recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kan min receiver klare 4K m.m.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kan min receiver klare 4K m.m.

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2017 kl. 10:04
Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Det er det oplagte, men mange (alle?) TV konverterer lyden til stereo inden den bliver sendt ud på toslink eller ARC.

LG OLED tv sender 5.1 lyd ud optisk.

Venlig hilsen
KB
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2017 kl. 10:05
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Det er det oplagte, men mange (alle?) TV konverterer lyden til stereo inden den bliver sendt ud på toslink eller ARC.

LG OLED tv sender 5.1 lyd ud optisk.


Også fra en ekstern kilde som ATV, eller kun fra den indbyggede tuner/apps?
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2017 kl. 10:18
HD-lydformaterne, Atmos DTS:X mm, er i hvert fald NO GO via Toslink!

Redigeret af Supergris - 15-September-2017 kl. 13:17
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2017 kl. 10:24
Oprindeligt skrevet af Supergris Supergris skrev:

HD-lydformaterne, Atmos DTS:X mm, er i hvert fald NO GO vis Toslink!

Absolut, men en ATV sender, mig bekendt, ikke HD lyd alligevel og en LX83 har ikke Atmos. Det er vel heller ikke utænkeligt at man kan finde noget med HDMI frem for toslink. HDfury Integral har (også) mulighed for HDMI, men den koster derefter.

Der må sidde masser med dette problem, så det er lidt sært at ingen melder sig med en afprøvet løsning. Kom frit frem ! :-) 
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2017 kl. 10:30
Hvis jeg connecter min OPPO 203 f.eks. på HDMI 2 på mit OLED E6V så sendes lyden ud igen som DD 5.1 over ARC HDMI.  Det er prøvet i forbindelse med at min Yamaha 3060'er stadig ikke har fået firmware opdateringen til Dolby Vision. Jeg er ret sikker på jeg også kunne vælge DD 5.1 via optisk i menu på tv'et 
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2017 kl. 10:35
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Hvis jeg connecter min OPPO 203 f.eks. på HDMI 2 på mit OLED E6V så sendes lyden ud igen som DD 5.1 over ARC HDMI.  Det er prøvet i forbindelse med at min Yamaha 3060'er stadig ikke har fået firmware opdateringen til Dolby Vision. Jeg er ret sikker på jeg også kunne vælge DD 5.1 via optisk i menu på tv'et 

OK. Konvertere den så alt til DD 5.1 eller kan den også sende DTS videre?
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2017 kl. 11:02
Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Hvis jeg connecter min OPPO 203 f.eks. på HDMI 2 på mit OLED E6V så sendes lyden ud igen som DD 5.1 over ARC HDMI.  Det er prøvet i forbindelse med at min Yamaha 3060'er stadig ikke har fået firmware opdateringen til Dolby Vision. Jeg er ret sikker på jeg også kunne vælge DD 5.1 via optisk i menu på tv'et 

OK. Konvertere den så alt til DD 5.1 eller kan den også sende DTS videre?

Jeg kan prøve at se på det  i weekenden, hvis det har interesse?
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2017 kl. 11:15
Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Det er det oplagte, men mange (alle?) TV konverterer lyden til stereo inden den bliver sendt ud på toslink eller ARC.

LG OLED tv sender 5.1 lyd ud optisk.



Også fra en ekstern kilde som ATV, eller kun fra den indbyggede tuner/apps?


Det gør fra en Blu-Ray afspiller, som jeg har tilsluttet med HDMI nu. Receiveren skriver Dolby D 3/2. Og HD lydformater tror jeg ikke kommer på Apple tv 4K.
Der er også HDMI arc på tv'et, men det har jeg ikke prøvet.
Venlig hilsen
KB
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2017 kl. 15:44
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Hvis jeg connecter min OPPO 203 f.eks. på HDMI 2 på mit OLED E6V så sendes lyden ud igen som DD 5.1 over ARC HDMI.  Det er prøvet i forbindelse med at min Yamaha 3060'er stadig ikke har fået firmware opdateringen til Dolby Vision. Jeg er ret sikker på jeg også kunne vælge DD 5.1 via optisk i menu på tv'et 

OK. Konvertere den så alt til DD 5.1 eller kan den også sende DTS videre?

Jeg kan prøve at se på det  i weekenden, hvis det har interesse?

Du skal ikke gøre så meget ud af det for min skyld. Ellers tak. Jeg er mest interesseret i at finde en audio extractor der virker med UHD. Det bliver spændende, at se hvor mange tråde vi får om emnet når "alle", lige om lidt, render ud og køber en ATV4k (som hverken har toslink eller dual HDMI Angry) og finder ud af, at deres nyrere AVR ikke er kompatibel. Forhåbentlig finder vi en billig plug n play løsning :-)
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2017 kl. 16:53
Kan også godt leve med en halvdyr løsning , - alt er jo formodentligt billigere end en ny receiver ( Pio LX 86 her i huset)

Redigeret af Lennon - 15-September-2017 kl. 16:54
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
JackD84 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Januar-2014
Sted: Jylland
Status: Offline
Point: 755
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JackD84 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2017 kl. 12:32
Atlona, kunne være et bud. Det er måske over budget, men de laver sublime produkter til mange løsninger 
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2017 kl. 12:44
Atlona? Kunne du være lidt mere præcis? Smile

Redigeret af Mefisto - 16-September-2017 kl. 12:47
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu