recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > YouSee digital modtagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Youseeboksen i Kontant tirsdag aften
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketYouseeboksen i Kontant tirsdag aften

 Besvar Besvar Side  <1 1617181920>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Anders2400 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 17-December-2008
Status: Offline
Point: 127
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2009 kl. 22:25
Oprindeligt skrevet af jjdk jjdk skrev:

Efter opdateringen virker min boks også meget bedre.

Men når den står på stand-by står blæseren stadig og kører med samme styrke, som da den var tændt.

Dels larmer den, og dels må den æde en masse strøm i Stand-by.

Desuden synes jeg, at Yousee burde give en form for kompensation, da boksen langt fra har virket i de godt 6 måneder, jeg har haft boksen.

Min boks virker også bedre, hakkeriet er forsvundet. Jeg så her til aften Kontant via StartForfra indtil billedet pludselig frøs fast... Dog ikke på vicedirektør Ulf Lund fra YouSee, men på Hanne Bech Hansen 

Da min boks ikke længere kan optage, skal harddisken formateres... Jeg skal dog lige have set en masse optaget tv først...

Hvad med, at vi koordinerer et fælles krav om kompensation for de 6 måneder? Ifølge Ulf Lunde skulle den nye softwareopdatering have løst problemerne, dermed erkender han jo at der har været problemer indtil da. 

Nogen der mener et fælles krav om kompensation kunne være en god idé? Lad høre

Panasonic TH-42PX80EA - AirTies 7310 - Onkyo TX-SR608 - Sony PlayStation 3 250GB - Logitech Harmony One - ASUS K53SM-SX164V - Fibia 100/100 Mbit
Til top
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 6994
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2009 kl. 21:57
Oprindeligt skrevet af Kasper_J Kasper_J skrev:

Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:


Har du grønt lys i boksens linklampe?
Er du medlem af en antenneforeninge eller andet, der gør at du ikke får signalerne direkte fra YouSee?



Kan du uddybe det med antenneforeningen lidt?

Her i byen er der en antenneforening, som får signal fra yousee (man kan også have internet - det afregnes så vidt jeg ved direkte med Yousee) - Start forfra virker ikke, der kommer ikke noget ikon på "nu og næste" bjælken, og trykker man "tilbage" skriver den "ingen start forfra rettigheder". Jeg kontaktede først antenneforeningen, som henviste til yousees support

Efter at have forsøgt i 3 dage, lykkedes det endelig at komme i kontakt med Yousees telefon support - han sagde, at det skulle virke og at det var min boks der var defekt. Det er dog ikke tilfældet, jeg kender 4 andre i byen hvor det heller ikke virker, til trods for dette insisterede manden på, at det var min boks der var noget galt med.

I dag har jeg så testet boksen i en anden by, og her virkede start-forfra glimrende.

Spørgsmålet er så, om det er Yousee eller antenneforeningen man skal gå i kødet på?

Logisk set, må det være din antenneforening du skal rette henvendelse til. Det er dem, der leverer signalet til dig.

Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2009 kl. 21:53

 

 Det er IKKE You See, funktionen virker på alle deres egne net, der er lokale fordelingsnet hvor diverse funktioner ikke virker fordi, at enten det er fravalgt, eller p.g.a. mangel på kapacitet i deres kabler.  

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2811
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2009 kl. 21:48
Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:


Har du grønt lys i boksens linklampe?
Er du medlem af en antenneforeninge eller andet, der gør at du ikke får signalerne direkte fra YouSee?



Kan du uddybe det med antenneforeningen lidt?

Her i byen er der en antenneforening, som får signal fra yousee (man kan også have internet - det afregnes så vidt jeg ved direkte med Yousee) - Start forfra virker ikke, der kommer ikke noget ikon på "nu og næste" bjælken, og trykker man "tilbage" skriver den "ingen start forfra rettigheder". Jeg kontaktede først antenneforeningen, som henviste til yousees support

Efter at have forsøgt i 3 dage, lykkedes det endelig at komme i kontakt med Yousees telefon support - han sagde, at det skulle virke og at det var min boks der var defekt. Det er dog ikke tilfældet, jeg kender 4 andre i byen hvor det heller ikke virker, til trods for dette insisterede manden på, at det var min boks der var noget galt med.

I dag har jeg så testet boksen i en anden by, og her virkede start-forfra glimrende.

Spørgsmålet er så, om det er Yousee eller antenneforeningen man skal gå i kødet på?
Til top
mrtex Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet


Oprettet: 17-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 274
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2009 kl. 21:36
lol gi dem besked (: jeg vil sq osse have en undskyldning.!!


Redigeret af mrtex - 17-Marts-2009 kl. 21:37
Playstation3 60GB GTA4,Grid,Skate1&2
42"FULLHD Zepto Zview
Samsung HD 3106
NokiaN95 8GB
Asus L1N64-SLI WS Dual L
2xAmd Athlon64 3,2Ghz FX-74
Kingston 8GBDDR2PC6400
Logitech MX1000
Yousee50/4Mb
Til top
jjdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 649
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2009 kl. 21:11

Efter opdateringen virker min boks også meget bedre.

Men når den står på stand-by står blæseren stadig og kører med samme styrke, som da den var tændt.

Dels larmer den, og dels må den æde en masse strøm i Stand-by.

Desuden synes jeg, at Yousee burde give en form for kompensation, da boksen langt fra har virket i de godt 6 måneder, jeg har haft boksen.

Til top
dkwolf Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 08-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 343
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2009 kl. 19:27
Oprindeligt skrevet af Mario Mario skrev:

Jeg endte med at sende min boks tilbage efter 7 måneder. TDC har lovet at give mig alle pengene tilbage, men det tager lidt tid. Den første halvdel har jeg fået, og resten skulle være på vej.

Jeg har ikke prøvet den nyeste software, men de forrige havde alt for mange fejl.


well du skulle have ventet - den er klart det værd nu :)
mine bokse har heldivis aldrig haft de store problemer (har haft den helt først , vist nok Sagem 4210 eller sådan noget, Sagem 81HD og nu Samsung med HDD)
Thomas

Samsumg LE-40R87 40"
Samsung 3126 HD HDD recorder (med 500Gb HDD mod)
Sony BDP-S550 Blu-Ray
Sony DG820 receiver
5.1 Gale Junior højtaler system
Til top
Mario Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 25-September-2008
Status: Offline
Point: 13
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2009 kl. 19:20
Jeg endte med at sende min boks tilbage efter 7 måneder. TDC har lovet at give mig alle pengene tilbage, men det tager lidt tid. Den første halvdel har jeg fået, og resten skulle være på vej.

Jeg har ikke prøvet den nyeste software, men de forrige havde alt for mange fejl.
Til top
dkwolf Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 08-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 343
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2009 kl. 18:54
Oprindeligt skrevet af Anders2400 Anders2400 skrev:

Jeg håber også han bliver grillet godt og grundigt...

Der gik fuldstændigt ged i faktureringen for mit vedkommende. Jeg blev faktureret for to bokse i månedsvis. Tror jeg har fået omkring 15-20 breve med ordrebekræftelser, fakturaer, rykkere osv. Først da jeg 'truede' med Kontant og EB tog de mine henvendelser seriøst...



Mange af deres faktura problemer var pga deres ufattelig dårlige fakturasystem, som der desværre er rettet op på nu (næsten da).
Betalte ikke for min HD boks i godt og vel 3 år, ifølge YouSee regningsservice kunne de se den var betalt, dog var den ikke at finde på min PBS faktura, selv om den var tilmeldt. Men hey jeg brokkede mig ikke :) Desværre fik jeg for ca 1½ måned nu et gio kort ind af døren :(

Direkte hvad der gik galt i faktura systemet får vi som almindelige dødelige aldrige af vide, men det har sikkert kostet YouSee en del på deres slut beholdning.
Thomas

Samsumg LE-40R87 40"
Samsung 3126 HD HDD recorder (med 500Gb HDD mod)
Sony BDP-S550 Blu-Ray
Sony DG820 receiver
5.1 Gale Junior højtaler system
Til top
Anders2400 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 17-December-2008
Status: Offline
Point: 127
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2009 kl. 17:59
Oprindeligt skrevet af DonJensen DonJensen skrev:

Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Oprindeligt skrevet af DonJensen DonJensen skrev:

Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:


Oprindeligt skrevet af DonJensen DonJensen skrev:

Hvad?! Er der nogen der kan få startforfra til at
virke???


Ja.



Ved at boksen er tilsluttet Internettet. Det gælder kun de to HD bokse
fra Samsung.CRAZY!! But how?



You how got to be kidding me - eller det gør du så nok ikke.

Endnu en funktion der ikke virker/jeg ikke får glæde af, fra tdc/yousee

Er jeg den eneste der håber at yousee´s videdirektør (eller hvem der er
med i studiet) får skridtprygl med en våd søndagsberlinger??

Jeg håber også han bliver grillet godt og grundigt...

Der gik fuldstændigt ged i faktureringen for mit vedkommende. Jeg blev faktureret for to bokse i månedsvis. Tror jeg har fået omkring 15-20 breve med ordrebekræftelser, fakturaer, rykkere osv. Først da jeg 'truede' med Kontant og EB tog de mine henvendelser seriøst...

 

Panasonic TH-42PX80EA - AirTies 7310 - Onkyo TX-SR608 - Sony PlayStation 3 250GB - Logitech Harmony One - ASUS K53SM-SX164V - Fibia 100/100 Mbit
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2009 kl. 17:54
Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Oprindeligt skrevet af DonJensen DonJensen skrev:

Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Oprindeligt skrevet af DonJensen DonJensen skrev:

You how got to be kidding me - eller det gør du så nok ikke. Endnu en funktion der ikke virker/jeg ikke får glæde af, fra tdc/yousee Er jeg den eneste der
håber at yousee´s videdirektør (eller hvem der er med i studiet) får skridtprygl med en våd søndagsberlinger??


Har du grønt lys i boksens linklampe?Er du medlem af en antenneforeninge eller andet, der gør at du ikke får signalerne direkte fra YouSee?



Jeg bor i villa, så jeg får bare signalet som almindelig kunde. Linklampen har jeg ikke kigget på, men jeg har heller ikke muligheden for at slutte net til da jeg kun kører trådløst. Det havde vel næsten været
for galt hvis boksen havde wifi .

Tak for supporten ellers Jørn.

Normalt skulle boksen få netforbindelsen via antennekablet. Det kræver at antennekablet går direkte fra første antennestikdåse til boksen. Altså ingen fordeler eller lignende.
Har du webspeed dur det heller ikke.
Jeg kører selv trådløst også på boksen, der er koblet op på en gameadapter.

Og hvis den ikke sidder i det første antennestik, så skal de efterfølgende være med returvej.

Det står altsammen i vejledeningen.

 

Til top
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 6994
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2009 kl. 17:33
Oprindeligt skrevet af DonJensen DonJensen skrev:

Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Oprindeligt skrevet af DonJensen DonJensen skrev:

You how got to be kidding me - eller det gør du så nok ikke. Endnu en funktion der ikke virker/jeg ikke får glæde af, fra tdc/yousee Er jeg den eneste der
håber at yousee´s videdirektør (eller hvem der er med i studiet) får skridtprygl med en våd søndagsberlinger??


Har du grønt lys i boksens linklampe?Er du medlem af en antenneforeninge eller andet, der gør at du ikke får signalerne direkte fra YouSee?



Jeg bor i villa, så jeg får bare signalet som almindelig kunde. Linklampen har jeg ikke kigget på, men jeg har heller ikke muligheden for at slutte net til da jeg kun kører trådløst. Det havde vel næsten været
for galt hvis boksen havde wifi .

Tak for supporten ellers Jørn.

Normalt skulle boksen få netforbindelsen via antennekablet. Det kræver at antennekablet går direkte fra første antennestikdåse til boksen. Altså ingen fordeler eller lignende.
Har du webspeed dur det heller ikke.
Jeg kører selv trådløst også på boksen, der er koblet op på en gameadapter.

Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 1617181920>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu