recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - En forbrugerjurist , en iPod ... og Fona!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketEn forbrugerjurist , en iPod ... og Fona!

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Sigida Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Branchemedlem

Oprettet: 19-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2190
Direkte link til dette indlæg Emne: En forbrugerjurist , en iPod ... og Fona!
    Sendt: 16-Oktober-2007 kl. 19:14
jeg ved man finder gode måder i at få en så stor erstatning til kunden, for det er forsikringsselskabet der bestemmer prisen og ikk fona.. f.eks. en bærbar som har firewire kan vi altid få højt op i pris fordi det er kun de gode modeller der har, eller hvis man finder en anden speciel ting ved produktet.. så du skal regne med fona vil sørge for at du får den højeste pris, sådan er det  íhvertfald i vores forretning..
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4796
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2007 kl. 16:24
Okay - så har de taget specifikt forbehold for den situation... Men hvis de ikke kan skaffe et andet apparat med tilsvarende funktioner, så vil jeg mene, at du har krav på den fulde købspris i kontanter...
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
johs_j Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 08-Juni-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 10
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2007 kl. 15:43
>Sigida
Fona har ikke villet give mig et tilsvarende produkt. Det apparat som jeg fik tilbudt var ikke stort bedre end en VHS optager.

>HeartWare
Du har ret i det med funktionaliteten; men der står på forsikringen at prisen ikke kan overstige købsprisen.

Johannes
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4796
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2007 kl. 12:28
Oprindeligt skrevet af johs_j johs_j skrev:

Alligevel har Fona nægtet at give mig et nyt apparat til mere end det halve af beløbet

Du har krav på et nyt apparat, der kan MINDST det samme som det gamle - prisen er underordnet.

Kan det fås billigere, så vinder butikken. Kan det kun fås dyrere, så vinder du. Det er ikke prisen, der ikke nedskrives, det er funktionaliteten.

Så hvis dit apparat har en speciel feature, som kun et nyt apparat til det dobbelte også har, så skal forretningen erstatte det med det dyrere apparat.
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
Sigida Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Branchemedlem

Oprettet: 19-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2190
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2007 kl. 11:53

forsikringen siger også at den skal erstatte noget tilsvarende, så hvis fona finder et tilsvarende produkt til en mindre pris så er der ikke afskrevet noget fra produktet.

Til top
johs_j Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 08-Juni-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 10
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2007 kl. 09:38
Jeg har lige haft en lignende sag med FONA. Jeg købte HD-videooptager + en forsikring med X-TRA dækning. Det er en forsikring, der som giver fuld dækning i forbindelse med totalskade, uden nedskrivning af forsikringsbeløbet. Alligevel har Fona nægtet at give mig et nyt apparat til mere end det halve af beløbet med den grund at mit gamle apparat ikke er mere værd. At forsikringen er uden nedskrivning, siger de at der er uden betydning.
Læs mere på: fona.johsjakobsen.dk
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2007 kl. 14:09
Oprindeligt skrevet af Mister Sinister Mister Sinister skrev:

Oprindeligt skrevet af Bulgarien Bulgarien skrev:

Iøvrigt virker bemærkningerne på Trustpilot.dk   heldigvis  til at være både seriøse og velbegrundede, så resultatet afspejler virkeligheden.

 

Når du skriver det, er der så også med henblik på alle de kommentarer som lyder 'Jeg har ikke selv handlet der, men jeg har LÆST en masse dårligt om dem' og 'Jeg har ikke selv oplevet problemer med dem, men mine KAMMERATER har'

Det er useriøst og giver et forvrænget billede af serviceniveauet i den pågældende forretning. Flere kommentarer til specifikke onlineshops er direkte USANDE og det er useriøst at en handlende ikke har mulighed for at dementere sådanne indlæg.

Det er netop det der er det farlige i sådan et system som trustpilot. Men det er ikke anderledes end så mange andre steder. Alle steder hvor man kan kommentere, der er faren for, at nogen har noget at sige om noget, som de ikke har det fjerneste begreb om. Selv på et forum som dette her

Jeg bryder mig heller ikke om det. Faktisk er jeg stor modstander af tredjehånds beretninger. Og jeg mener man bør/skal moderer disse med meget hård hånd. Desværre er de oftest i sådan en mængde, at der ikke er tid til det. Og det resultere i et helhedsindtryk der med er med til at give et useriøst omdømme, med rette.

 

Til top
Bulgarien Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 09-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 186
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2007 kl. 13:36

 

Trustpilot er  kun tre dage gammelt, men har allerede sat sit præg på det danske netlandskab.

Alle er enige om, at konceptet ikke blot er stærkt, men også en decideret nødvendighed.

Nethandel har brug for gennemskuelighed og konsekvens.

Vi ønsker at starte en bevægelse, hvor god kundeservice belønnes. Det kan alle slutte op om - handlende såvel som brugere. På Trustpilot står det enhver frit at give en bedømmelse, og i løbet af tre dage har vi fået tæt på 2000 nye bedømmelser. Som antallet af bedømmelser stiger, vil nøjagtigheden af Trustpilots anbefalinger også stige.

 

Samtidigt vil vi dog gerne gøre mere for at sikre kvaliteten af den enkelte bedømmelse, og sikre mod manipulation.

 

-          Som bruger får du mulighed for at vurdere virksomheden på flere parametre, såsom leveringstid og kundeservice, selvom vi beholder en samlet overordenet vurdering.

Detaljerede bedømmelser vægtes højere end ikke detaljerede bedømmelser. Har du allerede givet en bedømmelse, vil du kunne finde den under din profil og gøre den mere detaljeret.

-          Ved afgivelse af bedømmelse opfordrer vi kraftigt til at skrive en kort kommentar.  Hermed kan man som bruger læse hvad der rent faktisk var godt eller dårligt, og selv tage stilling til det. Bedømmelser med en kommentar vil tælle mere end bedømmelser uden. 

-          Som bruger vil du kunne vurdere om bedømmelserne du læser, er en hjælp for dig til at træffe en beslutning. Bedømmelser der vurderes positivt af mange brugere, vil tælle mere end andre bedømmelser. Vi forventer, at brugere vil vurdere detaljerede beretninger højere, end meget korte upræcise beretninger.

-          Som bruger vil du i gennemskuelighedens ånd, kunne se hvilke bedømmelser, andre brugere har afgivet.

-          Vi vil foretage stikprøvekontrol på om brugeren findes, og på om brugeren rent faktisk har gennemført en handel ved virksomheden. Trustpilot vil i disse tilfælde kontakte brugeren, der altid forbliver anonym overfor virksomheden, der bedømmes.

-          Vi vil registrere en lang række tekniske specifikationer fra brugeren ved afgivelse af bedømmelse, og underkaste dem statistisk kontrol. Ved mistænkelig adfærd udtages bedømmelserne automatisk til stikprøvekontrol. Samme statistiske stikprøvekontrol gør sig gældende ved brugernes vurderinger af bedømmelsers hjælpsomhed.

-          På sigt vil vi indføre SMS validering ved oprettelse af en bruger.  Det betyder, at man udover at angive sin e-mail adresse skal oplyse sit mobiltelefonnummer. Herefter udsender vi en SMS med en kode, som man skal indtaste. Dette gør det meget sværere, for den samme person at oprette flere brugere. Eksisterende brugere der har givet en bedømmelse, vil også på sigt blive SMS valideret.

-          Som bruger vil du selv kunne vælge, hvor mange bedømmelser der skal til, før farvemarkøren slår ud og Trustpilot giver en advarsel eller anbefaling.

 

Vi er sikre på, at disse initiativer vil forbedre kvaliteten af Trustpilot, og dermed gøre sitet til et bedre værktøj for dig.

 

Har du kontruktiv kritik, kommer vi den altid gerne i møde. Alle har en mening om Trustpilot, og mange deler den med os: 

 

http://www.trustpilot.dk/Review.aspx?DID=18027

 

Det, ønsker vi at folk bliver ved med. Giv din mening, fortæl os hvad du synes om os. Vi lytter og prøver hele tiden at forbedre sitet. Trustpilots ideelle mål er at blive nummer et på vores eget website.

 

Afslutningsvis vil vi gerne opfordre dig til at give en bedømmelse, hver gang du handler på nettet. Trustpilot er rigtigt nok også baseret på bidrag fra pressen, myndighederne og ankenævnene, men bidragene fra brugerne er og bliver vores vigtigste fundament.

 Med venlig hilsen

 Peter H. Mühlmann

Managing Director

www.trustpilot.dk

 Email: pm@trustpilot.dk

 

Trustpilot ApS

Malmmosevej 23

2840 Holte

Denmark

        ICEpower
alt andet er spild af energi!

       
http://www.beoworld.org

Til top
Bulgarien Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 09-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 186
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2007 kl. 13:34
Okay der mangler ordet "de fleste" men slutresultatet er det samme, at man får et rimeligt retvisende billede af forretningen, og hvor du er fri for selv at søge efter informationerne, inden du svinger dankortet!
        ICEpower
alt andet er spild af energi!

       
http://www.beoworld.org

Til top
Mister Sinister Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 42
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2007 kl. 10:25
Oprindeligt skrevet af Bulgarien Bulgarien skrev:

Iøvrigt virker bemærkningerne på Trustpilot.dk   heldigvis  til at være både seriøse og velbegrundede, så resultatet afspejler virkeligheden.

 

Når du skriver det, er der så også med henblik på alle de kommentarer som lyder 'Jeg har ikke selv handlet der, men jeg har LÆST en masse dårligt om dem' og 'Jeg har ikke selv oplevet problemer med dem, men mine KAMMERATER har'

Det er useriøst og giver et forvrænget billede af serviceniveauet i den pågældende forretning. Flere kommentarer til specifikke onlineshops er direkte USANDE og det er useriøst at en handlende ikke har mulighed for at dementere sådanne indlæg.

 

 

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2007 kl. 09:59

Jeg tror ikke på at Fona ledelsen kan ændre på dette, før de griber gevaldigt an i egen barm. Det er der det støreste problem ligger.

 

Til top
Sigida Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Branchemedlem

Oprettet: 19-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2190
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2007 kl. 22:19
hehe man høre en del fra venner og bekendte... der min vurdering kommer fra... og så fra diverse sites... siger ikk alle er det, men en del er det... der er for meget fokus på salg og derefter kommer service... og der skal det bare være omvendt da det er det man skal leve på nu når man har internethandel.... men er sikker på vores hovedkontor er ved at ændre på det, de har ihvertfald meget fokus på det lige for tiden...
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu