recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - NAS løsning fil/backup service
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

NAS løsning fil/backup service

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked Baglæns sortering
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6975
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2018 kl. 15:45
Opgaven er at købe 2 nas

En på lokal. Og en remote.

Qnap har indbygget programmer til at synce.

Prisen afhænger af ydelse og plads behov   

Du kan selv læse om små løsninger på www.qnap.com

Til top
kukstern Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-September-2009
Status: Offline
Point: 121
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kukstern Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2018 kl. 15:31
Jeg tvivler på at alle folk der sidder her inde kun sidder med deres egen PC i hjemmet, og ikke rent faktisk arbejder i en virksomhed med IT, hvor de uden betaling vil dele noget erfaring.
 
Det er jo ikke løsningen jeg skal bruge, men nogle idéer til hvordan det kunne løses. De kunne selvfølgelig også bare bestille et firma til at lave en løsning, men skal de have certificerede folk til at lave det, så bliver det helt sikkert en meget dyr løsning, for "kun" at tage backup af nogle dokumenter.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2018 kl. 15:05
Efter min mening er det komplet irrelevant om der er best practice herinde. Du arbejder på noget hvor du tjener penge og skal hjælpe nogle andre folk med at tjene penge. - MEN forventer gratis hjælp?`

Behovsafdækningen fra en professionel kunne jo rent faktisk afstedkomme nogle skjulte fælder og muligheder som du ikke selv er i stand til at se fordi du ikke ved nok om det. Noget som kan have stor betydning for firmaet. Det er jo lige præcis derfor folk er certificerede til at snakke om det.


Til top
kukstern Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-September-2009
Status: Offline
Point: 121
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kukstern Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2018 kl. 14:56
Jeg ved godt dette er et forum for private, men der er alligevel noget best practice og erfaring i gruppen, som sagtens kan bruges. De skal ikke bruge den helt store forkromede løsning. Det er udelukkende dokumenter der skal sikres.
De bruger ikke office365, og kommer heller ikke lige til det. Jeg er så lidt i tvivl om hvad du mener med at data forbliver i Europa??
Jeg kan sige deres hosted Exchange ligger i UK, og det giver ikke nogle problem.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2018 kl. 21:55
Helt seriøst - kontakt en forhandler som kan hjælpe dig med at lave en ordentlig behovsafdækning af en eventuel løsning. - Det her er et forum for private.

Og hvis de har office365 licenser, så har de vist også mere end 1TB til onedrive i stedet for dropbox. - Dropbox kan så vidt jeg er orienteret ikke garantere data forbliver i europa på småkunder. - Onedrive data vil pt ligge i irland. (sådan lige i forhold til opbevaring af data som virksomhed.)
Til top
kukstern Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-September-2009
Status: Offline
Point: 121
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kukstern Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2018 kl. 14:19

Hej

Jeg arbejder på et lille projekt for et firma med 10 personer. Det er blevet for dyrt for dem at bruge DropBox til at dele filer.
Jeg vil opsætte en fil/backup service med Synology. Jeg tænker på et par forskellige løsninger:

- 1-HDD NAS i virksomheden og en anden 1-HDD på en anden lokation - skal det være en backup (hyperbackup) eller en sync-løsning?

(Jeg kører privat med en backup-løsning til en anden NAS på en anden lokation, men der sker ikke noget ved der går dage før det er kørende igen)
Hvis NAS'en i virksomheden bryder sammen - hvor hurtigt er det så at genoprette filerne til en ny? Derfor tænker jeg på noget sync job i stedet for backup.

- 2-HDD NAS med backup i skyen - tænker på Amazon Drive 100GB løsning - De har kun omkring 10 GB data i virksomheden.

Fordele og ulemper?

Samme for begge løsninger. De skal kunne få adgang til filerne, når de ikke er i virksomheden. Om det skal være en offline løsning eller cloud?

De skal have omkring 3 access-niveauer. Ejerne adgang til alle filer, ledere adgang til næste niveau og normale ansatte kun adgang til laveste niveau - ikke sikker på om det er beskrevet forståeligt. De ansatte skal ikke have deres eget share.
 
Nogle gode idéer?
 
/Kennet
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu