recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Asrock ION330 larmer - hjælp!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAsrock ION330 larmer - hjælp!

 Besvar Besvar Side  <12345>
Forfatter
Besked
longjohn2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2009
Status: Offline
Point: 993
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2009 kl. 22:54
Citér

Hej Lars,

Jeg har selv lige købt en ASRock, og er ved at blive sindsyg af den høje hyletone. Hvad endte du med at gøre, og hjalp det?
Overvejer stærkt at returnere den pga. dette. Er ellers glad for den.

Hilsen Julius

Jeg begyndte med at stille den på højkant, fordi det virkede som om larmen tog lidt af. Men forleden begyndte den at larme endnu mere end før - det tyder vist  på en temmelig dårlig eller defekt blæser. Nu er den bare slukket (og behagelig stille)....

....i hvert fald indtil jeg finder en alternativ 30 mm CPU-blæser med et godt ry. Bl.a. DigiKey, skulle have en brushless i god kvalitet, men jeg vil gerne se en egentlig test, før jeg gider bruge mere tid på det.

Hvis jeg engang kommer så langt, så ryger kølepasten også en tur. Den anvendte er åbenbart ikke særlig god, og jeg har læst om nogle, som med held har skiftet til noget Artic Silver (vistnok) og nedbragt temp. m. 7-8 grader. Kombineret med noget blæserstyring (Zalman Fan Mate) og en tur med pladesaksen på kabinetgitteret, så må det da have en effekt.

Kan kun sige jeg ærgrer mig dybt over dette køb, hvor netop støj - eller rettere fraværet af støj - var hovedårsagen til købet. Men enten er der (som flere har været inde på) forskel mellem produktionsserierne, eller også er der rigtig mange af de første købere, som har haft skruet lidt for højt op på MP3-afspilleren i flere år... ;-)




Til top
Helmø Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 27-August-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 303
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2009 kl. 11:55
Jeg overvejer at købe en AsRock ION 330HT-BD - er det den model i snakker om? Det er den nyeste - mon de har lavet noget om hvis ellers det er den ældre model i refererer til?
Til top
longjohn2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2009
Status: Offline
Point: 993
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2009 kl. 21:47
Oprindeligt skrevet af Helmø Helmø skrev:

Jeg overvejer at købe en AsRock ION 330HT-BD - er det den model i snakker om? Det er den nyeste - mon de har lavet noget om hvis ellers det er den ældre model i refererer til?


Det er stort set den samme model. På de de 3-4 måneder, der gik fra ION330/ION330BD blev tilgængelig for forbrugerne til HT-BD kom på markedet er der umiddelbart kun tilføjet: remote, wlan, eSATA/USNB-port  og RAID-option.  Alt andet er det samme.

Skal dog ikke kunne sige, om der er en anden køling i, men noget tyder på, at det sågar kan variere inden helt ens modeller solgt næsten samtidigt.

Mit råd vil være enten at du inden køb på nettet sikrer dig fuld returret - eller endnu bedre, at du får mulighed for at lytte til den først.

vh
Lars


 
Til top
juliusthy Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 19-Oktober-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 14
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2009 kl. 22:30
Jeg har den nye ASRock Ion 330ht med Blue ray og min larmer. Jeg har hørt at andre har været mere heldige, men vil bestemt ikke anbefale at købe den. Jeg har nu installeret en fan mate og det har taget støjen. Den kører fint, men jeg har endnu ikke målt temp. så jeg skal ikke kunne sige om det holder i længden Cool 
Til top
Helmø Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 27-August-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 303
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2009 kl. 22:54
Er nu gået væk fra denne løsning igen - gider ikke have en model som larmer... Min skal køre 24/7 da den også skal køre som web-server.

Kigger nu på en løsning med et Zotac IONITX-F bundkort og måske et hfx micro kabinet - men det bliver skide dyrt!!! Har sendt en forespørgsel til hfx om de overhovedet understøtter bundkortet - skal nok poste svar hvis nogen skulle være interesseret.

En sådan løsning vil jo være passivt kølet og dermed ingen larm :-)
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2009 kl. 23:23
Jeg har svært ved at forestille mig at HFX-kabinettet ikke skulle være kompatibelt med et Zotac ION board. Det board kan efter foreskrifterne køre 100% passivt, som de selv skriver. Men at det kun anbefales i et miljø der er lavet til det. Og det er jo lige netop det et HFX er.
Til top
Helmø Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 27-August-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 303
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2009 kl. 10:09
Har læst mig lidt frem til at de heat-pipes som an kan købe ikke helt passer så man skal selv bøje dem - ikke noget jeg normalt gør mig i Dead
Jeg tror nu nok at det ville ære smart at lede varmen væk så der ikke bliver for varmt i kabinettet...

Det var nu mest det jeg mente - bundkortet skal nok passe i kabinettet.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2009 kl. 10:32
Var godt klar over hvad du mente.. Og det var også det jeg refererede til. Det er netop det der er hele formålet med HFX kabinetterne. Deres heatpibes er lavet så de fører varmen væk fra hardwaren, og ud til de store køleribbe i siderne. Og da de sidder udenpå kabinettet skal man bare sørge for nok luft omkring kabinettet, så er det sådan set det.
Du skal huske at et HFX kabinet er designet så du kan køre hardware der er lavet til aktiv køling, uden at bruge blæsere, så selvfølgelig kan det også klare hardware der rent faktisk er lavet at kunne køre uden.
Men om der er noget om at du selv skal ind og bukke de heatpibes, det kan der så desværre godt være noget om.
Til top
longjohn2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2009
Status: Offline
Point: 993
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2009 kl. 21:46
Faldt over dette tip til re-montering af den eksisterende CPU fan , som angiveligt kan hjælpe på den højfrekvente støj, som flere har problemer med. Har dog endnu ikke selv prøvet det.

http://asrockion.wiki.zoho.com/silencing-the-ASRock-ION330.html

Lars


Til top
Helmø Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 27-August-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 303
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2009 kl. 14:44
Skriv lige hvis du får det til at virke - så kan man alligevel spare en del penge ed ikke at købe et HFX Micro kabinet...
Til top
wiesel Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-August-2008
Sted: Valby
Status: Offline
Point: 207
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2009 kl. 01:02
Oprindeligt skrevet af Helmø Helmø skrev:

Er nu gået væk fra denne løsning igen - gider ikke have en model som larmer... Min skal køre 24/7 da den også skal køre som web-server.

Kigger nu på en løsning med et Zotac IONITX-F bundkort og måske et hfx micro kabinet - men det bliver skide dyrt!!! Har sendt en forespørgsel til hfx om de overhovedet understøtter bundkortet - skal nok poste svar hvis nogen skulle være interesseret.

En sådan løsning vil jo være passivt kølet og dermed ingen larm :-)


Kunne det lade sig gøre?

Fx.

http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=702230
http://www.mm-vision.dk/produkter/visvare.asp?action=vis&menu=mediacenter&varenr=51131


Redigeret af wiesel - 13-December-2009 kl. 01:03
Til top
Helmø Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 27-August-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 303
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2009 kl. 11:50
Oprindeligt skrevet af wiesel wiesel skrev:

Kunne det lade sig gøre?

Fx.

http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=702230
http://www.mm-vision.dk/produkter/visvare.asp?action=vis&menu=mediacenter&varenr=51131

Jeg afventer en anden fra Tyskland(?) som er i gang med at prøve det - vil ikke bruge så mange penge hvis det ikke kan fungere...

Pt. venter jeg på at han får delene - man kan følge med i denne tråd:
http://www.hfx.at/index.php?option=com_wrapper&view=wrapper&Itemid=130
Klik ind på "HFX micro media" og derefter på den øverste tråd - ZOTAC ION ITX-F with PCI-e TV Card ( Leadtek ).

Redigeret af Helmø - 13-December-2009 kl. 11:51
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu