, (endnu). Der er tale om, at han står med et han er i gang med at afprøve, og nu virker det ikke mere. Trådstarter har sandsynligvis ikke gjort noget forkert for at opnå denne mangel. Det er ren og skær tilfældighed.
Jf Elgigantens definition, så er det 14 dage, forudsat at du kan levere produktet retur i væsentlig samme stand, hvis du fortryder.
Det kan evt skyldes du allerede har en forudsætning for, hvad TVét ellers vil indeholde. Men personligt synes jeg det er helt fint, at folk tænder for det, ser om billedet er som de forventer skal være og om andre væsentlige funktioner er som de forventer det skal være. Husk på, det er forventningen som den her "prøvetid" (bevidst andet ordvalg) reelt skal afgøre. Der er massere af mennesker "derude" som ikke aner halvdelen af det som vi ved herinde på Recordere.dk. På den led er det en god service som Elgiganten tilbyder, synes jeg. For det er ikke alle steder du kan få lov at gøre det samme, hvilket jeg synes er skidt. (Lang forklaring, men kort skyldes det, at det produkt du ser i butikken, det er ikke det samme som du pakker ud af kassen). |
||||
Blank
Super bruger Oprettet: 03-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 446 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Og for at uddybe lidt.
Så gætter jeg på at det er denne som du vurdere efter: Returnering ved fejl eller manglerHvis webshoppen har lavet en fejl ved leveringen, eller hvis der viser sig at være fejl på varen, så er det sælgeren, som er ansvarlig. I det tilfælde skal du tage kontakt til sælgeren, som så skal sørge for, at du kan returnere din pakke omkostningsfrit, fx med en pakkelabel.de skriver INGEN steder, at det her omhandler fortrydelsesret, længere nede i kommentarene uddyber de dog, og skriver at det gælder ved reklamation..! |
||||
BaaaaaH
|
||||
Blank
Super bruger Oprettet: 03-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 446 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Under selv samme link, under kommentarene: Hvis produktet IKKE er fejlfrit, gøres brug af reklamationsretten.! Spørgsmålaf d. 19-02-14 kl. 17:08 Hej. Svaraf Pernille , Forbrugerhotlinen d. 03-03-14 kl. 11:31 83% Hvis du fortryder købet af en ellers fejlfri vare og udnytter din fortrydelsesret, skal du som forbruger betale returportoen. Hvis varen ikke lever op til det, man kan forvente, eller den beskrivelse den er solgt under, kan du måske gøre brug af din reklamationsret. Bruger du din reklamationsret kan sælger vælge at gøre krav på at forsøge at reparere eller ombytte varen til en ny. Når du reklamerer, skal sælger betale forsendelsesomkostningerne. |
||||
BaaaaaH
|
||||
Kandersen
Platin medlem Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Fordi der som regel følger forbrugsstoffer med printeren, som er forseglet, (toner, blækpartron osv). Og for at afprøve printeren vil du være nødt til at bryde denne. Det får den betydning, at printeren, såfremt du vælger at fortryde købet, ikke kan gensælges. Det er ganske enkelt blevet tolket som ikke fysisk muligt at returnere en printeren i væsenlig samme stand - (bemærk, der er ikke tale om en defekt af noget som helst art, blot en simpel fortrydelse). Samme er gældende for andre forbrugsstoffer. I samme øjeblik du tager sådanne vare i brug, så bortfalder fortrydelesesretten pga forbrugsstofferne. Det bør altid være oplyst. Går den i stykker er der tale om en reklamation, hvilket er en anden situation end fortrydelse. Du kan altid reklamere over en forbrugsvare, også selvom den indeholder forbrugsstoffer. Derfor er det også en skidt sammenligning, hvis du snakker fortrydelse.
Men start nu med at finde ud af, om returnering altid er lig med en fortrydelse? Mig bekendt har trådstarter aldrig nogensinde nævnt noget om fortrydelse. (Og nej, jeg gider ikke lede baglæns for at finde et link på noget der ikke er der). |
||||
Blank
Super bruger Oprettet: 03-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 446 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Ahh.. nu fandt jeg den.. argumentet var at en printer og et TV ikke er det samme.. han skrive dog samtidig at når TV er taget i brug, bortfalder returretten. Trådstarter skriver i sit første indlæg, at han havde brugt TV'et nogle timer.. Så jeg må hellere rette spørgsmålet lidt til.. Hvornår prøver man, og hvornår tager man i brug..? Jævnfør det link jeg sendte tidligere, så må man godt prøve en bluse, man må bare ikke have den på til fest.. Men nu er vi også helt derude hvor at det er svært at komme med noget konkret.. Så nu vil jeg istedet stille spørgsmålet op på en anden måde.. hvad er test, og hvad er reelt brug..? i min verden ville jeg nok se om fjernsynet så pænt ud på væggen, og se om den kunne fange alle kanaler, og om der var noget bleeding osv.. men at se flere timers streaming, synes jeg måske er at strække den lidt.. denne gang er det min personlige holdning, og derfor ingen kilder!
Redigeret af Blank - 16-Februar-2017 kl. 15:13 |
||||
BaaaaaH
|
||||
Bruger udmeldt 31
-- Oprettet: 20-April-2006 Status: Offline Point: 2601 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
|
||||
Blank
Super bruger Oprettet: 03-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 446 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Det er ikke lige lykkedes mig at finde noget svar på det, men måske du kan give dit besyv på mit seneste indlæg.. Har du nogle modargumenter i forhold til at man ikke kan fortryde køb af en printer som er blevet brugt..? men at man godt kan fortryder hvis den går i stykker efter 1 enkelt udskrift..?
|
||||
BaaaaaH
|
||||
Kandersen
Platin medlem Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Den popcorn er slet ikke stor nok.. Vi er netop begyndt den forlængede spilletid
|
||||
Kandersen
Platin medlem Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Er du uenig, så har du vel et link der påvise det? Er det ikke det du selv beder om? Eller er vi nu igen ovre i, "fordi du siger det" ?? |
||||
Bruger udmeldt 31
-- Oprettet: 20-April-2006 Status: Offline Point: 2601 |
Funktioner
Tak(1)
|
|||
|
||||
Besvar | Side <12345 23> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |