recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - INO3 DVDHDR-15i  fra Kvickly
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketINO3 DVDHDR-15i fra Kvickly

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Lyngedrengen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 31-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 82
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2005 kl. 08:10

Har lige købt Ino3 med 160 GB disken.

Jeg kender ikke lg, men kan sige, at interfacet til Setup hhv. timerprogrammering m.m. er fuldstændig identisk med den Sony min mor lige fik i sidste uge.

Den afspiller også DIVx/Xvid filer og indtil videre (har kun prøvet den i nogle timer), så synes jeg det virker til at være et rigtig godt køb - nogle der ellers har erfaringer med mærket?

Eneste minus indtil videre er, at en timerprogrammeret optagelse tilsyneladende forhindrer mig i at bruge DVD'en - det kan jeg nu ikke rigtig forstå, så jeg håber jeg har overset et eller andet (virker fint, hvis man f.eks. lavet instant recording til HDD'en)

Gør ovenstående sig evt. gældende for andre mærker?

Vh
Jan

 

Til top
laursen Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 02-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4055
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2005 kl. 08:47

Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:

Oprindeligt skrevet af Heartware Heartware skrev:

Også til DVD-Video mode diske?

Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Hvis spørgsmålet var til min bemærkning om Panasonics og Toshiba optagerne, så går jeg ud fra at svaret er JA, fordi det jeg har prøvet er kopiering til DVD-R.


Jeg går ud fra, at Panasonic og Toshiba ikke kan lave DVD-VR mode på DVD-R diske?

Så vidt jeg ved kan Toshiba XS34 slet ikke arbejde med VR format på hverken DVD-R eller DVD-RW diske (heller ikke afspille!?!).

Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:

Hold dig fra Philips - de understøtter kun udbryder-formatet DVD+, og jeg synes personligt ikke, at man skal støtte et firma, der forsøger at genstarte VHS/BetaMax krigen fra 80'erne.

Jeg vil give dig ret i at vi som forbrugere ikke har gavn af for mange forskellige formater. Dog synes jeg at sammenligne med VHS/Beta opgøret er noget misforstået. DVD+ er i flere tilfælde mere kompatibelt til DVD-Video medier/formatet end DVD-. Jeg vil slet ikke fraråde køb af en DVD+ baseret optager og mener at det i dag er helt uundgåeligt at vi ser flere konkurrerende formater på samme felt. Der er vel heller ingen der vil fraråde et digital-kamera, blot fordi det lagrer på en bestemt type flash kort? (men af HeartWare's svar kan jeg forstå at han på forhånd har valgt HD-DVD formatet fremfor udbryder formatet BlueRay, fordi sidstnævnte ikke er optaget i DVD-Forum?!?).

/Lars

Redaktør, recordere.dk
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4796
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2005 kl. 10:52
Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:

Hold dig fra Philips - de understøtter kun udbryder-formatet DVD+, og jeg synes personligt ikke, at man skal støtte et firma, der forsøger at genstarte VHS/BetaMax krigen fra 80'erne.


Oprindeligt skrevet af laursen laursen skrev:

Jeg vil give dig ret i at vi som forbrugere ikke har gavn af for mange forskellige formater. Dog synes jeg at sammenligne med VHS/Beta opgøret er noget misforstået.


Der kan jeg kun være uenig. Det er præcis som med VHS/BetaMax krigen, og ligesom dengang, så er det et spørgsmål om licens-penge mere end noget andet, IMO.

Der var ingen grund til, at Philips skulle begynde at lave et konkurrende DVD-format. DVD-forum havde styr på det hele, og hvis bare Philips havde holdt nallerne for sig selv, så havde vi ikke haft de mange problemer vi har nu med, at folk bliver forvirrede eller forundrede over, at det ene format ikke kan bruges i den anden maskine...

Oprindeligt skrevet af laursen laursen skrev:

DVD+ er i flere tilfælde mere kompatibelt til DVD-Video medier/formatet end DVD-.


Sjovt nok, så er de fleste af den overbevisning, at det er omvendt - og det stemmer fint overens med min egen erfaring.

Oprindeligt skrevet af laursen laursen skrev:

Der er vel heller ingen der vil fraråde et digital-kamera, blot fordi det lagrer på en bestemt type flash kort?


Nu findes der ikke en organisation, som alle producenter af memory-kort er medlem af, og som varetager oprettelsen af standarder indenfor dette område, så den sammenligning holder ikke. Der er ikke nogen "standards body" at bryde ud af.

Oprindeligt skrevet af laursen laursen skrev:

(men af HeartWare's svar kan jeg forstå at han på forhånd har valgt HD-DVD formatet fremfor udbryder formatet BlueRay, fordi sidstnævnte ikke er optaget i DVD-Forum?!?)


Nu er der ikke begyndt at komme maskiner endnu til nogle af de to formater (som er til at betale for normale mennesker), og den endelige standard er ikke 100% fastlagt. De to lejre snakker om at lave et hybrid-format, som så bliver den officielle standard.

Men sker det ikke, så vil jeg ikke støtte BluRay så længe der findes HD-DVD maskiner at investere i.
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2005 kl. 11:46

Hej Jan

Oprindeligt skrevet af Lyngedrengen Lyngedrengen skrev:

Har lige købt Ino3 med 160 GB disken.

Jeg kender ikke lg, men kan sige, at interfacet til Setup hhv. timerprogrammering m.m. er fuldstændig identisk med den Sony min mor lige fik i sidste uge.

Du kan se screenshots af LG's menuer her:

LG RH7800H screenshots

Oprindeligt skrevet af Lyngedrengen Lyngedrengen skrev:

Eneste minus indtil videre er, at en timerprogrammeret optagelse tilsyneladende forhindrer mig i at bruge DVD'en - det kan jeg nu ikke rigtig forstå, så jeg håber jeg har overset et eller andet (virker fint, hvis man f.eks. lavet instant recording til HDD'en)

Gør ovenstående sig evt. gældende for andre mærker?

Det er lidt forskelligt. Panasonics modeller har også begrænsninger på hvad man kan mens timeren er aktiv, de kan dog godt spille DVD'er. KiSS opfører sig som du beskriver.

Sony og Pioneer har ingen begrænsninger. Her kan du afspille DVD'er eller tidligere optagelser fra harddisk, mens timeren er aktiv. De nyeste Pioneer modeller kan endda mere advancerede ting som f.eks. redigering, mens de optager.

Så det er meget forskelligt. Men LG's modeller gør også som du beskriver.

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Lyngedrengen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 31-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 82
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2005 kl. 11:52

Hej Lars

Takker for svaret.

Jeg kiggede lige på Screenshots af LG og det er den samme GUI som i INO3 (eller omvendt vel rettere ).

 

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2005 kl. 11:59

Hej Jan

Oprindeligt skrevet af Lyngedrengen Lyngedrengen skrev:

Jeg kiggede lige på Screenshots af LG og det er den samme GUI som i INO3 (eller omvendt vel rettere ).

Ok, så kan vi konkludere at INO3 er en LG i forklædning

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Lyngedrengen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 31-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 82
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2005 kl. 12:06

Det kan vi vist roligt  - og jeg tror også vi kan snævre det ind til LG RH7800  (for min med 160 GB HDD)

Nogen erfaringer med LG's maskiner?



Redigeret af Lyngedrengen
Til top
laursen Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 02-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4055
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2005 kl. 12:07

Hej HeartWare,

Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:

Der var ingen grund til, at Philips skulle begynde at lave et konkurrende DVD-format. DVD-forum havde styr på det hele, og hvis bare Philips havde holdt nallerne for sig selv, så havde vi ikke haft de mange problemer vi har nu med, at folk bliver forvirrede eller forundrede over, at det ene format ikke kan bruges i den anden maskine...

Jeg synes nu DVD-Forum selv har bidraget fint til denne problemstilling endnu før Philips, HP og Sony dannede DVD+RW Alliance. Med indførelsen af både DVD-Ram og DVD-R/RW medier var forundringen og forvirringen total. Philips og HP havde en løsning til at forene egenskaberne fra Ram og R og ende med et yderst kompatibelt og brugbart format til både data og video, men det blev afvist af DVD-Forum. Iøvrigt skal man ikke glemme at DVD-Forum 'blot' er en sammenslutning af DVD producenter og udgivere der ønskede at fremme brugen af DVD mediet - de har alle egne (og aktie-holdernes) interesse at varetage.

Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:

Oprindeligt skrevet af laursen laursen skrev:

DVD+ er i flere tilfælde mere kompatibelt til DVD-Video medier/formatet end DVD-.


Sjovt nok, så er de fleste af den overbevisning, at det er omvendt - og det stemmer fint overens med min egen erfaring.

Hvis de fleste mener det, er det måske fordi de ikke selv har prøvet både DVD-RW og DVD+RW (det er de færreste recordere der klarer at optage på begge ). Jeg medgiver at DVD-R og DVD+R er lige gode når man sammenligner kompatibilitet, men mellem DVD-RW og DVD+RW kan +RW afspilles langt flere steder. Hertil skal lægges de forbedrede redigeringsmuligheder og klarheden omkring at mediet er bagud kompatibelt med 'sig selv' (i modsætning til -RW ver. 1.1 kontra ver. 1.2 forvirringen).

Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:

Nu findes der ikke en organisation, som alle producenter af memory-kort er medlem af, og som varetager oprettelsen af standarder indenfor dette område, så den sammenligning holder ikke. Der er ikke nogen "standards body" at bryde ud af.

Nej, men der findes standardorganisationer for CF, SD, USB Flash osv. De er dannet af fabrikanterne, akkurat som det er tilfældet for DVD-Forum. Havde DVD formatet været defineret af en international uafhængig standard-organisation havde jeg ikke været i tvivl om at følge det.

/Lars



Redigeret af laursen
Redaktør, recordere.dk
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2005 kl. 13:02

Oprindeligt skrevet af </FONT><FONT face=Times New Roman, Times, serif>Lars Lars skrev:

De nyeste Pioneer modeller kan endda mere advancerede ting som f.eks. redigering, mens de optager.

Det kan JVC's modeller også, for nu at gøre billedet mere fuldstændigt. Dvs. på JVC's modeller kan man redigere optagelserne: Opdele optagelser, redigere med playlist, ændre thumbnails og navne osv., osv.

Men hvis det du evt. mente var overspilning til DVD, mens der optages på harddisk (?), så kan JVC's modeller ikke det.

Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Carser Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2005 kl. 13:16
Oprindeligt skrevet af Lyngedrengen Lyngedrengen skrev:

Har lige købt Ino3 med 160 GB disken.

Jeg kender ikke lg, men kan sige, at interfacet til Setup hhv. timerprogrammering m.m. er fuldstændig identisk med den Sony min mor lige fik i sidste uge.

Hej Lyngedreng,

Beklager, men det om interfacet er hverken logisk eller korrekt. Sony-modellernes interface er ikke "fuldstændig identisk" med Ino3's. 

Det kan jeg se på min egen Sony 710's og de billeder, der linkes til her på siderne af LG'ens interface. (Det skulle jo være mage til Ino3's. "INO3 er en LG i forklædning" ifølge Lars m.fl.) Se evt. selv under "Billeder" her på siden. Der mangler foreløbigt nogle dansksprogede 2005 screenshots, men Sonys stil er ret konsistent og af mange gode grunde kun Sonys!

At der er visse ligheder på remote og skærmgrafik kan vi til gengæld godt være enige om.

M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2005 kl. 13:20

Hej Thorvald

Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Dvs. på JVC's modeller kan man redigere optagelserne: Opdele optagelser, redigere med playlist, ændre thumbnails og navne osv., osv.

Altså også mens den er igang med en timer-optagelse ?

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
calu Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-Oktober-2003
Status: Offline
Point: 166
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-August-2005 kl. 18:20
Oprindeligt skrevet af Lyngedrengen Lyngedrengen skrev:

Det kan vi vist roligt  - og jeg tror også vi kan snævre det ind til LG RH7800  (for min med 160 GB HDD)

 

Har den også HDMI, som LG RH7800?

calu

 

 

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu