recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sony LCD 3D, 50 tommer (Fields)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSony LCD 3D, 50 tommer (Fields)

 Besvar Besvar Side  <1 789
Forfatter
Besked
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2010 kl. 10:11
Oprindeligt skrevet af mgmg mgmg skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jeg håber at mit kommende Panasonic er mindst lige så imponerende i 3DTongue
 
 
Jeg ved, du er en first mover, men burde du ikke lige se en VT20 først?
 
Har du tænkt på at VT20 måske er ringere end dit nuværende TV til 2D?
 
Når jeg spørger, er det fordi jeg er i samme situation som du (dog med et mindre hifi budget).
 
For et år siden købte jeg verdens (måske) bedste TV i en passende størrelse. Det var med henblik på at beholde det rigtig længe, lige som i gamle dage med et B&O TV. Og så kommer 3D tromlende ...
 
 
du er ikke den eneste og jeg beholder mit pioneer længe.
fordi jeg netop er blivet tilfreds med det. de to andre fladskærme var jeg ikke tilfreds med
samt hvis man ikke skal bruge 3D til noget, hvorfor så skifte til noget som ikke er meget bedre

om 2 år kan du få et noget bedre tv, så slå kold vand i blodet.
samt om 2 år kan du heller ikke få noget for en pan 2010 model




Redigeret af xcardman - 18-Marts-2010 kl. 10:14
Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1963
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2010 kl. 10:26
Jeg har iøvrigt også været forbi et Sony Center (Århus) og se 3D demonstreret.

Jeg synes det så godt ud. Prøvede ind i mellem at lukke det ene øje for at "huske" hvordan det ser ud i 2D og sammenligne med 3D. Generelt var dybde effekten meget realistisk, ikke påtrængende eller kunstig. Det gælder især naturoptagelserne.

Prøvede også at rykke tæt på skærmen ca. 1,5 meter så skærmen fyldte mere af synsfeltet (ca. som midt i biografen) og det kunne det sagtens holde til fordi det er full HD, effekten var uændret med afstanden.

Ved nogle af fodboldscenerne havde jeg også lidt den her "papfigur-foran-kulisse" effekt. Det virkede lidt som at Sony havde tilføjet kunstig skarphed, hvilket ikke er utænkeligt.

Med hensyn til at det stadig ikke er helt som at være der selv, så skal man huske at det er kameramanden der vælger focus for dig. Du kan ikke (som i virkeligheden) flytte dit fokus og stille skarp på noget andet (baggrunden f.eks.). Det bliver nok i  næste version af 3D Smile. Så det kræver nok også lidt tilvænning for hjernen, fordi det er en mellem ting mellem 2D TV og virkeligheden.

Jeg kan godt bestemt godt se en fremtid for teknologien også hjemme i stuen, både for spil, visse film og sportsbegivenheder.

Glæder mig til at opleve Panasonics implementering der skulle være endnu bedre.

Jeg så følgende klip:
-Isbjørn i vand
-Bjørne på snedækket bro
-Fodbold
-Forskellige Computerspil
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2010 kl. 10:49
Jeg kan undre mig lidt over, hvor forskellig folk kan opleve 3D fremvisningen i de 2 Sony Centre. For mig var fremvisningen overraskende positiv, og jeg holder fast ved indkøbet af en kommende VT20.
 
Det er helt sikkert korrekt, at man vil få mere ud af 3D effekten ved et større lærred/panel end 50 tommer. Dog vil jeg sige, at netop oplevelsen af 3D effekten for mig er så positiv, at jeg godt kan leve med, at mit kommende VT20 ikke 2D billedmæssig er bedre end mit nuværende 500M. Tongue
 


Redigeret af Hother - 18-Marts-2010 kl. 10:49
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
maagren Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 02-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 189
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2010 kl. 10:54
Det handler måske også lidt om, hvad man forventer sig af 3D billedet. Jeg har ikke set Avatar i 3D i biografen, og jeg synes 3D effekten på Sony skærmen var meget imponerende.
 
Jeg kan forstå, at effekten i biografen er mere ud af lærredet end tilfældet er på tv'et, hvor effekten går mere ind i skærmen. Hvis man forventer at skulle dukke sig for ting der kommer ud i hovedet på en, kan jeg måske godt forstå hvis man bliver skuffet.
 
Jeg synes i øvrigt ikke effekten virkede som flade figurer i flere lag i billedet. Men jeg oplevede også lidt "fnidder" i nogle af scenerne. I scenen med broen var det som om mine øjne ikke helt kunne fokusere rigtigt på den højre side af broen (tættest på), og i fodboldklippet var der noget 3D skrift som stod lidt ude fra skærmen - det havde jeg også lidt problemer med at fokusere på.
 
Jeg synes dog det blev bedre efter at have set  klippene igennem et par gange.
Onkyo 875 I PS4 I Sony 46hx920 I Oppo BDP-103 I B&W DM683 I QED kabler
Til top
JesperR Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 29-Februar-2008
Status: Offline
Point: 10
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2010 kl. 09:37
Hvor længe har de deres 3D udstilling i Fields?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 789
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu