recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Asrock ION330 larmer - hjælp!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAsrock ION330 larmer - hjælp!

 Besvar Besvar Side  <1 345
Forfatter
Besked Baglæns sortering
b188 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 21-Oktober-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2009 kl. 20:56
jeg har haft en Asrock ION330 1 måned nu, uden at være generet af dens lyd. Det er vigtigt at du bruger Nvidias seneste drivere fra deres hjemme side. Da det er ION platformen der gør hele trikket. Hvis du ikke ofloader din CPU når du afspiller film, bliver den vam og skal køles, deraf larmen.

 Jeg kører selv Ubuntu med XBMC og har ca 6-10% CPU forbrug når jeg afspiller en HD MKV fil, efter jeg fik installeret ny driver.

-Bjørn
Til top
longjohn Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 89
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2009 kl. 20:37
Har netop købt sådan en lille fyr, som dels bruges som ordinær kontor-pc dels som HTPC. Er p.t. udstyret med Windows 7 samt nyeste bios (1.60).

Troede den var ret lavmælt, som det fremhæves i næsten al den omtale - nogle skriver nærmest lydløs. Men enten er de dårligt hørende, eller også har jeg fået en mandagsmodel. Surround-anlægget kan selvfølgelig overdøve den, men i stille scener og til kontorbrug er blæserstøjen ret generende.

Fancontrol i BIOS er indstillet til "UltraSilent", men der er ingen forskel overhovedet til de andre niveauer, herunder auto - som hverken kører op eller ned i hastighed uanset belastning. Selv helt uden CPU-belastning (ifølge en standard Win7-gadget) kører den derudaf.

Den har en meget markant støj fra - så vidt jeg kan bedømme - selve motoren i blæser(e), men også luftens bevægelse gennem ventilator og kabinet støjer unødigt. Det sidste kunne jeg leve med (eller løse) med en pladesaks, men det første er en plage uden lige.

Nogen der har prøvet at skifte til en mere støjsvag ventilator?

Nogen der har kendskab til softawre, der kan styre hastigheden på blæserne uafhænigt af BIOS?

Jeg har prøvet med SpeedFan, som virker nogenlunde på min notebook (Win XP) men jeg kan ikke få den til at virke i Win7.

Lars


Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 345
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu