recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Min Pio-Bio (nyt tv møbel 20/11)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMin Pio-Bio (nyt tv møbel 20/11)

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Speednut Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 17-April-2008
Sted: Skive, Danmark
Status: Offline
Point: 295
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2009 kl. 22:29
Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

tror ikke lige Speednut tænker så meget over strøm med det setup. 37 watt er den jo skrevet til. om der er forskel på cd eller blu-ray afspilning ved jeg ikke.
Men pioneer plejer jo og skrive max.

om en lx71 er god til cd afhænger nok i lige så høj grad af sine højtaler og forstærker. Men den er sikkert fin til de fleste.
Men en rimelig almindelig cdafspiller er nok stadig og foretrække.  


HOV HOV

jeg tænker skam meget på miljøet

Jeg går faktisk en del op i strømforbrug, men mit tv blev en undtagelse, da jeg nægtede at gå på kompromi der. Det var også en af de mange grunde til at jeg fik mig en standalone blu-ray afspiller, da PS3'en sluger en del strøm.

Skal da også have en Grøn pc næste gang
Surround: Pioneer KRP-600M, Pioneer LX60, Pioneer BDP-LX71, Velodyne SPL 1200 Ultra, Focal Chorus surround.

Head-Fi: Sennheiser HD800, Red Wine Isabellina HPA LFP-V DAC/headamp
Til top
Speednut Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 17-April-2008
Sted: Skive, Danmark
Status: Offline
Point: 295
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2009 kl. 22:32
Oprindeligt skrevet af len61 len61 skrev:

Flot ! Men en ting ,DE KABLER ! du må få fræset en kanal til de kabler , til tv'et , nu når det "næsten er perfekt"


en kabelskjuler er nu lidt nemmere. Men man bliver så doven af alt den varme for tiden
Surround: Pioneer KRP-600M, Pioneer LX60, Pioneer BDP-LX71, Velodyne SPL 1200 Ultra, Focal Chorus surround.

Head-Fi: Sennheiser HD800, Red Wine Isabellina HPA LFP-V DAC/headamp
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2009 kl. 00:13
Oprindeligt skrevet af Speednut Speednut skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Ja den er ikke så ringe! Tillykke med den 

Har du prøvet med analog tilslutning fra stereo out?



Jeg har ikke prøvet det endnu. Ligger ikke inde med analog kabler. Har du prøvet det, og er der noget at hente?

køre med HDMI lige nu, og så i Pure Direct mode på receiveren

Ja der var lidt at hente i bedre lyd med analog tilslutning. Men intet i forhold til hvad der skete da jeg smækkede CDen på min Sony CD afspiller. Der kan Pioen absolut ikke være med

Til top
Speednut Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 17-April-2008
Sted: Skive, Danmark
Status: Offline
Point: 295
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2009 kl. 12:55
Har lige hentet et sæt Sennheiser HD650 hørebøffer på posthuset i dag. De erstatter min gamle HD515, som jeg synes manglede noget i lyden.

Der er ikke så meget head hifi på dette forum, så jeg ville lige flashe mine nye hørevarmere, men mit digi kamera ville det anderledes. Den kan åbenbart kun tage billeder af komplet sort for tiden Confused

Jeg havde ellers lige fået sparet sammen til en sub, men så fik jeg et af mine mærkelige impulskøb. Jeg begynder at tro, at jeg aldrig får taget mig sammen til at få købt en sub LOL Det er nu 4 gange, jeg har bestilt noget andet, end først planlagt.

Nå, men den er ihvert fald udskudt endnu en gang. Men så kan jeg trøste mig med mit nye indkøb indtil da. De lyder sgu super godt. Så gør det ikke noget at de kun kostede omkring 2000 på nettet, frem for de butikker, jeg har været i, hvor de kostede 3000 kr.

Men må lige få lånt de gamles kamera inden længe, og få taget et billede af dyret.
Surround: Pioneer KRP-600M, Pioneer LX60, Pioneer BDP-LX71, Velodyne SPL 1200 Ultra, Focal Chorus surround.

Head-Fi: Sennheiser HD800, Red Wine Isabellina HPA LFP-V DAC/headamp
Til top
Asklepios Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4342
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2009 kl. 12:59
Der er AL for lidt head-fi her på foraet, så glæder mig at der endelig er nogle der får handlet lidt ind! Big smile Tillykke med dem, det skulle være nogle super lækre bøffer!
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables






Til top
Firebird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2009 kl. 20:15
Super fedt setup. Clap Speednut, jeg har selv overvejet den her: http://wooaudio.com/products/wa2.html Den kan også bruges som forforstærker i et rent stereo-setup. Den kan nemt opgraderes. Ser fantastisk ud i sort. Så skal man bare have en super DAC. Det bliver nok en Music Streamer+. Den sparker åbenbart røv for små penge. Altså, hvis man skal tro på anmeldelserne på nettet. De to sammen med et par Sennheisers ville nok ikke være helt ved siden af. Kanon lyd fra PC/laptop?

Redigeret af Firebird - 25-November-2009 kl. 20:26
Venlig hilsen Firebird {;-)

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?
Til top
Speednut Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 17-April-2008
Sted: Skive, Danmark
Status: Offline
Point: 295
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2009 kl. 19:01
Oprindeligt skrevet af Firebird Firebird skrev:

Super fedt setup. Clap Speednut, jeg har selv overvejet den her: http://wooaudio.com/products/wa2.html Den kan også bruges som forforstærker i et rent stereo-setup. Den kan nemt opgraderes. Ser fantastisk ud i sort. Så skal man bare have en super DAC. Det bliver nok en Music Streamer+. Den sparker åbenbart røv for små penge. Altså, hvis man skal tro på anmeldelserne på nettet. De to sammen med et par Sennheisers ville nok ikke være helt ved siden af. Kanon lyd fra PC/laptop?


Flot er den i hvert fald i sort. Kender ikke noget til den, men lyder interresant. Jeg kunne godt tænke mig at udforske head-fi området noget mere i fremtiden, selvom det stadig er mit surround system, jeg prioriterer højest.

Håber at du finder en god løsning, når du engang får købt noget
Surround: Pioneer KRP-600M, Pioneer LX60, Pioneer BDP-LX71, Velodyne SPL 1200 Ultra, Focal Chorus surround.

Head-Fi: Sennheiser HD800, Red Wine Isabellina HPA LFP-V DAC/headamp
Til top
Speednut Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 17-April-2008
Sted: Skive, Danmark
Status: Offline
Point: 295
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2010 kl. 16:14
Så fik jeg lige hentet et par Sennheiser HD-800 på posthuset. De erstatter mine HD650, som indtil videre er gået på pension.



billedet er ikke så godt, det er taget med min HTC Legend. HD800 skal spille sammen med en Red Wine Isabellina HPA LFP-V headamp, som skulle ankomme i næste måned.  Det blev sgu en dyr omgang. Confused

Har efterhånden indset, at jeg lytter langt mere til musik fra computeren, end på mit anlæg, så jeg ville lige bruge nogle penge her.
Surround: Pioneer KRP-600M, Pioneer LX60, Pioneer BDP-LX71, Velodyne SPL 1200 Ultra, Focal Chorus surround.

Head-Fi: Sennheiser HD800, Red Wine Isabellina HPA LFP-V DAC/headamp
Til top
Firebird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2010 kl. 16:29
Tilllykke med det nye. Pyyh, det har også kostet en del. Hvor har du købt head-ampen? Og, hvad måtte du slippe for den?
Venlig hilsen Firebird {;-)

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?
Til top
Speednut Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 17-April-2008
Sted: Skive, Danmark
Status: Offline
Point: 295
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2010 kl. 16:43
headamp er bestilt fra Schmidt Audio, som vist er eneforhandler af Red Wine i Danmark. Den koster 19.000 kr. og det er en kombi DAC/amp med usb indgang. Derudover kan den køre på batteri alene, så man fuldstændigt undgår støj fra AC.

Den havde egentlig det hele, jeg ledte efter i en boks. "Desværre"er der lige kommet en opdateret version, som også har rør. Derfor er ventetiden trukket lidt ud. Så nu venter jeg kun i spænding Tongue
Surround: Pioneer KRP-600M, Pioneer LX60, Pioneer BDP-LX71, Velodyne SPL 1200 Ultra, Focal Chorus surround.

Head-Fi: Sennheiser HD800, Red Wine Isabellina HPA LFP-V DAC/headamp
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2010 kl. 17:53
Pyh, 19k for en AMP + forstærker.. og HD800 er ikke ligefrem billige.. Du må have en rig onkelBig smile
Til top
Speednut Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 17-April-2008
Sted: Skive, Danmark
Status: Offline
Point: 295
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2011 kl. 21:05
Nu her næsten 2 år efter, at jeg i min første post i denne tråd skrev "næste køb bliver en sub", så ser det ud til, at der endelig er sket noget på den front LOL

har lagt en billet ind på en Velodyne SPL 1200 Ultra demo, som kun lige har været pakket op. 9350 kr. Det er sgu en OK pris, synes jeg.

Mangler også at få postet nogle billeder af min nye  Red Wine Head-amp/DAC, som er ankommet for lang tid siden efterhånden.

Den blev i øvrigt købt hos Carsten ved Schmidt Audio, som udviste en fantastisk service. Min headamp var blevet lidt forsinket, grundet en opdateret model. Carsten skrev en hverdags aften, kl 17:30  til mig, om jeg er hjemme nu. For så ville han da lige tage den 35 km køretur til Skive, så jeg kunne få mit nye legetøj. Han mente, at jeg nu havde ventet nok på den. Jeg var lidt overrasket Big smile

Vi fik den sat til computer, som afspillede Flac og Carsten skulle da også lige havde hans øre testet. Begge blev vi hurtigt enige om, at det virkeligt kunne spille musik med en helt exceptionel følelse. En fantastisk musikalsk præsentation, som virkeligt skinnede i sammenspil med mine Sennheiser HD800. Han mente at det var bedre end Strax's top kombination.

Carsten smuttede igen omkring 20:30, så servicen kan man bestemt ikke klage over Clap

Surround: Pioneer KRP-600M, Pioneer LX60, Pioneer BDP-LX71, Velodyne SPL 1200 Ultra, Focal Chorus surround.

Head-Fi: Sennheiser HD800, Red Wine Isabellina HPA LFP-V DAC/headamp
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu