recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Så sidder mit nye OLED på væggen
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSå sidder mit nye OLED på væggen

 Besvar Besvar Side  <1 678910 25>
Forfatter
Besked
jvks Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 248
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2017 kl. 19:14
Har du noget indtryk af hvordan det klarer sig i et meget lyst rum ( uden direkte lys indfald på skærmen) ?
Samsung 55" UE F8005, Yamaha A1020,SamsungSMT-H3106, B&W MT-20.PS3 og Panasonic DMR730





Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2017 kl. 19:15
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Bjur Bjur skrev:

Hvordan er panoreringerne i planet earth ii 4k? På mit LG er nogle af scenerne i første afsnit ikke specielt kønt at se på.


Jeg har ikke set problemer, hverken i panoreringer eller bevægelser.  

Først et tillykke med det nye tv.
Men nu til det forunderlige, har så sent som i dag, stået og betragtet et EZ950, og ser et "billedstop" for hvert 30 sekund, altså billedryk i millisekunder. Det som i Samsungs tilfælde blev kaldt stutter.
Og det var underordnet i hvilken retning der blev panoreret, op/ned eller til til siden. Det der undrer er, at du ikke bemærker "fejlen".
Jeg er bekendt med problemet, og der er vist en update på vej, som skal løse problemet. Der er blevet skrevet en del om det på AVFORUMS. Jeg har forstået det sådan, at det ikke er alle TV der lider af stuttering,  men jeg har altså ikke selv set det.

TakSmile


Redigeret af Hother - 04-September-2017 kl. 19:27
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2017 kl. 19:18
Oprindeligt skrevet af jvks jvks skrev:

Har du noget indtryk af hvordan det klarer sig i et meget lyst rum ( uden direkte lys indfald på skærmen) ?
Jeg bor i en stuelejlighed og har lys fra solen. Indrømmet dagtimerne er ikke det tidspunkt som jeg ser mest TV, men når jeg har haft tændt TV´et har det ikke været noget problem. Men billedet har det dog bedst som nu i tusmørke, og i mørke med belysning i stuen. Jeg har ikke prøvet TV´et i hel mørke.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
-Henrik- Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-December-2012
Status: Offline
Point: 412
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2017 kl. 19:23
Tillykke med det nyt tv, Hother Smile
Dejligt at du er glad og tilfreds - det er det eneste, der tæller.

Også dejligt at du gider bruge tid på at skrive en anmeldelse osv. herinde.
Det er der uden tvivl mange, der sætter pris på.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2017 kl. 19:28
Oprindeligt skrevet af -Henrik- -Henrik- skrev:

Tillykke med det nyt tv, Hother Smile
Dejligt at du er glad og tilfreds - det er det eneste, der tæller.

Også dejligt at du gider bruge tid på at skrive en anmeldelse osv. herinde.
Det er der uden tvivl mange, der sætter pris på.
Tak skal du have. Det håber jeg daSmile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Sploink Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2007
Sted: Vestegnen
Status: Offline
Point: 3215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2017 kl. 19:44
Oprindeligt skrevet af Bjur Bjur skrev:

Okay, så kunne det godt tyde på Panasonic har mere styr på den del end LG.


Hvis man er overfølsom for sådanne ting, er det Sony man køber. Deres billed behandling er klasse 🙂
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2017 kl. 20:05
Det ville jeg også gerne, men min pengepung var ikke samarbejdsvillig på et 65"
Til top
jvks Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 248
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2017 kl. 20:15
Takker
Samsung 55" UE F8005, Yamaha A1020,SamsungSMT-H3106, B&W MT-20.PS3 og Panasonic DMR730





Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2017 kl. 20:43
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:


Først et tillykke med det nye tv.
Men nu til det forunderlige, har så sent som i dag, stået og betragtet et EZ950, og ser et "billedstop" for hvert 30 sekund, altså billedryk i millisekunder. Det som i Samsungs tilfælde blev kaldt stutter.
Og det var underordnet i hvilken retning der blev panoreret, op/ned eller til til siden. Det der undrer er, at du ikke bemærker "fejlen".


Hvad var kildesignalet ? Synes alt for mange rapporterede issues på både LCD og OLED delvis kan relateres til streaming, som stadig kvalitetsmæssigt er alt for tvivlsom .
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2017 kl. 21:08
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:


Først et tillykke med det nye tv.
Men nu til det forunderlige, har så sent som i dag, stået og betragtet et EZ950, og ser et "billedstop" for hvert 30 sekund, altså billedryk i millisekunder. Det som i Samsungs tilfælde blev kaldt stutter.
Og det var underordnet i hvilken retning der blev panoreret, op/ned eller til til siden. Det der undrer er, at du ikke bemærker "fejlen".


Hvad var kildesignalet ? Synes alt for mange rapporterede issues på både LCD og OLED delvis kan relateres til streaming, som stadig kvalitetsmæssigt er alt for tvivlsom .

Det var Panasonics egen demo, specielt udviklet til oled demonstration, ikke et stream.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2017 kl. 21:46
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:


Først et tillykke med det nye tv.
Men nu til det forunderlige, har så sent som i dag, stået og betragtet et EZ950, og ser et "billedstop" for hvert 30 sekund, altså billedryk i millisekunder. Det som i Samsungs tilfælde blev kaldt stutter.
Og det var underordnet i hvilken retning der blev panoreret, op/ned eller til til siden. Det der undrer er, at du ikke bemærker "fejlen".


Hvad var kildesignalet ? Synes alt for mange rapporterede issues på både LCD og OLED delvis kan relateres til streaming, som stadig kvalitetsmæssigt er alt for tvivlsom .

Det var Panasonics egen demo, specielt udviklet til oled demonstration, ikke et stream.
Så vil jeg så lige tilføje, at demoen faktisk ligger på TV´et, men kan kun til gås, hvis TV´et står i butiksmode.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2017 kl. 22:17
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Så vil jeg så lige tilføje, at demoen faktisk ligger på TV´et, men kan kun til gås, hvis TV´et står i butiksmode.


Det virker jo lidt tåbeligt af Panasonic, hvis de har lagt en demo der udfordrer og udstiller en eventuel svaghed (! ) . Men det væsentligste er jo,at du ikke har spottet problemet på dit eksemplar .
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 678910 25>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu