recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Har købt nyt TV hos Power, men mangler mit TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Har købt nyt TV hos Power, men mangler mit TV

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
jjdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 649
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jjdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2017 kl. 22:41
Tak for jeres input.
Jeg har nu rodet rundt i menuerne, og kan kun finde et sted, hvor billedet kan justeres. Og det sker så på den HDMI-port, som er under visning, når jeg vælger billed-menuen. Jeg finder ingen kopi-mulighed, men jeg indtaster dem bare.

Men...... HDMI2 står til fuld lysstyrke (50), selvom der i rapporten står 12. Der står også noget i rapporten om Pinkode, som jeg ikke støder på, og hvidbalance-værdierne (Mørk og lys værdier) kan jeg ikke finde noget på i menuerne. Og så er der mange andre, parametre der kan justeres, som der ikke står noget om i rapporten.
Så lige nu er jeg i tvivl om kalibreringsrapporten passer til mit TV. TV model står dog på rapporten.
I rapporten står navnet på den ansvarlige teknikker, så jeg agter at kontakte vedkommende.

Det med gavekortet finder jeg ud af i morgen, hvor jeg skal en tur forbi Power i Herning.
iPhone 13, OS 15.3
Til top
thor-thor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2008
Status: Offline
Point: 1922
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thor-thor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2017 kl. 13:44
Et semi OT spørgsmål:
Har en kammerat der for et stykke tid siden købt en skærm der var pre-kalibreret. Personligt er jeg ikke helt vild med at man køber en vare, der er åben på forhånd. 
Lover Power at det er en helt ny skærm, eller kan man risikere at det er en skærm der har været åbnet i forvejen (evt. demo/ude ved en kunde (dem må de vel ikke sælge som nye, men...))?
Til top
jjdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 649
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jjdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2017 kl. 20:04
Lige nogle afsluttende bemærkninger.
Jeg har i dag været i Power Herning og talt med en teknikker, som kalibrerer TV. Han kunne heller ikke genkende de oplyste hvidbalance-værdier. Men det er faktisk nogle værdier, der kan sættes - de hedder bare noget andet på Sony-TV'et, og at det er en fejl, at der i rapporten ikke fremgår de korrekte parametre-navne, som de hedder hos SONY. PIN-koden er åbentbart en børnesikringskode på TV'et, som jeg ikke er stødt på. Så alt tyder på, at TV'et er kalibreret.  MEN MEN, det er helt andre værdier, jer ser inde i billed-menuen. Jeg har dog erfaret, at hvis input-signalet er 4K HDR, så skruer tv'et automatisk op for lysstyrken til MAX. Det kan dog justeres ned.
Jeg orker ikke at "klage" over at jeg har betalt for en kalibrering, som ikke er justeret på mit TV.

Jeg har fundet en video på Youtube, der viser ALLE anbefalede værdier, så den vil jeg bruge.

Jeg har også fået et gavekort på 2.000 kr. og synes på den måde, at jeg har fået en pæn kompensation.

Og apropros gavekort.... Jeg blev oplyst af Power, at de har skrevet på mit kundenr., at der ligger et gavekort på 2.000 kr. Det kunne medarbejderen i Power Herning dog ikke se.
Jeg havde heldigvis en mail fra Powers kundeservice, at gavekortet er registreret, og da jeg viste medarbejderen mailen, så fik jeg gavekortet.

iPhone 13, OS 15.3
Til top
jjdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 649
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jjdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2017 kl. 20:07
Oprindeligt skrevet af thor-thor thor-thor skrev:

Et semi OT spørgsmål:
Har en kammerat der for et stykke tid siden købt en skærm der var pre-kalibreret. Personligt er jeg ikke helt vild med at man køber en vare, der er åben på forhånd. 
Lover Power at det er en helt ny skærm, eller kan man risikere at det er en skærm der har været åbnet i forvejen (evt. demo/ude ved en kunde (dem må de vel ikke sælge som nye, men...))?
Jeg har overhovedet ikke haft det i tankerne, at fjernsynet ikke nødvendigvis er helt nyt. Derfor har jeg heller ikke spurgt til en garanti for ny vare.
Det vil jeg ikke bryde mit hoved med, men i stedet glæde mig over et fantastisk fjernsyn.Smile
iPhone 13, OS 15.3
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu