recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Bærbare medie afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Så kom ipad'n på markedet, og hvad så nu..
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSå kom ipad'n på markedet, og hvad så nu..

 Besvar Besvar Side  <1 23456 28>
Forfatter
Besked
petrucci Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Brugeranmelder

Oprettet: 09-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2010 kl. 13:28
Briam, flash er slet ikke en så lukket platform længere. Der er foretaget flere tiltag fra Adobe i denne forbindelse.
 
zulfo, hmm det ville ikke undre mig hvis det ikke var muligt og man skulle igennem iTunes hver gang. I hvert fald mht. musikfiler. Men jeg gad egentlig også gerne vide om man eks. kan downloade en PDF-fil til en "Min Mappe" på iPad og derefter åbne PDF filen i en app?
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6640
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2010 kl. 13:43
Oprindeligt skrevet af pendec pendec skrev:

Oprindeligt skrevet af jonaskp jonaskp skrev:


Flash kommer aldrig nogensinde til iPad eller iPhone. Apple har gjort deres holdning til denne lukkede "standard" helt klart. Jeg har aldrig savnet det på min iPhone,
se det vidste jeg ikke.. det er sgu da noget suckx.. så må jeg allerede hoppe fra igen..
 
Med facebook kravene og de ønsker om Java emus som jeg bruger og vil have på den, så kan jeg slet ikke bruge ipad til meget alligevel..
 
Det var en sørgelig nyhed..
 

Pendec, prøv at se denne FAQ: http://www.macworld.com/article/150276/2010/04/ipadfaq.html

- hvis Flash er et krav, så er det ikke iPad du skal have.
Venlig hilsen
KB
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2811
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2010 kl. 13:44
Oprindeligt skrevet af petrucci petrucci skrev:

 
Da det ikke er en E-ink skærm vil det uden tvivl være et begrænset tidsrum man vil sidde foran en iPad og læse bøger. Øjnene blir simpelthen trætte og hovedpine er nært forekommende. Det er rigtigt at til hurtig casual læsning er den fine farveskærm perfekt.


Det kommer da vist meget an på hvis øjne det er, jeg læser snildt 2 timer på min iphone uden nogen former for problemer - og det har jeg iøvrigt gjort på mine sidste 2-3 telefoner, og læser ligeså hurtigt som i en bog - Det kan jo være der er noget hemmeligt i mine brilleglasLOL

Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2010 kl. 15:07
@zulfo - ikke med musik så vidt jeg erindrer - det er kun appstore du kan tilgå direkte.

@petrucci - jeg giver Kasper_j fuldkommen ret. har man prøvet stanza eller mobipocket reader så ved man at man selv kan justere kontrasten som er den eneste årsag til at man skulle vælge en ebogs læser med e-ink. De tre ting en e-ink skærm kan er en meget langsom opdateringsfrekvens (faktisk kun når den skifter side!) og den har et kontrastforhold som gør det behageligt at læse, og så mangler den selvfølgelig den "kraftige" baggrundsbelysning, men det er ting man faktisk kan konfigurere sig ud af ret let i eksempelvis stanza. Jeg laver eksempelvis altid mørk baggrund med lysere tekst. Det giver et langt bedre kontrastforhold når man skal læse og netop fordi det er en mørk baggrund så er der ikke nogen baggrundsbelysning. (og nej det skal ikke være sort/hvid, men derimod meget mørkegrå/lysegrå)

Jeg glæder mig dog til den kommer herhjemme - marvel har annonceret deres app, så mon ikke også DC kommer med deres, så må de godt begynde at genudgive samtlige superman udgaver digitalt! :-)

Hvad angår problemer med at føre filer frem og tilbage - så er der jo en løsning som der er på itouch/iphone ved at bruge dropbox. Så den synkroniserer tekstdokumenter og andre ting man ikke gider gå gennem itunes med. Og så er det automatisk synkronisering. Det virker absolut formidabelt på itouch.

Hvad angår den evindelige snak om flash - så mangler jeg stadig en virkelig seriøs brug for det. jeg har gennem de sidste par år virkelig gjort et ihærdigt forsøg på at undgå flash på nogen som helst måde, og bliver faktisk temmelig knotten hvis en hjemmeside har valgt at navigation og sidevisning foregår på den måde (og endnu værre - sprøjter siden til med flashreklamer) - så finder jeg som regel et andet sted at gå hen. Til gengæld er der rigtig mange større virksomheder der har fundet ud af at 90% af det man i dag bruger flash til, så let som ingenting kan laves i alm html med lidt javascriptng (IKKE JAVA!! og dermed understøttet på en ipad platform) så er der flere og flere der dropper flash. Jeg er ret vild med blandt andet wall street journal's initiativ om simpelthen at fjerne al flash i deres mobil-browser versioner. Men det er jo så her det smarte kommer ind - for der er efterhånden rigtigt mange virksomheder som tager information via mobile enheder seriøst og der er flash ganske enkelt ikke en option på nogen som helst måde når de laver udgaver af deres sider til det hastigt voksende marked. Til gengæld vil det være den mobile platform der kommer til at drive html 5 frem i en grad som vi ikke har set før. Der gik godt nok lang tid før der var ordentlig html4 understøttelse da den kom frem i tidernes morgen, men det her vil helt klart drive html5 implementeringerne meget hurtigere frem.
Til top
Sionic Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-Juni-2009
Status: Offline
Point: 165
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2010 kl. 15:33
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:


Hvad angår problemer med at føre filer frem og tilbage - så er der jo en løsning som der er på itouch/iphone ved at bruge dropbox. Så den synkroniserer tekstdokumenter og andre ting man ikke gider gå gennem itunes med. Og så er det automatisk synkronisering. Det virker absolut formidabelt på itouch.

Dropbox App til iPad skulle være klar om en lille måneds tid... 
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2010 kl. 15:54
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Oprindeligt skrevet af pendec pendec skrev:

Oprindeligt skrevet af jonaskp jonaskp skrev:


Flash kommer aldrig nogensinde til iPad eller iPhone. Apple har gjort deres holdning til denne lukkede "standard" helt klart. Jeg har aldrig savnet det på min iPhone,
se det vidste jeg ikke.. det er sgu da noget suckx.. så må jeg allerede hoppe fra igen..
 
Med facebook kravene og de ønsker om Java emus som jeg bruger og vil have på den, så kan jeg slet ikke bruge ipad til meget alligevel..
 
Det var en sørgelig nyhed..
 

Pendec, prøv at se denne FAQ: http://www.macworld.com/article/150276/2010/04/ipadfaq.html

- hvis Flash er et krav, så er det ikke iPad du skal have.
det var lidt et familie krav, for ja, det var nemlig de spil som er tilgængelig på facebook Wink
 
men ja, jeg giver den sgu nok en chance alligevel.. der kan jo være andre nyttige funktioner og erstatninger.. Safari til surfing er længe siden jeg prøvede den, det var i en Mac emulator for nogle år siden, i en MacOS 10 version..
 
Til top
petrucci Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Brugeranmelder

Oprettet: 09-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2010 kl. 16:19
Claus, i de artikler og nyheder jeg har læst omkring emnet, siger eksperterne ellers at Kindle absolut stadig vil være bedst til at læse ebooks med, specielt ude i haven. Som jeg fortolker de programmer du nævner, er målet kun at begrænse belastningen på øjnene ved at fuske med kontrastværdier og farver.  Men fred være med det, hvis det virker fint for nogen :)
 
pendec, jeg ser personligt frem til Notion Inks Adam:  http://gizmodo.com/5471559/notion-ink-adam-tablet-caught-on-video-specs-finalized  som bruger en Pixel QI skærm som er det bedste fra Eink og LCD :)
 
Og så kan den køre Android, Ubuntu, Chronium osv., har Tegra 2 dual-core 1ghz cpu/gfx osv.  Se specs på ovenstående link. Se DET ligner en tablet jeg ville købe. Og man skal bare vente et par måneder endnu tilsyneladende :)
Til top
pilehave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1260
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2010 kl. 17:01
En iPad er ikke bedre eller dårligere til at læse bøger på end den gennemsnitlige bærbare. Må indrømme at jeg ikke helt forstår hypen :)
Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2010 kl. 17:15
Kan nu hele ikke helt forstår den stor hypen der er om den, den kan jo stor set ikke noget Confused

- Kan ikke multitaske, ikke noget med at høre musik og på nette på samme tid, men vel det kan iPhone hele ikke.

- Ingen Java og flash, men det kan iPhone jo helet ikke, men det kan Mac OS X.

- Ingen lejning af film i Europa og ingen elektronisk bøger, med det komme vel med at iPad komme til salg i Europa.

- Forkert størrelse skærme, hvis man ønske at kunne se film på den.

- Ingen indbygget kamera.

Men er er sikke Apple er super god til at sælge vare, det har jo været det samme da iPod og iPhone med mere kom på marker, her var det også en stor hypen, selv om de i starte hele ikke kunne ret meget.
Til top
petrucci Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Brugeranmelder

Oprettet: 09-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2010 kl. 17:17
Fair skal være fair. Man kan godt høre musik fra iPod app'en mens man har gang i én anden app på samme tid.
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2010 kl. 17:20
Oprindeligt skrevet af petrucci petrucci skrev:

pendec, jeg ser personligt frem til Notion Inks Adam:  http://gizmodo.com/5471559/notion-ink-adam-tablet-caught-on-video-specs-finalized  som bruger en Pixel QI skærm som er det bedste fra Eink og LCD :)
Tålmodighed er en dyd her!  og denne ser afgjort spændende ud, og ipad kommer jo ikke med det samme hertil alligevel.. og så kører Adam jo AndroidOS Tongue
 
Tak! fed info
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2010 kl. 17:28
ja ja - eksperter mig her og der - der er INGEN af dem der er brugbare i sollys og det er selvfølgelig fordi ingen af dem har en overflade der kompenserer for reflekserne. e-ink har jo stadig en overflade - dog heldigvis mat, men det hjlælper ikke meget på direkte indgående sollys. (eller rettere de skal have et specielt filter ind under overfladen som bryder sollyset og ikke reflekterer det tilbage i hovedet på folk. Den slags teknologi koster rent faktisk kassen at implementere selv på en alm skærm. )
Desuden har det intet med fusk at gøre. blot fordi vi skal læse er der jo ingen der siger det SKAL ligne en bog som vi har været vant til ser ud på en speciel måde og har gjort det de sidste 1500 år. Nu er vi ovre i den digitale verden. Her ser tingene en smule anderledes ud. Den eneste grund til at det er hvidt papir på sort blæk er fordi hvidt blæk var alt for dyrt at lave (fandtes faktisk i printverdenen!!) og sort papir skulle indfarves hvilket også var for dyrt. men det ændrer ikke på at det rent faktisk er en mere rolig måde at læse på i forhold til hvidt papir. Jeg bruger selv omkring et par timer om dagen med min ipod touch for at læse nyheder via google reader. Det fungerer faktisk langt bedre end netnewswire som nok er den bedste newsreader applikation på apple/win platformen (findes både i en Iapp og som desktopapp) . men Google har lavet en optimeret udgave til ipad. den kan ses her - (HER)det er korte læsningsintervaller, men da jeg yderst sjældent ser nyheder på tv, så har jeg rent faktisk mulighed for at samle meget store mængder informationer og udvælge de vigtigste på ret kort tid. (der ligger typisk omkring 800 nyhedsindslag når jeg kommer hjem fra arbejde og der bliver selvfølgelig sorteret med hård hånd.) men det her er faktisk min primære årsag til at ville have en ipad. - jeg har intet imod en android baseret udgave - hvis den vel at mærke når at komme ud før ipad'en her i dk. Men for mig skal den erstatte en avis (som jeg heller ikke læser! ) en bog (de fylder og gider ikke sidde med dem mere - har læst rigeligt i mit liv i støvede gamle bøger) og forhåbentlig skal den erstatte et tegneseriehæfte så jeg er fri for at gå i kiosken og købe det hver gang. - ud over at den så nok også kommer til at fungere som 10" transportabelt TV sammen med min terratec H7 og EyeTV streamer. men vil man virkelig se hvad der er af muligheder så besøg dog endelig gizmodo eller engadget - de sidste par dage har der stort set ikke været noget andet end om ipads og hvad man kan bruge den til.

Ps. hvad angår pixel Qi, så har du ret i at det er en hybrid - men desværre er farvedelen (altså den normale skærm) svarende til hvad vi så da tn-panelerne kom frem for snart 10 år siden. ved ikke helt om jeg har lyst til den slags. - hvad angår hp - så skal man slet ikke se på deres slate model. eftersom det er en helt anden boldgade - det er en rigtig computer bare uden keyboard (og de har faktisk lavet dem før - den hed TC1100 dengang!) Det samme gælder fujitsu som også for 5 år siden havde den slags computere på markedet (de her maskiner var ikke til hjemmebrug, men til businessbrug og fujitsu's havde faktisk mulighed for at komme i et etui så den kunne tåle en del stød og slag). Men dengang var hverken software eller hardware udviklet nok til at kunne lave en harmonisk platform. derfor døde de ud. Verden er dog klar til dem nu - men med brug af pegefingrene og ikke pen som man var tvunget til dengang.

Jeg er dog rigtig ked af at HTC valgte at "droppe" deres android baserede slate/pad (eller i hvert fald udskudt på ubestemt tid) de havde kunnet lave en værdig modstander til ipad'en.


Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 23456 28>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu