recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Er mit spritnye LG OLED dødt?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Er mit spritnye LG OLED dødt?

 Besvar Besvar Side  <1 1718192021 23>
Forfatter
Besked
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19214
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2017 kl. 13:44
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Søg efter lovmæssig fortrydelsesret for biler.


Hvorfor,vil du nu til at blande fortrydelsesretten ind i billedet?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2017 kl. 13:44
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:


Jeg vil kræve at de finder årsagen til at sikringerne bliver ved med at springe, og kan de ikke det - så må de lade handlen gå tilbage, da fejlen ikke kan findes, og der er en risiko for at en lignende bil vil have samme problem.


Så en bil må de godt reparere på to gange, men et tv med de ikke?


ja og nej.
Men jeg orker simpelthen ikke forklar dig hvorfor. De fleste kan sikkert godt gennemskue årsagen. Om ikke andet så går det op for dem, når de fx vil returnere og/eller fortryde deres køb, uanset hvor mange gange en reparation er foregået forinden. 

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Desuden konstaterede LG ikke at tv ikke kunne repareres, men at manden ikke havde reservedelene til den aktuelle reparation.

Klaus

Hvad er forskellen?
Hvis du ikke har reservedelen til den aktuelle reparation, kan du så reparerer? (hvis du påtænker at svare ja her, så læs det een gang til, og gerne en ekstra gang, indtil du er sikker på, at du svare præcis på det der står, og intet som helst andet).
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2017 kl. 13:45
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Søg efter lovmæssig fortrydelsesret for biler.


Hvorfor,vil du nu til at blande fortrydelsesretten ind i billedet?


Klaus

bad du ikke om forskelle?
Til top
2ben Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1498
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 2ben Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2017 kl. 13:45
Hejsa,

Hvordan er sagen endt - er tv'et blevet fixet ?
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19214
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2017 kl. 13:49
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:


Hvis du ikke har reservedelen til den aktuelle reparation, kan du så reparerer? (hvis du påtænker at svare ja her, så læs det een gang til, og gerne en ekstra gang, indtil du er sikker på, at du svare præcis på det der står, og intet som helst andet).


Nu er jeg selv i et job hvor jeg servicerer kunder og reparerer udstyr. Hvis jeg kører ud til en kunde og ikke har den specifikke reservedel med, er der ikke ensbetydende med at udstyret er erklæret ureparerbart, men at vi skal vente på reservedelen.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19214
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2017 kl. 13:51
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Søg efter lovmæssig fortrydelsesret for biler.


Hvorfor,vil du nu til at blande fortrydelsesretten ind i billedet?


Klaus


bad du ikke om forskelle?


Jo, forskellen på reklamtionsretten, som er den der træder i kraft, når der er ting der går i stykker.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2017 kl. 13:54
Oprindeligt skrevet af FNørd FNørd skrev:

Kan I ikke oprette en anden tråd til disse diskussioner

Kan du ikke brokke dig i en anden tråd? Det er ikke din plads at lege forumpoliti.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2017 kl. 14:12
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:


Hvis du ikke har reservedelen til den aktuelle reparation, kan du så reparerer? (hvis du påtænker at svare ja her, så læs det een gang til, og gerne en ekstra gang, indtil du er sikker på, at du svare præcis på det der står, og intet som helst andet).


Nu er jeg selv i et job hvor jeg servicerer kunder og reparerer udstyr. Hvis jeg kører ud til en kunde og ikke har den specifikke reservedel med, er der ikke ensbetydende med at udstyret er erklæret ureparerbart, men at vi skal vente på reservedelen.

Klaus

Jeg spurgte ikke på et eneste tidspunkt om noget som helst med at erklæret udstyret noget som helst i retning af ureparerbar eller noget tilsvarende. Du læste altså ikke det jeg skrev mange gange nok.

Til gengæld lykkedes det dig heller ikke at svare hverken ja eller nej på et så simpelt spørgsmål. Du burde være politiker i stedet for reparatør Wink
Til top
Blank Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 03-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Blank Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2017 kl. 14:12
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af Blank Blank skrev:

Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:


De har nu kun 2 muligheder, enten ombytning eller at ophæve købet - LG har jo konkluderet at TV'et ikke kan repareres.


Vi tager den lige med en bil frem for et tv.
Du køber en bil, efter 5 dage vil bilen ikke starte. Værkstedet finder en sprungen sikring, skifter den og lader dig køre videre. Efter to dage springer sikringen igen.

Vil du kræve ombytning til en ny bil, eller købet ophævet?

Klaus

Jeg formoder, at du kender det særlige regelsæt, når det drejer sig om biler.

Nu er jeg nysgerrig, hvilket særlige regelsæt gælder ved biler?

Søg efter lovmæssig fortrydelsesret for biler. Så er jeg sikker på, at du kan finde en væsentlig forskel.
At Jetex kalder det for et regelsæt, det er nok mere i mangel på noget andet. Pointen er, at salg af biler ikke er omhandlet af sammen købelov som salg af fx TV, i forbindelse med fortrydelse, returnering osv. Når du har søgt efter det jeg skrev, så finder du sikkert også ud af hvorfor.


Du RODER rundt i tingene..

Du bruger købelov og fortrydelsesret i samme sætning..
det er 2 forskellige ting, så lad hver med at blande dem..

fortrydelsesret er noget en forhandler kan tilbyde hvis de har lyst, og er det købt på nettet, så skal forhandler som minimum følge loven om fortrydelsesret

Hvis vi bruger mit tidligere eksempel med printeren,
så står det klar og tydeligt på forbrug.dk, at har du printet 1 side, så kan du ikke længere fortryde, uden evt. at betale et beløb.!
det er lovgivningen.!
går printeren i stykker efter du har printet nummer 2 side, og har du købt den på nettet, kan du altså ikke "lovmæssigt" gøre krav om at fortryde dit køb, uden du vil blive ramt økonomisk.
FORHANDLER KAN tilbyde som en god service, at tage printeren retur, og give dig alle pengene tilbage.
men DU kan ikke stille krav om at de SKAL gøre det..
Det eneste DU kan er, at bede dem ombytte eller reparere printeren.
DE kan så vælge at sige at det vil være for dyrt at ombytte den (og evt. dokumentere det), så de sender den til reparation.
længere er den ikke..
Jeg har før linket til beviser for mine påstande, så gå tilbage i tråden og find dem..

Ved bilkøb hos forhandler (ikke på nettet)..
Hvis forhandleren tilbyder fortrydelsesret, så gælder det samme som med printeren,
så er det DEM som bestemmer om du kan fortryde eller ej.

Hvis de ikke tilbyder returret:
Hvis bilen går i stykker med det samme op til flere gange,
så gælder de samme regler for bilen til 300.000, som printeren til 300 kroner.
Du kan i sidste ende få pengene tilbage, og her vil man så kigge på hvor meget du har brugt bilen osv. for at finde det beløb du skal tilbagebetales, da du ikke kan forvente det fulde beløb)
BaaaaaH
Til top
Blank Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 03-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Blank Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2017 kl. 14:17
Jeg vil igen opfordre til at folk linker til nogle kilder, så det hele ikke bliver en "fordi jeg siger det" debat..
Det hører ingen steder hjemme (eller faktisk kun derhjemme når børnene skal rettes til)
BaaaaaH
Til top
Blank Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 03-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Blank Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2017 kl. 14:25
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Til gengæld lykkedes det dig heller ikke at svare hverken ja eller nej på et så simpelt spørgsmål. Du burde være politiker i stedet for reparatør Wink

Jeg har bedt dig om kilder meget tidligt i denne debat, du er ikke kommet med nogen, og svarer blot udenom (eller til slut, helt undlader at svarer)
Så du skal vidst ikke komme for godt i gang.!


Redigeret af Blank - 16-Februar-2017 kl. 14:26
BaaaaaH
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2017 kl. 14:27
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

 

Jo, forskellen på reklamtionsretten, som er den der træder i kraft, når der er ting der går i stykker.

Klaus

Der er ingen forskel mht reklamationretten. Men udfaldet af reklamationsretten kan vise sig temmelig vanskelig for forbrugeren, der bla skal stå model til, at ikke kunne returnere og oftest må affinde sig med adskillige forsøg på afhjælpning, fordi alternativet er en massiv og dyr kamp man skal igennem, for at få chancen for at lade handlen gå tilbage. Og hvad er reklamationsretten så værd?

Der findes ikke en lovmæssig fortrydelsesret eller returret på biler, som der ellers gør på de fleste andre varer. Dvs der er oftest kun een vej, og det er via en domstol, som så igen ikke har ret meget forbrugerbeskyttelse at votere ud fra.
Findes der en fortrydelsesret, så er den bedst af alt at sammenligne med en slags forsikring som man betaler voldsomt for. Det samme er også tilfældet med køb af ejendom. 

Jetex kaldte det for regelsæt - Jeg holder på, at det er hans ord og formulering for mangel på samme, og at du ikek skal opfatte det som, at der findes et decideret regelsæt der kan sammenlignes med almen forbrugerkøb. Som jeg skrev tidligere, så er biler på så mange punkter anderledes end et TV, så det er en skidt ide at sammenligne de to i forbrugermæssig øjmed. 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 1718192021 23>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu