recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - S3 opvågnings problemer.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketS3 opvågnings problemer.

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2007 kl. 19:22
Oprindeligt skrevet af ctacta ctacta skrev:

Ikke kun S3, generelt ustabile. Årsagen er den at Kingston Value anvender bulk ramkredse og at de kan komme fra nær og fjern. I en kasse med 50 ramklodser kan 25 være brandet Kingston, 10 et koreansk brand og de resterende andet. For at få 100% stabil platform er ens timing og ens ramklodser must have.

Jeg har samlet +1000 mediacentre så jeg ved hvad jeg snakker om.

Og hvor mange af dem har du så selv brændt af under samling?

Undskyld mig, men der er noget ganske fundementalt galt i din generelisering af Kingston ram. De fejler nada. MEN! hvis det er 3. part ram, så må man finde sig i, at der kan være fejl i dem. Kingston har både 1, 2 og 3. parts ram. Så at sige det så generelt som du gør det til, hvor du decideret peger på eet bestemt mærke. Det siger altså mere om din manglende viden inden for ram, end det siger om Kingston ram. Der er mange andre mærker som har 2. og 3. parts ram. De lider af præcis samme problemer.

Og så har det forøvrigt intet med kun mediecenter at gøre. Det er computere. S3 eller standby funktion fandtes også før medie centerne kom på markedet. Også dengang vi andre brugte Kingston ram, og det fungerede uden problemer.

Rent faktisk tror jeg at jeg i min htpc i dag har noget meget billigt value ram, de er forskellige i timings. Jeg er lige ved at tro, at den ene stang er en Kingston. Ja rent faktisk har jeg nok gjort alt muligt galt. Gæt engang - Det virker ganske udemærket!

Jeg kan ikke prale af at have bygget 1000 maskiner, men et par hundrede skal det nok være kommet op på, når jeg tæller familie, venner og bekendte. Jeg har endnu ikke haft een eneste ram fejl, på trods af det har været alt lige fra billige value ram til meget dyre stænger.
Forskellen er måske måde vi bygger dem på, hvor det for mig er en ren nydelse og samtidig ganske privat, hvor man netop har tendens til at gøre lige mere ud af det, ikke mindst den måde man behandler ramén på. Hvorimod hvis det er decideret kommercielt, (og det tolker jeg dine 1000 maskiner som værende), så har man nok mere fokus på hastigheden maskinen skal bygges i, og man har tendens til at springe over hvor gærdet er lavest.

 

Til top
Dark Helmet Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 14-Januar-2007
Status: Offline
Point: 134
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2007 kl. 14:21

Oprindeligt skrevet af Bygone Bygone skrev:

Angående diskussionen med ram, så er det tit folk bare går ud og køber 2 klodser til ddr2-800 f.eks. men tit glemmer man at det er ikke alle ddr2-800 klodser der fungerer på alle bundkort. Derfor er det altid vigtigt og tjekke (f.eks. via www.kingston.com ramtjekker) at et givent modul også virker.

Har et firma ikke sådanne en ramtjekker så vil jeg fraråde folk og købe ram fra dem...da du ellers ikke kan vide dig sikker.

Bruger også selv Kingston Value ram i mit medie center, og det funker perfekt med Standby.

Arrrgh!! Jeg har lige lavet en newbie-fejl. Jeg har bestilt Kingston DDR2-800 SO-DIMM ram til mit ASUS M2A-VM HDMI motherboard, kun for at finde af, at SO-DIMM kun er til bærbare .

Jeg har bestilt dem via shg.dk, og i mit forsvar (men ja, jeg har alligevel kvajet mig ) skriver shg.dk på deres infoboks over ASUS-kortet, at det bruger SDRAM, og i deres ramoversigt er der ingen overskrift med SDRAM, kun DIMM eller SODIMM - så jeg regnede naturligvis med, at SDRAM stod for SO-DIMM ram.

Ordren er nu rettet. Tak Bygone, for dit lille tip omkring ramtjekker - det sparede mig for den ærgelse jeg ville få, når jeg åbnede pakken og fandt ud af, rammene ikke passede med motherboardet..



Redigeret af Dark Helmet - 22-Juli-2007 kl. 14:21
-----------------------------
"I can't breathe in this thing" - Dark Helmet
-----------------------------
Til top
Dark Helmet Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 14-Januar-2007
Status: Offline
Point: 134
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2007 kl. 22:05
Oprindeligt skrevet af ChrisJJ ChrisJJ skrev:

Dark Helmet

Du skal lige være obs på at der er nogel ander ejere af ASUS M2A-VM HDMI der har haft problemer med 800 MHz RAM på bundkortet. Jeg har selv dette kort men kører med 667 Mhz RAM. Se evt. på ASUS hjemmeside i forummet speielt for M2A-VM HDMI kortet.

Ved du specifikt hvilke problemer, der har været tale om??

-----------------------------
"I can't breathe in this thing" - Dark Helmet
-----------------------------
Til top
Dark Helmet Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 14-Januar-2007
Status: Offline
Point: 134
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2007 kl. 11:04

Tak for de to links.

Det lader til, at det primært er ram af typen OCZ Platinum, der er problemet. Da jeg påtænker at købe Kingston ram, skulle der ikke være de store problemer, ne'ce pas?!?

-----------------------------
"I can't breathe in this thing" - Dark Helmet
-----------------------------
Til top
Dark Helmet Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 14-Januar-2007
Status: Offline
Point: 134
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2007 kl. 11:34

Jeps - tak for hjælpen.

Bruger du i øvrigt s/pdif-udgangen. Det lader til, der er problemer med at få mere end 2-kanals stereo (lidt surt, når nu man har en 5.1 receiver)

-----------------------------
"I can't breathe in this thing" - Dark Helmet
-----------------------------
Til top
mylle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Juli-2004
Sted: Hjallerup, DK
Status: Offline
Point: 1299
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2007 kl. 11:03

ctacta:

Det var dog en dejlig tone du føre dig frem med :(

Folk prøver jo bare på at hjælpe så slap lidt af.

Jeg har iøvrigt heller aldrig stødt på problemer med kingston ram!

 

Jacob

Til top
mylle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Juli-2004
Sted: Hjallerup, DK
Status: Offline
Point: 1299
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2007 kl. 11:19

ctacta,

Det skal jeg så ikke kunne sige. Er bare træt af at se folk svine hinanden til i et åbent forum. kan i ikke tage kampen op et andet sted :)

Jeg kiggede iøvrigt lige på din hjemmeside og så et billede af noget kommende extender 2 hardware. spændende :)

Har du nogen ide om hvornår vi kan forvente at se noget faktisk tilgængeligt for end users.

Jacob

Til top
Karlshoj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-December-2006
Status: Offline
Point: 522
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2007 kl. 15:49

Gider ikke blande mig i debatten om kvalitets RAM, da vi alligevel aldrig vil blive enige...

Hvis din maskine er Stabil og f.eks kan køre Prime95 i flere døgn uden fejl. Skyldes dine S3 problemer ikke dårligt RAM

Hvis RAM er skyld i S3 problemer, vil jeg garantere at du også vil have mange andre problemer.

De fleste problemer med RAM og motherboards skyldes dårlige kompabilitet mellem forskellige mærker, de fleste kan løses med en BIOS opdatering. (Kræver dog tit at producenten har adgang til det specifike ram modul)

Folk med Kingston skal ikke tro alle deres S3 problemer skyldes RAM. Største problem hedder nok Microsoft - mangleden standby efter EPG update, Recording osv.

Til top
Pizzabager Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
Avatar

Oprettet: 08-Januar-2007
Status: Offline
Point: 1963
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2007 kl. 21:06

må sige det er en rimelig dårlig tone i føre jer, begge 2.

Har heller ikke selv haft problemer med kingston ram, da jeg altid køber det billigste lort der findes, og det virker som regel

men man kan være uheldig med det hele, den sidst ramblok jeg købte virkede ikke, men den var godt nok også billig, så hvad kan man forvente, men jeg har nu også prøvet det hele, mobo, der ikke virkede, cpu'er der ikke virkede osv. irriterende når man lige har samlet et godt system også tænde og finde ud af der bare ikke sker en skid.. men sådan er det at samle selv.. også problemerne bagefter med at få det til at fungere optimalt sammen, det er en del af oplevelsen...

Til top
Dark Helmet Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 14-Januar-2007
Status: Offline
Point: 134
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2007 kl. 22:11

Uhauha - det var da ikke min mening at starte en flaming-post!.

Men anyway, ChrisJJ, mange mange tak for din hjælp - du har hjulpet et STORT stykke videre.

-----------------------------
"I can't breathe in this thing" - Dark Helmet
-----------------------------
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2007 kl. 22:24
Oprindeligt skrevet af ctacta ctacta skrev:

Du er vitterlig ikke den skarpeste kniv i skuffen kan jeg se.

Det er gået op for mig, at du mener det, allerede første gang du skrev det. At gentage det bør give anledning til undre rundt omkring. Men lad nu det ligge.

Oprindeligt skrevet af ctacta ctacta skrev:

Umiddelbart har jeg ikke selv brændt nogen RAM af. RAM brændes ikke af, de dør af ualmindelige høje spændinger fra udladet statisk elektricitet.

Det kaldes, at de "brændes af". Og rent faktisk kan man se fysisk skade på ram der er blevet udsat for statisk elektricitet.

Oprindeligt skrevet af ctacta ctacta skrev:

At du så sidder derhjemme og fedter med at bygge og ligefrem hygger dig, gør ikke at RAM'ene har det dårligere eller bedre. Det er ikke vinbrygning, men isættelse af et PCB med SM-chips der skal i en sokkel.

Skal vi nu ikke lige holde os til fakta. Det var dig der påstod, at Kingston ram var dårlig ram. Endda foranlediget af mit påskud om, at jeg havde svært ved at se, hvad ram skulle have med S3 (standby) at gøre.
Som Karlshøj kommer ind på her, så ville det nok være det sidste sted du definerer dårligt ram, da din maskine med meget stor sandsynlighed vil opfører sig ualmindeligt dårligt inden du overhovedet når at sige S3.

Oprindeligt skrevet af ctacta ctacta skrev:

Så kom ind i kampen og sæt dig ordentlig ind i tingene før du pladrer løs med din uvidenhed.

Tja. Jeg ved ikke hvem det er du taler til her. Men mig bekendt er det dig der påstår, at Kingston er generelt dårligt ram. Og så er der indtil flere som melder tilbage her, at de bruger Kingston og ikke har nogle problemer. Bevars, det er sandsynligvis et fåtal i forhold til antal af ram produceret af Kingston som langes over deskene rundt omkring, men det må da give en vis anledning til undren hos dig, når du holder så hårdt på at Kingston er dårlig ram, og så er der (her) ikke een eneste som kan nikke genkendende til din påstand.

Og så har jeg personligt lidt svært ved at se, hvad det er for en uvidenhed du hentyder til. Du er efter min vurdering slet ikke i en position til at vide noget som helst om min såkaldt uvidenhed, da jeg vist næppe har givet nævneværdigt udtryk for den. Jeg skrev blot, at jeg havde svært ved at se hvad ram har med S3 at gøre. Og ja, jeg ved godt sessionen gemmes i ram, men om funktionen S3 virker eller ikke virker, det har altså ikke ret meget med ram at gøre. Og det er en påstand jeg fastholder, uanset hvor meget du synes jeg ved/ikke ved.

 

Til top
bluebucket Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 28-April-2007
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2007 kl. 10:32
Viktor: Prøv at undersøge dine strømstyringsindstillinger. Jeg mener, at der uUnder Vista ihvertfald er der nogle settings, der siger at Vista efter noget tid i Sleep kan gå i en dybere powersaving mode. Det kan være at det er det der giver problemet.

Jeg kan ikke helt huske hvor i settings det skal ændres, så du må prøve dig frem.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu