recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Asrock ION330 larmer - hjælp!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAsrock ION330 larmer - hjælp!

 Besvar Besvar Side  <1234 5>
Forfatter
Besked
ChriZ Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 106
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2009 kl. 15:09
Oprindeligt skrevet af kbking kbking skrev:

Oprindeligt skrevet af longjohn longjohn skrev:

[QUOTE=DjonDjoe]
Efter at have skilt den ad, kan jeg høre at støjen fra selve kabinetblæseren praktisk taget kun kommer fra luftens bevægelse, og den kunne jeg nok leve med. Den anden skal skiftes!

vh
Lars

Luft støjen kan mindskes ved at fjerne gitteret foran blæseren, det kræver en dremel eller en skævbider, og garantien ryger også, men det fjerner en del af larmen.

 

Er dette noget du har personlig erfaring med?
Jeg er selv ved at få knopper af den "rungende" blæserlarm der kommer fra min AsRock ION - har købt en Rasurbo 50mm blæser (http://www.quietpc.com/dk-en-aud/products/50mmfans/50mmfan) uden at det gjorde en forskel - eller dvs. så længe låget er af går det fint og (næsten) lydløst , men så snart låget ryger på går det galt ...
 
/Christian
Til top
mainleif Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 146
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2009 kl. 15:02
Sikke da noget skidt. Jeg var lige ved at købe sådan en og det er vigtigt den ikke larmer. De skriver den larmer max 26dba og så kan jeg ikke forstå hvorfor det ikke holder, hmm. Det virkede ellers som et godt produkt og deres "hurtig opstart" så jeg frem til at bruge men nu det så lige mege.
Til top
mainleif Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 146
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2009 kl. 15:21
Nå det var så også ligemeget med deres hurtig opstart funktion "Instant Boot feature". Det viser sig at for at bruge den skal du lukke ned hvorefter den straks booter igen og lukker ned. Dvs den skal først bruge xxx sek på at lukke ned og herefter yyyy (mange) på at boote og herefter zzzz sec på at lukke ned hvorefter det skulle være muligt at starte den på 10 sek. Det er bare zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz. 
Til top
martinrunge Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-Januar-2006
Status: Offline
Point: 105
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2009 kl. 15:29

Istedet for den der Instant Boot, kan man så ikke bare bruge Hibernate istedet? Den booter vel ligeså hurtigt op?

Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2009 kl. 23:58
Du skal bruge Slumre (Standby), så lever maskinen stadig, og alt i hukkommelsen lever, men den bruger ikke mere strøm end hvis den var på Hibernate (Dvale). Men den starerter op hurtigere end din skærm kan nå at reagere på. Husk (hvis det er vista eller Win7, at slå hybrid slumring fra)
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Eeyore Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 360
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2009 kl. 10:04

Citér

Er dette noget du har personlig erfaring med?
Jeg er selv ved at få knopper af den "rungende" blæserlarm der kommer fra min AsRock ION - har købt en Rasurbo 50mm blæser (http://www.quietpc.com/dk-en-aud/products/50mmfans/50mmfan) uden at det gjorde en forskel - eller dvs. så længe låget er af går det fint og (næsten) lydløst , men så snart låget ryger på går det galt ...
 
/Christian

Den rungende blæserstøj, skyldes sikkert mekaniske vibrationer i låget og eller kabinettet. Prøv at lægge hånden på låget og se om den ikke forsvinder eller bliver dæmpet. Hvis dette er tilfældet kan du prøve at kliste vibrationsdæmpende plader på indersiden af kabinettet (hvis der da er plads). En anden mulighed er at placere kabinettet ovenpå en blød skummåtte, således at det ikke har en "stiv" kontakt til underlaget.


Redigeret af Eeyore - 14-November-2009 kl. 10:05
Til top
ChriZ Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 106
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2009 kl. 17:38
Oprindeligt skrevet af Eeyore Eeyore skrev:

Den rungende blæserstøj, skyldes sikkert mekaniske vibrationer i låget og eller kabinettet. Prøv at lægge hånden på låget og se om den ikke forsvinder eller bliver dæmpet. Hvis dette er tilfældet kan du prøve at kliste vibrationsdæmpende plader på indersiden af kabinettet (hvis der da er plads). En anden mulighed er at placere kabinettet ovenpå en blød skummåtte, således at det ikke har en "stiv" kontakt til underlaget.


Det er ikke vibrationer i kabinettet, låget på kabinettet sidder fast nok (og jeg har prøvet med en hånd på låget, der er ingen forskel) - jeg er mere og mere overbevist om at det er pga. de lidt uigennemtænte frisklufthuller både foran og bagpå (ja, der er faktisk også nogle huller foran på kabinettet i metal der i princippet bare bliver blokeret af plastic-fronten, jeg overvejer lidt at forsøge mig med nogle gummibeslag til blæseren, men er nærmest 100% sikker på at det ikke hjælper, så jeg er ret tæt på at gå igang med Dremel'en snart og få skåret gitteret væk ved blæseren, mangler bare at få nogle nye skæreskiver hjem ;)

Er der virkelig ingen andre der har fornøjet sig med en Dremel på bagsiden af dette lille kabinet? ;)

Men bortset fra denne blæserlarm er det nu en dejlig lille maskine jeg stadig ikke vil tøve med at anbefale til folk ;)

/Christian
Til top
mainleif Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 146
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2009 kl. 13:17
Det virker nu også underligt at de bare har sat en lille standart blæser i som alle jo ved larmer per definition.

Vedrørende slumre så havde jeg fornyligt fat i en spritny acer bærbar og når man satte den til at slumre så startede den alligvel op engang imellem (føste gang efter 5 minutter) med fuld strøm blæser osv uden overhoved at have rørt ved den - dvs du kan forvente at en computer larmer lidt engang imellem mere eller mindre kortvarigt såfremt du sætter den i slumre.
Til top
HTPC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 629
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2009 kl. 13:34
Oprindeligt skrevet af DjonDjoe DjonDjoe skrev:

Jeg kan fortælle, at det ikke er kabinetblæseren, der larmer, det er den lille 30 mm CPU blæser, der afgiver den skærende højfrekvente lyd.

Skift de små larmende blæsere ud med nogen med en noget større diameter som 80mm.

Jo større blæser des mindre hastighed skal den rotere med for at flytte samme mænge luft og derfor støjer blæsere mindre jo større diamter de har.
Her er en der har erstattet den lille og larmende standard blæser på et ASUS AT3N7A-I Intel Atom 330 kort med en noget mindre støjende 80 mm blæser: http://www.mp3car.com/vbulletin/general-hardware-discussion/136520-looks-like-asus-want-piece-cake.html




Til top
ChriZ Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 106
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2009 kl. 15:12
Oprindeligt skrevet af HTPC HTPC skrev:

Oprindeligt skrevet af DjonDjoe DjonDjoe skrev:

Jeg kan fortælle, at det ikke er kabinetblæseren, der larmer, det er den lille 30 mm CPU blæser, der afgiver den skærende højfrekvente lyd.

Skift de små larmende blæsere ud med nogen med en noget større diameter som 80mm.
 
Du har vist ikke en AsRock ION selv -- nej, der er på ingen måde plads i kabinettet til at skifte blæseren ud med en større, ikke engang den lille 30mm blæser...

/Christian


Redigeret af ChriZ - 18-November-2009 kl. 15:12
Til top
juliusthy Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 19-Oktober-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 14
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2009 kl. 10:47
Oprindeligt skrevet af longjohn longjohn skrev:

Oprindeligt skrevet af DjonDjoe DjonDjoe skrev:

Jeg kan fortælle, at det ikke er kabinetblæseren, der larmer, det er den lille 30 mm CPU blæser, der afgiver den skærende højfrekvente lyd.



Tak for tippet

Efter at have skilt den ad, kan jeg høre at støjen fra selve kabinetblæseren praktisk taget kun kommer fra luftens bevægelse, og den kunne jeg nok leve med. Den anden skal skiftes!

vh
Lars

Hej Lars,

Jeg har selv lige købt en ASRock, og er ved at blive sindsyg af den høje hyletone. Hvad endte du med at gøre, og hjalp det?
Overvejer stærkt at returnere den pga. dette. Er ellers glad for den.

Hilsen Julius
Til top
wanjer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-December-2007
Status: Offline
Point: 251
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2009 kl. 14:09
Jeg retunerede min Asrock i går. Kunne simpelthen ikke leve med støjen. Så nu bliver det nok en skjult løsning med noget HDMI og USB extender i stedet for.
Pioneer 5090H
Marantz SR6003
KEF 5005.2
Oppo 831 (når den engang rammer landet)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 5>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu