recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Så sidder mit nye OLED på væggen
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSå sidder mit nye OLED på væggen

 Besvar Besvar Side  <12345 25>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Tjald Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 22-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 43
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2017 kl. 09:45
Oprindeligt skrevet af Ehlz Ehlz skrev:

Oprindeligt skrevet af Tjald Tjald skrev:


Jeg har tilsyneladende husket forkert. Det er en ejer af LG B7, som oplever problemet med ABL. Han skriver i tråden tilhørende testen af B7:

Så giver det bedre mening. Phillips POS9002 bliver jo faktisk skamrost på stort set alle parametre med undtagelse af byggekvaliteten og understøttelse af Dolby vision etc. Jeg har selv et på vej fra Elgigantens udsalg i Tilst så blev lidt svedig over din kommentar :-)

Jeg håber, du bliver glad for dit Phillips! Jeg forsøgte forgæves at overtale konen til en fælles investering i selv samme skærm fra åbningsfesten i Tilst, så jeg er lidt misundelig Embarrassed Ser frem til at høre din vurdering, når du har modtaget den.
Til top
A.M. Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-Maj-2017
Sted: Aarhus C
Status: Offline
Point: 182
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2017 kl. 09:41
Oprindeligt skrevet af Tjald Tjald skrev:

Oprindeligt skrevet af Ehlz Ehlz skrev:

Oprindeligt skrevet af Tjald Tjald skrev:

Oprindeligt skrevet af Ehlz Ehlz skrev:



....Jeg kunne bare læse i anmeldelserne på Flatpanels, at det var synligt på både LG B6 / B7 og især på Phillips POS9002. Enkelte nye ejere af Phillips - som kunne købes til 10.000 til åbningsfest hos Elgiganten i Tilst - oplever det som meget forstyrrende. 

Hvor læser du det med POS 9002 henne? Jeg mener jeg har læst det meste om det tv og er ikke faldet over den problemstilling?




Det står i anmeldelsen af PO 9002 på Flatpanels:
<span style="color: rgb102, 102, 102; font-family: " Sans", sans-serif;"><i style="">Under testen havde vi også et eksemplar af 65” LG B7 OLED, så vi havde mulighed for at teste side-om-side. En af forskellene, ud over Dolby Vision, er, at Philips har en mere aggressiv ABL (Average Brightness Limiter) end LG, hvilket i praksis betyder, at jo mere lys/hvid, der er i en scene, desto mere og hurtigere dæmpes belysningen i panelet. Ikke desto mindre så er POS9002 dog egnet til at stå i selv meget oplyste stuemiljøer.</span>


Ja det har jeg fundet, men jeg kan ikke finde nogle brugere der siger at det er meget forstyrrende. Jeg opfatter heller ikke nødvendigvis aggresiv ABL som noget negativt?


Jeg har tilsyneladende husket forkert. Det er en ejer af LG B7, som oplever problemet med ABL. Han skriver i tråden tilhørende testen af B7:


Hvis ABL er din største bekymring, vil OLED nok ikke være for dig, men et decideret "problem", er det ikke.
Til top
Ehlz Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 23-Januar-2012
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 299
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2017 kl. 09:36
Oprindeligt skrevet af Tjald Tjald skrev:


Jeg har tilsyneladende husket forkert. Det er en ejer af LG B7, som oplever problemet med ABL. Han skriver i tråden tilhørende testen af B7:

Så giver det bedre mening. Phillips POS9002 bliver jo faktisk skamrost på stort set alle parametre med undtagelse af byggekvaliteten og understøttelse af Dolby vision etc. Jeg har selv et på vej fra Elgigantens udsalg i Tilst så blev lidt svedig over din kommentar :-)


Redigeret af Ehlz - 05-Oktober-2017 kl. 09:37
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2017 kl. 09:34
Oprindeligt skrevet af New Puma New Puma skrev:


Jeg tror du burde kigge lidt på High End segmentet ex. Loewe OLED idet de som High End producent får sorteret de relativ få paneler de køber hos LG på samme måde som de får det på LCD paneler fra bla. Samsung og ikke mindst får du en helt anden klasse på højtaler delen og ikke mindst den generelle bygge kvalitet.

Hvor har du det fra, at Loewe får sorteret/ gradet OLED paneler?
Så kom med nogle fakta/ eller beviser der kan underbygge din påstandSmile
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Tjald Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 22-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 43
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2017 kl. 07:59
Oprindeligt skrevet af Ehlz Ehlz skrev:

Oprindeligt skrevet af Tjald Tjald skrev:

Oprindeligt skrevet af Ehlz Ehlz skrev:



....Jeg kunne bare læse i anmeldelserne på Flatpanels, at det var synligt på både LG B6 / B7 og især på Phillips POS9002. Enkelte nye ejere af Phillips - som kunne købes til 10.000 til åbningsfest hos Elgiganten i Tilst - oplever det som meget forstyrrende. 

Hvor læser du det med POS 9002 henne? Jeg mener jeg har læst det meste om det tv og er ikke faldet over den problemstilling?

Det står i anmeldelsen af PO 9002 på Flatpanels:
Under testen havde vi også et eksemplar af 65” LG B7 OLED, så vi havde mulighed for at teste side-om-side. En af forskellene, ud over Dolby Vision, er, at Philips har en mere aggressiv ABL (Average Brightness Limiter) end LG, hvilket i praksis betyder, at jo mere lys/hvid, der er i en scene, desto mere og hurtigere dæmpes belysningen i panelet. Ikke desto mindre så er POS9002 dog egnet til at stå i selv meget oplyste stuemiljøer.

Ja det har jeg fundet, men jeg kan ikke finde nogle brugere der siger at det er meget forstyrrende. Jeg opfatter heller ikke nødvendigvis aggresiv ABL som noget negativt?

Jeg har tilsyneladende husket forkert. Det er en ejer af LG B7, som oplever problemet med ABL. Han skriver i tråden tilhørende testen af B7:
Til top
New Puma Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 09-Juni-2017
Status: Offline
Point: 22
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2017 kl. 04:44
Hej John

22 sider indlæg yellow tint som måske ligger inden for specifikationeren eller ikke kan kun sige jeg har kun haft en krig med hensyn til fladskærme og det var et Panasonic plasma som kun blev fikset af den nu hedengange KT Radio i Odense. Idet jeg fik det ombyttet til et Pioneer plasma.

Jeg forstår du bliver ved med, at købe tv produkter fra en den lidt økonomiske pressed main stream producent af AV produkter. Det har i min verden aldrig været Panasonic mål, at skabe High end produktet.

Så alt din snak om kvalitetsstyring er jo ligegyldig for det er jo den klassiske “ hvad er højest kvalitet en Folkevogn eller en Rolls Royce ? “ er svaret er som bekendt er kvaliteten er den samme.

Der med ikke sagt, at kunden der havde forventet en Rolls Royce vil føle sig tilfredsstillet med de specifikationer og materiale valg som danner grundlag for produktion af en folkevogn. For kvalitet er jo i bund og grund indfrielse af kundens forventninger. og må ikke forveksles med indfrielse af en lang række meget restrektive lov og myndighedskrav til flysikkerhed som du henviser til.

Jeg er helt overbevist om, at begge dine OLED skærme fra Panasonic har opfyldt deres interne specifikationer: For meget kan man sige om Panasonic de er altså ikke kendt for, at springe over når vi tale om såvel proces- / slutkontrol inden et produkt forlader deres fabrikker.


Jeg tror du burde kigge lidt på High End segmentet ex. Loewe OLED idet de som High End producent får sorteret de relativ få paneler de køber hos LG på samme måde som de får det på LCD paneler fra bla. Samsung og ikke mindst får du en helt anden klasse på højtaler delen og ikke mindst den generelle bygge kvalitet.

Redigeret af New Puma - 05-Oktober-2017 kl. 04:47
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2017 kl. 01:07
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen<br>Og selvom Hother ikke har bemærket det, så ER det nu altså til stede på hans TV også. Ellers ville relæet konstant slå fra fordi strømtrækket blev for stort. <br><br>[/QUOTE Torben Rasmussen
Og selvom Hother ikke har bemærket det, så ER det nu altså til stede på hans TV også. Ellers ville relæet konstant slå fra fordi strømtrækket blev for stort.

[/QUOTE skrev:



Jamen så har jeg da en idé om hvor jeg har bemærket fænomenet, jeg ser megetid lt HDR, som jeg mener ofte giver et ret unaturligt billede. Flot - ja, men naturligt -

Jamen så har jeg da en idé om hvor jeg har bemærket fænomenet, jeg ser megetid lt HDR, som jeg mener ofte giver et ret unaturligt billede. Flot - ja, men naturligt - nej. Men som altid smag og behagWink  
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2017 kl. 15:38
Oprindeligt skrevet af Bjur Bjur skrev:

Tillykke med den "lille" nye. Man bliver aldrig træt af nyt legetøj.
Jeg siger mange takSmile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2017 kl. 15:12
Tillykke med den "lille" nye. Man bliver aldrig træt af nyt legetøj.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2017 kl. 15:10
Oprindeligt skrevet af JesA JesA skrev:

- jep, rigtig fin - men på sin vis også eneste anstændige! - service/løsning :)

God fornøjelse når du får dit nye "hvide" TV op og hænge ;)
TakSmile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
JesA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Marts-2008
Sted: Sjælland
Status: Offline
Point: 697
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2017 kl. 15:09
- jep, rigtig fin - men på sin vis også eneste anstændige! - service/løsning :)

God fornøjelse når du får dit nye "hvide" TV op og hænge ;)


Redigeret af JesA - 04-Oktober-2017 kl. 15:09
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2017 kl. 14:57
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Og se så bare, sagen er løst. Var forbi Panasonic Center Rødovre, hvor der hænger et 65EZ1000 med et panel så hvidt som det hvideste. så det kommer hjem til mig om nogle dage.

Opfat det gerne som reklame, for det fortjener min forhandler. Det er knageme god service.

Tak Jimmy og co.Smile 

Godt du fik et hvidt panel John. Stort tillykke med det

Og lidt reklame for et firma med god service skader ingen

Ja det var bare skøntTongue

Jeg måtte jo hellere tage mine forholdsregler inden nogen fik ondt i den dertil indrettedeWink 


Redigeret af Hother - 04-Oktober-2017 kl. 15:11
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 25>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu