recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Er mit spritnye LG OLED dødt?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Er mit spritnye LG OLED dødt?

 Besvar Besvar Side  <1 34567 23>
Forfatter
Besked
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1143
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2017 kl. 06:40
Jeg må sige det her er en dårlig sag for LG og kan da egentlig godt forstå Elgiganten vil have LG til at tage sig af det direkte. Så kan man diskutere hvad der er lov og ret. Her får Elgiganten "tørret" alt besværet med dialog etc. med LG af på slutbruger som nu "hænger" på den.

Hvis trådstarter er tilfreds med at en tekniker kommer og fikser fejlen er det fint og lad os krydse fingre for at et besøg afhjælper problemet. Men personligt ville jeg altid selv ha' en dårlig smag i munden over at have købt et defekt produkt og spørgsmålet er om der kom mere LG udstyr indenfor døren efterfølgende. Via Elgiganten eller andre kanaler.
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2017 kl. 07:24
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Nr 2 i Mine Valgmuligheder passer med det jeg skriver. Sælger kan kun nægte ombytning hvis det betyder store udgifter for ham

Ja og det har Elgiganten vurderet at det er en større udgift for dem at bytte end at sende LG ud.

Og så kan du ikke forlange en ombytning. Længer er den ikke.
Til top
saaby Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 26-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 208
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér saaby Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2017 kl. 10:05
Har selv i tidernes morgen haft LG tekniker ude til udskiftning af et mainboard på et SL8000. Det forløb uden problemer (og løste så også et andet problem med susen i højttalerne ved lav lydstyrke), og syntes det er en ok behagelig løsning, i stedet for at pakke, køre, indlevere, vente, køre, .......

Har så også prøvet at modtage et Sony 805 der efter 1 min. gik i sort men stadig havde lyd. Købt i Bilka, men ringede selv direkte til Sony support (da det var hvad Bilkas anbefalede på deres hjemmeside). Beskeden fra Sony var så, at de kunne godt oprette en sag, men når det var så nyt, så burde jeg ringe til forhandleren, og få det ombyttet - hvilket jeg så gjorde uden problemer. Fandt efterfølgende ud af, at Bilka havde (og har måske stadigvæk) en nedskrevet politik om at ombytte defekte vare såfremt de fejlede op til 14 dage efter modtagelse. Har dog aldrig læst købelovens regler, som at dette var et krav, så tager det mere som en service fra Bilkas og i dette tilfælde også Sonys side.

Personligt syntes jeg det er fint at kommunikere direkte med leverandørens support/service - føler det giver bedre mulighed for mere præcis og korrekt definition af problemstillingen samt bedre indblik i og opfølgning på sagen.   

Redigeret af saaby - 14-Februar-2017 kl. 10:09
Til top
Blank Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 03-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Blank Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2017 kl. 10:09
Det gør det også meget lettere at planlægge et tekniker besøg, hvis man har direkte fat i værkstedet, i stedet for at det skal gå igennem forhandler og så frem og tilbage.
BaaaaaH
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2017 kl. 10:28
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Nr 2 i Mine Valgmuligheder passer med det jeg skriver. Sælger kan kun nægte ombytning hvis det betyder store udgifter for ham


Ja og det har Elgiganten vurderet at det er en større udgift for dem at bytte end at sende LG ud.

Og så kan du ikke forlange en ombytning. Længer er den ikke.

Så har de vurderet forkert! En ombytning klarer sagen herognu for kunden. Hvilket bøvl og udgifter Elgiganten end måtte ha ifm med ombytning og retur tagning af defekt apparat er i sidste ende en sag mellem Elgiganten og LG.

Nu tørrer de problemet af på kunden. Giver dem selv og LG et dårligt ry. Sælger nok færre Produkter og især LG, pga en service der er dårligere end kunden forventer. Så i virkeligheden er udgiften nok større ved det valg Elgiganten har gjort.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19211
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2017 kl. 10:34
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:


Så har de vurderet forkert! En ombytning klarer sagen herognu for kunden.


Hvilket en reparation også gør.

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:


Nu tørrer de problemet af på kunden. Giver dem selv og LG et dårligt ry. Sælger nok færre Produkter og især LG, pga en service der er dårligere end kunden forventer. Så i virkeligheden er udgiften nok større ved det valg Elgiganten har gjort.


Sikke noget sludder.

Hvis nu benzinpumpen var gået på din Polo 5 dage efter du fik den leveret, forventede du så også med at få en spritny bil?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Blank Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 03-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Blank Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2017 kl. 11:00
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:


Så har de vurderet forkert! En ombytning klarer sagen herognu for kunden.


Hvilket en reparation også gør.

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:


Nu tørrer de problemet af på kunden. Giver dem selv og LG et dårligt ry. Sælger nok færre Produkter og især LG, pga en service der er dårligere end kunden forventer. Så i virkeligheden er udgiften nok større ved det valg Elgiganten har gjort.


Sikke noget sludder.

Hvis nu benzinpumpen var gået på din Polo 5 dage efter du fik den leveret, forventede du så også med at få en spritny bil?


Klaus

NU IGEN!

Men hvad er dit argument/din holdning?
Skal hele bilen byttes?

Du smider en masse bolde rundt, men du giver ingen kilder selv.
Kan du finde en kilde på en sag, hvor at forhandler ikke har fået lov til at forsøge reparation af er TV ? Men er blevet tvunget ombytning?

Redigeret af Blank - 14-Februar-2017 kl. 11:02
BaaaaaH
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2017 kl. 11:06
Blank@ Du kender min holdning. Og det link du gav er åbent for tolkning.
Til top
Blank Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 03-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Blank Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2017 kl. 11:09
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Blank Blank skrev:

Kampus, vi er alle med på hvordan DU godt kunne tænke dig det skulle være.
Sagen er bare sådan at der ingen steder i lovgivningen står noget om at den skal rette sig efter dit hoved.
Lovgivningen er lidt mere generelt bygget op, og her prøver man at lave en god løsning for både kunder og de erhvervsdrivende.

Det drejer sig ikke om mig, men min mening. Husk at gå efter bolden.....

Jeg går også efter bolden.
Derfor jeg skriver "dit hoved" som er indforstået med at det er din mening.
Problemet er at du giver udtryk for at det er lovgivningen, og ikke din mening.
Så nu kan vi slutte den, og sige at din mening og lovgivningen ikke går hånd i hånd.
Mest så dem som læser tråden her ikke tror at du refererer til lovgivningen, men blot udtrykker din personlige holdning.
BaaaaaH
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2017 kl. 11:22
Blank@ Jeg er på forbrugernes side.

Og iøvrigt, selv BaaaaaH
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19211
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2017 kl. 13:52
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:


Hvis nu benzinpumpen var gået på din Polo 5 dage efter du fik den leveret, forventede du så også med at få en spritny bil?


NU IGEN!


Ja, nu igen.

Prøv at svar på spørgsmålet.........


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Bruger udmeldt 33 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 996
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 33 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2017 kl. 16:47
Kampus du er her kun for at lave ballade, du burde udelukkes. Også pga dine meninger aldrig er neutrale og nuancerede men farvet af hvad du selv ejer, dette er meget meget slemt. Jegnpåtænker at gi e dig en bøde på 1500kr sender en adresse hvor du kan sende pengene til
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 34567 23>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu