recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > YouSee digital modtagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Youseeboksen i Kontant tirsdag aften
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketYouseeboksen i Kontant tirsdag aften

 Besvar Besvar Side  <1 23456 20>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2009 kl. 13:08
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Problemet er bare, at både du og jeg ved, at forbrugerne typisk, i situationer som disse, starter med at være tålmodige. I stedet for at tage tyren ved hornen allerede fra start, og så få afleveret boksen tilbage med det samme. Det er DEN mulighed forbrugerne har, (specielt hvis den er købt på fjernsalg). Firmaerne prøver at afhjælpe kunderne når de henvender sig. Og det er min formodning, at de faktisk reelt prøver at hjælper. Dette kan accepterer i et vist stykke tid, og så må man give fortabt og lever produktet tilbage, når det viser sig ikke at nytte. Og det er HER, det efter min mening bliver til et reelt problem. Det er her at Yousee skal fanges og hænges ud. Alt det før det, det er almindelig procedure for udredning af fejl.


Jo, men så kunne YouSee kundeservice sige: kære kunde, vi er klar over at boxen ikke virker hos alle, og da vi ikke forstår hvorfor men stadig arbejder på sagen, vil vi anbefale dig at levere boxen tilbage. Men det gør de jo ikke..  Og derfor havner de i Kontant, EkstraBladet eller andre varianter af the court of public opinion.

YouSee ligger som de har redt.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2009 kl. 12:58
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Er DU bekendt med, at der er tale om tusiendevis af utilfredse kunder?

Kåre Quist fik i udsendelsen sagt, hundredevis af kunder, (samtidig med han stod og flagrede med en bunke A4 papirer i hånden).

Når der er hundredevis af kunder som har kontaktet Kontant, vil jeg mene at der er tusindevis af kunder på landsplan som har problemet. Det er trods ikke alle som skriver til Kontant. Jeg vil gætte på at den andel er under 10%, og så bliver hundredevis faktisk til tusindevis...

Vi kan gætte om hvad som helst Jesper. Og jeg ved også godt hvad du mener. Men isoleret set på Kontants udsendelse, så bliver det utroværdigt for os (eller mig, om man vil), specielt når det føres frem på den måde.

Jeg kender ikke tallene, jeg kender ikke antallet af henvendelser som Kontant har modtaget. Jeg kender boksen, jeg kender dem som har den, og jeg kender, (nok vigtigst af alt) faldgrupperne, mulige årsager og ikke mindst forbrugernes viden på området, ikke mindst ud fra forumet som dette.

Jeg siger bestemt ikke, at Jacob Schmidt ikke har ret. Tværtimod synes jeg det er et relevant emne, når lortet ikke virker. Jacob SKAL have sine penge igen. Og der skal IKKE gå måneder efter at han klager.

Problemet er bare, at både du og jeg ved, at forbrugerne typisk, i situationer som disse, starter med at være tålmodige. I stedet for at tage tyren ved hornen allerede fra start, og så få afleveret boksen tilbage med det samme. Det er DEN mulighed forbrugerne har, (specielt hvis den er købt på fjernsalg). Firmaerne prøver at afhjælpe kunderne når de henvender sig. Og det er min formodning, at de faktisk reelt prøver at hjælper. Dette kan accepterer i et vist stykke tid, og så må man give fortabt og lever produktet tilbage, når det viser sig ikke at nytte. Og det er HER, det efter min mening bliver til et reelt problem. Det er her at Yousee skal fanges og hænges ud. Alt det før det, det er almindelig procedure for udredning af fejl.

 

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2009 kl. 12:49

Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:



Det aspekt kan vi godt blive enige om, og specielt deres tekniske "ekspert" gjorde sig totalt til grin.

Når Kontants eksperter bliver til grin, så er det Kontant´s redaktionelle niveau det rammer. Det MÅ IKKE ske i et forbrugermagasin. Forbrugerne må IKKE vildledes eller misinformeres.

Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Alt dette tekniske fnidder er meget sjovt for os på recordere.dk,

Jeg synes ikke det er sjovt. Jeg synes det er skamligt. Recordere.dk er OGSÅ et forbrugermagasin. Jeg føler ansvar for at informer forbrugerne mest muligt korrekt. Det betyder også, at jeg føler ansvar for at korrigere andre, når de tager fejl. Derfor er jeg pt. ved at udfærdige et brev eller rettere en skrivelse.

Afhængig af formålet så ryger det enten direkte til Kontant, eller så vælger jeg den, for mig at se, mest forbrugermæssige korrekte måde, at jeg kyler det op på forsiden af Recordere.dk, så forbrugerne i det mindste kan få den korrekt information, og ikke skal hagle igennem ting med småt på Kontants hjemmeside. 

Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Problemet er ikke de journalistiske standarder i Kontant. Problemet er de virksomheder som bringer sig selv i en situation hvor de havner i Kontant. De kan virksomhederne sagtens undgå, hvis de tænker sig om.

De kan nok ikke undgå det helt. Der vil altid være eksempler på folk der føler sig uretsmæssigt behandlet. Det var derfor jeg før skrev, at man burde undersøge, hvor mange som har problemer og så det samlede antal kunder i det hele taget. Det er nemlig forudsætningen for, hvor stort problemet er. Også selvom mit udgangspunkt er, at bare een person ikke bliver behandlet ordentligt, så er det problem.

Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

HDD STBen burde være lanceret som et BETA produkt på samme måde som Windows 7 p.t. er det, og på samme måde som Popcorn Hour blev det i starten. Når der er så mange fejl er det ikke et færdigt produkt. Det er helt grotesk at de kører løs med TV reklamer når der er så mange fejl.

Så er det fordi du ikke lytter ordentligt til TV reklamen, for hvad er det den siger. Og hvad er det du får?

Mange af de klagepunkter vi også har set her, de går på funktioner som end ikke er nævnt i reklamen. Se bare alt den ballade der var omkring den manglende zoom funktion og generelt set den manglende forståelse blandt bruger for hele aspekt ratio spørgsmålet. Mange fatter det slet ikke.

 

Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2009 kl. 12:47
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Er DU bekendt med, at der er tale om tusiendevis af utilfredse kunder?

Kåre Quist fik i udsendelsen sagt, hundredevis af kunder, (samtidig med han stod og flagrede med en bunke A4 papirer i hånden).

Når der er hundredevis af kunder som har kontaktet Kontant, vil jeg mene at der er tusindevis af kunder på landsplan som har problemet. Det er trods ikke alle som skriver til Kontant. Jeg vil gætte på at den andel er under 10%, og så bliver hundredevis faktisk til tusindevis...



Redigeret af JesperLund - 19-Marts-2009 kl. 12:48
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2009 kl. 12:33

Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Dvs. vi har med et medie at gøre, der først udnytter deres magt i form af Nationalt TV udsendelse i bedste sendetid, hvor de informer forbrugerne. Men når de laver fejl eller har decideret mangler i deres udsendelser, så skal forbrugerne selv finde vej til deres hjemmeside og faktisk talt læse det med småt.


Bidraget fra Kontants tekniske ekspert er en ligegyldig detalje. YouSee kommer i Kontant fordi der er tusindvis af utilfredse kunder, som ikke kan få boxen til at virke. Den kunde som var med i udsendelsen havde udvist en tålmodighed langt udover hvad YouSee kan forvente. 

Er DU bekendt med, at der er tale om tusiendevis af utilfredse kunder?

Kåre Quist fik i udsendelsen sagt, hundredevis af kunder, (samtidig med han stod og flagrede med en bunke A4 papirer i hånden).

Kender du, Kåre eller Kontant overhovedet det samlede antal af utilfredse kunder kontra antallet af kunder i det hele taget?

Det kunne jo være interessant at vide, hvor stor en procentdel af det samlede antal, som egentlig har problemer. I min verden er det den mindste forudsætning for overhovedet at kunne afgører, hvor stort problemet egentlig er.

Jeg kender 10 personer med boksen, inkl. mig selv. Ingen har de problemer som udsendelsen gik ud på.

Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Og det er altså pudsigt at folk altid får deres penge tilbage i samme uge som de har været i Kontant, mens man andre steder kan læse om folk der har prøvet at hive penge ud af YouSee eller andre i flere måneder...

Enig. Og det var DET som de burde have koncentreret sig om på Kontant redaktionen, i stedet for at blande alt muligt andet ind i det.

Boksen virkede ikke for Jacob Schmidt, og han kæmpede for at få sine penge igen. DET havde været et reelt emne. Det havde været korrekt at gribe det an på den måde.

 

Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2009 kl. 12:09
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Dvs. vi har med et medie at gøre, der først udnytter deres magt i form af Nationalt TV udsendelse i bedste sendetid, hvor de informer forbrugerne. Men når de laver fejl eller har decideret mangler i deres udsendelser, så skal forbrugerne selv finde vej til deres hjemmeside og faktisk talt læse det med småt.


Bidraget fra Kontants tekniske ekspert er en ligegyldig detalje. YouSee kommer i Kontant fordi der er tusindvis af utilfredse kunder, som ikke kan få boxen til at virke. Den kunde som var med i udsendelsen havde udvist en tålmodighed langt udover hvad YouSee kan forvente.

Og det er altså pudsigt at folk altid får deres penge tilbage i samme uge som de har været i Kontant, mens man andre steder kan læse om folk der har prøvet at hive penge ud af YouSee eller andre i flere måneder...


Redigeret af JesperLund - 19-Marts-2009 kl. 12:12
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2009 kl. 11:51

Det er vist på tide at nogen sætter Kontant (DR) på plads her.

Jeg kom tilfældigvis til at gå ind på deres hjemmeside og lurede i første omgang på deres redaktion og menupunktet Om Kontant.

Til gengæld er jeg noget chokeret, når jeg læser deres menupunkt Klager Og Svar.

Hvis man giver sig lidt tid til at læse her, så får man lyn hurtigt den opfattelse, at det åbenbart er her man skal finde de RIGTIGE og KORRIGEREDE oplysninger, specielt når Kontant selv laver fejl.

Dvs. vi har med et medie at gøre, der først udnytter deres magt i form af Nationalt TV udsendelse i bedste sendetid, hvor de informer forbrugerne. Men når de laver fejl eller har decideret mangler i deres udsendelser, så skal forbrugerne selv finde vej til deres hjemmeside og faktisk talt læse det med småt.

Man kan altså godt hænge et firma eller en person ud på nationalt tv. Men når det viser sig at være forkert, så skriver man en lille notise på hjemmesiden, hvis altså der er nogen der har reageret på det.

Jeg har ikke ord for hvad jeg vil kalde sådan en fremgangsmåde, men det stinker voldsomt. Og der bør være et modspil til medier som disse!

Gad at vide hvad pressenævnet synes om sådanne procedurer!

 

Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2009 kl. 11:49
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jeg vil så med mit - ikke så ringe kendskab til boksen og YouSee faktisk mene, at Kontantjournalisten kom ud med nogle forkerte oplysninger, som faktsik YouSee´s vicedirektør tog ret pænt - og uden at rødme på DR´s vegne vel og mærket


Vi kan godt blive enige om at han gjorde det langt bedre end den næste TDC direktør der kom i studiet..
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2009 kl. 11:45
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Samtidig stinker programmet efterhånden så meget rent fagmæssigt, hvor det oftest virker som om, de har fået een eller anden tilfældig bums nede på hjørnet til at udtale sig om noget, som vedkommende på ingen som helst måde har nogen indblik i. Kontant er glade, for så har de fået en uvildig person til at komme med en kommentar, fuldstændigt uanfægtet af, hvad det er for noget sludder. Det er her Kontant´s manglende research kommer ind i billedet!


Det aspekt kan vi godt blive enige om, og specielt deres tekniske "ekspert" gjorde sig totalt til grin.

Alt dette tekniske fnidder er meget sjovt for os på recordere.dk, men når vi griner af det, misser vi pointen. Der er en masse utilfredse kunder!

Problemet er ikke de journalistiske standarder i Kontant. Problemet er de virksomheder som bringer sig selv i en situation hvor de havner i Kontant. De kan virksomhederne sagtens undgå, hvis de tænker sig om.

HDD STBen burde være lanceret som et BETA produkt på samme måde som Windows 7 p.t. er det, og på samme måde som Popcorn Hour blev det i starten. Når der er så mange fejl er det ikke et færdigt produkt. Det er helt grotesk at de kører løs med TV reklamer når der er så mange fejl.


Redigeret af JesperLund - 19-Marts-2009 kl. 11:48
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2009 kl. 11:34

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

YouSee´s vicedirektør tog ret pænt - og uden at rødme på DR´s vegne vel og mærket

Sådan skal en person i hans stilling også opfører sig. Det nytter ikke han fare i flint og måske få sagt eller gjort nogle ting, som han ikke ville gøre på åben skærm, bare fordi en tosset, ikke-informeret studievært har mistet sit greb om hans udsendelse.

 

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2009 kl. 11:27
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af Tarkin Tarkin skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Nej...jeg må sige - efter at have set Kontant omkring YouSee HD boksen, at jeg for fremtiden tager deres udsendelser med et meget stort gran salt. Det er altså IKKE altid sandt hvad de kommer frem med

100% enig. Jeg synes bare det er bemærkelsesværdigt, at der ofte først kommer skred i tingene, når DR går lidt ind i en sag, sådan helt generelt.

Jeg så Kontant udsendelsen i går aftes (havde optaget den), og synes den bar præg af, at Yousee først nu inden for de seneste dage har fået "fingeren ud", ja, undskyld udtrykket. Tænker på opdateringen og kundeservicen. Men det er måske bare mig der er blevet medie-manipuleret i "r...."af DR 

Der er ingen tvivl om, at når en virksomhed står med en trussel om at blive hængt ud i et offentligt masse medie, så kan der ske 2 ting. Enten lukker de helt i og vil ikke snakke med nogen som helst overhovedet. Eller så bliver de pludselig enormt samarbejdsvillige. Så på den måde er en udsendelsen på nationalt tv skam et uhyre effektivt middel, ligesom f.eks internettet er. Det skal bare ikke misbruges, hverken over for firmaet eller forbrugerne som sidder og suger informationerne til sig.

En udsendelse som Kontant er NØDT TIL at være oppe på mærker for at gøre alt hvad de kan for at holde fokus på det reelle problem, ikke få blandet sludder ind i det, og værste af alt, ikke få formidlet forkerte informationer.

Det sidste koster tid og ikke mindst penge. Min mistanke er, at disse to ting ligger voldsomt under sparekniven, og derfor får man et resultat som i forgårs, der efter min mening gik helt galt for dem. Det må bare ikke ske. Så skal en udsendelse have rykket sin status til underholdningsafdelingen.

 

Jeg vil så med mit - ikke så ringe kendskab til boksen og YouSee faktisk mene, at Kontantjournalisten kom ud med nogle forkerte oplysninger, som faktsik YouSee´s vicedirektør tog ret pænt - og uden at rødme på DR´s vegne vel og mærket

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2009 kl. 11:25
Oprindeligt skrevet af Tarkin Tarkin skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Nej...jeg må sige - efter at have set Kontant omkring YouSee HD boksen, at jeg for fremtiden tager deres udsendelser med et meget stort gran salt. Det er altså IKKE altid sandt hvad de kommer frem med

100% enig. Jeg synes bare det er bemærkelsesværdigt, at der ofte først kommer skred i tingene, når DR går lidt ind i en sag, sådan helt generelt.

Jeg så Kontant udsendelsen i går aftes (havde optaget den), og synes den bar præg af, at Yousee først nu inden for de seneste dage har fået "fingeren ud", ja, undskyld udtrykket. Tænker på opdateringen og kundeservicen. Men det er måske bare mig der er blevet medie-manipuleret i "r...."af DR 

Se - nu er jeg jo YouSee tester for recordere.dk. Og det er bestemt ikke min opfattelse, at YouSee først kom ud af starthullerne op til kontantudsendelsen. Bevares, man kunne måske have været lidt tidligere ude. Omvendt så er den seneste s/w opdatering uhyre omfattende, og skal som bekendt gennemtestes på kryds og tværs.

Så vidt jeg husker, så fik vi som testere faktisk info om hvornår at vi kunne forvente ny s/w til vores tests - og de oplysninger fik vi for længe siden

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 23456 20>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu