recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kan min receiver klare 4K m.m.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kan min receiver klare 4K m.m.

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
JackD84 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Januar-2014
Sted: Jylland
Status: Offline
Point: 755
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JackD84 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2017 kl. 12:54
Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Atlona? Kunne du være lidt mere præcis? Smile

Det er et stykke tid siden, jeg kiggede, men denne er vist den nyeste tilsvarende, det jeg kiggede, på som tråds starter også eftersøger. Den her, er vist den der er til at komme til for penge, til de flestes behov. Ved ikke hvad den ligger i, men den jeg kiggede på kostede svimlende 6.000 kr.

Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2017 kl. 13:02
OK? Jeg synes ikke at jeg kan få øje på hvordan den løser problemet? Der står at den optiske udgang er til ARC.
Til top
JackD84 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Januar-2014
Sted: Jylland
Status: Offline
Point: 755
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JackD84 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2017 kl. 13:02
Vær opmærksom på om det er HDMI 2.1, jeg vil personligt ikke købte HDMI 2.0, nu hvor der er kommet en ny standard.
Til top
JackD84 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Januar-2014
Sted: Jylland
Status: Offline
Point: 755
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JackD84 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2017 kl. 13:04
Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

OK? Jeg synes ikke at jeg kan få øje på hvordan den løser problemet? Der står at den optiske udgang er til ARC.

Citat:  A TOSLINK digital audio output is provided for sending ARC or de-embedded HDMI audio to an AV receiver or soundbar. Så, jo, det skulle den nok kunne klare Smile
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2017 kl. 13:10
Oprindeligt skrevet af JackD84 JackD84 skrev:

Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

OK? Jeg synes ikke at jeg kan få øje på hvordan den løser problemet? Der står at den optiske udgang er til ARC.

Citat:  A TOSLINK digital audio output is provided for sending ARC or de-embedded HDMI audio to an AV receiver or soundbar. Så, jo, det skulle den nok kunne klare Smile

Ja, det gør der da også. Den ser faktisk ud til at have lige den funktionalitet som jeg leder efter, ved det at den også har HDMI switch. Så er det bare hvad den koster.

EDIT: 399$ ... Inden den er i DK ... Av Av!


Redigeret af Mefisto - 16-September-2017 kl. 13:12
Til top
JackD84 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Januar-2014
Sted: Jylland
Status: Offline
Point: 755
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JackD84 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2017 kl. 13:21
Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Oprindeligt skrevet af JackD84 JackD84 skrev:

Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

OK? Jeg synes ikke at jeg kan få øje på hvordan den løser problemet? Der står at den optiske udgang er til ARC.

Citat:  A TOSLINK digital audio output is provided for sending ARC or de-embedded HDMI audio to an AV receiver or soundbar. Så, jo, det skulle den nok kunne klare Smile

Ja, det gør der da også. Den ser faktisk ud til at have lige den funktionalitet som jeg leder efter, ved det at den også har HDMI switch. Så er det bare hvad den koster.

EDIT: 399$ ... Inden den er i DK ... Av Av!
 

Ja, de er dyre, produkterne fra Atlona. De nye HDMI standarder og ingen optisk udgang, på udstyr, er i den grad håbløst, især Apple, har ikke rigtig forstået det med efterkommerne efter Apple TV 3.

Atlona har mange produkter, så det kan være der er en anden, der løser problemet til en anden pris. Det er prof udstyr, men de har styr på det. Hvis jeg var dig ville jeg lige undersøge om den har HDMI 2.1, så den er fremtidssikret, ellers vent lidt, de skal nok komme med en der har HDMI 2.1 Der er allerede kommet film, der kræver HDMI 2.1.Smile


Redigeret af JackD84 - 16-September-2017 kl. 13:23
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2017 kl. 13:31
Det er ikke noget der er helt akut, så jeg ser tiden lidt an, men det er påfaldende at der ikke allerede nu findes en rimeligt billig, afprøvet, løsning. Jeg har spurgt på flere forskellige fora og der er stort set radiostilhed hele vejen rund :-/ Går man ud og brænder 3000,- af på et eller andet, så risikerer man jo at det også bliver forældet inden man har set sig om, som du også er inde på.
Til top
JackD84 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Januar-2014
Sted: Jylland
Status: Offline
Point: 755
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JackD84 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2017 kl. 13:43
Ja, selv ser jeg tiden lidt an, jeg har lige indkøbt, for et års tid siden, er 1080p projektor, i den bedre ende. Næste gang, jeg investerer bliver det 4K. Jeg godt kunne tænke mig et 4K tv i soveværelse, men det jeg har skal lige ud tjene sin værnepligt. De er svimlende dyre, 4K projektorer med HDR og flere af, dem der er kommet ud, ser ikke ud til have HDMI 2.1 indgang.

Jeg har lige indkøbt brugt to stk. Supra HDMI 2.0 kabler, brugt, på 8 meter, de skal helst ikke over 8 meter, for at kunne vise 60fps i 4k, hvis jeg ikke husker helt galt. Jeg venter lige og ser, de nye kabler jeg skal have, skal være HDMI 2.1, hvis jeg ikke støder over HDMI 2.0 til på brugt markedet til de enheder, hvor det ikke er nødvendigt med HDMI 2.1.

Udviklingen, går stærkt, men tror der er ro på HDMI standarden, det virker til film studierne, er blevet enige, om hvad, der skal udgives på medie. Det kan være vi kommer til at se tv, med 10k engang i fremtiden. Det er uvist. Jeg tror mere det bliver i gamer verdenen, der kommer til at nyde godt af det. Jeg har en far, der går op i foto, han redigerer billeder i 5k på Macbook pro. Det begynder så småt at komme, flere skærme til pc brug, der har højere opløsning, om vi kommer til at se det i tv i fremtiden, er nok uundgåeligt, men om der kommer native materiale, foreløbig, er nok ikke så sandsynligt. Der er allerede digitale kameraer, med højere opløsning, der kan optage i højere opløsning end 4k, så mon ikke de optager i højere opløsning, allerede. I Japan, arbejder de allerede i 8k. Det kommer vi nok ikke til at se, i tv, i den nærmeste fremtid. De bruger det på hospitaler, ved scanninger, til fx at kigge på knogle frakturer.
 


Redigeret af JackD84 - 16-September-2017 kl. 13:56
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2017 kl. 14:52
Oprindeligt skrevet af JackD84 JackD84 skrev:

Vær opmærksom på om det er HDMI 2.1, jeg vil personligt ikke købte HDMI 2.0, nu hvor der er kommet en ny standard.
Kan du ikke vise mig hvilke produkter der har fået HDMI 2.1Smile
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
JackD84 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Januar-2014
Sted: Jylland
Status: Offline
Point: 755
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JackD84 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2017 kl. 15:00
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Oprindeligt skrevet af JackD84 JackD84 skrev:

Vær opmærksom på om det er HDMI 2.1, jeg vil personligt ikke købte HDMI 2.0, nu hvor der er kommet en ny standard.
Kan du ikke vise mig hvilke produkter der har fået HDMI 2.1Smile

Det er så småt, på trapperne, arbejder ikke så meget i det, indtil videre. Der er ikke andet for at se, hvilken HDMI udgang eller indgang på produkter. Det er forholdsvis nyt. Jeg mener det nye, Apple Tv kommer med HDMI 2.0. Det er til varierende HDR.

Der er Dolby Vision og HDR10. For at understøtte begge varierende HDR, skal det være HDMI 2.1. Jeg mener det er Dolby, der har arbejdet på at få det implementeret, med deres nye Dolby Vision, varierende HDR. Der er en del forvirring omkring, hvad der skal til og hvorfor, i en tidligere tråd linkede jeg til, en amerikansk forbruger magasin, er havde klarlagt standarderne, mener det var stereophile. Nogle produkter er med og andre ikke, formodentligt, vil det blive mest aktuelt i UHD på blu-ray, hvad netflix kommer med af titler, afgøre nok, hvad produkter, med henblik på streaming, kommer til at understøtte.  


Redigeret af JackD84 - 16-September-2017 kl. 15:02
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2017 kl. 17:51
Det er måske lige så relevant at være opmærksom på er HDMI 2.0 ikke er een ting. Seneste revision hedder 2.0b er efter hvad leg kan finde ud af, forudsætning for at visse HDR funktioner virker.
Til top
JaAndersen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-November-2009
Status: Offline
Point: 802
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JaAndersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2017 kl. 08:25
Atv4k direkte i tv og så 5.1 lyd tilbage til reciever - det er min løsning :-)

Har et B6V tv og "kun" 5.1 setup

Hold op jeg har læst meget - også denne tråd, men havde åbenbart overset ovenstående løsning pga jeg var så fikseret på at skulle købe nyt...

Man kan jo altid købe nyt, men for mig er det også lidt en sport at få mest muligt ud af nuværende setup :-)

Selvom jeg tit falder i "jeg køber nyt og løser problemet" fælden ;-)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu