recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Flyt mail fra en udbyder til en anden
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFlyt mail fra en udbyder til en anden

 Besvar Besvar Side  <1 23456 7>
Forfatter
Besked
mbw2001 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 09-August-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 463
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2010 kl. 07:30
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Jeg vil bare sige til xEmiilx: lyt nu til nogen af de gode råd i STARTEN af tråden. Det der Google er noget l..t


Hvad er det ved Google Apps som er noget lort? Er du utilfreds pejer du bare dit domæne på en anden mailserver.
Har brugt gmail/google apps siden 2004 og har aldrig haft problemer. Har mail/kalender/dokumenter/kontakter m.v. hos google og alt synokroniseres automatisk med min android telefon+mac+diverse stationære.
Og med hensyn til plads har jeg ikke slettet en mail endnu.
Alt sammen for 0,- (da jeg alligevel har mit domæne).
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2010 kl. 11:06
Oprindeligt skrevet af mbw2001 mbw2001 skrev:

Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Jeg vil bare sige til xEmiilx: lyt nu til nogen af de gode råd i STARTEN af tråden. Det der Google er noget l..t


Hvad er det ved Google Apps som er noget lort?
Det mener jeg at jeg allerede har formuleret, længere oppe i tråden
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Helmø Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 27-August-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 303
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2010 kl. 11:35
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Det mener jeg at jeg allerede har formuleret, længere oppe i tråden

Nu er jeg ikke jurist - men det du refererer til tidligere har noget med en startside at gøre - det kommer vel ikke i brug i forbindelse med at bruge google som mail-server?
Sådan som jeg læser det så skriver google at de selv vil bestemme hvordan deres startside skal se ud og at der vil være reklamer på deres søge-resultat side - det er der vel ikke noget overraskende i?
De sætter vel ikke krav om at ens domæne skal pege på google.com som startside - eller?
Til top
xEmiilx Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-December-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 122
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2010 kl. 12:27
Oprindeligt skrevet af confused confused skrev:

Der er overhovedet ikke nogen fordel ved one.com ifht. google apps, så længe man bare bruger sit eget domæne.
 
xEmiilx : helt rigtigt forstået :-)
Godt, lige nu er mit domæne hostet hos dandomain men der koster det 10 kroner om måneden at have DNS pegning som jeg skal bruge til google apps.

Så derfor overvejer jeg at flytte mit dk domæne til gratisdns, og er det gratis?

Og findes der andre der er bedre end gratisdns som også tilbyder gratis DNS Pegning til google apps.

Og nu et sidste spørgsmål, når jeg har sat dns pegning til google apps, kan jeg så stadig lave en hjemmeside så når jeg går ind på hovedsiden fx. mit-navn.dk så kommer den direkte ind på min hjemmeside jeg har lavet?? Smile
Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2006
Status: Offline
Point: 2686
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2010 kl. 12:37
Jeg mener at det du skal gøre, er at lave en redelegering til gratisdns. Jeg tænker ikke at det koster noget.
 
Alle steder hvor du kan styre din dns, er det fuldstændigt frit hvor du peger hen. Dvs det er dig der styrer om det skal peges til google apps.
 
Du kan sagtens pege din mail hen på google apps, samtidig med at du peger på din hjemmeside et helt andet sted. De 2 ting behøver ikke at hænge sammen. Jeg bruger f.eks google apps til mail, samtidig med at jeg selv hoster min hjemmeside.
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
xEmiilx Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-December-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 122
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2010 kl. 12:55
Oprindeligt skrevet af confused confused skrev:

Jeg mener at det du skal gøre, er at lave en redelegering til gratisdns. Jeg tænker ikke at det koster noget.
 
Alle steder hvor du kan styre din dns, er det fuldstændigt frit hvor du peger hen. Dvs det er dig der styrer om det skal peges til google apps.
 
Du kan sagtens pege din mail hen på google apps, samtidig med at du peger på din hjemmeside et helt andet sted. De 2 ting behøver ikke at hænge sammen. Jeg bruger f.eks google apps til mail, samtidig med at jeg selv hoster min hjemmeside.

Okay mange tak for det.

Men kan jeg oprette et webhotel hos gratisdns, hvis ikke hvor skal jeg så oprette det henne for at få en hjemmeside op på mit domæne når jeg har flyttet det til gratisdns?Smile
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2010 kl. 12:58
Oprindeligt skrevet af xEmiilx xEmiilx skrev:

Oprindeligt skrevet af confused confused skrev:

Der er overhovedet ikke nogen fordel ved one.com ifht. google apps, så længe man bare bruger sit eget domæne.
 
xEmiilx : helt rigtigt forstået :-)
Godt, lige nu er mit domæne hostet hos dandomain men der koster det 10 kroner om måneden at have DNS pegning som jeg skal bruge til google apps.

Så derfor overvejer jeg at flytte mit dk domæne til gratisdns, og er det gratis?

Og findes der andre der er bedre end gratisdns som også tilbyder gratis DNS Pegning til google apps.

Og nu et sidste spørgsmål, når jeg har sat dns pegning til google apps, kan jeg så stadig lave en hjemmeside så når jeg går ind på hovedsiden fx. mit-navn.dk så kommer den direkte ind på min hjemmeside jeg har lavet?? Smile
Ja men hvis du allerede har et domæne på et hotel, hvorfor så pege på Google Aps. Du kan vel have det hele liggende hso Dandoamin. Jeg har det hele liggende hos one.com. Der er der 3 gb. plads til websider og mails, og ubegrænset antal email adresser. Værktøjer til at lave hejmmesider, webmail, så der er det hele for 11 kr. om måneden
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
xEmiilx Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-December-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 122
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2010 kl. 13:05
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Oprindeligt skrevet af xEmiilx xEmiilx skrev:

Oprindeligt skrevet af confused confused skrev:

Der er overhovedet ikke nogen fordel ved one.com ifht. google apps, så længe man bare bruger sit eget domæne.
 
xEmiilx : helt rigtigt forstået :-)
Godt, lige nu er mit domæne hostet hos dandomain men der koster det 10 kroner om måneden at have DNS pegning som jeg skal bruge til google apps.

Så derfor overvejer jeg at flytte mit dk domæne til gratisdns, og er det gratis?

Og findes der andre der er bedre end gratisdns som også tilbyder gratis DNS Pegning til google apps.

Og nu et sidste spørgsmål, når jeg har sat dns pegning til google apps, kan jeg så stadig lave en hjemmeside så når jeg går ind på hovedsiden fx. mit-navn.dk så kommer den direkte ind på min hjemmeside jeg har lavet?? Smile
Ja men hvis du allerede har et domæne på et hotel, hvorfor så pege på Google Aps. Du kan vel have det hele liggende hso Dandoamin. Jeg har det hele liggende hos one.com. Der er der 3 gb. plads til websider og mails, og ubegrænset antal email adresser. Værktøjer til at lave hejmmesider, webmail, så der er det hele for 11 kr. om måneden

Jeg har IKKE allerede et webhotel, det eneste jeg betaler er 45 kroner årligt til dk hostmaster, og jeg vil til at starte med bare have emails uden det koster ekstra, det er derfor jeg har overvejet gratisdns Smile
Til top
mbw2001 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 09-August-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 463
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2010 kl. 13:33
Du kan bare pege MX recorden (mail) på Google Apps, og når du har så fundet et sted at hoste din hjemmeside peger du bare A recorder (www) på den server du har fundet.
Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2006
Status: Offline
Point: 2686
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2010 kl. 13:37
Oprindeligt skrevet af mbw2001 mbw2001 skrev:

Du kan bare pege MX recorden (mail) på Google Apps, og når du har så fundet et sted at hoste din hjemmeside peger du bare A recorder (www) på den server du har fundet.
 
Nej a-recorden domænenavn.dk på serverens ip
 
Og cnamen www.domænenavn eller *.domænenavn op på a-recorden !
 
Shit jeg er en nørd !
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
mbw2001 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 09-August-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 463
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2010 kl. 13:45
Det er vel op til brugeren selv. Man kan sagtens gøre som du skriver og tror egentlig også mit domæne er sat således op. Men det er jo ikke eneste løsning.

Du kan jo sagtens lave en A record som pejer bananhat.confused.dk på 1.2.3.4.

Nu var www ikke en hentydning til subdomænet www men derimod ment som hjemmeside.


Redigeret af mbw2001 - 07-Marts-2010 kl. 13:46
Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2006
Status: Offline
Point: 2686
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2010 kl. 13:58
Oprindeligt skrevet af mbw2001 mbw2001 skrev:

Det er vel op til brugeren selv. Man kan sagtens gøre som du skriver og tror egentlig også mit domæne er sat således op. Men det er jo ikke eneste løsning.

Du kan jo sagtens lave en A record som pejer bananhat.confused.dk på 1.2.3.4.

Nu var www ikke en hentydning til subdomænet www men derimod ment som hjemmeside.
 
Hmmm nej, for jeg ejer ikke domænet confused....... LOL
 
 
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 23456 7>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu