recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TDC-fibernet og udbydere?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTDC-fibernet og udbydere?

 Besvar Besvar Side  <1 23456 7>
Forfatter
Besked
fpe123 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 09-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 26
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2011 kl. 21:19
Det kender jeg alt for godt.
 
Men skal sætte meget tid ad, når man skal snakke med fasttv. Efter jeg har snakke med dem sidst gang, og jeg ikke ønske deres TV-boks, og jeg ikke vil betalt for at sætte den tilbage. Sendt de en returnseddel.
Derefter en uge komme en nye pakke fra Fasttv. hvilken jeg nægtet at modtager. Fasttv har bekræfte jeg ikke er kunde mere.
Fiberboks skal skiftes, ellers vil fibernet ikke virke mere i følgende TDC.
Jeg bliver hos Waoo, men kun på internet og telefon til 169,-  de første 6 måneder og derefter 269,- for 30/30.
 
 
/Flemming
Til top
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: København Ø
Status: Offline
Point: 1508
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2011 kl. 22:12
Oprindeligt skrevet af Watergate Watergate skrev:

... Vi har så opsagt telefoni med vores 2 numre pr. 18.01.2011 og det skulle så være effektiviseret med udgangen af februar. I dag d. 25.01.2011 melder min telefon så lige pludselig død. ...  Sidst men ikke mindst har jeg kontaktet Fast tv 2 gange og begge gange har jeg siddet i telefon kø i mere end 1 time og 15 min. Helt skandaløst og utilfredsstillende. Hilsen Watergate
Ja, det er skandaløst. Det er ønskeligt at Forbrugerombudsmanden ser på denne sag.

Min søster fik et brev fra FastTV, hvor hun blev påduttet tv-pakke, hvis hun ikke reagerede inden 1. febr., skønt hun aldrig har haft tv på fibernettet; og inden hun havde svaret, fik hun tilsendt en tv-boks hun ikke skulle eller ville bruge.
Brevet indeholdt intet om at der er alternative udbydere på TDC Fibernet, og hvordan man kunne opsige kundeforholdet til FastTV. Heller intet om hvad man skulle gøre, hvis man slet ikke ønsker at have fibernet fremover.

Du nævner at du har opsagt telefoni hos FastTV. Det forstår jeg ikke rigtigt. Hvorfor har du ikke blot meddelt FastTV at du opsiger hele kundeforholdet med udgangen af fx februar 2011 fordi du har valgt Bolignet. Så kunne du tilmelde dig Bolignet og give dem fuldmagt til at portere dine telefonnumre.

Jeg har også selv siddet 5 kvarter i telefonkø hos FastTV og mere ser ud til at være i vente. Spændt på hvad de siger til at min søster helt har opsagt fibernettet og sagt at de gerne må fjerne installationen.


Redigeret af Vilhelm - 25-Januar-2011 kl. 22:14
Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: København Ø
Status: Offline
Point: 1508
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2011 kl. 22:28
Oprindeligt skrevet af fpe123 fpe123 skrev:

... Fiberboks skal skiftes, ellers vil fibernet ikke virke mere i følgende TDC.
Jeg bliver hos Waoo, men kun på internet og telefon til 169,-  de første 6 måneder og derefter 269,- for 30/30. ...

Sikke et cirkus. Dansk Bredbånd overgår til Waoo!, som sælger dig til FastTV, hvorefter du vælger Waoo! og får rabat i 6 måneder! og en rimelig pris, dog skal der lægger 100 kr. oveni for "Fiberleje" til TDC.
Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
musher Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 13-Januar-2011
Status: Offline
Point: 24
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2011 kl. 00:44
Man skal i hvert fald ikke tilmelde sig fasttv for servicens skyld. Desværre hænger jeg nok på dem de næste 6 mdr. Skulle overflyttes fra Dansk Bredbånd pr. 1.1.2011. Den første fuldmagt til portering af fastnet tlf. blev smidt væk og i skrivende stund har jeg været uden mit fastnetnummer i 3 uger. Kundeservice er ikke til at få fat på, og de svarer ikke på mails. Jeg har end ikke fået et velkomstbrev endnu. Tv-bokser fungerer med en fin brugerflade, men billedkvaliteten ligger langt under den, jeg havde hos DB.
Torben
Til top
root Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 19-Juni-2010
Status: Offline
Point: 31
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2011 kl. 01:44
FYI: BoligNet tager ekstra betaling for det de kalder en "Global IP-adresse": Uden ekstra betaling (40 kr/måned) får man ikke en rigtig IP-adresse hos BoligNet, men bliver spærret inde på et lukket net bag en NAT-router.
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2011 kl. 16:06
Samarbejde med Boxer!   LOL Hvordan kan nogen undvære Viasat? Bare skud fra hoften
Til top
Ole Pihl Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 228
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2011 kl. 22:33
Viasat kan sagtens undværes .
Det er alligevel reklamer det meste .
En 90 minutters film , varer jo 150 minutter hos Viasat .
Til top
Watergate Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-November-2007
Status: Offline
Point: 61
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2011 kl. 12:00
Vilhelm::  Du nævner at du har opsagt telefoni hos FastTV. Det forstår jeg ikke rigtigt. Hvorfor har du ikke blot meddelt FastTV at du opsiger hele kundeforholdet med udgangen af fx februar 2011 fordi du har valgt Bolignet. Så kunne du tilmelde dig Bolignet og give dem fuldmagt til at portere dine telefonnumre.

Jeg har opsagt mit internet hos Dansk Bredbånd og sendt fuldmagt til Bolig Net med mine 2 numre.
I mellemtiden overfører ( porterer ) Dansk Bredbånd mit hovednummer til Fast TV UDEN min samtykke og UDEN fuldmagt. Jeg kontakter Fast Tv og de annullerer over ovenstående portering og henviser mig til Dansk Kabel TV med et nummer som identificerer mit hovednummer, som nu ligger hos Dansk Kabel TV, da de varetager porteringer for Fast TV. Dette har jeg meddelt Bolig Net, som nu arbejder på sagen. Det må og skal være en sag for dem som varetager kundernes sag. Mit hovednummer er også mit firmas hovedtelefonnummer. Heldigvis virker min sekundære nummer stadig, som jeg bruger til fax, hvilket også er ret vitalt.
 
Jeg orker ikke at gå videre med sagen, da jeg har alt for meget omkring ørerne for tiden.
 
Hilsen
Watergate


Redigeret af Watergate - 27-Januar-2011 kl. 16:23
Philips Aurea Ambilight 42

Onkyo 607

Eltax 5-1

PS3 320 GB

Fibernet - Internet 50/50 mbit + Ip telefoni

Samsung 3126 Yousee

Til top
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: København Ø
Status: Offline
Point: 1508
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2011 kl. 18:59
Oprindeligt skrevet af Watergate Watergate skrev:

Jeg har opsagt mit internet hos Dansk Bredbånd og sendt fuldmagt til Bolig Net med mine 2 numre.

Der er kun at håbe at Bolignet hurtigt får porteret dine telefonnumre.

Egentlig forstår jeg ikke at det er kundeforholdet til Dansk Bredbånd du har opsagt.
Da Dansk Bredbånd har solgt dit kundeforhold til FastTV, synes jeg at det er FastTV der skal have din opsigelse.
Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
Watergate Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-November-2007
Status: Offline
Point: 61
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2011 kl. 20:04
Oprindeligt skrevet af Vilhelm Vilhelm skrev:

Oprindeligt skrevet af Watergate Watergate skrev:

Jeg har opsagt mit internet hos Dansk Bredbånd og sendt fuldmagt til Bolig Net med mine 2 numre.

Der er kun at håbe at Bolignet hurtigt får porteret dine telefonnumre.

Egentlig forstår jeg ikke at det er kundeforholdet til Dansk Bredbånd du har opsagt.
Da Dansk Bredbånd har solgt dit kundeforhold til FastTV, synes jeg at det er FastTV der skal have din opsigelse.
Det er fordi jeg ikke har haft besøg af den tekniker, der skulle installere den nye fiberbox altså signalet ind i huset. Jeg aflyste det selv netop for at undgå Fast Tv`s indtog her. Endvidere henviste Fast Tv`s kundeservice mig til at opsige mit internet hos Dansk Bredbånd mens jeg sendte min fuldmagt til portering af mine numre til Bolig Net. 
Philips Aurea Ambilight 42

Onkyo 607

Eltax 5-1

PS3 320 GB

Fibernet - Internet 50/50 mbit + Ip telefoni

Samsung 3126 Yousee

Til top
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: København Ø
Status: Offline
Point: 1508
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2011 kl. 00:40
Oprindeligt skrevet af Watergate Watergate skrev:

... Endvidere henviste Fast Tv`s kundeservice mig til at opsige mit internet hos Dansk Bredbånd mens jeg sendte min fuldmagt til portering af mine numre til Bolig Net.
Ok!
Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
mhv_omjk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-November-2010
Sted: Odsherred, DK
Status: Offline
Point: 159
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2011 kl. 09:02
- Nogen der har hørt videre om de laver samme nummer på Nordvestsjælland (GYYYS - tør ikke tænke tanken færdig Pinch ) eller om der sker andet?
mhv_omjk alias Michael Hvidberg
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 23456 7>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu