recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Vis mig dit TV/Hifi møbel
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Vis mig dit TV/Hifi møbel

 Besvar Besvar Side  <1 23456 36>
Forfatter
Besked
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SLETTET_20120103 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2008 kl. 11:38
Ok, super.. jeg er nu nemlig ikke så godt inde i faget, så det er godt lige at få helt styr på tingene inden jeg går i gang med at hænge det hele op.

Glæder mig som fanden til den dag hvor mit møbel står færdigt
Til top
HQjben Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 583
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HQjben Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2008 kl. 14:24
Er du ikke ingeniør? Det er ganske simpel statik  Kraft gange arm = moment osv.

Det er gas...

Til top
Michaelkj Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 11-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 25
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Michaelkj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2008 kl. 14:59
Bare smid nogle gode store skruer ind. Tror jeg brugte 13 mm ravflugs/ skrue til mit vægbeslag til fladskærm og der vil jeg skyde på med 4 skruer at der kan hænge en ko uden der sker noget. Problem med om det falder ned vil nok være planken som sidder fast på møblet. Det er vigtig den sidder ordentlig der.
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SLETTET_20120103 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2008 kl. 15:11
Min bekymring ligger også mest i at planken er limet fast på møblet. Jeg har ingen anelse om hvor stort et moment det kan holde til uden at rive sig fra møblet

Ingen tvivl om at selve den del af planken som er skruet fast i væggen holder. Mit Pioneer hviler på 2 rawplugs, og det vejer 30 kg ca.
Til top
HQjben Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 583
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HQjben Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2008 kl. 15:31
Den er først limet derefter skruet(med trælim på skruerne) ind i de to endestykker, samt de to midtersprosser. Jeg tror i alt at der er 8 skruer mellem planke og møblet.
Til top
ikeaboy Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 12-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ikeaboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2008 kl. 22:25

Hej her er min ombygget Ikea Lack reol, det er meningen at den skal op at hænge på væggen, men den er ikke helt færdig og jeg skal flytte om 2 mrd., så det må vente.

Lågerne og bagforlængelsen er betrukke med hørstof. Der er inbygget 2 90 mm kølere i bagforlængelsen, regner med at smide 2 mere derind.

Bagved lågerne ligger 1 stk Dali concept2 i hver side, i midten står en surroundreceiver og 2 dvd afspillere.

 



Redigeret af ikeaboy - 08-Oktober-2008 kl. 16:43
Til top
Mr. Anderson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 13-April-2008
Sted: Esbjerg,Denmark
Status: Offline
Point: 772
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Anderson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2008 kl. 00:05

Jeg har også prøvet mig lidt frem med nogle Ikea møbler og et par beslag.

Det er Bestå serie hvor jeg har købt en bund, tv-bænk og skuffe fronterne. Herefter har jeg købt nogle beslag og en vinkel beslag til at holde lågerne på plads da beslagene ikke kan.

Har kostede rundt regnet små 1000 kroner og en 30-45 min gør det selv arbejde.

LG 65B7 - PS4 Pro - Denon X7200WA - B&W 706S2, HTM 72S2, DB4S & CCM663 - Nvidia Shield - Sonos
Til top
Pittens Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 25-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 225
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pittens Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2008 kl. 13:43

Gode løsninger, og spændend at følge DIY møblerne også, jeg får helt lyst til at følge trop.

Dog er jeg pt. fristet til at købe et møbel fra

http://www.boshop.dk/shop/frontpage.html

Jeg så nogle af deres løsninger på Herning Boligmesse, og de er ret lækre. God plads til grej og god kvalitet til fornuftige penge.

 

Til top
S@ndman Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér S@ndman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2008 kl. 13:45
Oprindeligt skrevet af ikeaboy ikeaboy skrev:

Hej her er min ombygget Ikea Lack reol, det er meningen at den skal op at hænge på væggen, men den er ikke helt færdig og jeg skal flytte om 2 mrd., så det må vente.

Lågerne og bagforlængelsen er betrukke med hørstof. Der er inbygget 2 90 mm kølere i bagforlængelsen, regner med at smide 2 mere derind.

Bagved lågerne ligger 1 stk Dali concept2 i hver side, i midten står en surroundreceiver og 2 dvd afspillere.

 



Hvor har du købt hørstoffet og til hvilken pris? Eer det evt. muligt at få i hvidt? Kan du bruge remoten igennem?
Til top
Threepwood Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 07-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 68
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Threepwood Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2008 kl. 15:41

Jeg har købt TV-møbel fra Rimme.

Det er i lakeret lys bøg med 5cm plads bag bagvæggen til ledninger osv.



Redigeret af Threepwood - 09-Oktober-2008 kl. 15:42
Til top
DesertMC Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 27-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 48
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DesertMC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2008 kl. 16:37
Her er s� mit m�bel fra idem�bler.
Billeder er blevet resized





Redigeret af coz2001 - 11-Oktober-2008 kl. 08:53
Mvh

Christian
Til top
ikeaboy Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 12-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ikeaboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2008 kl. 17:03
Oprindeligt skrevet af S@ndman S@ndman skrev:

Oprindeligt skrevet af ikeaboy ikeaboy skrev:

Hej her er min ombygget Ikea Lack reol, det er meningen at den skal op at hænge på væggen, men den er ikke helt færdig og jeg skal flytte om 2 mrd., så det må vente.

Lågerne og bagforlængelsen er betrukke med hørstof. Der er inbygget 2 90 mm kølere i bagforlængelsen, regner med at smide 2 mere derind.

Bagved lågerne ligger 1 stk Dali concept2 i hver side, i midten står en surroundreceiver og 2 dvd afspillere.

 



Hvor har du købt hørstoffet og til hvilken pris? Eer det evt. muligt at få i hvidt? Kan du bruge remoten igennem?

Jeg har købt hørstoffet i en "stof 2000" butik, det er en kæde, som der ligger mange af rundt i landet.

http://www.stof2000.dk/index.php?id=85&menuid=234

Pris var 60 kr pr. 1 x 1,5 meter, og jeg købte 2 x 1,5 m, men har en del i overskud. Man kan få hør i mange forskellige farver og tykkelser, så find en butik og tag ned og kig på det. Det er også nemt at sætte på, jeg har brugt textillim, det tørre på ca. 1 min. også købt i stof 2000.

Man kan godt bruge remoten igemmen, det er ingen problem.

Hvis du bare vil have hel hvidt frontstof til højttalere evt, kan man også bruge hvidt tyl i en god kvalitet, det har en mere fin sturktur, hvor hør har et mere råt look. Du kan se på billede nedeunder en højttaler jeg har betrukket med hvidt tyl.

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 23456 36>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu