|
Er mit spritnye LG OLED dødt? |
Besvar | Side <1 1819202122 23> |
Forfatter | ||
Kandersen
Platin medlem Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Øh for omkring en time siden smed jeg et link.. Læser du heller ikke det der står, mere? |
||
Kandersen
Platin medlem Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg nok jeg vælger at opdrage mine børn med "fordi jeg siger det", fremfor at anvise dem noget direkte forkert! (hint - trådstarter fik et TV med en mangel, og denne skal han ikke selv betale for at returnere, jf et link som jeg smed op for godt en time siden. Linket beskriver endvidere ikke et eneste ord om, at forhandler har RET til at afhjælpe manglen). Nu er det tilpas længe siden jeg smed linket op, så det er du vel helt på det rene med, efterhånden. I øvrigt har du, via en anden, fået en forklaring på det med printeren.. Du får ikke andre bedre svar, bare fordi du gentager eksemplet. Enten må du leve med forklaringen, og ellers har du jo mulighed for at selv at søge efter et andet svar. |
||
Blank
Super bruger Oprettet: 03-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 446 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det link du har smidt op, skal du måske lige læse igen..
og når du så føler du har forstået det, så prøv een gang til.. og bliv bare ved indtil det er gået op for dig, hvad der menes.. Lovgivning osv. kan være svært at læse som alm. forbruger, men hvis du bliver ved længe nok, falder den nok i hak.!
|
||
BaaaaaH
|
||
Kandersen
Platin medlem Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Og nu vi er i gang med at lange ud efter hinanden.. læs dit eget første indlæg her og bemærk hvordan du har klistret det til med links (ironisk, for der er ikke et eneste link, men derimod massere af påstande) til dine, desværre, fejlagtige påstande, som så istedet blev til, "fordi du siger det". Eller synes du ikke bare vi skal tage tingene som de kommer og debattere ud fra det. Der er alligevel ingen af os der er "dommere" i denne her sag. Der er tale om forbruger/købelov som ikke altid er ligetil, hvorfor man ikke bare hver gang kan linke til noget, der er 100% sammenlignlige med det som der debatteres, og derfor sagtens burde kunne forstå, at nogen kan have en anden opfattelse, ihvertfald indtil andet er bevist.
Den der med at lege smagsdommer, den synes jeg du lyn hurtigt skal pakke ned, for du har i den grad selv sat niveauet meget tidligt i debatten! (læs linket jeg har indsat herover). |
||
Bruger udmeldt 31
-- Oprettet: 20-April-2006 Status: Offline Point: 2601 |
Funktioner
Tak(1)
|
|
|
||
Kandersen
Platin medlem Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Er du uenig, så har du vel et link der påvise det? Er det ikke det du selv beder om? Eller er vi nu igen ovre i, "fordi du siger det" ?? |
||
Kandersen
Platin medlem Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Den popcorn er slet ikke stor nok.. Vi er netop begyndt den forlængede spilletid
|
||
Blank
Super bruger Oprettet: 03-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 446 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det er ikke lige lykkedes mig at finde noget svar på det, men måske du kan give dit besyv på mit seneste indlæg.. Har du nogle modargumenter i forhold til at man ikke kan fortryde køb af en printer som er blevet brugt..? men at man godt kan fortryder hvis den går i stykker efter 1 enkelt udskrift..?
|
||
BaaaaaH
|
||
Bruger udmeldt 31
-- Oprettet: 20-April-2006 Status: Offline Point: 2601 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
|
||
Blank
Super bruger Oprettet: 03-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 446 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Ahh.. nu fandt jeg den.. argumentet var at en printer og et TV ikke er det samme.. han skrive dog samtidig at når TV er taget i brug, bortfalder returretten. Trådstarter skriver i sit første indlæg, at han havde brugt TV'et nogle timer.. Så jeg må hellere rette spørgsmålet lidt til.. Hvornår prøver man, og hvornår tager man i brug..? Jævnfør det link jeg sendte tidligere, så må man godt prøve en bluse, man må bare ikke have den på til fest.. Men nu er vi også helt derude hvor at det er svært at komme med noget konkret.. Så nu vil jeg istedet stille spørgsmålet op på en anden måde.. hvad er test, og hvad er reelt brug..? i min verden ville jeg nok se om fjernsynet så pænt ud på væggen, og se om den kunne fange alle kanaler, og om der var noget bleeding osv.. men at se flere timers streaming, synes jeg måske er at strække den lidt.. denne gang er det min personlige holdning, og derfor ingen kilder!
Redigeret af Blank - 16-Februar-2017 kl. 15:13 |
||
BaaaaaH
|
||
Kandersen
Platin medlem Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Fordi der som regel følger forbrugsstoffer med printeren, som er forseglet, (toner, blækpartron osv). Og for at afprøve printeren vil du være nødt til at bryde denne. Det får den betydning, at printeren, såfremt du vælger at fortryde købet, ikke kan gensælges. Det er ganske enkelt blevet tolket som ikke fysisk muligt at returnere en printeren i væsenlig samme stand - (bemærk, der er ikke tale om en defekt af noget som helst art, blot en simpel fortrydelse). Samme er gældende for andre forbrugsstoffer. I samme øjeblik du tager sådanne vare i brug, så bortfalder fortrydelesesretten pga forbrugsstofferne. Det bør altid være oplyst. Går den i stykker er der tale om en reklamation, hvilket er en anden situation end fortrydelse. Du kan altid reklamere over en forbrugsvare, også selvom den indeholder forbrugsstoffer. Derfor er det også en skidt sammenligning, hvis du snakker fortrydelse.
Men start nu med at finde ud af, om returnering altid er lig med en fortrydelse? Mig bekendt har trådstarter aldrig nogensinde nævnt noget om fortrydelse. (Og nej, jeg gider ikke lede baglæns for at finde et link på noget der ikke er der). |
||
Blank
Super bruger Oprettet: 03-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 446 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Under selv samme link, under kommentarene: Hvis produktet IKKE er fejlfrit, gøres brug af reklamationsretten.! Spørgsmålaf d. 19-02-14 kl. 17:08 Hej. Svaraf Pernille , Forbrugerhotlinen d. 03-03-14 kl. 11:31 83% Hvis du fortryder købet af en ellers fejlfri vare og udnytter din fortrydelsesret, skal du som forbruger betale returportoen. Hvis varen ikke lever op til det, man kan forvente, eller den beskrivelse den er solgt under, kan du måske gøre brug af din reklamationsret. Bruger du din reklamationsret kan sælger vælge at gøre krav på at forsøge at reparere eller ombytte varen til en ny. Når du reklamerer, skal sælger betale forsendelsesomkostningerne. |
||
BaaaaaH
|
||
Besvar | Side <1 1819202122 23> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |