recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - FULL blown JBL cinema
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

FULL blown JBL cinema

 Besvar Besvar Side  <1 8687888990 94>
Forfatter
Besked
Schulz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 20-September-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 843
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Schulz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2015 kl. 22:48
Du har haft MK s150 også før du byggede din bio (så vidt jeg husker). Kan du sige noget om Procella vs MK fungerer bedre i en bio med dæmpning osv., end de gør i en stue uden samme muligheder for akustiske tiltag? Og evt. hvilke der gør sig bedst i de 2 slags omgivelser?
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2015 kl. 09:39
Under alle forhold vil Procella i mine øre , altid spille bedre. hvis man tager den teoretiske indgangsvinkel , vil den forskel være større , jo længere væk man kommer fra højtalerne. procella har langt bedre styr på spredningen end Mkerne har ( de er jo ogsp udviklet til near field monitor....1.8m fra højtaler ) så i teorien burde Procellaerne havde en fordel i et stue miljø.
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2015 kl. 11:58
En lille update.

JBL SAM3 er langt om længe blevet installeret i bafflewall. Revel in-wall er blevet testet. Alt er blevet EQet med PEQ i Yamahaen , samt REW som måleprogram. Man når faktiske rigtig langt med den Manuelle i Yamahaen i kombi med REW.
Og det spiller rigtig godt sammen. Så der er bestilt 4 x Revel W780 in-wall.
Samt 2 x Revel C780 in-cealing.
Så jeg går Atmos :-)

Har ikke hørt så meget på JBLerne endnu. Men mit umiddelbare indtryk er - meget underholdene. Dynamisk. MEGET bio agtig sound. Spiller stort og uanstrengt. Med en tør bas

Billeder baflewall uden dæmpemateriale



center respons efter EQ - Jeg har fulgt JBL synthesis targetcurven på alle højtalere

Til top
dr gonzo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1316
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr gonzo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2015 kl. 12:01
Det ser lækkert ud.
Til top
Stereolab Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-Januar-2012
Status: Offline
Point: 797
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stereolab Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2015 kl. 12:57
Enig.Thumbs Up
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2015 kl. 08:41
Atmos, crap. Så får jeg jo dig ikke over på Dirac foreløbig

Men tillykke med den nye formodede opgradering, ser fedt ud det du har opnået med Yamaha' ens PEQ Og glæd dig til Atmos, jeg syntes hvert fald det var en fed demo jeg fik af det hos Strecker!
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2015 kl. 08:58
ang Dirac. Så skal du være velkommen til at demonsteree det , så snart de rigtige surround er monteret og kalibreret. Ser ikke noget galt i , at bruge dirac på alle HT. Men PEQ på eks loft højtalerne......hvis Dirac fungere naturligvis
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2015 kl. 00:23
så er Revel højtalere kommet. I næste uge skal der laves kabinetter til in-wall. De bliver monteret bag panellerne. Har valgt ikke at bygge dem ind i væggen.

et billede af in-wall til venstre. Og in-cealing til højre.



en stak af surround højtaler.

Er mega spændt på at hvordan alle de højtalere , kommer til at spille inde i mit meget smalle rum

Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4165
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2015 kl. 07:34
Kunne være man skulle gå den vej, når DTS også er kommet med deres shit i 7,1,4 eller hvad det bliver.
LBL kan jeg få stor rabat på.
SVP03
Til top
Trumle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2015
Sted: kBH
Status: Offline
Point: 793
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Trumle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2015 kl. 11:07
Hvorfor brugte du ikke dine P6 som surround og atmoshøjttalere?
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2015 kl. 11:29
Oprindeligt skrevet af Trumle Trumle skrev:

Hvorfor brugte du ikke dine P6 som surround og atmoshøjttalere?



prisen - 50000,- for at gå all in på Atmos. Så mange penge har jeg ikke :-) Og de Revel spiller rigtig godt sammen med SAM3. Og så kan de bygges ind i loftet

Redigeret af p.las - 29-Marts-2015 kl. 11:30
Til top
Trumle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2015
Sted: kBH
Status: Offline
Point: 793
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Trumle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2015 kl. 11:32
OK. Jeg har nok ikke fulgt ordentlig med her fra sidelinjen. Troede egentlig at du solgte en stak P6 og købte  Revel i stedet. Hvor mange Revel har du så i alt?

Redigeret af Trumle - 29-Marts-2015 kl. 11:32
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 8687888990 94>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu