recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Flyt mail fra en udbyder til en anden
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFlyt mail fra en udbyder til en anden

 Besvar Besvar Side  <1 4567>
Forfatter
Besked
mbw2001 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 09-August-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 463
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2010 kl. 23:49
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af mbw2001 mbw2001 skrev:

Når du ser interfacet hos GratisDNS er det slet ikke så slemt som det lyder.
Det er bare mig og confused som skal spille lidt smarte :)
Så gør det rigtigt LOL 
www.domæne.xx er ikke en a-record, men derimod et cname Wink


Nu må i stoppe med at rette andre når i ikke selv har styr på begreberne :)

www.domæne.xx er et domæne navn. Dette domæne navn kan så enten være en a-record og dermed pege på en IP eller et CNAME og dermed pege på en A-record.

www.tdc.dk.        900    IN    A    80.160.79.24
www.tdc.dk = A record

www.fullrate.dk.    308    IN    A    90.185.3.106
www.fullrate.dk = A record

og sørme om ikke
www.recordere.dk.    12759    IN    A    93.167.198.110
www.recordere.dk = A record.

www.google.com.        220818    IN    CNAME    www.l.google.com.
www.google.com = CNAME

Altså www.domæne.xx KAN være et CNAME...!

Undskyld for derail...
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2010 kl. 00:52

Typo



Redigeret af MCenterFreak - 08-Marts-2010 kl. 00:56
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2010 kl. 00:55
Oprindeligt skrevet af xEmiilx xEmiilx skrev:

Jeg kan ikke flytte mit dk domæne til gratisdns jeg ved ikke hvad jeg gør galt.
 
Jeg har fuldt anvisningerne på denne side: https://ssl.gratisdns.dk/order.phtml?action=transfer
 
Og jeg har ventet som der står jeg skal i trin 2.
 
Jeg har oprettet en bruger og tastet mit domæne ind under primær dns som der står jeg skal.
 
Men når jeg indtatster mit domæne i boksen nederst på siden og trykker: "send redelegeringsmodning" så skriver den bare: "Domænet mit-domæne.dk* var ikke muligt pt at redelegere hos DK-Hostmaster, prøv at vente en times tid eller to og prøv igen.
HUSK AT OPRETTE DNS FØRST! http://admin.gratisdns.dk"
 
Hvad skal jeg gøre Smile
 
*Jeg har skrevet mit-domæne.dk da jeg ikke ønsker at offentliggøre mit domænenavn.
Ja men når noget er gratis, så har det en pris. Prisen er at du skal gøre ALT selv, inklusive at sætte sig ind i det hele. Så du må igang med at læse alle de udførlige, men ofte kringlede, vejledninger hos GratisDNS


Redigeret af MCenterFreak - 08-Marts-2010 kl. 00:58
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2010 kl. 01:06
Grunden til at jeg er lidt spids er at jeg netop pointerede i en af mine tidligere indlæg, at der var 24/365 support inkluderet i en pris på 11 kr. om måneden hos en anden leverandør!!
Man skulle så bare ikke vælge GratisDNS, for det er der ikke der. Det er 100% selvbetjening, og uden support
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2010 kl. 01:44
Oprindeligt skrevet af xEmiilx xEmiilx skrev:

Jeg kan ikke flytte mit dk domæne til gratisdns jeg ved ikke hvad jeg gør galt.
 
Jeg har fuldt anvisningerne på denne side: https://ssl.gratisdns.dk/order.phtml?action=transfer
 
Og jeg har ventet som der står jeg skal i trin 2.
 
Jeg har oprettet en bruger og tastet mit domæne ind under primær dns som der står jeg skal.
 
Men når jeg indtatster mit domæne i boksen nederst på siden og trykker: "send redelegeringsmodning" så skriver den bare: "Domænet mit-domæne.dk* var ikke muligt pt at redelegere hos DK-Hostmaster, prøv at vente en times tid eller to og prøv igen.
HUSK AT OPRETTE DNS FØRST! http://admin.gratisdns.dk"
 
Hvad skal jeg gøre Smile
 
*Jeg har skrevet mit-domæne.dk da jeg ikke ønsker at offentliggøre mit domænenavn.

Du kan med fordel kigge i deres forum http://forum.gratisdns.dk/ eller i deres wiki http://wiki.larsendata.dk/index.php/GratisDNS.dk


Redigeret af lunddal - 08-Marts-2010 kl. 01:45
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2010 kl. 08:13
Oprindeligt skrevet af xEmiilx xEmiilx skrev:

Jeg kan ikke flytte mit dk domæne til gratisdns jeg ved ikke hvad jeg gør galt.
 
Jeg har fuldt anvisningerne på denne side: https://ssl.gratisdns.dk/order.phtml?action=transfer
 
Og jeg har ventet som der står jeg skal i trin 2.
 
Jeg har oprettet en bruger og tastet mit domæne ind under primær dns som der står jeg skal.
 
Men når jeg indtatster mit domæne i boksen nederst på siden og trykker: "send redelegeringsmodning" så skriver den bare: "Domænet mit-domæne.dk* var ikke muligt pt at redelegere hos DK-Hostmaster, prøv at vente en times tid eller to og prøv igen.
HUSK AT OPRETTE DNS FØRST! http://admin.gratisdns.dk"
 
Hvad skal jeg gøre Smile
 
*Jeg har skrevet mit-domæne.dk da jeg ikke ønsker at offentliggøre mit domænenavn.
Gør som der står. Vent nogle timer og gør det igen. Det er en velkendt "fejl".
 
 
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2010 kl. 08:22
Oprindeligt skrevet af mbw2001 mbw2001 skrev:


Altså www.domæne.xx KAN være et CNAME...!

Undskyld for derail...
 
Domænet er domæne.xx og hører derfor under a-record.
Alt andet derudover, xxx.domæne.xx kan være opsat som a-record eller cnames. Cnames er mest korrekt, da det ikke er "hoved domænet", om man vil.
 
Det har/får betydning, hvis du skal lave sub-domænet´s eget mx record. Det kan ikke lade sig gøre, medmindre du bruger cname.
Eksempelvis:
mit.domæne.dk, mx-mit.domæne.dk
Ovenstående KRÆVER at mit.domæne.dk er opsat som cname. Hvis det er opsat som a-record, så kan du ikke lave mx record til det, men ryger istedet på domæne.dk og bruger dets mx-record.
 
Derfor er cname mest korrekt for subdomæner olign.
 
Bruger man ikke mx record til sine sub domæner, så er det ligegyldigt om de er opsat som a-record eller cname.
 
Til top
mbw2001 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 09-August-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 463
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2010 kl. 12:03
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Cnames er mest korrekt, da det ikke er "hoved domænet", om man vil.


Så synes jeg du skulle ringe til TDC, Fullrate, Telenor m.v. og sige de gør det forkert :)

Har du desuden dokumentation for din udtalelse om MX records for det giver umiddelbart ikke mening i mit hovede, men kan være jeg misforstår dig.
En A-record vil typisk peje på en anden server, så at det kræver et CNAME for en anden mailserver giver for mig ingen mening.

Det lyder mest af alt som om du er vandt til "små" domæner. Typisk en A-record som pejer på IP'en og så en CNAME med *.bla.dk som pejer på a-recorden.

På det primære domæne jeg arbejder med er der minimum 100 A records og lidt færre CNAMEs. Altså er "www" kun én server ud af mange og har derfor egen A-record.


Til top
B-CLG Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-April-2009
Status: Offline
Point: 655
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2010 kl. 13:03
Det er jo hat og briller det her!
Brugeren som alle efter bedste evne forsøger at hjælpe, er ikke hjulpet ved at blive kørt rundt i domænerecords etc.

Det fremgår, at vi ikke taler om en specielt teknisk person, som samtidig ikke er helt afklaret om hvad der skal ske i fremtiden.

Bedste råd er derfor at finde en enkelt løsning.
Hvis den så koster mere end alverdens gratisservices, så er det altså bare prisen at betale for at "nogen" har samlet mail, web, storage og administrationsmodul i en pakke.

Så tilbage til start.
1. Vælg one.com
2. Opsæt din nye mail
3. Giv besked til kontakter
4. Efter en periode opsiger du gammel mail

Og mht. "gratis", så er der altid en pris et eller andet sted. IT branchen er altså ikke fyldt med velgørenhedsvirksomheder der beskæftiger hobe af gratisarbejdere :-)

/B

Til top
mbw2001 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 09-August-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 463
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2010 kl. 13:39
Oprindeligt skrevet af B-CLG B-CLG skrev:

Det er jo hat og briller det her!
Brugeren som alle efter bedste evne forsøger at hjælpe, er ikke hjulpet ved at blive kørt rundt i domænerecords etc.

Det fremgår, at vi ikke taler om en specielt teknisk person, som samtidig ikke er helt afklaret om hvad der skal ske i fremtiden.


De virker nu for mig som om han har været fint i stand til at skældne ontopic og offtopic. Han har fundet ud af hvor han flytter domænet til GratisDNS og er her stødt på et reelt problem, og i stedet for at opgive har han mod på at fortsætte udfordringen og spørger videre.

Hvad har han af gavn af at alle siger: "Du er for dum til at bruge GratisDNS, betal dig fra det".

Han har fået et udemærket forslag fra MCenterFreak med at bruge one.com hvis han vil betale sig fra det, og han har fået anbefalet GratisDNS bl.a. fra mig hvis han ikke vil betale. Så er det op til trådstarter hvad han vælger.

Med hensyn til gratis så påstår jeg ikke at hverken Google Apps eller GratisDNS ikke tjener penge. Men hvis min saldo før=min saldo efter så er det gratis for mig.
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2010 kl. 22:23
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af mbw2001 mbw2001 skrev:


Altså www.domæne.xx KAN være et CNAME...!

Undskyld for derail...
 
Domænet er domæne.xx og hører derfor under a-record.
Alt andet derudover, xxx.domæne.xx kan være opsat som a-record eller cnames. Cnames er mest korrekt, da det ikke er "hoved domænet", om man vil.

Æh, hvad? Det er da noget være vrøvl det der.

domæne.xx er korrekt nok domænet, men ikke en A record.

mail.domæne.xx er så gerne en A record og den kan man pege på i sin MX record.

smtp.domæne.xx kan så være et CNAME der peger på mail.domæne.xx.


Redigeret af lunddal - 08-Marts-2010 kl. 22:27
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2010 kl. 22:34
Kan i ikke godt stoppe det der. Opret en tråd på www.idoterderersåklogeatdekanundværestortsetalt.dk.  Der kan i få rigtig godt modspil.
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 4567>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu