recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - FULL blown JBL cinema
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

FULL blown JBL cinema

 Besvar Besvar Side  <1 8889909192 94>
Forfatter
Besked
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2015 kl. 15:33
nu handler det hele jo om højtaler.

Men jeg har for nogle måneder siden , skiftet min Anthem processor ud , til en Yamaha RX a2040. Det er meget svært at sige noget negativt om den. Jeg har ikke prøvet at bruge auto EQen. Til gengæld kan man tweake med PEQ filtre...7 pr kanal. Flere højtaler setup..2 stk. Her kan man have to fuldstændige forskelle setuo. Både ang højtaler - dele frekvens - PEQ EQ - etc. level adjust pr input.
Den tikker alle mine kasser - fedt!
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2015 kl. 17:11
Hvor langt ned i Hz kan PEQ'en klare i den Yamaha ? Det med 2 forskellige setup er ret cool. Det savner jeg i Pioneer, der kan man ikke gemme crossover i profilerne.
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2015 kl. 17:34
Oprindeligt skrevet af armani-thomas armani-thomas skrev:

Hvor langt ned i Hz kan PEQ'en klare i den Yamaha ? Det med 2 forskellige setup er ret cool. Det savner jeg i Pioneer, der kan man ikke gemme crossover i profilerne.


31hz
Til top
submaniac Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 13-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 471
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér submaniac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2015 kl. 18:14
Ser godt ud glæder mig til et lyt!

Har du fået målt på surr/lofts ht endnu?
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2015 kl. 06:13
Oprindeligt skrevet af submaniac submaniac skrev:

Ser godt ud glæder mig til et lyt!

Har du fået målt på surr/lofts ht endnu?


nej - ikke endnu. Ved faktisk ikke om REW understøtter mere end 8 kanaler.
Til top
Bruger udmeldt 35 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 28-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2015 kl. 06:38
det gør REW desværre ikke..
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4420
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2015 kl. 07:17
Du kan jo altid bare skifte kabel så sur back går til loft mens du måler. Besværligt, men skal jo kun gøres en gang.

Eller jeg kan give dig ekstra DSP-cravings ved at sige, at man med BSS/SDEC kan  route rew's målesignal til præcis den højttaler man vil have :)

Redigeret af Jonas_h - 10-April-2015 kl. 07:19
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2015 kl. 10:20
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:


Du kan jo altid bare skifte kabel så sur back går til loft mens du måler. Besværligt, men skal jo kun gøres en gang.

Eller jeg kan give dig ekstra DSP-cravings ved at sige, at man med BSS/SDEC kan  route rew's målesignal til præcis den højttaler man vil have :)



kom nu bare med den BSS. Den larmer og fylder jo også. Jeg har masser af plads ;.)
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4420
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2015 kl. 10:26
Uden blæser: http://www.lydrommet.dk/produkter/signaldistribution/bss-soundweb/bss-blu50-soundweb-lite-4-ind-4-ud-blulink-no-fan/


Bum! :)  Eneste begrænsning på modellen uden blæser er, at den "kun" kan køre 48khz og ikke har så meget DSP-kraft som modellerne med. 
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2015 kl. 11:09
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Uden blæser: http://www.lydrommet.dk/produkter/signaldistribution/bss-soundweb/bss-blu50-soundweb-lite-4-ind-4-ud-blulink-no-fan/


Bum! :)  Eneste begrænsning på modellen uden blæser er, at den "kun" kan køre 48khz og ikke har så meget DSP-kraft som modellerne med. 


kan ikke se hvor mange filtre den har pr kanal - ved du det?
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4420
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2015 kl. 11:12
Der er lige præcis det antal du vælger der skal være. Så på LCR kan du sige du vil have 30 filtre pr. kanal og surrounds/loft 8 filtre. Det er fri arkitektur, så du kan bygge hele signalvejen op som du vil. 
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4420
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2015 kl. 11:15
Eksempel nedenfor. Man starter med blank lærred og så sætter man ellers filtre, delay, HPF/LPF, level etc ind som man har lyst, trækker fra indgange til udgange osv osv. 

Derefter kan man så lave fancy interface som gør det nemmere at sætte det hele op. Jeg giver gerne gratis programmeringstimer til dig :)

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 8889909192 94>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu