recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bedre højtalere????
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bedre højtalere????

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Pil-babz Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-April-2008
Status: Offline
Point: 184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pil-babz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2017 kl. 11:28
Jeg sælger et sæt B&W. Dog helst hele sættet over en kam.. :-)
Men det er med B&W 603 s3 og den store LCR i 600 serien. 
Prisen kan forhandles en smugle.
             Min stuebio!
ONKYO - B&W - PANASONIC
Til top
nkaad Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-Februar-2017
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 110
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nkaad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2017 kl. 10:57
Oprindeligt skrevet af Andromeda Andromeda skrev:

Du siger at højttalerne står 5-6 meter fra hinanden. det lyder af meget?

Måske kan du hente noget ved at flytte dem tættere på hinanden, samt eksperimentere lidt med placering. Ofte skal der ikke meget til for at de yder bedre. 
 
Tak for tippet!!!
 
Jeg har forsøgt mig lidt med placering - men det skal lige passe med de øvrige møbler :)
 
Der er faktisk en relativt stor forskel på bas-lyden alt efter hvor i rummet jeg lytter til musikken. Det havde jeg ikke tænkt på før jeg begyndte at læse rundt på dette forum. Min "lytte-lænestol" :) står i midten af trekanten mellem de to højtalere og der rumler bassen en del, så måske kunne er der noget at hente i at flytte lidt på dem
 
Det vil jeg forsøge mig med
Til top
Andromeda Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Oktober-2011
Status: Offline
Point: 506
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Andromeda Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2017 kl. 07:54
Du siger at højttalerne står 5-6 meter fra hinanden. det lyder af meget?

Måske kan du hente noget ved at flytte dem tættere på hinanden, samt eksperimentere lidt med placering. Ofte skal der ikke meget til for at de yder bedre. 
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2017 kl. 13:58
Enig!

M.v.h.
Til top
Stoffer1987 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-April-2008
Status: Offline
Point: 654
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stoffer1987 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2017 kl. 13:55
Hvis budgettet kan strækkes en smule

Helt vildt velspillende højtalere.
Til top
nkaad Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-Februar-2017
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 110
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nkaad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2017 kl. 13:33
Oprindeligt skrevet af dr_schlemer dr_schlemer skrev:

Oprindeligt skrevet af nkaad nkaad skrev:

Oprindeligt skrevet af gasolin gasolin skrev:

Dali zensor 5/7 har du prøvet at lytte til dem?


Nej, men dem kan jeg komme til at lytte til i min lokale biks - jeg har faktisk været forbi og aftalt en dag hvor jeg skal forbi og lytte til dem :)

Synes stadig du skulle prøve at finde f.eks Dali ikon 5/6, Dali mentor 5/6 hvis de kan findes billigt eller et sæt Dali evidence 470 i god stand. Væsentligt bedre højtalere end Zensir og med Dali-lyd, som du er vænnet til. Dali Royal Towers kunne også være en mulighed og er kvalitetsmæssigt ca mellem ikon og mentor.
 
Hej
Ikon og Mentor højtalerne er til finde derude - dem er der ofte brugte par til salg af. Og der er sikkert en pointe omkring Dali-lyden, som jeg faktisk har været glad for - måske kunne der også dukket et par Opticon op på et tidspunkt??
 
Jeg vil også tage ned i HK og lytte til B&W 683 for at blive klogere på forskellen mellem B&W og Dali :)
 
Mvh
 
Nikolai
Til top
dr_schlemer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1023
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr_schlemer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2017 kl. 10:30
Oprindeligt skrevet af nkaad nkaad skrev:

Oprindeligt skrevet af gasolin gasolin skrev:

Dali zensor 5/7 har du prøvet at lytte til dem?


Nej, men dem kan jeg komme til at lytte til i min lokale biks - jeg har faktisk været forbi og aftalt en dag hvor jeg skal forbi og lytte til dem :)

Synes stadig du skulle prøve at finde f.eks Dali ikon 5/6, Dali mentor 5/6 hvis de kan findes billigt eller et sæt Dali evidence 470 i god stand. Væsentligt bedre højtalere end Zensir og med Dali-lyd, som du er vænnet til. Dali Royal Towers kunne også være en mulighed og er kvalitetsmæssigt ca mellem ikon og mentor.
LG C7 65” OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6 * QNAP TS431+
Til top
nkaad Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-Februar-2017
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 110
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nkaad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2017 kl. 00:34
Oprindeligt skrevet af gasolin gasolin skrev:

Dali zensor 5/7 har du prøvet at lytte til dem?

Nej, men dem kan jeg komme til at lytte til i min lokale biks - jeg har faktisk været forbi og aftalt en dag hvor jeg skal forbi og lytte til dem :)
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1487
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2017 kl. 22:48
Dali zensor 5/7 har du prøvet at lytte til dem?
Til top
nkaad Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-Februar-2017
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 110
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nkaad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2017 kl. 10:49
Oprindeligt skrevet af gasolin gasolin skrev:

Hvad med at skifte forstærkeren ud med noget der er bedre, den du har lyder ikke til at være god nok til nogen bedre højtaler
 
Det har jeg også planer om på sigt, men jeg fik et godt råd om, at det bedste er at starte med at finde de højtalere jeg gerne vil have og så derefter se på forstærkeren. Men det skal jo hænge sammen.
 
Jeg leder ikke nødvendigvis efter high-end højtaler, men nogle som har bedre lydgengivelse end mine Dali Blue 5005. Flere detaljer/opløsning(?), men også gerne med en god bas.
 
Jeg har nu lært at f.eks. B&W, som jeg ellers var ret så hooked på kræver en del af forstærkeren (?). Jeg har dog også hørt at visse andre mærker, som er lettere at drive for forstærkeren kan levere bedre lyd end mine Dali. Dynaudio kunne være oplagt - og så er det også danske højtalere :)
 
Prisen er ikke uvæsentlig - især ikke hvis forstærkeren også skal skiftes. Mit budget ligger på 5-6.000 for et sæt brugte. Jeg så blandt andet en annonce på et par Dynaudio Audience 82 til 6000,- men de var solgt - så fandt jeg et par xtz til omkring 4000 ligesom de B&W 683 jeg har kigget på lå til.
 
Men jeg leder videre og har egentlig god tid til at finde de nye højtalere - det er dog svært at komme til at lytte til de brugte varianter og samtidig vide hvad der sker med lyden i min stue og på min forstærker.
 
Derfor søger jeg gode råd til oplagte emner :)
 
Mvh
 
Nikolai
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1487
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2017 kl. 03:20
Hvad med at skifte forstærkeren ud med noget der er bedre, den du har lyder ikke til at være god nok til nogen bedre højtaler
Til top
nkaad Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-Februar-2017
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 110
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nkaad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2017 kl. 08:11
Hej
 
Klipsch kender jeg kun meget lidt til - men jeg vil lige se dem an :)
 
Jeg fandt også et par XTZ 99.36 til en god pris - de burde også være et skridt op, men jeg har hørt om flere som syntes at diskanten kan være lidt "skinger"/pågående??
 
Jeg leder videre - der var et par Dynaudio Audience på dba, men de er vist væk igen - de stod til 8000 og det er nok også lige i overkanten??
 
MVh
 
Nikolai
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu