recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - USG 3 får ingen WAN IP
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

USG 3 får ingen WAN IP

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
koden Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 12-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér koden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: USG 3 får ingen WAN IP
    Sendt: 02-Oktober-2017 kl. 20:32
Kom hjem i dag. Ingen net.
jeg har fiber.
Ringer til min udbyder som siger det nok er min router der har tabt config.

Jeg logger på controller og kan se på USG 3 i details faneblad at den ikke har en WAN ip.

Den kan sagtens uddele ip'er til mine enheder.

Burde jeg ikke have en IP under WAN?

Alt har været bootet uden held.

Kan jeg evt. teste på den RJ45 ledning der kommer fra udbyders boks og som sidder i WAN port på min USG3.
Evt. med laptop direkte på den forbindelse?


Redigeret af koden - 02-Oktober-2017 kl. 20:40
Ubiquity Unifi
USG3 router/firewall
Switch8 150W
2 x AP lite
1 x AP LR
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2017 kl. 22:11
Oprindeligt skrevet af koden koden skrev:

Kom hjem i dag. Ingen net.
jeg har fiber.
Ringer til min udbyder som siger det nok er min router der har tabt config.

Jeg logger på controller og kan se på USG 3 i details faneblad at den ikke har en WAN ip.

Den kan sagtens uddele ip'er til mine enheder.

Burde jeg ikke have en IP under WAN?

Alt har været bootet uden held.

Kan jeg evt. teste på den RJ45 ledning der kommer fra udbyders boks og som sidder i WAN port på min USG3.
Evt. med laptop direkte på den forbindelse?

Jeg kan heller ikke se min WAN IP i controlleren. For at se den skal du logge direkte på USGén, altså på din USG´s IP nummer.
Til top
koden Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 12-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér koden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2017 kl. 22:20
ok tak

i en browser logger jeg på 192.168.1.1 og får en "setup my unify gateway"

her kan jeg taste ip adresse, router, primary/secondary dns, subnet.

jeg kan klikke "edit configuration"

hvilket giver mig en ekstra boks med muligheden for at vælge 
DHCP, static eller PPoe

Står til DHCP hvilket jeg også mener den skal.

hvad gør jeg forkert?

har i øvrigt resat router siden jeg skrev indlæg.
Så jeg starter forfra.



Redigeret af koden - 02-Oktober-2017 kl. 22:23
Ubiquity Unifi
USG3 router/firewall
Switch8 150W
2 x AP lite
1 x AP LR
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2017 kl. 23:43
Den skal også stå til DHCP.
Til top
koden Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 12-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér koden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2017 kl. 22:23
min udbyder har fejlmeldt fiberen til TDC da de har lejet sig ind.

TDC er jo ikke kendt for at rykke hurtigt.

Nogen der ved hvilke regler der gælder for fejlretning?
Hvis der findes nogen :-)

Eller skal man bare finde sig i dagevis uden der sker noget?
Ubiquity Unifi
USG3 router/firewall
Switch8 150W
2 x AP lite
1 x AP LR
Til top
affer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 24-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 342
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér affer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2017 kl. 22:53
du kan sagtens se din wan ip i controller softwaren
devices -- usg -- details -- wan

dre kan du se hvilken ip du har fra din isp. 
Don't argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19211
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2017 kl. 23:43
Oprindeligt skrevet af koden koden skrev:

min udbyder har fejlmeldt fiberen til TDC da de har lejet sig ind.

TDC er jo ikke kendt for at rykke hurtigt.

Nogen der ved hvilke regler der gælder for fejlretning?
Hvis der findes nogen :-)

Eller skal man bare finde sig i dagevis uden der sker noget?


Din udbyder har lejet sig ind på en linje der tilhører TDC.
Hvor hurtigt TDC rykker ud, afhænger af den aftale din udbyder har med TDC.
Reglerne for fejlretning er beskrevet i den kontrakt du har tegnet med din udbyder.

TDC rykker hurtigt - hvis man har en aftale med dem om det. Dem der betaler for sådan en aftale kommer forrest i køen.

Klaus

Redigeret af KlausDM - 03-Oktober-2017 kl. 23:45
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
koden Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 12-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér koden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2017 kl. 09:42
jeg er ikke helt sikker på at der er forskel på de aftaler der laves, når andre selskaber lejer sig ind på TDC's linjer.

Selv mit firma som bruger telenor kæmper med TDC hver gang der er noget galt.

Så om det er en 3000 ansatte stor vikrsomhed eller lille mig, så er servicen fra TDC's rimelig ringe.

Som "telemanden" i mit firma siger... skjult chikane :-)

Ja TDC rykker hurtigt, hvis man er kunde direkte hos dem.
Sådan var det da mit firma brugte TDC


Redigeret af koden - 04-Oktober-2017 kl. 09:43
Ubiquity Unifi
USG3 router/firewall
Switch8 150W
2 x AP lite
1 x AP LR
Til top
truntemus Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 06-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 83
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér truntemus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2017 kl. 16:31
Jeg er ked af og sige det Koden, men din udbyder køber sig til service hos TDC og det er kun op til dem hvilken grad af service de vil bruge på dig, og ikke op til til TDC. Hvis din udbyder mener der skal Onsite tekniker på inden for 4 timer eksempelvis jamen så køber de sig til den service hos TDC og der kommer en tekniker ud og begynder fejlretning inden for 4 timer. bare et eksempel. Så det er altså ikke TDC's skyld ked af og sige det. men det lyder da fint at din udbyder beskylder TDC for ikke at levere servicen, han glemmer bare at fortælle så at han er for nærig til og betale... 
Til top
koden Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 12-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér koden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2017 kl. 19:49
Jeg ved det ikke.. kender ikke betingelser og kan ikke læse dem nogen steder.

Jeg har intet at klage over vedr. min udbyder dansknet.dk
De har en support jeg sjældent har oplevet og fejlmeldte også hurtigt videre til TDC.
Men når fejlen ligger på den anden side af deres "boks" så har de jo ikke en chance.

I dag ringede dansknet så og spurgte om jeg havde hørt fra TDC.
Det måtte jeg svare nej til.
De sagde jeg burde være blevet ringet op og inf. om at TDC ville kontakte mig torsdag 12-16 og jeg skulle være hjemme.

Det samme skete i sidste uge vedr. min ADSL forbindelse fra telenor.
Helt tilfældigt ringer jeg ind til telenor om onsdag for at høre om DE havde hørt tilbage fra TDC vedr. flytning af min boks til kobberledninger.
De kunne oplyse at TDC tekniker ville komme dagen efter 7.30 til 16 og ringe 30 min før.
Men at TDC burde have ringet til mig.

da jeg bor tæt på arb. kan jeg hurtigt være hjemme.
Hørte intet fra TDC før de ringede 30 min før???

Da jeg skulle have lagt fiberen ind i mit hus var der heller ikke andet end bøvl med TDC.
dengang troede jeg det var dansknet der var skyld i at jeg måtte være hjemme 4 gange.
men igen var det TDC og manglende info og misforståelser.

desværre har jeg oplevet det før dette.
Det præger nok min opfattelse af TDC :-)

det har så ikke noget at gøre med hvilke aftaler min udbyder har med TDC.
Ved godt det er en anden sag.
Men kender ikke TDC betingelser for hverken telenor eller dansknet.


Jeg bruger min 4G og klarer mig indtil videre.


Redigeret af koden - 04-Oktober-2017 kl. 20:25
Ubiquity Unifi
USG3 router/firewall
Switch8 150W
2 x AP lite
1 x AP LR
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2017 kl. 20:47
Jeg forstår ikke hvorfor du forsvarer dansknet.

Det er deres ansvar at det spiller.

De må sørge for at TDC makker ret.
Til top
koden Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 12-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér koden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2017 kl. 20:52
Ja det har du sådan set ret i.

men om dete r telenor eller dansknet, så har svaret altid været
"vi kan ikke gøre noget da det ligger hos TDC"

men hvis du har en god ide til hvordan jeg får dansknet til at skrue bissen på, så hører jeg det gerne :-)

Jeg klarer mig... det kommer nok op igen.

Mine unger har godt af at prøve nogle dage uden netværk..


Ubiquity Unifi
USG3 router/firewall
Switch8 150W
2 x AP lite
1 x AP LR
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu