recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - OLEDs mørkeste gråtoner blev sorte
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketOLEDs mørkeste gråtoner blev sorte

 Besvar Besvar Side  <1 678910>
Forfatter
Besked
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2017 kl. 17:23
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Hvor står det i øvrigt, at 2017 modeller er forbedret? Det har jeg ikke tidligere set.


I samtlige anmeldelser.

Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Jyllandsposten har åbenbart fundet det skrevne som en nyhedsværdi, så jeg har lidt svært ved at forsvare nyhedsværdien.


Det nye er, at der er kommet en ny model. Og så er det i øvrigt en anmeldelse - ikke en nyhed.

Fordi man i en bilanmeldelse skriver, at den nyeste bilmodel nu har adaptiv fartpilot som standard, betyder det jo ikke, at det er en nyhed, at det var ikke tilfældet i den gamle model.
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2017 kl. 17:33
Kære Bent. Kan du helt seriøst ikke se det stikker af, når du linker til en anmeldelse og det eneste du fremhæver udover et godt sortniveau er nogle fejl som ikke er relevant og endda et ikke eksisterende problem. Hilsen en der rent faktisk har et LG B6V.

Redigeret af Bjur - 20-August-2017 kl. 17:35
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2017 kl. 18:05
Oprindeligt skrevet af Bjur Bjur skrev:

Kære Bent. Kan du helt seriøst ikke se det stikker af, når du linker til en anmeldelse og det eneste du fremhæver udover et godt sortniveau er nogle fejl som ikke er relevant og endda et ikke eksisterende problem. Hilsen en der rent faktisk har et LG B6V.


Tak Peter Det må så blive et nyt svar udenfor tråden.

Det korte svar er jo. Og det beklager jeg til alle der har et godt OLED og som er glade for TVet. Jeg håber, at I tilgiver mig og selv de der har ført kniven og alle andre er altid velkomne på visit, når man kommer forbi.

Desværre er der forskel i hvordan vi opfatter tingene. Dvs det som vi ser, hører, læser osv. Da jeg skriver bøger om dette forunderlige vil jeg prøve at komme med et svar. Lad nu være med at skrive at nu har jeg brugt reklame eller andet. jeg prøver bare at forklare vor forskellige opfattelse skønt man ofte tro at vi opfatter rimeligt ens.

Noget af det farligste som den menneskelige psyke indeholder er "hjernens dovenskab". Dette er ikke ment personligt til nogen. Tværtimod.
Hjernens brug kan koste stor energi, derfor hadr den indbygget "energibesparer". Den bruger som regel ikke energi på at tænke sig om.
Den bruger ikke altid den fantastiske tænke- og kreative evne men sammenligner istedet med det den kender, når den møder nyt. Det være en person,et citat fra et clickbait o.s.v.
Hjernen bruger forestillinger som den kender. Heraf kommer kommer vore meninger. Den bruger en forestilling som den kender og derved forbindes til en følelse, der har denne forestilling.
Her kan man selv bruge disse forestillinger til at opservere om man reagere positivt eller negativt.

Hvis jeg så mit indlæg skrevet af en anden, ville jeg kun observere. Ikke bedømme. Jeg ville spørge, indtil jeg fandt et svar som jeg kan bruge.
Forestillinger kan ændres og ændres hele livet. Forestillinger ændres ubevidst. altså uden at vi tænker på det i forbindelse med andres der påvirker os.
Vil man derfor ændre sine foorestillinger, skal det ske bevidst.

Hvad sker der med forestillingen?
Først går den ind i amygdala, der er en funktion der altid sporer angst. Er angsten større end "vi selv" kan tackle, går den over i et et indbygget forsøg på overlevelse. Man kalder dette en neural kapring, idet vi vort ubevidste kaprer os og skaber denne adfærd. Det er her at man bliver sur på mig. Inddirekte optatter hjernen det som en overlevelseskamp, hvilket man ikke er. I stedet befinder man sig i følelsernes vold. Efterfølgende kommer vor adfærd af sig selv.

Vi opfatter forskelligt og skønt jeg i mine bøger henvender mig til mange og skriver et sprog, så de flete kan forstå det, er situationen den at når man lærer at ændre sine forestillinger til såkaldte positive, så læser man samme bog anderledes næste gang.

Når jeg bruger clickbait som i denne tråd, så er det ikke en clickbait der får en til at tro anderledes end hvad jeg indleder med. Det er kun en en clickbait, hvor man ikke behøver bruge en masse tid for at blive indformeret.

Som sagt beklager jeg. i har sikkert nogle rigtigt gode OLEDs TV.

Jeg ønsker jer en god og fredfyldt aften.

Ps. jeg keder mig aldrig og har mange andre gøre endnu i dag, så jeg har ikke nået at korrigere for fejl.

Men som sagt kig forbi. Alle og enhver. Gerne med kæreste mv. til en forhåbentlig hyggelig oplevelse

Spørg hvis jeg ikke har uddybet nok. Tak.
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
claussor Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-Juli-2011
Sted: DK
Status: Offline
Point: 138
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2017 kl. 18:18
Jeg har måske misset det, og beklager på forhånd hvis det er, men hvad er det du inviterer til? Har du et OLED du vil fremvise med fejlene der er udrettet i 2017 udgave eller er det til en snak generelt? Og god aften til dig også :-)
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2017 kl. 18:28
Hej Claus. Det er en påmindelse om man godt kan hygge sig sammen, skønt man ikke altid er enig, men alligevel har samme interesser.
Så kig forbi.
Det bliver nok ikke en oled 2017 udgave som jeg kan vise, når man kommer. Man må nøjes med min årgang js9005, men jo mere vin, øl og eller spiritus, jeg skænker des mere vil man opfatte skærmen som lys eller mørk😀
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
MfedeN Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-August-2016
Status: Offline
Point: 108
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2017 kl. 18:56
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Oprindeligt skrevet af MfedeN MfedeN skrev:

Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Helt enig Klaus.

Nu var det ikke nævnt, at problemløsningen kun var rettet imod bestemte scener eller scenarier. Ellers er jeg da enig.

Og mere enig. OlED viser en stjerne som den skal vises, men koronaen når den går over i det gråsorte - hvad med dette problem. Er det ikke det som man åbent tør fortælle, at der er forbedring på?


Black crush blev nævnt som et problem i stort set alle seriøse tests sidste år. Det er også nævnt, at der har været forbedringer på området på tests i år. HDTVtest nævnte det helt tilbage i marts, da de lavede et 6-timers review på W7. Der er altså ingen nyhedsværdi i det du starter tråden med.



Enig i at hvis man læst det samme som du nævner, findes der ingen nyhedsværdi.

Hvor står det i øvrigt, at 2017 modeller er forbedret? Det har jeg ikke tidligere set.

Jyllandsposten har åbenbart fundet det skrevne som en nyhedsværdi, så jeg har lidt svært ved at forsvare nyhedsværdien.

AVForums nævner det samme tilbage i marts i deres hands on review af W7. I deres test af E7 i juni nævner de det også.
Flatpanels nævner i deres anmeldelse af Sony A1 i april, at de ikke oplever black crush.
Det er altså tre forskellige sider.

Hele anmeldelsen har ikke rigtig nogen nyhedsværdig, da LG's 2017-OLED er anmeldt så mange steder før.
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2017 kl. 19:17
Tak.

Hvad jeg godt har kunnet li ved artiklen, er at artiklens forfatter både beskriver problemet og bruger danske ord, så alle kan forstå, hvad artikeldelen drejer sig om.

Det er så populært at bruge fremmedord som kun indviede er i stand til forstå.

" Tal dansk, din sorte Hund", lød det fra Ludvig Holbergs i Jeppe på Bjerget😀



Redigeret af bentpetersson - 20-August-2017 kl. 19:34
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1073
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2017 kl. 09:43
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Omkring restlys som lys fra bagbelysningen ( er du sikker på det?) så findes der som regel i naturen baggrundslys eller hvad man kalder det, der tilføres det sorte.


Er du da fuldstændig fra snøvsen?
Hvis en filinstruktør laver billedet, så der er sort, så er det sort. Laver han billedet med baggrundslys, så er det baggrundslys. Fjernsynet skal da ikke tilføre noget som helts, det skal vise hvad kilden sender til fjernsynet, hverken mere eller mindre!

At LCD ikke magter at vise en stjerne i rummet, er ikke til diskussion......



Klaus


Spændende tråd
Men jeg gætter på af det er dig der er fra snøvsen, selv om jeg ikke kan se hvad snøvsen skal blandes ind i det har for, så vidt jeg husker var snøvsen en figur fra en børnefilm basseret på en bog af Benny Andersen

Med OLED har vi samme problem som den gang vi gik fra 4:3 til 16:9
et 16:9 tv kunne dengang vælge mellem af strække billedet, eller af vise det med sorte bjælker, men da det kilden indeholder et signal der er lavet til en anden type skærm kan det ikke vise billedet korrekt

i dag har man samme problem med OLED, det det prøver af vise er lavet til et LCD tv, derfor hvis man vil lave en troværdig stjerne himmel behøver man ikke af sidde og lave koronaer på alle stjernerne da LCD tvet selv gør det, det gør et OLED tv ikke, så hvis man vil vise en korrekt stjerne himmel på dem skal man selv tilføje detaljer som man ikke behøvede før

Hvis OLED slår an, så vil der på et tidspukt være flest af dem og man vil derfor begynde af lave video materiale til OLED tv, men indtil da vil der hvis OLED og LCD viser noget forskellige være LCD der viser det rette, og OLED som viser et forkert billede

Fra fulde børn skal man høre sandheden
Til top
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1073
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2017 kl. 09:53
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Hvor står det i øvrigt, at 2017 modeller er forbedret? Det har jeg ikke tidligere set.


I samtlige anmeldelser.

Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Jyllandsposten har åbenbart fundet det skrevne som en nyhedsværdi, så jeg har lidt svært ved at forsvare nyhedsværdien.


Det nye er, at der er kommet en ny model. Og så er det i øvrigt en anmeldelse - ikke en nyhed.

Fordi man i en bilanmeldelse skriver, at den nyeste bilmodel nu har adaptiv fartpilot som standard, betyder det jo ikke, at det er en nyhed, at det var ikke tilfældet i den gamle model.


Hvis man skriver i en anmeldelse af den nyeste model har det som standart, vil det betyde af den forrige model ikke havde det som standart, hvilkent vil sige af der kører biler rundt af den tidligerer model uden det

Fra fulde børn skal man høre sandheden
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2017 kl. 10:10
Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:



i dag har man samme problem med OLED, det det prøver af vise er lavet til et LCD tv, derfor hvis man vil lave en troværdig stjerne himmel behøver man ikke af sidde og lave koronaer på alle stjernerne da LCD tvet selv gør det, det gør et OLED tv ikke, så hvis man vil vise en korrekt stjerne himmel på dem skal man selv tilføje detaljer som man ikke behøvede før

Hvis OLED slår an, så vil der på et tidspukt være flest af dem og man vil derfor begynde af lave video materiale til OLED tv, men indtil da vil der hvis OLED og LCD viser noget forskellige være LCD der viser det rette, og OLED som viser et forkert billede



LOL......

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Avatar
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 3947
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2017 kl. 10:23
Kære alle.

Jeg har ryddet lidt op, og henstiller til at man taler pænt til - og om hinanden. 

Og lad nu være med at gå i religionsdebatter. Det er prøvet i flere tusinde år. Der er aldrig nogen vinder.

Nogle er glad for OLED (bl.a. mig)

Andre er glade for LCD

I gamle dage var det PLASMA vs. LCD

Og i en ikke alt for lang fremtid QLED vs OLED

Den nuværende QLED burde retmæssigt hedde QLCD.




Redigeret af hummelmose - 21-August-2017 kl. 10:25
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2017 kl. 10:30
Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

Men jeg gætter på af det er dig der er fra snøvsen, selv om jeg ikke kan se hvad snøvsen skal blandes ind i det har for, så vidt jeg husker var snøvsen en figur fra en børnefilm basseret på en bog af Benny Andersen


Og bogen er baseret på udtrykket "at gå fra snøvsen".

Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

i dag har man samme problem med OLED, det det prøver af vise er lavet til et LCD tv, derfor hvis man vil lave en troværdig stjerne himmel behøver man ikke af sidde og lave koronaer på alle stjernerne da LCD tvet selv gør det, det gør et OLED tv ikke, så hvis man vil vise en korrekt stjerne himmel på dem skal man selv tilføje detaljer som man ikke behøvede før


Det mener du ikke seriøst, vel?

Man laver ikke film og tv til LCD.

Redigeret af lunddal - 21-August-2017 kl. 10:32
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 678910>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu