recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - FULL blown JBL cinema
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

FULL blown JBL cinema

 Besvar Besvar Side  <1 8990919293 94>
Forfatter
Besked
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2015 kl. 11:44
men der er vel x antal filtre ?
Til top
Trumle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2015
Sted: kBH
Status: Offline
Point: 793
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Trumle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2015 kl. 11:47
Eller også er der mere latency? Der må da , som p.las. antyder være en grænse for hvad den kan overkomme.
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4420
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2015 kl. 12:40
Selvfølgelig er der en grænse. Man har en "pulje" af processorkraft til rådighed og hver ting man indsætter (delay, PEQ-filter etc) bruger en procentdel. Til sidst får man ikke lov til at sætte mere ind. Men derfor kan man heller ikke sige hvor mange filtre, da det afhænger af antallet af højttalere og hvad man ellers putter ind i signalvejen. 
Jeg har 20 filtre og delay på 10 højttalere og derudover bass management samt aktiv deling (24 ekstra filtre pr. højttaler) samt 6 seperate filtre pr. sub (4 subs i alt). Jeg er ikke begrænset.
Til top
Trumle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2015
Sted: kBH
Status: Offline
Point: 793
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Trumle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2015 kl. 19:44
Det er faktisk en fed måde at gøre det på. Meget fleksibelt. Man kan godt savne den fleksibilitet på langt det meste consumer udstyr, og det er egentlig synd at man i det mindste ikke får muligheden ud over auto funktionerne. Jeg tror ikke det er regnekraften der mangler. Det er nok desværre viljen til at implementere funktionerne. Har selv eksperimenteret med at route lyd gennem Jrivers DSP så man kunne bruge den til f.eks. streaming apps i windows, men der er for meget latenstid så hvis der er video kommer det for meget ud af synk. Syntes ellers det var smart at lave al signalbehandling inden D/A konvertering, men det ser ud til at være NO GO til video streaming.
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2015 kl. 22:08
har leget lidt med subs. Desværre har jeg ikke plads til JBL S1S-EX . Så jeg er røget ud i noget DIY projekt. Samme volume som S1S. Samme porte og enheder. har købt en Crown amp til at trække de to subs.



de fylder godt. det er dog begrænset hvor meget jeg har fået lyttet på dem. Crown amp har en defekt. den skruer op og ned for level på sub. med efterfølgende knas. så den skal til rep
Til top
Ole_M Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 12-Juli-2014
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 416
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ole_M Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2015 kl. 22:17
Tillykke med dine babes.. Velkommen i klubben Smile Men hvorfor ikke male dem peter?......pink Big smile
Til top
Trumle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2015
Sted: kBH
Status: Offline
Point: 793
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Trumle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2015 kl. 22:40
Husk et high pass filter Thumbs Up
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2015 kl. 22:45
det er der i Crown amp (CDi 4000 ) ganske lækkert software der følger med. Bruger et 25hz HP 12db filter.

men systemet kører i tomgang. De to 18" har så meget headroom til mit lille rum. Skal dog bare lige have styr på det knas , og det driftende indput signal. Min kammerat mener at det er noget så simpelt som en løs forbindelse. Når niveauet stiger. Kan jeg med en finger banke på toppen af kabinettet. Og så falder niveauet på plads igen .
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2015 kl. 22:46
gider ikke at male kabinetter. De er dækket til af et panel
Til top
Troelsfilm Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 25-Juli-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 399
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Troelsfilm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2015 kl. 23:18
Godt at se at DIY s1s-ex trenden breder sig

Havde heller ikke plads til de originale, så jeg købte også delene hjem og legede med dimensionerne, så de lige kunne klemmes ind - der er ca 3mm til overs.

Men uha hvor de rykker... Dem skal du nok blive glade for - om så resten af huset gør, det er en anden sag...

Jeg har 4 murstensvægge og 2 lyddøre imellem biffen og vores soveværelse, og med godt gang i bassen, der rasler vores store tunge væghængte påklædningsspejl i soveværelset.


Sådan er det bare med 18" fra Jbl prøvede jeg at overbevise konen om, men hun er stadig ikke helt overbevist - medmindre hun er med til at se filmen, så er det i orden
Til top
Trumle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2015
Sted: kBH
Status: Offline
Point: 793
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Trumle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2015 kl. 23:18
Jeg ville kigge RCA til balanceret kablet efter for løse forbindelser, hvis du bruger sådan et. Er ikke helt sikker, men jeg ville tro man kunne få varierende niveau alt efter om der kun er forbindelse en eller to af signal benene på forstærkeren. Ville tro at det gav 6 db lavere niveau hvis der kun er forbindelse til det ene ben.
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2015 kl. 08:29
Oprindeligt skrevet af Trumle Trumle skrev:

Jeg ville kigge RCA til balanceret kablet efter for løse forbindelser, hvis du bruger sådan et. Er ikke helt sikker, men jeg ville tro man kunne få varierende niveau alt efter om der kun er forbindelse en eller to af signal benene på forstærkeren. Ville tro at det gav 6 db lavere niveau hvis der kun er forbindelse til det ene ben.


kablet er et RCA > XLR > Phøenix . Jeg har fundet ud af , at der skal være en lus imellem stel og minus , når man kører ubalanceret. Hvilket skulle fjerne det brum jeg har. Men det varierende niveau , ved jeg ikke om har noget med det at gøre.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 8990919293 94>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu