recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Eget kabelmodem til Hiper bredbånd (via kabel-tv)?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Eget kabelmodem til Hiper bredbånd (via kabel-tv)?

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
plandersen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 27-November-2017
Sted: KBH
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér plandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Eget kabelmodem til Hiper bredbånd (via kabel-tv)?
    Sendt: 27-November-2017 kl. 22:29
Hej,

Jeg har for nylig fået Hiper 300/50 og det virker glimrende med hastigheder på ca 340 Mbit ned og ca 50-70 op.

Jeg synes dog den medfølgende DOCSIS 3.1 router Sagem Fast 3890 er et rent monster. Den er unødvendigt stor og irriterende grim. Den kan knap nok være i min montana-reol. Jeg har egentlig blot brug for 'modem-delen', da den skal være i bridge mode, fordi jeg har en anden router siddende bagved.

Kan man købe sit eget DOCSIS 3.1kabelmodem og bruge på Hipers net? Har luret lidt på en Netgear CM1000, der er noget mindre og en hel del mere enkel.

Er der i øvrigt andre som har haft problemer efter man sætter den medfølgende modem i bridge mode? Jeg har ikke været istand til at få hul igennem. Det ligner en eller anden DNS-fejl, da jeg godt kan koble op med VPN til mit arbejde. Hos Hiper siger de man skal vente et par timer, før routeren bagved forbinder ordentligt? Har ikke selv prøvet endnu, men nogen der har erfaring med dette?


Redigeret af plandersen - 20-December-2017 kl. 21:56
Til top
mortenstorgaard Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 05-Juni-2013
Sted: Jylland
Status: Offline
Point: 20
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mortenstorgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2017 kl. 03:00
Du skal være opmærksom på, at hvis du ikke bruger det medfølgende udstyr, så kan du heller ikke få support fra Hiper (eller nogen af den øvrige, hvis ikke det medfølgende udstyr anvendes). Så du skal først gøre op med dig selv om du skal bruge supporten i fremtiden til fejlfinding. Men hvis du er ferm til udstyr, så kan du jo fint køre med noget andet udstyr, og det er ikke svært at køre noget bedre udstyr. Fx. synes jeg du skal overveje et model som både kører 2,4 Ghz og 5 Ghz. Jeg tænker fint du burde kunne bruge det setup du beskriver...
Morten Storgaard
Til top
mortenstorgaard Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 05-Juni-2013
Sted: Jylland
Status: Offline
Point: 20
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mortenstorgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2017 kl. 03:09
lol var vist lige hurtig nok, tjekkede lige lidt mere. Det var jo modem du skrev om og ikke router. Har du tænkt at hardwire eller køre en trådløs router på?
Morten Storgaard
Til top
osbech Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 889
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér osbech Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2017 kl. 14:13
Hvad mener du med grim?? den er da fin og hvid med grønne dioder :D 
Til top
affer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 24-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 342
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér affer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2017 kl. 14:31
ellers kan man helt sikkert få en anden reol. problem solved. < ="text/" ="safari-extension://com.ebay.safari.myebaymanager-QYHMMGCMJR/c799fffb//helpers/preHelper.js">
Don't argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience.
Til top
bubbleboy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Juni-2013
Status: Offline
Point: 769
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bubbleboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2017 kl. 17:40
Jeg kan ikke få øje på et egentligt forbud i deres vilkår. Yousee har et forbud i deres.

En ulempe med eget modem er manglende opdateringer. Du kan nemlig ikke selv opdatere et kabelmodem.


Redigeret af bubbleboy - 29-December-2017 kl. 17:43
Til top
Flick Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 245
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flick Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2017 kl. 18:27
Nej man kan desværre ikke skifte routeren ud, det er et lukket system med lukkede standarder.
Så vidt jeg ved bliver hastigheden også styret fra selve routeren, og ikke ude fra, sådan var det i hvert fald i gamle dage hos YouSee.
Til top
bubbleboy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Juni-2013
Status: Offline
Point: 769
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bubbleboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2017 kl. 18:35
Det er faktisk modsat. DOCSIS er en åben standard. Det er rigtigt, at modemmet styrer hastigheden, men det er udbyderen, som bestemmer, hvad denne hastighed skal være.
Til top
Pinch Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 02-September-2008
Status: Offline
Point: 76
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pinch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2017 kl. 20:39
Oprindeligt skrevet af bubbleboy bubbleboy skrev:

Det er faktisk modsat. DOCSIS er en åben standard. Det er rigtigt, at modemmet styrer hastigheden, men det er udbyderen, som bestemmer, hvad denne hastighed skal være.
Hvis vi lige tager højde for, at Flick nok mener 'modem' i stedet for 'router', siger I så ikke præcis det samme?

Og i øvrigt - selvfølgelig er det vel udbyderen, der bestemmer? Jeg forstår ikke din pointe? :)
Til top
bubbleboy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Juni-2013
Status: Offline
Point: 769
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bubbleboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2017 kl. 21:01
Pointen er: modemmet henter en opsætningsfil hos udbyderen hvori hastigheden er angivet. Det er bl.a. den fil, som folk gennem tiden har forsøgt at snyde med.

Det forrige indlæg lagde næsten op til at hastigheden var fastbrændt i modemmet (det lukkede system). Derfor mit indlæg :)


Redigeret af bubbleboy - 29-December-2017 kl. 21:06
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2018 kl. 14:40

 Haves der You See, så skal der bruges deres udstyr.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2018 kl. 15:07

 Det er vel You See net der bruges.?
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu