recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - OLEDs mørkeste gråtoner blev sorte
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketOLEDs mørkeste gråtoner blev sorte

 Besvar Besvar Side  <1 45678 10>
Forfatter
Besked
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2017 kl. 14:35
Man kan nok finde situationer hvor det vil være en fordel at vælge LCD, men i så fald handler det ikke om at få bedst mulig billede kvalitet, så det er en anden debat. I så tilfælde handler det måske om at få en skærm der kan tåle at stå med statiske billeder dagen lang og som har vanvittigt høj lysstyrke. Det gør det stadig ikke til "hip som hap". Det gør det til, at LCD under specielle omstændigheder kan være det bedste valg. Jeg har dog lidt svært ved at se hvordan det er relevant i forhold til at se TV. 
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2017 kl. 14:41
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Artiklen stammer fra een af Danmarks mest anerkendte aviser. Så det er til denne kilde en "hating" naturligvis må gå.


Det er dig, der vælger at fremhæve én sætning ud af mange, så nej, artiklen skal ikke stå for skud.

Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Jeg refererer ret uskyldigt artiklen.




Lunddal - tak for dine interessante indlæg.



Det var så lidt - gider du så forholde dig til det, jeg skrev?


Jeg synes, at dine indlæg desværre ikke overholder dette forum regler. Du er velkommen til at ringe, besøge mig eller skrive personligt til mig. Så kan vi uddybe nærmere.


Æh, hvad?

Du skriver, at folk skal kritisere artiklen for dens indhold og ikke dig.

Det er dig, der fremhæver én sætning fra den artikel og opretter en tråd med det og skriver så diverse kommentarer.

Det er de kommentarer, andre opponerer mod - ikke artiklen - og derfor skriver jeg, at det ikke er artiklen, der må stå for skud, men din selektive udvælgelse af dele fra artiklen samt dine tilhørende kommentarer og postulater.

Hvis det er for hård kost for dig, bør du nok holde dig fra yderligere indlæg.
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2017 kl. 14:44
Det er ren clickbait :-)
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2017 kl. 14:53
Personlige angreb og hetz mv.hører ikke hjemme her. Det ødelægger debatten. Derfor er der lavet regler, som alle bør følge. Hvis nogle er uenige heri, så skriv venligst til administrator.

Ellers er det tilladt at holde sig udenfor min tråd, hvilket jeg fx vil anmode lunddal om


Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2017 kl. 15:05
Du er selv ude om det. Tråden er ren clickbait. Du skrev tidligere at en anden læser som fanden læser biblen. Det gør du altså også, når du vælger at oprette en tråd på basis af kritik at en bestemt model fra sidste år og lader som om det er et generelt OLED problem, selv om der tydeligt står i den selv samme artikel, at dette års modeller er forbedre på de omtalte kritikpunkter. Det var ikke helt for sjov at jeg kaldte dig for ClickBaitBent i et tidligere indlæg. Alle dine andre tråde er også sådan. Mangler du opmærksomhed?
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2017 kl. 15:10
Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Du er selv ude om det. Tråden er ren clickbait. Du skrev tidligere at en anden læser som fanden læser biblen. Det gør du altså også, når du vælger at oprette en tråd på basis af kritik at en bestemt model fra sidste år og lader som om det er et generelt OLED problem, selv om der tydeligt står i den selv samme artikel, at dette års modeller er forbedre på de omtalte kritikpunkter. Det var ikke helt for sjov at jeg kaldte dig for ClickBaitBent i et tidligere indlæg. Alle dine andre tråde er også sådan. Mangler du opmærksomhed?


Må jeg venligst be dig holde dig fra tråden med tilsvarende upassende indlæg
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2017 kl. 15:16
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Oprindeligt skrevet af Bromberg5 Bromberg5 skrev:

Tænk hvilket forum det her ville være hvis man utrætteligt oprettede tråde med (for at sige det pænt) ulemper ved lcd.
Hvem er det du gerne vil "oplyse" i virkeligheden Bent? Jeg har aldrig forstået en lyd af det?


Jeg vil - og muligvis også andre - gerne læse om ulemper ved LCD, der ikke tidligere har været nævnt. Eller andet interessant om LCD. Men helst nyheder som mit link også viser.
Jeg ser fremt til at læse disse indlæg. Tak.


"Som ikke tidligere er nævnt?" Hvis det er præmissen, så skulle dit indlæg oprindeligt vel aldrig være postet?
Det er jo det samme du anfægter gang på gang?
Vi skal langt tilbage, for ulemper på lcd er old news og snart så veldokumenteret at de fleste vel uanset ser det som overflødigt?
De tråde der idag postes (omhandlende lcd) kører generelt på ulemper eller mulige mangler på oled, hvor få lcd modeller skal fremhæves, som værende oled sammenlignelige eller overlegne.

I den sammenhæng sammenlignes de absolut dyreste lcd modeller med eks entry-level oled. (Og falder stadig igennem, på vel al materiale?).

Det kan da meget vel være der kan være problemer med nærsort på nogle oled modeller, det skal jeg ikke kommentere yderligere på. Men igen, hvem er det der har brug for liiiige den oplysning?
De samme folk som til hver en tid fra vælger SAMTLIGE lcd skærme fordi er uegnet til hdr og end ikke kan leve op til et Dolby vision prædikat?
Eller er det til dem der mener at oled er fejlfrie (det er der vel heller ikke mange der gør i sidste ende)?
Jeg gætter på at for langt de fleste har oled bare det bedste kompromis og tilmed til en god pris og med en overlegenhed der er markant, der hvor oled nu engang er overlegen.

For mig selv er det eks betragtningsvinkel, som ingen lcd kan måle sig med oled og kvaliteten af Dolby vision og hdr, hvilket naturligvis er mere udtalt på nogle titler fremfor andre, hvor lcd også gør det godt - trods sine skavanker som betragningsvinkler og clouding osv osv osv


Desværre læste du ikke ordene i mit svar.

Ihvertfald citerer du kun det som du vil skrive om. Det er det, man benævner som "fanden læser Bibelen".


Arrhh nu må du sgu lige samle snorene op Pinocchio - Jeg citerede blot seneste indlæg;).
Min fejl var nok at jeg blev konkret i debatten lcd/oled, det var slet ikke hensigten oprindeligt. Jeg havde kun til hensigt at spørge til dit behov/grund/motivation etc for en sådan tråd her? 

Sammenligningen kom nok ind i billedet med mit eget spørgsmål om forummets aktivitet, hvis der skulle oprettes div tråde omhandlende lcd´s ulemper. Især hvis tidligere generationers skavanker skulle gøres aktuelle igen.

Igen påpeger jeg, at jeg samt sikkert mange andre ikke har et behov for at oplyse om "nye" skavanker på lcd skærme. (De skavanker lcd har, har de haft alle dage trods flere års erfaringer og mange generationer på bagen - stadig uden at komme frem med noget der idag tåler sammenligning med OLED, som er på hvad 3 generation eller noget i det leje. Igen udeladt high end lcd, som på visse parametre sikkert også gør det bedre en OLED).
Min spørgen drejede sig om dit behov for en urimeligt snæversynet debat og hvad det er du gerne vil oplyse folket om.
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2017 kl. 15:28
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Du er selv ude om det. Tråden er ren clickbait. Du skrev tidligere at en anden læser som fanden læser biblen. Det gør du altså også, når du vælger at oprette en tråd på basis af kritik at en bestemt model fra sidste år og lader som om det er et generelt OLED problem, selv om der tydeligt står i den selv samme artikel, at dette års modeller er forbedre på de omtalte kritikpunkter. Det var ikke helt for sjov at jeg kaldte dig for ClickBaitBent i et tidligere indlæg. Alle dine andre tråde er også sådan. Mangler du opmærksomhed?


Må jeg venligst be dig holde dig fra tråden med tilsvarende upassende indlæg

Det må du gerne, men du skal ikke forvente at det har nogen effekt. Hvis du skriver noget, som jeg har lyst til at kommentere på, så gør jeg det. Specielt når det du skriver er intellektuelt uærligt. Hvis ikke du kan tåle at blive modsagt, når du skriver på et offentligt forum, må jeg henvise dig til at oprette en lukket FB gruppe, hvor du kan sidde helt alene og få fred for modsatrettede meninger.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19214
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2017 kl. 15:52
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Der er intet nyt og spændende ved det Bent skriver om.
http://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id=1465360043
"Ligesom på EG960, ser vi igen i år en anelse black crush ved standard lysstyrken og hæves denne, introduceres der støj i de sorte nuancer, så man må nok leve med at mangle de sidste trin på skalaen."

Klaus


Du anser det ikke for en nyhed, at 1) LG har nævnte forbedringer.
2) Eller at der nu indrømmes at der har været og stadig findes problemer.

Jeg kan desværre ikke finde dette i din linkhenvisning.
Vil du venligst kopiere dette og lægge det ud,så jeg lettere kan finde det? Tak.


Helt seriøst???

Jeg linker til en artikel og lige under har jeg citeret det essentielle du skulle forstå ud fra artiklen.


Hvis det er for svært for sig, så ved jeg ikke, hvad jeg skal sige.




Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19214
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2017 kl. 15:57
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Mener du dermed,at blot en indstilling kan klare det? det er vel ikke derfor at der i trådindlæggets artikel nævnes, at der er sket forbedringer på nye modeller.
Alle nyere TVs og alle vel også OLEDtyper er forkalibreret fra fabrikkens side.


Hvad er de forkalibreret til?


Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:


Hvad jeg har set underbygger kun artiklens nævnte. Skriv til artikelforfatteren og anmod om dokumentation.


Det behøves jeg ikke. Jeg har en yderst troværdig kilde i flatpanels og deres tests. Jeg anser ikke JP som en kilde med høj viden indenfor TV.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2017 kl. 15:59
OK tak Bromberg5. Jeg må så have lov til at svare udenfor tråden.

Først og fremmest har jeg ikke oprettet tråden for at genere andre. Det ligger fjernt fra min personlighed. Jeg forsøger at svare så godt, jeg kan på alles spørgsmål.Bliver angreb for ubehagelige læser jeg dem ikke altid.

Kort fortalt er jeg interesseret i alt nyt. Dermed også fejl på systemer og produkter.

Men skal ingen skrive om skavankerne, som du er inde på, og som man ikke bryder sig om at høre. Jeg vil da gerne høre skavankerne og producenter sikkert også.

I den tidligere nævnte tråd, der som nævnt blev lidt hed, som Hother og jeg stod ret alene i det tema som vi diskuterer lige nu.

Da jeg læste artiklen i Jyllands Posten slog det mig, at der var enighed og at man endda gør noget for at rette op på problemet, hvilket også ligger i min interesse, idet jeg forestiller mig at købe et nyt TV om et par år. Om det bliver det ene eller det andet, OLED eller en rigtig eller forkert QLED kan jeg ikke afgøre for nuværende.
Indlæg og tråde, der er for eller imod interesserer mig og former et fremtidigt køb.
På den anden side ville denne tråd, hvis den var oprettet af en anden vække min interesse. Jeg bryder mig derimod ikke om læse noget fejlagtigt som vi kender fra fx fakenews.

Uanset hvilken TVmodel det bliver for mig i fremtiden, så har afgørelsen intet med min økonomi at gøre, som der var een, der var inde på. Jeg vil ikke kommentere mere herom, bortset fra at det er årtier siden at jeg blev økonomisk uafhængig og har levet og lever af investeringer. Så er det forhåbentligt sat på plads.

I min verden som forfatter er det mig en glæde at modtage kritik. Jeg ender derfor manuskrifter til mange til korrekturlæsning. Det er bedre at få rettet inden bogen udkommer.

At kunne modtage kritik er noget som har med temperament og tilvænning at gøre. Personlige angreb kommer man dog aldrig langt med, idet det foretæller om personen selv frem for den man angriber. Det er derfor tidsspilde og imod alle regler - skrevne som ikke skrevne.

For mig er det såmænd ligegyldigt om det er konstruktiv kritik eller ikke - blot jeg får chancen for at tage stilling til kritikken.

Det er således ingen kritisk af OLED, hvilket jeg har nævnt et utal af gange. Jeg hører det igen og igen og gentager atter, men hvis en person anser det som fx et hadefuldt angreb, så har jeg ingen mulighed for at rette op på en sådan tankegang. Skal man forsvare og gå i krig for sit eget produkt? <noget tys tys. Ikke efter min mening.

Jeg vil samtidig blive ligeså glad hvis man kan modbevise mig om gråtonetilstanden ligesom det vil glæde mig, hvis artiklen var fejlagtig og man herefter tog fat i den pågældende artikelforfattermed enfaktuel påvisning.

Du skriver: citat mange andre ikke har et behov for at oplyse om "nye" skavanker citat slut.

I et elektronikforum som dette udmærkede - mener jeg at det er på plads at gå i detaljer. Både godt og dårligt. Dette kan producenter også udnytte til forbedringer mv.

For nylig købte jeg et par ONEPLUS 5 mobiler. Fra producentens side var der allerede oprette et internationalt ONEPLUS forum, hvor alt kan angribes for fejl mv. Producenten bruger dette til hurtig fejlrettelse. Det er ret imponerende.

selv var jeg udsat for at få en email (på en fortælling om fejl omkring at høre direkte radio). Jeg fik svar et par timer efter. Jeg kom med i en test og man rettede problemet med ny firmware. Først i en test af fimware til mig og uger senere til andre med andre nye rettelser.


Med ønsket om en god søndag til jer alle





Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2017 kl. 16:00
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Mener du dermed,at blot en indstilling kan klare det? det er vel ikke derfor at der i trådindlæggets artikel nævnes, at der er sket forbedringer på nye modeller.
Alle nyere TVs og alle vel også OLEDtyper er forkalibreret fra fabrikkens side.


Hvad er de forkalibreret til?


Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:


Hvad jeg har set underbygger kun artiklens nævnte. Skriv til artikelforfatteren og anmod om dokumentation.


Det behøves jeg ikke. Jeg har en yderst troværdig kilde i flatpanels og deres tests. Jeg anser ikke JP som en kilde med høj viden indenfor TV.

Klaus


Tak
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 45678 10>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu