recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 5090 settings fra Bumptious
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket5090 settings fra Bumptious

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Sickboy Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 05-April-2008
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2008 kl. 20:09

Jeg må så sige jeg ikke bryder mig om de settings fra Bumptious. Jeg synes de virker alt for blege. Jeg kører pt. med Pure setting fra det svenske review(side 98 i megatråden), dog med kontrasten sat ned til 32. De passer bedre til min smag.

Så kan jo så nok diskutere, hvilke settings, som er mest "korrekte".

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2008 kl. 20:10

Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Jeg har lige fået et smil på mine læber efter at jeg prøvede de settings.

Det løftede lige billedet 2-3 takker op i den gode retning

Jamen hvad gør vi ikke for dig

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2008 kl. 20:15
Oprindeligt skrevet af Sickboy Sickboy skrev:

Jeg må så sige jeg ikke bryder mig om de settings fra Bumptious. Jeg synes de virker alt for blege. Jeg kører pt. med Pure setting fra det svenske review(side 98 i megatråden), dog med kontrasten sat ned til 32. De passer bedre til min smag.

Så kan jo så nok diskutere, hvilke settings, som er mest "korrekte".

Problemet med mere korrekte settings er jo, at de ikke giver den "Whaw oplevelse", som man får i Elgiganten og tilsvarende steder. Disse tv er typisk indstillet forkert, og har til formål at give dig en farveoplevelse.

Jeg tror ikke at man kan diskuttere om de her i tråden viste settings er mere korrekte end "Whawoplevelsen". De er uden tvivl de mest korrekte settings der pt er tilgængelige. Altså med undtagelse af en kalibrering

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2008 kl. 20:29
Jeg må så og sige at der er stor forskel på hvilken kanal jeg bruger, og om jeg er mere tilfreds med instillingerne.

TV3 = PUKE
Discovery = nam



Jamen du skulle bare se mit unge jyske smil jeg har lige nu, Hother
Til top
Sickboy Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 05-April-2008
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2008 kl. 22:33
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Sickboy Sickboy skrev:

Jeg må så sige jeg ikke bryder mig om de settings fra Bumptious. Jeg synes de virker alt for blege. Jeg kører pt. med Pure setting fra det svenske review(side 98 i megatråden), dog med kontrasten sat ned til 32. De passer bedre til min smag.

Så kan jo så nok diskutere, hvilke settings, som er mest "korrekte".

Problemet med mere korrekte settings er jo, at de ikke giver den "Whaw oplevelse", som man får i Elgiganten og tilsvarende steder. Disse tv er typisk indstillet forkert, og har til formål at give dig en farveoplevelse.

Jeg tror ikke at man kan diskuttere om de her i tråden viste settings er mere korrekte end "Whawoplevelsen". De er uden tvivl de mest korrekte settings der pt er tilgængelige. Altså med undtagelse af en kalibrering

Jamen det er jeg da sikker på du nok har ret i, men det forhindrer bare ikke mig at at kunne lide de andre bedre

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2008 kl. 22:41
Oprindeligt skrevet af Sickboy Sickboy skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Sickboy Sickboy skrev:

Jeg må så sige jeg ikke bryder mig om de settings fra Bumptious. Jeg synes de virker alt for blege. Jeg kører pt. med Pure setting fra det svenske review(side 98 i megatråden), dog med kontrasten sat ned til 32. De passer bedre til min smag.

Så kan jo så nok diskutere, hvilke settings, som er mest "korrekte".

Problemet med mere korrekte settings er jo, at de ikke giver den "Whaw oplevelse", som man får i Elgiganten og tilsvarende steder. Disse tv er typisk indstillet forkert, og har til formål at give dig en farveoplevelse.

Jeg tror ikke at man kan diskuttere om de her i tråden viste settings er mere korrekte end "Whawoplevelsen". De er uden tvivl de mest korrekte settings der pt er tilgængelige. Altså med undtagelse af en kalibrering

Jamen det er jeg da sikker på du nok har ret i, men det forhindrer bare ikke mig at at kunne lide de andre bedre

Næh nej, det er jo smag og behag - det gør det bare ikke mere korrekt

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
furious jt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3716
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2008 kl. 22:50

Oprindeligt skrevet af coz2001 coz2001 skrev:

Hej furious jt

Så var det altså LX5090 starter settings

coz2001

Jep det var sq godt Det var nu ikke fordi jeg ikke stolede på dig at jeg spurgte dem derinde, men ville bare være 100% sikker.

Farverne er lidt matte ift. 8g starter settings, men det bliver pænere og pænere jo mere man lige vender sig til det. Glæder mig til at se hvad bumptious disker frem med af endelig settings, når han har rundet de 200 timer

7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
R3b3L Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 27-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 277
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2008 kl. 00:44
Jeg kører nu selv med de "pure" settings, stadig med kontrasten på 40% og et pt ved at kører lidt break in med de settings.. men jeg tror nu uanset hvilke settings man bruger, så går man ikke helt galt i byen. Om det er pure, 8g starter, 9g starter eller hvad nu... Billedet ser jo helt kanon ud på de gode pio'er.. :D

Men det kommer vel også an på hvor fanatisk man er ;) jeg troede selv jeg ville være det i starten og kun kører starter settings og så bare intet tv kiggeri før efter 200 timer med break-in.. men er efterhånden kommet frem til (personlig vurdering) at det er lidt hips om haps.. find nogle settings, som man synes giver et korrekt billede og brug dem, se lidt SD, HD, kør lidt break in og ellers bare nyd det her super fucking rigtig top nice dejlige tv :D og så lidt slut af med en kalibrering fra otto efter de 200 timer, så er den vist mere end hjemme ;)


Redigeret af R3b3L - 08-Juli-2008 kl. 00:45
Til top
BUGz Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 30-April-2008
Status: Offline
Point: 290
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2008 kl. 01:43
når man køre med PC via HDMI er der stor set ingen settings ??
Pioneer PDP-LX5090


Til top
Rob801 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 03-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 322
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2008 kl. 12:00

Nu har jeg lige indstillet min 5090H og en ting jeg kunne mærke med det sammen er at den ikke er nær så (fysisk) varm som før (det har Anima også oplevet med 8g settings).

Jeg er umiddelbart tilfreds med de settings men skal vænne mig lidt til dem nar jeg er vandt til fabriks (butiks) indstillinger.

Pioneer 5090H/ SC-LX71
Elac FS-247/CC-241/IW1230
Sony BDP-S370












Til top
DesertMC Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 27-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 48
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2008 kl. 18:00
Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

Oprindeligt skrevet af coz2001 coz2001 skrev:

Hej furious jt

Så var det altså LX5090 starter settings

coz2001

Jep det var sq godt Det var nu ikke fordi jeg ikke stolede på dig at jeg spurgte dem derinde, men ville bare være 100% sikker.

Farverne er lidt matte ift. 8g starter settings, men det bliver pænere og pænere jo mere man lige vender sig til det. Glæder mig til at se hvad bumptious disker frem med af endelig settings, når han har rundet de 200 timer


Ingen problemer glæder mig til at få det mellem hænderne, som er imorgen fra Fona

coz2001
Til top
Maxburner Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-Juni-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 180
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2008 kl. 20:06

Har lige kæmpet med indstillinger på skærmen, men til sidst måtte opgive. indstiller man billedet efter en kanal, så ser det af ht. på andet og sådan kan man fortsætte på alle kanaler, ingen udsendelser er ens... det noget øv..

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu