recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - OLEDs mørkeste gråtoner blev sorte
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketOLEDs mørkeste gråtoner blev sorte

 Besvar Besvar Side  <1 56789 10>
Forfatter
Besked
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2017 kl. 16:03
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Personlige angreb og hetz mv.hører ikke hjemme her. Det ødelægger debatten. Derfor er der lavet regler, som alle bør følge. Hvis nogle er uenige heri, så skriv venligst til administrator.


Hvor i det pågældende svar har jeg angrebet dig personligt?

Er det dem her du ser som personangreb:

Det er decideret persongreb og hetz at grine af det, du skrev?

Hvad med at forholde dig til det, der skrives i stedet?

Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Ellers er det tilladt at holde sig udenfor min tråd, hvilket jeg fx vil anmode lunddal om


Hvis man ikke ønsker debat, er det tilladt at undlade at oprette en debattråd.
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2017 kl. 16:05
Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Du er selv ude om det. Tråden er ren clickbait. Du skrev tidligere at en anden læser som fanden læser biblen. Det gør du altså også, når du vælger at oprette en tråd på basis af kritik at en bestemt model fra sidste år og lader som om det er et generelt OLED problem, selv om der tydeligt står i den selv samme artikel, at dette års modeller er forbedre på de omtalte kritikpunkter. Det var ikke helt for sjov at jeg kaldte dig for ClickBaitBent i et tidligere indlæg. Alle dine andre tråde er også sådan. Mangler du opmærksomhed?


Må jeg venligst be dig holde dig fra tråden med tilsvarende upassende indlæg


Det må du gerne, men du skal ikke forvente at det har nogen effekt. Hvis du skriver noget, som jeg har lyst til at kommentere på, så gør jeg det. Specielt når det du skriver er intellektuelt uærligt. Hvis ikke du kan tåle at blive modsagt, når du skriver på et offentligt forum, må jeg henvise dig til at oprette en lukket FB gruppe, hvor du kan sidde helt alene og få fred for modsatrettede meninger.


Vil du venligst uddybe, hvad du mener omkring intellektuelt uærligt?

Hvis du mener, at det jeg skriver og opretter er imod reglerne herinde, vil jeg anmode dig om at indberette det.

Derimod beder jeg dig om holde dig til diskussionsreglerne.
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19209
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2017 kl. 16:08
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Omkring restlys som lys fra bagbelysningen ( er du sikker på det?) så findes der som regel i naturen baggrundslys eller hvad man kalder det, der tilføres det sorte.


Er du da fuldstændig fra snøvsen?
Hvis en filinstruktør laver billedet, så der er sort, så er det sort. Laver han billedet med baggrundslys, så er det baggrundslys. Fjernsynet skal da ikke tilføre noget som helts, det skal vise hvad kilden sender til fjernsynet, hverken mere eller mindre!

At LCD ikke magter at vise en stjerne i rummet, er ikke til diskussion......



Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2017 kl. 16:13
Helt enig Klaus.

Nu var det ikke nævnt, at problemløsningen kun var rettet imod bestemte scener eller scenarier. Ellers er jeg da enig.

Og mere enig. OlED viser en stjerne som den skal vises, men koronaen når den går over i det gråsorte - hvad med dette problem. Er det ikke det som man åbent tør fortælle, at der er forbedring på?
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19209
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2017 kl. 16:17
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:


Og mere enig. OlED viser en stjerne som den skal vises, men koronaen når den går over i det gråsorte - hvad med dette problem. Er det ikke det som man åbent tør fortælle, at der er forbedring på?


Sig mig, har du læst den test jeg linker til?

Hvad er det du mener at man ikke åbent tør fortælle?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19209
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2017 kl. 16:19
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Mener du dermed,at blot en indstilling kan klare det? det er vel ikke derfor at der i trådindlæggets artikel nævnes, at der er sket forbedringer på nye modeller.
Alle nyere TVs og alle vel også OLEDtyper er forkalibreret fra fabrikkens side.


Hvad er de forkalibreret til?


Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:


Hvad jeg har set underbygger kun artiklens nævnte. Skriv til artikelforfatteren og anmod om dokumentation.


Det behøves jeg ikke. Jeg har en yderst troværdig kilde i flatpanels og deres tests. Jeg anser ikke JP som en kilde med høj viden indenfor TV.

Klaus


Tak


Tak - hvad?

Prøv at svar på det jeg spørger om!
Du skriver at tv fra fabrikken er kalibreret og bruger det som et argument for billeder du ser i butikker.



Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2017 kl. 16:20
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Du er selv ude om det. Tråden er ren clickbait. Du skrev tidligere at en anden læser som fanden læser biblen. Det gør du altså også, når du vælger at oprette en tråd på basis af kritik at en bestemt model fra sidste år og lader som om det er et generelt OLED problem, selv om der tydeligt står i den selv samme artikel, at dette års modeller er forbedre på de omtalte kritikpunkter. Det var ikke helt for sjov at jeg kaldte dig for ClickBaitBent i et tidligere indlæg. Alle dine andre tråde er også sådan. Mangler du opmærksomhed?


Må jeg venligst be dig holde dig fra tråden med tilsvarende upassende indlæg


Det må du gerne, men du skal ikke forvente at det har nogen effekt. Hvis du skriver noget, som jeg har lyst til at kommentere på, så gør jeg det. Specielt når det du skriver er intellektuelt uærligt. Hvis ikke du kan tåle at blive modsagt, når du skriver på et offentligt forum, må jeg henvise dig til at oprette en lukket FB gruppe, hvor du kan sidde helt alene og få fred for modsatrettede meninger.


Vil du venligst uddybe, hvad du mener omkring intellektuelt uærligt?

Hvis du mener, at det jeg skriver og opretter er imod reglerne herinde, vil jeg anmode dig om at indberette det.

Derimod beder jeg dig om holde dig til diskussionsreglerne.

Jeg har forklaret meget præcist hvad jeg mener der er galt med denne tråd. Det står i de indlæg du lige har citeret. Nu farvet med rødt.
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3783
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2017 kl. 16:21
Er der et link til sådan en skala hvor man kan teste?
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2017 kl. 16:24
Klaus. Omkring koronaen deltog du aktivt i netop dette i en tidligere diskusssion.
Jeg har brugt tid på at læse testen, men fandt desværre nok ikke det du ville have mig til at læse. Det var derfor jeg bad dig om at lægge disse sætninger ud eller skrive direkte til mig.
Mht til hvad der bringes af nyt, er det jo kun når man selv har læst det, at det ikke længere er nyt.
Artiklen fra JP var vel kun en uge gammel eller deromkring.

Din sidste sætning har du læst 180 grader forkert. Altså: Man tør åbent fortælle om problemet og problemløsningen. Jeg håber, at det forklarer.
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
MfedeN Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-August-2016
Status: Offline
Point: 108
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2017 kl. 16:27
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Helt enig Klaus.

Nu var det ikke nævnt, at problemløsningen kun var rettet imod bestemte scener eller scenarier. Ellers er jeg da enig.

Og mere enig. OlED viser en stjerne som den skal vises, men koronaen når den går over i det gråsorte - hvad med dette problem. Er det ikke det som man åbent tør fortælle, at der er forbedring på?

Black crush blev nævnt som et problem i stort set alle seriøse tests sidste år. Det er også nævnt, at der har været forbedringer på området på tests i år. HDTVtest nævnte det helt tilbage i marts, da de lavede et 6-timers review på W7. Der er altså ingen nyhedsværdi i det du starter tråden med.

Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2017 kl. 16:31
Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Du er selv ude om det. Tråden er ren clickbait. Du skrev tidligere at en anden læser som fanden læser biblen. Det gør du altså også, når du vælger at oprette en tråd på basis af kritik at en bestemt model fra sidste år og lader som om det er et generelt OLED problem, selv om der tydeligt står i den selv samme artikel, at dette års modeller er forbedre på de omtalte kritikpunkter. Det var ikke helt for sjov at jeg kaldte dig for ClickBaitBent i et tidligere indlæg. Alle dine andre tråde er også sådan. Mangler du opmærksomhed?


Må jeg venligst be dig holde dig fra tråden med tilsvarende upassende indlæg


Det må du gerne, men du skal ikke forvente at det har nogen effekt. Hvis du skriver noget, som jeg har lyst til at kommentere på, så gør jeg det. Specielt når det du skriver er intellektuelt uærligt. Hvis ikke du kan tåle at blive modsagt, når du skriver på et offentligt forum, må jeg henvise dig til at oprette en lukket FB gruppe, hvor du kan sidde helt alene og få fred for modsatrettede meninger.


Vil du venligst uddybe, hvad du mener omkring intellektuelt uærligt?

Hvis du mener, at det jeg skriver og opretter er imod reglerne herinde, vil jeg anmode dig om at indberette det.

Derimod beder jeg dig om holde dig til diskussionsreglerne.


Jeg har forklaret meget præcist hvad jeg mener der er galt med denne tråd. Det står i de indlæg du lige har citeret. Nu farvet med rødt.


Tak. Artiklen gik ud på en konstatering af et hidtidigt problem hos LG og en forbedring af 2017 udgaver, hvilket var citatet. Læs selv nærmere i det første link. Jeg håber at det er forklaring nok. Ellers vend tilbage.

Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2017 kl. 16:34
Oprindeligt skrevet af MfedeN MfedeN skrev:

Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Helt enig Klaus.

Nu var det ikke nævnt, at problemløsningen kun var rettet imod bestemte scener eller scenarier. Ellers er jeg da enig.

Og mere enig. OlED viser en stjerne som den skal vises, men koronaen når den går over i det gråsorte - hvad med dette problem. Er det ikke det som man åbent tør fortælle, at der er forbedring på?


Black crush blev nævnt som et problem i stort set alle seriøse tests sidste år. Det er også nævnt, at der har været forbedringer på området på tests i år. HDTVtest nævnte det helt tilbage i marts, da de lavede et 6-timers review på W7. Der er altså ingen nyhedsværdi i det du starter tråden med.



Enig i at hvis man læst det samme som du nævner, findes der ingen nyhedsværdi.

Hvor står det i øvrigt, at 2017 modeller er forbedret? Det har jeg ikke tidligere set.

Jyllandsposten har åbenbart fundet det skrevne som en nyhedsværdi, så jeg har lidt svært ved at forsvare nyhedsværdien.
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 56789 10>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu