recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Så sidder mit nye OLED på væggen
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSå sidder mit nye OLED på væggen

 Besvar Besvar Side  <1 1314151617 25>
Forfatter
Besked
JesA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Marts-2008
Sted: Sjælland
Status: Offline
Point: 697
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2017 kl. 14:50
- ikke særlig tit at vi to er enige om ret meget ( LOL), men lige her er jeg enig med dig; det kan(bør)ikke være rigtig at et TV i den kaliber har yellow tint.

Men udfra dette kan man vel også konstatere at panelerne ikke bliver Gradet, sådan som nogle mener/postulerer...

Jeg håber at du finder en løsning med din Panasonic-pusher - antager at du har fuld returret, som den gode kunde du er i Rødovre....
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6071
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2017 kl. 14:55
Kan det ikke minimeres med kalibrering?
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2017 kl. 15:24
Oprindeligt skrevet af JesA JesA skrev:

- ikke særlig tit at vi to er enige om ret meget ( LOL), men lige her er jeg enig med dig; det kan(bør)ikke være rigtig at et TV i den kaliber har yellow tint.

Men udfra dette kan man vel også konstatere at panelerne ikke bliver Gradet, sådan som nogle mener/postulerer...

Jeg håber at du finder en løsning med din Panasonic-pusher - antager at du har fuld returret, som den gode kunde du er i Rødovre....
Ja, jeg mente selv med baggrund i oplysninger, at TV kan "Gradet".
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2017 kl. 15:25
Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

Kan det ikke minimeres med kalibrering?
Nope
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Thomas Jensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 11-November-2013
Sted: Slagelse, DK
Status: Offline
Point: 441
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2017 kl. 16:12
Hother, hvor vil du i givet fald få et 65DX900E fra?
Er de ikke totalt udsolgt alle steder?

Jeg spørger, da jeg selv overvejer et nyt LED-fjernsyn i 65”-75”, og kiggede i den forbindelse efter Panasonic men måtte sande, at det nok i stedet bliver en Sony 75XE9005B til januar-udsalget.
AV-udstyr: Apple iPad 9th gen. 64 GB / Apple iPhone SE 3rd gen. 64 GB / JBL Charge 3
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2017 kl. 16:17
Oprindeligt skrevet af Thomas Jensen Thomas Jensen skrev:

Hother, hvor vil du i givet fald få et 65DX900E fra?
Er de ikke totalt udsolgt alle steder?

Jeg spørger, da jeg selv overvejer et nyt LED-fjernsyn i 65”-75”, og kiggede i den forbindelse efter Panasonic men måtte sande, at det nok i stedet bliver en Sony 75XE9005B til januar-udsalget.
Det må tiden vise - i givet fald.

Kan du ikke få fingrene i et DX900, så ville jeg formentlig vælge et Sony ZD9. 


Redigeret af Hother - 02-Oktober-2017 kl. 16:18
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2017 kl. 16:34
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af JesA JesA skrev:

- ikke særlig tit at vi to er enige om ret meget ( LOL), men lige her er jeg enig med dig; det kan(bør)ikke være rigtig at et TV i den kaliber har yellow tint.

Men udfra dette kan man vel også konstatere at panelerne ikke bliver Gradet, sådan som nogle mener/postulerer...

Jeg håber at du finder en løsning med din Panasonic-pusher - antager at du har fuld returret, som den gode kunde du er i Rødovre....

Ja, jeg mente selv med baggrund i oplysninger, at TV kan "Gradet".

Hvis der kan købes gradede paneler, så betyder det vel blot, at Panasonic ikke benytter dem... Det er stadig et billigt TV ift eksempelvis Loewe - som er de eneste hvor jeg har set postulater om “premium”-paneler hos.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2017 kl. 16:55
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af JesA JesA skrev:

- ikke særlig tit at vi to er enige om ret meget ( LOL), men lige her er jeg enig med dig; det kan(bør)ikke være rigtig at et TV i den kaliber har yellow tint.

Men udfra dette kan man vel også konstatere at panelerne ikke bliver Gradet, sådan som nogle mener/postulerer...

Jeg håber at du finder en løsning med din Panasonic-pusher - antager at du har fuld returret, som den gode kunde du er i Rødovre....

Ja, jeg mente selv med baggrund i oplysninger, at TV kan "Gradet".

Hvis der kan købes gradede paneler, så betyder det vel blot, at Panasonic ikke benytter dem... Det er stadig et billigt TV ift eksempelvis Loewe - som er de eneste hvor jeg har set postulater om “premium”-paneler hos.

Hother, det er sgu træls. Håber at der kommer en hurtig løsning.

Torben, hvor har du set at Loewe har postuleret at de har gradede paneler?
Det mest fordi jeg seriøs overvejer en OLED i 77" Og skal man op i den prisklasse, så skal det altså bare spille, ikke mindst tv'et i sig selv men også service og reklamation proceduren skal være i top. Det kan også godt være at jeg vil vente med en 77" til HFR og HDMI 2.1 m. fl. er faldet på plads.

Det skal siges alt alt har spillet med LG, ind til nuShocked Så en 77" Wallpaper til under en hund kunne være nice, specielt vis deres 77" har et gradede panel




Redigeret af Potter - 02-Oktober-2017 kl. 17:01
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
siccio Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-Februar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 348
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2017 kl. 17:13
Ked af at høre den også er gal med topmodellen.
Tilsyneladende rigtigt omkring lotteri med OLED.
Ærgerligt nu de på så mange fronter ellers viser bedre billede.
Forstår dog godt du overvejer DX900 igen eller lignende, for som du selv var unde på tidligere, ja så er highend LED jo ikke ringe til hverken gode oplevelser og sort for den sags skyld.
Og lige præcis Panasonic er jo ikke ligefrem low end OLED, så med priserne i mente bør de ikke have graverende fejl. Ikke godt.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2017 kl. 17:51
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Hvis der kan købes gradede paneler, så betyder det vel blot, at Panasonic ikke benytter dem...


Jo, de køber et graded panel, men ikke et af højeste grade.

Alle paneler vurderes, når de er produceret, det er i den process man også graduerer panelet.



Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2017 kl. 18:17
Paneler har altid været graded - på samme måde som måde som billedrør blev det, før fladskærme.
Bang & Olufsen har benyttet graded billedrør/paneler, de sidste 35-40 år.

Som Klaus nævner, så handler det ikke om, at der ikke findes graded paneler, men derimod at Panasonic - sikkert fordi de er presset på økonomien, ikke vælger A(+)-grade paneler. Det gør derimod Loewe og Bang & Olufsen.

Det ville være at skyde sig selv i foden, hvis ikke LG graded'ed deres paneler, ville de gå glip af en højere pris på de bedste paneler.

Da Panasonic selv producerede plasma-paneler, brugte de selv de bedste/højest graded paneler, til deres profesionelle monitorer, til at sælge til Bang & Olufsen o.s.v.

M.v.h.


Redigeret af Henrik B. - 02-Oktober-2017 kl. 18:19
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2017 kl. 18:25
Bortset fra alt det ovenfor nævnte.

Så er det et rigtigt lækkert TV. Der er absolut kælet mere for detaljerne. Denne model har en tynd blank metal ramme rundt om panelet.

Byggekvaliteten er bare i orden.

Lyden er jeg ikke færdig med at indstille på, men højtaler(ne), lyder rigtigt godt. Klare og nuancerede stemmer, en god stereo stereo separation, og en brugbar bas.

Nu har jeg aldrig haft de store refleks problemer, og nu er der - i den belysning vi har haft i dag, ikke set refleksioner. Hverken  når TV´et er tændt eller slukket.

Jeg har fået mine "Sekundære" betjenings knapper tilbage, som jo er placeret på panelets højre side.

Så alt i alt et lækkert TV med et rigtigt skønt bilede....... hvis bare ikke, så havde jeg været en meget glad mand. Nu får jeg se hvad det ender medSmile






  


Redigeret af Hother - 02-Oktober-2017 kl. 18:39
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 1314151617 25>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu