recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TDC Kabel + Antenne
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTDC Kabel + Antenne

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2007 kl. 21:56

Oprindeligt skrevet af LGR01 LGR01 skrev:

Men så kan den analoge tuner i recorder slet ikke bruges? Eller kan man slå sammen begge antennesignaler?

Prøv at læse denne artikel, der er mulighed, evt. tabes der enkelte TDC-kabel kanaler afhængig af hvor i landet du bor.

Samme emne/artikel har været diskuteret flere gange i forum, prøv at søg.

Mvh JørgenT

Til top
LGR01 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 11-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 546
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2007 kl. 14:30

Læser at HXD870 har to antenneindgange, så på den kan man bruge både analog og digital tuner.

Leif

Til top
poul-r Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2007 kl. 14:55
Oprindeligt skrevet af LGR01 LGR01 skrev:

Læser at HXD870 har to antenneindgange, så på den kan man bruge både analog og digital tuner.

Leif

I følge manualen skal tv-ud fra den digitale tuner forbindes med signal-ind på den analoge tuner.

 

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2007 kl. 16:45
Oprindeligt skrevet af poul-r poul-r skrev:

Oprindeligt skrevet af LGR01 LGR01 skrev:

Læser at HXD870 har to antenneindgange, så på den kan man bruge både analog og digital tuner.

I følge manualen skal tv-ud fra den digitale tuner forbindes med signal-ind på den analoge tuner.

 Det er vist kun nødvendigt når begge signaler er fra samme antenne.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
LGR01 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 11-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 546
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2007 kl. 17:51

Jeg har to antenner, en fra TDC der går via Selector og en lille digital antenne. Men hvad jeg forstår skal det virke at bruge begge?

Leif

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2007 kl. 18:03

 

 Analogt signal fra TDC til Analog tilslutning på antenne ind, og fra den anden antenne til Digital antenne ind.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
poul-r Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2007 kl. 11:37
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 

 Analogt signal fra TDC til Analog tilslutning på antenne ind, og fra den anden antenne til Digital antenne ind.

Hvis jeg har forstået dig ret, skal man efterfølgende se de digitale kanaler via hardisk recorderen.

Kan der blive problemer med kanalsammenfald når man benytter begge tunere?

 

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2007 kl. 18:19

 

 Da der er 2 Tunere 1 Analog og 1 Digital, samt seperat tilslutning af antenne til hver Tuner, så er der ikke problemer med det. Havde der kun været 1 antenne tilslutning, ville det være mere vanskeligt, så skulle der bruges spærrefilter m.v.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
poul-r Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2007 kl. 12:40

Tak for hjælpen.

Jeg har nu anskaffet en sony hdd med både analog og digital tuner samt en stueantenne.

Det kører meget fint med tdc-pakken på den analoge tuner og stueantennen på den digitale tuner.

 

Til top
Jakes_dk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 11-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2007 kl. 10:18
Jeg har nogenlunde samme problem som poul-r. Jeg har analog signal fra TDC og jeg har en digital modtager i stuen.
Jeg har et Samsung R86, som kun har én tuner-indgang. Hvis jeg blot sætter et T-stykke til at samle de 2 signaler får jeg ingen af dem igennem. hvordan løser jeg den?
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2007 kl. 11:35

Her er for en gangs skyld noget som ikke kan løses. Brug noget hjemmestrikket (læs billigt) og skift Manuelt. Glem alt om en fast løsning på det her, det er plat umuligt undertrykke den kanal som TDC sender på.     Når der kun er én antenneindgang.  Programmerede optagelser bliver også problematisk, om det her er troværdigt? Næppe, men prøv blot spørge folkene i KALUNDBORG og Skive (-senderne).

 



Redigeret af moho - 11-September-2007 kl. 16:24
Til top
MrFranke Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 25-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 39
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2007 kl. 15:41
Jeg har netop forsøgt med et filter, her er ingen resultat. Der er stadig nogle af mine kanaler der ikke virker. Hvis jeg tilslutter digitalantenne og kabel, så virker TV3+, DR2 og Discovery ikke (meget sne). Jeg ved ikke om det er min aktive antenne fra Digitaly der er problemet, filteret gør i hvertfald ikke nogen forskel! Træls for at bruge et godt jysk udtryk! 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu