recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Endelig er Pana på vej med 4K optagere
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Endelig er Pana på vej med 4K optagere

 Besvar Besvar Side  <1 1112131415>
Forfatter
Besked
kimols Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kimols Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2018 kl. 12:03
Har sat den til bitstream, men er det ikke til Blu-ray afspilning ?  Har været inde i de forskellige indstillinger under lyd og prøve at skifte rundt på dem, men det hjalp ikke, lyd forskellen er der stadigvæk. Mener jeg har set debat om dette emne herinde, men kan ikke huske hvilken tråd det optrådte i.
Mvh KimOlsen
LG G1 77”
LG G1 65”
dmr-ubc90
Integra DRX-8.4
Elac Atmos TS 30.30
Perlisten S7T| S7C|R4S|D12S|MK sound S-150TI ~|Magnetar UDP900| Strømrenser|CSN Kabler/ Nord øst kabler|Wireworld
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2018 kl. 12:26
Oprindeligt skrevet af kimols kimols skrev:

Har sat den til bitstream, men er det ikke til Blu-ray afspilning ?  Har været inde i de forskellige indstillinger under lyd og prøve at skifte rundt på dem, men det hjalp ikke, lyd forskellen er der stadigvæk. Mener jeg har set debat om dette emne herinde, men kan ikke huske hvilken tråd det optrådte i.

Så har jeg sørmer ikke andre ideer Kim.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
kimols Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kimols Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2018 kl. 16:17
Har prøvet alt efterhånden, men kan ikke få lyd ud af audio out udgangen. Sætter HDMI ledning fra out og ind i en indgang på Integraen og en HDMI ledning fra video out og ind i en HDMI indgang på tv’et , og kan ikke greje hvad jeg gør forkert. Er der nogen her der har erfaring på hvad jeg kan gøre?  
Mvh KimOlsen
LG G1 77”
LG G1 65”
dmr-ubc90
Integra DRX-8.4
Elac Atmos TS 30.30
Perlisten S7T| S7C|R4S|D12S|MK sound S-150TI ~|Magnetar UDP900| Strømrenser|CSN Kabler/ Nord øst kabler|Wireworld
Til top
OleA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 658
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér OleA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2018 kl. 21:31
Oprindeligt skrevet af kimols kimols skrev:

Har prøvet alt efterhånden, men kan ikke få lyd ud af audio out udgangen. Sætter HDMI ledning fra out og ind i en indgang på Integraen og en HDMI ledning fra video out og ind i en HDMI indgang på tv’et , og kan ikke greje hvad jeg gør forkert. Er der nogen her der har erfaring på hvad jeg kan gøre?  

Du har hdmi fra din Integra til hdmi arc på tv’et går jeg ud fra. 

Derudover skal du kun bruge et hdmi kabel fra Panasonic recorderen. Enten kan du sætte det i Integraen eller også i tv’et. Ikke begge dele. Jeg ville vælge forstærkeren. Så sørger den format sløjfe billedet videre til tv’et. 
Panasonic HZ1000 65", Panasonic DMR-UBC80, Sony HT-ST5000, Nvidia Shield.
Til top
kimols Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kimols Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2018 kl. 21:49
Jeg har HDMI kabel fra recorderen ( video out )ind i HDMI 1 på tv’et. Så har jeg HDMI kabel fra tv’ets HDMI 2 (arc ) ned til Integraens tv out ( arc ). Og optical kabel fra tv’et ned til integraen  Det er optical der gir lyden. Ellers ka jeg ik få lyd fra tv’et ned til Integraen. Og Apple tv’et går osse op til tv’et og gir lyd igennem optical udgangen.
Mvh KimOlsen
LG G1 77”
LG G1 65”
dmr-ubc90
Integra DRX-8.4
Elac Atmos TS 30.30
Perlisten S7T| S7C|R4S|D12S|MK sound S-150TI ~|Magnetar UDP900| Strømrenser|CSN Kabler/ Nord øst kabler|Wireworld
Til top
kimols Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kimols Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2018 kl. 21:54
Integraen kan jeg ikke sætte HDMI kablet i fra recorderen da den ikke er 4 k, så mister jeg jo 4 k mulighederne
Mvh KimOlsen
LG G1 77”
LG G1 65”
dmr-ubc90
Integra DRX-8.4
Elac Atmos TS 30.30
Perlisten S7T| S7C|R4S|D12S|MK sound S-150TI ~|Magnetar UDP900| Strømrenser|CSN Kabler/ Nord øst kabler|Wireworld
Til top
OleA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 658
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér OleA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2018 kl. 00:42
Oprindeligt skrevet af kimols kimols skrev:

Integraen kan jeg ikke sætte HDMI kablet i fra recorderen da den ikke er 4 k, så mister jeg jo 4 k mulighederne

Ok. Så skal du sætte hdmi fra recorderen til tv’et. Og i tv’ets menu under lyd skal du vælge hdmi arc. Det bør ikke være nødvendigt med optical. Du får jo heller HD-lyd ved brug af optisk. Der skal du bruge HDMI. Hvis din forstærker understøtter HD lydformaterne.


Redigeret af OleA - 18-December-2018 kl. 01:18
Panasonic HZ1000 65", Panasonic DMR-UBC80, Sony HT-ST5000, Nvidia Shield.
Til top
C. Johansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-April-2012
Status: Offline
Point: 636
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C. Johansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2018 kl. 00:53
kimols: Ideen med de 2 HDMI-udgange på recorderen er, at den kan tilsluttes direkte til både tv og forstærker. Man slipper altså for enten at gennemsløjfes billede gennem forstærkeren til tv eller lyd gennem tv til forstærker.
Jeg synes det lyder, som om du har tilsluttet rigtigt, men måske skifter tv'et automatisk forstærkeren til at gengive tv'ets lyd (ARC) og dermed ikke recorderens lyd. Har du prøvet at fjerne HDMI-kablet mellem forstærker og tv?
Til top
kimols Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kimols Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2018 kl. 06:45
jep har prøvet at fjerne HDMI kablet mellem forstærker og tv’et. Så kommer der ik lyd når jeg ser tv eller Appletv , heller ik lyd fra recorder. Ka ik lige greje denne her. 
Mvh KimOlsen
LG G1 77”
LG G1 65”
dmr-ubc90
Integra DRX-8.4
Elac Atmos TS 30.30
Perlisten S7T| S7C|R4S|D12S|MK sound S-150TI ~|Magnetar UDP900| Strømrenser|CSN Kabler/ Nord øst kabler|Wireworld
Til top
Willads Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 444
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Willads Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2018 kl. 15:37
Ja man kan godt se netflix mens man optager :-)

Pana:DP-UB424,Yamaha rx-a3070,Monacor STA-1000D, Epson:TW-7400,117" tab-tension,Earthquake højtalere:Fronter 2xTitan Tigris,Center 1xTitan Theia,Surround 4xAWS-602,loft 4xECS-8.0,subs 2xMinime P12v2
Til top
kimols Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kimols Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2018 kl. 15:46
Ja det fandt jeg ud af. Men man kan ikke gå ind i funktion menuen mens man optager
Mvh KimOlsen
LG G1 77”
LG G1 65”
dmr-ubc90
Integra DRX-8.4
Elac Atmos TS 30.30
Perlisten S7T| S7C|R4S|D12S|MK sound S-150TI ~|Magnetar UDP900| Strømrenser|CSN Kabler/ Nord øst kabler|Wireworld
Til top
kimols Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kimols Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2018 kl. 15:54
Jeg har lige prøvet at tage arc kablet ud bagpå Recorderen så kan jeg godt få lyd igennem Lyd udgangen på Recorderen. 
Men når det arc kabel er i så overtager hdmi2 styringen igen. Når jeg skifter til min gamle recorder bct84 så vil den ikke vise lyd eller billede mere efter jeg havde arc kablet af og sat det i igen. Hvergang jeg skifter over til den indgang på receiveren som bct84 sidder så går den over på arc hdmi2 og står og blinker i displayet. Nul billede og nul lyd.  Det virkede før jeg trak arc ud
Mvh KimOlsen
LG G1 77”
LG G1 65”
dmr-ubc90
Integra DRX-8.4
Elac Atmos TS 30.30
Perlisten S7T| S7C|R4S|D12S|MK sound S-150TI ~|Magnetar UDP900| Strømrenser|CSN Kabler/ Nord øst kabler|Wireworld
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 1112131415>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu